Triumph Tiger 800 / 800 xc
Reklamlar
-
22 Ağustos 2014, 15:00
#61
Bunlarla dağ bayır gezip tozamazsın. Ama çok güzel avrupa turu tabii ki yaparsın. Bozuk yollar engebeli çukurlu yerlerde bir touring motora göre işini kolaylaştıracaklardır. Hepsi bu. Gitmez değil. Öyle bir motor grubuna üyeyim ve üstadlar imkansızı başarıyorlar. Ama belki sen yapmak istemeyebilirsin bunu. Sürat yok arazide ağır motorla. Belki sana bişi olmayacak ama her hafta sonu fren merkezi diskiyle birlilkte dağıtıp 2000TL civarı masraf çıkarmak istemezsin. O yüzden bu makinelerin ikisi de güzel. İçine hoş görüneni al derim. Arazi hevesin varsa bir tane ayrı küçük hacimli yada eski model bişey al. Lastiklerini değiştirmekle uğraşmak istemeyeceksin. Değiştirmezsen olmaz. Arazide bir günde on kez düşebilirsin. Ama yolda 5 yılda bir kez düşersin. Yani motorun sık sık serviste yatacak. Parayı geç motorsuz da kalcan. Arazi olayını ikinci bir motorla düşün bence. Eğer tek kişi isen 1200cc ye de direk geçme. Geleceğe dair heveslerin kalsın. Ben önce 200cc çin malı enduro sonra Suzuki DL650 kullandım. Şimdi de Tiger 800XC ile devam. Tadını çıkara çıkara. Sana Tiger 800 tavsiye ederim. Seni temin ederim ki Suzukim bana bikaç ay geçmeden zayıf gelmeye başlamıştı. Ama bunda iki haftaya bir yılım dolacak ve hala öyle bir his doğmadı. Gerçekten 650 den sonrası bence heves yada manevi tatmin işi. Şahsen ben 180km hıza çıkıyorum ama enduroda bana güvenli gelmediği için yavaşlayıp 110-140km ile seyirlerime devam ediyorum. Torku da beygiri de yetiyor.
İlla bu ikisinden biri dersen tabiki Triump derim ben
Reklamlar
-
23 Ağustos 2014, 03:45
#62
haklsınız abi..dediğiniz gibi 800 xc olabilir dün mesaj gönderdim istanbul triumph bayisi hemen cevap vediler bana böyle yazdılar.. Türkiye’nin çeşitli şehirlerinde servisimiz mevcut. İnternet sayfamız www.korlas.com.tr da servislerimizin olduğu şehirleri görebilirsiniz.
Parça konusunda da bir sıkıntı yaşanmamaktadır.
Triumph Tiger Explorer 1200 XC’nin yıllık vergisi 1.298,00 TL’dir.
Triumph Tiger 800 XC’nin yıllık vergisi 537,00 TL’dir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:08 ----------
tiger mantıklı geldi bana. hem vergiside az
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:11 ----------
abi tiger 800xc trafik sigorta poliçe ne kadar masrafı var?
-
23 Ağustos 2014, 10:14
#63
Benim trafik 263TL. Ama 800XC alma istersen. Düz 800 al. Eğer yoğun arazi kullanımın yoksa onunla da gezersin. XC iç lastikli ve patlayınca inip söküp tamir etmen gerekir. Ön jant 21" tir. Bozuk satıhta daha güvenli sürüş sunarken asfaltta virajda bu dezavantaja dönüşür. Bir gaga taktırırsın düz 800 tiger alıp, olur biter bu iş
-
23 Ağustos 2014, 10:26
#64
evet abi doğru..tiger 800 xc fiyatı 39000 tl ve tiger 800 düz model 33000 tl..en iyisi tiger 800
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:24 ----------
bugün yamah bayisine mesaj gönderdim dedimki tenere yıllık vergi ne kadar ? dediler ki : yamaha super tenere 1200 ze yıllık vergisi 537 tl... çok ucuz..
-
23 Ağustos 2014, 10:42
#65
Evet bu şartlara göre kararını verebilirsin. Şahsen ben de düşündüm vergileri ama benim yaşamak istediğim motoru vergi problemi belirleyemez dediğim de olurdu. Eğer 1200XC benim motorum olsun dersem 1200ZE nin vergisi düşük diye ona dönmezdim. Sen al tiger 800' ü bak keyfine ;)
-
23 Ağustos 2014, 14:56
#66
abi bana bu konuda yardım ettiğiniz için çok teşekkür ederim.bana çok güzel bilgide bulundunuz.
-
23 Ağustos 2014, 16:41
#67
Rica ederim. Bir faydam olabildiyse ne mutlu bana
-
24 Ağustos 2014, 07:42
#68
-
27 Ağustos 2014, 15:46
#69
Tiger 800 sıcak havalarda aşırı ısındığı yazılmış yabancı forumlarda, şehir içi kullanımda motor blogundan dayanılmayacak bir sıcaklık vuruyor mu?
-
27 Ağustos 2014, 16:05
#70
Evet önceki motorum olan V-Strom'dan çok ısı vuruyor. Trafikte hissediliyor. Bir KTM kullanıcısı da KTM'nin daha çok ısındığını söylemişti. Eğer günlük işe gidip gelmek için de kullanmak zorunda kalmayacaksanız düşünmeyin bunu bence. Bir gül-diken hikayesi. Kullanıp da gerektiğinde o ısı kaynağı olan motorunun 215kg ağırlığı nasıl ivmelendirdiğini görünce hem istediği yakıtı tüketsin hem de ısınsın diyeceksiniz önemli değil
-
27 Ağustos 2014, 17:04
#71
Genel olarak bu motorun titreşimi nasıl acaba? 100 ve üzeri hızlarda yan aynalarda blur bir görüntü oluşuyor mu?
Anladığım kadarı ile gayet pürüzsüz vites geçişleri ve ivmelenmesi var motorun. 3 silindir gerçekten 2 silindir göre farklı mı bayağı?
Ben de inşallah bu sezon sonunda kışa girerken veya sezon başında düşünüyorum. Şu an ben de Kawasaki Versys var bu sezon aldım ve henüz 4000km yapabildim. 60 bg 650 cc makine.
3. motorum olarak bunu düşünüyorum 1200 cclere geçmeden önce arada 800cc güçlü bir motor ile 2-3 sene deneyim kazanmak açısından. Sizce de uygun mudur?
Not: İlk motorum cbr250 ile 18bin km deneyimim vardı. Versys ile de satmadan 9-10bin civarı olur diye düşünüyorum.
-
27 Ağustos 2014, 17:25
#72
-
27 Ağustos 2014, 17:55
#73
DISTORTEDMAN adlı üyeden alıntı
Titreşim altınızda bir motosiklet olduğunu hatırlatacak seviyede var. Aynalarda ve elciklerde hiç rahatsız etmiyor. Biraz peglerde hissediliyor. İki ay önce İstanbul Pendik'ten Isparta Eğirdir gölüne sadece yakıt dolumu yaparak hiç mola vermeden yol aldım. Sizi temin ederim ki hayretler içindeydim. Bu kadarını beklemiyordum. Adeta sadece bir rüzgar camı modifikasyonu ile touring motosiklet keyfi verecek diyebilirim. Bu arada çok severek kullandığım V-Strom'um ile molasız rekorum iki buçuk saat idi.
İlk aldığımda en hoşuma giden şey o japonlardaki boştan bire atarkenki çeliğin birbirine çarpma sesi ve motorun hafif sarsılması efektinin olmaması idi. Yoldayken de aynısı geçerli. Yani hissedilmiyor. Ama şu an debriyajımın ayarı kaçtı. 10.000 Bakıma az kaldı. Uğraşmıyorum o yüzden. Biraz kemikli şu an.
İvmelenme yani tork her benzinli araç gibi devir yükseldikce kuvvetleniyor. 6000'lerden sonra adı gibi kaplan oluyor. Ama benzini içmeye başlıyor
Kesinlikle size ait bir uzvunuz gibi davranacağından emin olun. Yani gaz manetinin kontrolü sizde olacak.
Bence seçiminiz gayet uygundur. Aynı yolda ilerliyoruz. 200cc ramzey crossdan sonra Suzuki DL-650 V-Strom ve son olarak Tiger 800XC benim... V-Stromda olduğu gibi birkaç ay içinde bundan da sıkılıp ilk param müsait olduğunda 1200 lere bakmam umarıım demiştim. Ve sıfır kilometre aldığım tigerım ile dün 11 ayımız doldu. Hala kesmedi. Hala keşfedilecek yerleri var. Gerek güç gerekse yapılabilecekleri ile hala kendisine aşığım. Hala cicim aylarındayız
Teşekkür ederim cevabınız için. Benim sormak istediklerimi çok iyi anlayıp analiz etmişsiniz.
Şu anki kullandığım versysde titreşim bayağı hissediliyor çok rahatsız edecek kadar değil ama yine de çok konforlu değil. Özellikle aynalar aşırı titriyor tabi elciklere ve peglere de yansıyor bu durum.
Tek kişi ile ivmelenmesi beni tatmin ediyor hala ama artçı ile hele artçı 80-90 kilo üzeri ise canı gidiyor biraz motorun Tigerda bunu yaşamayacağımı düşünüyorum. Ayrıca vites geçişleri kemikli gerçekten. Boştayken 1e geçirmek ve 1den 2ye atmak bayağı bir hissediliyor.
Ben de sizin gibi bu motoru aldıktan sonra inşallah 2-3 sene kullanmayı düşünüyorum. Ayrıca 2. el fiyatları da uygun seviyelerde bu motorun f800gs ile arasında en az 10bin TL fiyat farkı var ama birbirine denk motorlar. O yüzden fiyat performans oranı da çok yüksek.
Bakalım inşallah temiz bir 2. el bulurum 7-8 ay içinde. Ben Tiger 800 düşünüyorum bu arada daha yol amaçlı kullanacağım için.
-
27 Ağustos 2014, 19:52
#74
Oncelikle iddialiyim; gerek fiyat/performans olsun gerek gavurun tabiri ile overall olsun Tiger800xc F800gs den daha iyi bir motor. Onun tek avantaji deponun sele altinda olmasi. O sayede test surusunde yarim saat gibi bir surede yarim yillik kendi motorummus gibi bir his vermisti. Dengeli ve hata tolere edici bir dinamigi var motorun. Ama bu benim icin yeterli degildi ve tigeri sectim.
Seni cok iyi anliyorum cunku ayni yollardan henuz bir yil once ben de gectim. Honda haric tum 800-1200 motorlari test ettim gecen yil. Hondayi da test imkani ne merkezi ne bayileri sunamadi. Keyfiniz bilir dedim. Ki iyi ki de yaklasmamisim bile o racingden bozma enduro yalanina...
Artcin oldugunda bunda da bir fark goreceksin. Binen kisinin motorun binmeden onceki agirligina oranini dusununce fark edilmemesi mumkun degildir. Ama daha az olacak tabi...
Evet yol disi suruse ozel bir merakin yoksa sakin XC alma. Motoru aldigimin tam ucuncu gununde sehir merkezinde de olsa gece saat onda cii girdi ve aninda yerde jant. İç lastikli olunca... Düz tiger yeterli hafif bozuk yerler için de.
-
Motorunu alali baya olmasina ragmen adettendir hayirli olsun kazasiz belasiz kullanman dilegiyle.
Oncelikle forumda paylastigin bilgi ve tecrubelerle kafamda bulunan acaba ne alsam soru isaretleri uctu gitti. Kesinlikle tiger800. Tecrubelerinden okuduklarim sayesinde alüminyum telli mi celik jant mi sorusunada celik jant olarak karar verdim. Kafamdaki tek soru isareti duz ile xc versiyon arasinda baska ne fark vardir. Jantlardan baska farklar nedir, tipi motoru vs.
-
Teşekkür ederim. Umarım siz de en kısa zamanda kavuşursunuz motorunuza. Allah hiçbir motor aşığını motorsuz bırakmasın
Farkları şöyle genel olarak; XC'nin amortisörü kalın ve uzun. Ayrıca arka amortisörü harici bir yağ hazneli sisteme sahip. Ön jant 21" oluyor bozuk satıhlarda yoluna devam edebilme şansını artırmak için. Ama tabi bu asfaltta hızlı iken viraj kabiliyetini düşürebiliyor. Bu farklardan ötürü XC aynı zamanda biraz da yüksek seleli olur düze göre.
Ayrıca iç lastikli olduğu için patlayınca yolda kalıyorsunuz. Jantı söküp, dış lastiği levye ile janttan ayırıp tamir edip aynı işlemleri geri yönde yapmayı öğrenmeniz gerekiyor. Tabi bunlar için de elektrikli pompa dahil gerekli ekipmanları yanınızda bulundurmanız da...
Şanzıman dişli oranları ve zincir dişlileri aynı. Zincir boyu biraz uzun XC nin. Bunun nedeni de amortisör mesafesiyle ilgilidir.
Onun dışında gaga, elcik koruma vb ekipmanlar sanırım standart geliyor XC de. 2013 modellerde bildiğim farklar bunlardı.
Bu arada benim yeşil kaplancık bir yaşını doldurdu. Kasko ve trafik sigortaları da yenilendi...
-
DISTORTEDMAN adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim. Umarım siz de en kısa zamanda kavuşursunuz motorunuza. Allah hiçbir motor aşığını motorsuz bırakmasın
Farkları şöyle genel olarak; XC'nin amortisörü kalın ve uzun. Ayrıca arka amortisörü harici bir yağ hazneli sisteme sahip. Ön jant 21" oluyor bozuk satıhlarda yoluna devam edebilme şansını artırmak için. Ama tabi bu asfaltta hızlı iken viraj kabiliyetini düşürebiliyor. Bu farklardan ötürü XC aynı zamanda biraz da yüksek seleli olur düze göre.
Ayrıca iç lastikli olduğu için patlayınca yolda kalıyorsunuz. Jantı söküp, dış lastiği levye ile janttan ayırıp tamir edip aynı işlemleri geri yönde yapmayı öğrenmeniz gerekiyor. Tabi bunlar için de elektrikli pompa dahil gerekli ekipmanları yanınızda bulundurmanız da...
Şanzıman dişli oranları ve zincir dişlileri aynı. Zincir boyu biraz uzun XC nin. Bunun nedeni de amortisör mesafesiyle ilgilidir.
Onun dışında gaga, elcik koruma vb ekipmanlar sanırım standart geliyor XC de. 2013 modellerde bildiğim farklar bunlardı.
Bu arada benim yeşil kaplancık bir yaşını doldurdu. Kasko ve trafik sigortaları da yenilendi...
Sanırım bir de gidonlar farklı. XCnin gidonu biraz daha geniş olması lazım. Ama genel olarak dediğiniz gibi süspansiyon, teker çapı fark yaratan yerler.
-
Evet unutmuşum kesinlikle XC de gidon daha geniş
-
Bir Tiger 800 kullanıcısı olarak merak ettiklerinizi cevaplayabilirim...
@distortedman sana da ayrıca teşekkür ederim. Kullanıcısı olduğum halde beni bile aydınlattın güzel analizlerinle
-
Ben teşekkür ederim elmasdag. Müsait bir zamanda tanışıp kaynaşalım, deneyimlerimizi pekiştirelim istersen...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler