kardeşim motorun çok güzel lastik asvalt lastikleri markasını okuyamadım ve fiatları nedir bende bu motordan alacağım san hızı nedir uzun yol sverim arazi değil .kazsız belasız........saygılar
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------
kardeşim motorun çok güzel lastik asvalt lastikleri markasını okuyamadım ve fiatları nedir bende bu motordan alacağım san hızı nedir uzun yol sverim arazi değil .kazsız belasız........saygılar
orjinal lastikler bunlar viraj lastiği piyasada yok ben kullanmıyorum satayım istersen..
Herkese merhaba,adım Can, 26 yaşındayım, öğrenciyim. Yaklaşık 3 hafta önce zar zor topladığım paramla gidip bir Asya RX250 Supermoto satın aldım. Sırf bu motosikletten almayı düşünen arkadaşlara meramımı biraz anlatabilmek için üye oldum. Aşağıdaki satırları okuyup lütfen 2 kez düşünün almadan evvel:
Motosikleti Mayıs 2015'in ilk haftası satın aldım. 2013 model yılı fakat "0" km. Tabii bunu da ödemeyi yaptıktan sonra faturayı keserken söylediler. O kadar heyecanlı ve istekliyim ki, "olsun" dedim, kabul ettim. Yaklaşık 2 saat içerisinde motorun ayarları yapıldı, bana teslim edildi, anahtarını da servisten 20 tl karşılığı teslim alabildim ancak. Kıyafetlerimi giydim, kaskımı taktım
, yola çıktım. 2km sonra stop etti motor. Her yerinden soğutma sıvısı akıyordu. Servisi aradım, gelip aldılar. 1 saat daha ayar yapıldıktan sonra çağırdılar teslim etmek için, yağ kaçağı tespit ettik bu sefer de. Neyse dedim, olur bunlar, bir yarım saat daha bekledim, her şeyin tamam olduğuna emin olduktan sonra aldım motoru. Yine giyindim kuşandım, çalıştırdım motoru, gaz verdim, zırlamaya başladı, garip bir ses geliyor. Bir baktık ki eksozun perçinleri atmış. Mükemmel bir başlangıç, bayii kendi ellerindeki "performans" eksozlardan birini ek ücret almadan takmayı teklif etti. Eyvallah dedim, heyecanım ve isteğim devam ediyor tabii, yaklaşık 1 saat uğraşıp kesip biçtikten ve ufak bir kaynaktan sonra taktılar eksozu. En sonunda yola çıkabilmiştim. Aldığım bayii başka bir ilçede olduğu için kendi evime ve şehrime doğru yola koyuldum, 80km mesafe gittim ve eve geldim. Motordan indikten sonra eksozun sallandığını gördüm, yine olmamıştı. Ertesi gün halletmek için sanayiye gittim, bir baktım ki motor yine yağ sızdırıyor, bu sefer vites kolundan. Açtık baktık, keçesinde sorun varmış, bulamadık aynısından, geçici bir çözümle kapadık orayı. Eksozu hallettik ve tekrar yola koyuldum, üniversite okuduğum şehre doğru. Vardığımda sağ yolcu ayaklığının titreşimden düşmüş olduğunu fark ettim, fren pedalı ise düşmek üzereydi neredeyse.
Ertesi gün tekrar sanayiye gidip ayaklık aradım, bulamadım, fren pedalını(kolu) sıktım iyice. O ana kadar hep aklımdaydı, motosikletin ayaklığı aşırı dik, rüzgar esse devrilecek gibi terse doğru ve öyle de oldu, henüz plakasını takmadığım motorum ayaklık yüzünden yanındaki motorun üstüne devrildi, yandaki motorun ayaklığı eksozun olduğu yerdeki granajı deldi ve eksozu çizdi. Gidip yeni bir ayaklık taktırmak ve granajı yapabildiğimce tamir etmek zorunda kaldım. Fakat ön fren kolu da kırılmıştı, halen de kırık.
Yaklaşık 1 hafta şehir içinde kullandıktan sonra ve türlü türlü yerlerinde gevşeyen, düşen vidaları defalarca sıktıktan sonra sıra km saati ve sayacının bulunduğu dijital göstergeye gelmişti. O da titreşimden kırılmış ve yerinden çıkmış oynuyordu. Sanayiye gidip çift taraflı bant ve "iran yapıştırıcısı" denen yapıştırıcıdan aldım ve güzelce tamir ettim. Bir süre sonra kulağıma inanılmaz bir zırıldama sesi gelmeye başladı, depo kapağından geliyordu, her türlü şeyi denedim, servisi aradım, çözümü olmadığını söylediler.
Ve uzun yola cesaret edip çıktım yine, "cesaret" derken arıza çıkarma korkusundan dolayı cesaret. Fakat fazla cesur olmamak lazımmış, 40km sonra 5 vites 90km/h civarı seyrederken motor tekledi, 2 zamanlı motorların karbüratör ayarı fazla açık olduğundaki boğulma gibi aynı, gaz verince boğuluyor motor. Yavaşladım debriyajı sıkınca stop etti anında. Kenara çektim, buraya kadarmış dedim. 5 dakika bekledikten sonra şansımı denedim ve çalıştı motor, tekrar yola çıktım, önümdeki 20km boyunca 8 kez stop etti motosiklet, her seferinde 5 dakika bekleyip tekrar çalıştırdım ve sonunda servis buldum bir tane. Servise girdim, karbüratör tahliyesini açtı, benzin akıttı biraz, çalıştırdı. Dene bakalım dedi, tekrar yola çıktım, motoru aldığım servise doğru, 20km gittim bir sıkıntı yok gibiydi. Servise ulaştım, 500 bakımını yaptırdım, Castrol yağ koydurdum ve tüm vidalarını tekrardan sıktırdım. Artık bir sıkıntısı olmadığına emin bir biçimde eve doğru yola çıktım. 20 km gidebildim, tekrar tekledi motor, bu defa 4400 deviri geçemiyordu, 4500 olduğu an stop ediyordu boğulup. Bu arada serviste benzini boşaltıp kontrol ettiler, içinde pislik var mı diye, yoktu, tamamen temiz onu da belirteyim.
Sonuç olarak bir araca yükledik, eve getirdim, yarın da servisine götürüp bırakacağım ve tüketici hakları hakem heyetine başvuru yapacağım. Herhangi bir sonuç alamayacağımı bilsem dahi şu ülkede, en azından elimden geleni yaptım diyebileceğim kendime. Öğrenci olarak bisiklet tamirciliği yapıyorum ek iş olarak şu motorun parasını ödeyebilmek için, adamlar 6500 liramı alıyor ve bana bir çöp satıyor resmen. Bu kadar ahlaksızlık olamaz, terbiyesizlik olamaz. Varsa inandıkları bir Allah, umarım ondan bulurlar bu yaptıklarını. Ayıptır günahtır.
Diyeceğim o ki, Asya Motor'un herhangi bir ürününden katiyen uzak durun, ne olursa olsun. Ben Apollo Orion'un Amerika'daki kullanıcılarının yorumlarını okudum, "Asya değil Apollo" diyerek kendimi kandırdım, şimdi 6500 liralık bir metal yığınım var, atsam atamam, satsam edeceğim zararı Allah bilir.
Yapmayın etmeyin, yazık etmeyin paranıza sakın. Gidin bildiğiniz bir ürün alın, arkadaşınızın, eşinizin dostunuzun kullandığı bir ürün alın ama bunu almayın. Hatta mümkünse ne olur Çin malı motosiklet almayın, hayat taşıyor bu araç üzerinde, canınızı emanet etmeyin. Bugün ilk teklediğinde 90km/h ile üstünden atıyordu beni bu motosiklet. Bir arkadaşım "git 30 yıllık japon al ama onu alma" demişti bana, ben de internetteki olumlu yorumları açıp göstermiştim ona. Şimdi keşke diyorum, öğrenciyken para kolay kazanılmıyor, çok yazık.
Merhaba arkadaşlar. Daha önce motor tecrüben yok. Ehliyete yazıldım bu ay içinde direksiyon sınavına gireceğim. Yamaha xt 125 ya da asya rx 250 düşünüyorum. yamaha ankarada bulamadım şehir dışından nasıl kontrol edip alacağım onu nasıl ankaraya getireceğim hiç bir fikrim yok. O yüzden rx 250 daha ağır basıyor. Daha çok şehir içi hafta sonu ise köy yolları gibi yerlerde kullanmak istiyorum. Öyle dağa bayıra sürmicem. Sizce uygunmudur bu model benim için. Teşekkür ediyorum.
Boyum 1.70 kilom : 65
antalyada var bir tane 4 bin liraya almayı düşünürüm ama şuna bakın arka selesi çok yerde neden böyle?
http://image5.sahibinden.com/photos/20/41/75/223204175are.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:58 ----------
Mrb bugün bir xtreme max ile anlaşmıştım 3 bin e ama baktım internetteki ilan linkiyle km si hala aynı sanırım bunlar km sayacını sökmüş öyle biniyordu motor kim bilir kaçda yani yarın vazgeçebilirim, ama vazgeçmeyede bilirim çünki alternatif yok bulamadım bir 250 lik ne yapsam sizce?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)