Triumph Tiger 800 / 800 xc
Reklamlar
-
rüzgar almazsın o hızlarda helen touring camla ancak o hızlar yumuşak amortisörlü motor ve Türkiye yolları kombinasyonu için pek hayırlı hızlar değil benden söylemesi
bu arada arkadaşlar motorumu maddi nedenlerden dolayı satmam gerekiyor, ilanı aşağıdadır. ilgilenen varsa beni arayabilir:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6674130/detay/
Reklamlar
-
herkese selamlar, gün itibariyle 800 tigerıma kavştum ben de, ilk gün 70 km civarı yol yapabildim zaman geçtikçe burda bilgi paylaşımında bulunmaya çalışacağım bun dışında sorusu olan varsa elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım.
iyi forumlar.
-
-
Nexagon adlı üyeden alıntı
herkese selamlar, gün itibariyle 800 tigerıma kavştum ben de, ilk gün 70 km civarı yol yapabildim zaman geçtikçe burda bilgi paylaşımında bulunmaya çalışacağım bun dışında sorusu olan varsa elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım.
iyi forumlar.
Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız, ıslık çalarlı egzost sesli sürüşler dilerim (o ses yokmu o ses, "yani o sessizliği" beni benden alıyor) blok'taki yazınızı okudum, yakıt için net bir rakam ifade edermisiniz? 100 kilometre bazında.
-
Hayırlı uğurlu olsun Nexagon. Tekerin düz bassın. Ben de Eylülde XC versiyonunu almıştım. Buluşup kaynaşmak dileğiyle.
Carbondioxid yakıt tüketimi şehir için 6 litredir. Şehir dışı 130km/h ile sürüşlerde 5.5 litre. 150-160 km/h sürüşlerde 7 litre ve hız arttıkça artıyor. 110km/h hızlarında 5 litredir. Yani şehir dışı net olarak hız ile orantılı oluyor.
Bunlar 6 altı ayı geçen bir sürüş deneyimi neticesinde ortaya çıkan değerlerdir. Ancak sıfır kilometre aldığım için henüz 3500km civarında ve senkron ayarı istiyor. 10.000 de hem motor biraz daha açılır hem senkron ayarı yapılırsa üstüne üstlük istediğim beğendiğim yağı da kullanırsam bir tık inebilir yakıt değerleri diye düşünüyorum.
-
Fiyatlar bayağı yükseldi
Önceden shb de vardı ama son zamanlarda herkes vazgeçti veya sattı motorunu, uzun zamandır hiç yok.
-
Cevap için teşekkürler, tam niyetim olan modeli almışsınız "xc" çift karakterli bir model hem asfalt, hem gerekli değişiklik ile enduro hatta cross (extrem benzetme oldu ama örneği var), olabilen alet.
Değerler bence gayet iyi, hatta kötü yanı şuan kullandığım 250cc çinko aşağı yukarı bu değerlerde tüketiyor
Senkron dediğinize göre 3 karbüratörü olduğunu çıkarıyorum? yanılıyormuyum?
-
Senkron ayarı hava-benzin karışımının pistona gönderilme zamanı ilgili diye biliyorum...
-
Merhaba,
Bir Kawasaki z800 kullanıcısıyım ama artık artçıyla kullanabileceğim bir motor alma vaktim geldi diye düşünüyorum.
Enduro' ya geçiş yapıcam ve gözümü Tiger 800' e diktim. Sınıfındaki diğer motorlar gibi hantal olmayan seri bir motor olması bu motoru tercih sebebim yapıyor. Öncelikle merak ettiğim yedek parça ve servisi zor diyorlar bu motor için kullanan arkadaşlar bu konu hakkında ne düşünüyor.
Birde kronik bir arızası varmı, elektrik aksamı vb. gibi.
-
Yedek parça bu devirde sorun olmaktan çıkmış olsa gerek artık.
Eski(Mototal tayfası) ve yeni (Korlas tayfası) servis ve satıcılar olmak üzere iki koldan imkanlar bulmak mevcut olacaktır sanıyorum. Ben şahsen Mototriple'dan yani eski resmi servisinden çok memnunum. Araştırmadım ama garanti dışına çıkar deseler bile yine oraya gitme düşüncesindeyim. Zaten Bir yılı dolmak üzere benimkinin...
Kronik arıza olarak evvel ki yıla kadar olan modellerde rolanti devrini ayarlayan bir step motor var. O kirlenince stop etme sorunu çıkıyormuş. Youtube'da alenen bir çok videosunu bulabilirsin. ( "Tiger 800 Stall" gibi aratarak...) Ama yenilerde çözüldüğünü yabancı kaynaklarda okumuştum. Benim de offroad toz toprak görmesine rağmen henüz bir sıkıntım olmadı.
Youtube'daki kullanıcılarla yazıştığım zaman beni şu konuda uyarmışlardı. XC mi yoksa düz yani çelik jant olanı mı? Buna doğru karar vermek lazım. Ben toprak hevesimi gidermek için XC tercih ettim. Ama düz olanı da yeterli gelecektir sert arazilere girilmedikçe. Zira asfaltta iken 21" ön jant virajda, çentiklenmiş yollarda ve şerit boyalarında z800'de alışmış olduğun motosiklet kavramını baştan yazmana neden olabilir.
Şimdiden hayırlı olsun...
-
Cok sert arazi icin deilde komforlu ve yeri geldiginde hizli seyahatler (Ozellikle de artci ile beraber) yapabilmek icin bu motoru dusunuyorum. Buyuk ihtimalle de 0 km alacagim. BMW gereksiz pahali, Honda beni cezbeden bir motor deil. Multistradayi da cok begeniyorum ama o da cok pahali, KTM 990 da ilgimi cekiyor fakat omuda 5 yas alti bulmak imkansiz. Tiger 800 en ideali diye düşündüm. Endurocu abikerim ve Streettriple kullanan nir arkadasim bu motoru bir incelememi istedi.
XC ve Normalinin farkinida duzgunn anlatan bir site bulamadim. Anladigim kadari ile XC daha offroad kullanimlar icin. ABS de bu farklardan biriyse ABS nin benim icin onemi yok ki motorsiklette kontrolun tamamen surucude olmasini savunanlardanim. Tiger 800 isimi görecektir =)
Yardiminiz icin ck tesekkurler
-
XC tel jant, ön 21". Diğeri çelik ve ön 19". ABS kapatılabiliyor XC'de. Biraz daha yüksek. Amortisör mesafeleri uzun. Gaga ve bazı aksesuarlar standart geliyor. Ama sizin durum için düz olanı daha uygun büyük ihtimalle. Rica ederim.
-
18 Haziran 2014, 18:44
#53
benzeri isteklerden mütevellit ben de bu motorda karar kıldım hatta bir de yazı yazıdm az yukarıda linki var dilerseniz bakabilirsiniz.
-
17 Temmuz 2014, 14:20
#54
Nexagon adlı üyeden alıntı
benzeri isteklerden mütevellit ben de bu motorda karar kıldım hatta bir de yazı yazıdm az yukarıda linki var dilerseniz bakabilirsiniz.
Nexagon ,
Benim sizinki kadar tecrübem olmasada benzer bir hikayeye sahibiz.
Bende şu anda Harley Davidson 1200 Fourtyeight sahibiyim. İlk motorumdu. Henüz 4 bin kilometre yol yaptım. Ama bu kısa süreç bile bazı şeyleri anlamama yetti. Şuan harleyimi satılığa çıkardım. İlanı burda.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-harley-davidson-harley-davidson-xl1200-x-forty-eight-48-sportster-ekipmanli-172301028/detay/
Eksiklerinden daha çok tarz ve tercih meselesi olarak adlandırıyorum ben. İmkanım olsa hiç satmayı düşünmezdim çünki verdiği keyif bambaşka.
Ama çalışma alanım olsun ( dağ , Ova yolları ), küçük bir ilçede yaşıyor oluşum olsun (çok ses çıkardığı için) günlük hayatta kullanmama mani oluyor. (halbuki ben motor alırken park yeri derdim olmaz arabadan kurtulurum sanmıştım)
Ayrıca ne zaman uzun yola çıkacak olsam aman bu seferde arabayla gideyim , motora binmiyeyim çok yoruyor ( rüzgar ve titreşim) diye korkum oluştu.
Neyse bu sebeple araştırırken Aslında ilk aşkım olan yamaha 660 tenere yi gündeme getirdim. Ama tek silindirli oluşu uzun yollarda yine başımı ağrıtacaktı. Tiger sa 3 silindirli oluşu 800 cc lik olması ve fiyatıyla beni cezbetti. Tabi içimden de hep bmw gs serisinin ufaklıkları sertao ve 650 gs geçiyordu ama o fiyata daha iyisini alabiliyorken niye azıyla yetineyim ki diye düşündüm.
Sonuç bu arkadaşlar. Bende Triumph tiger 800xc almayı düşünüyorum.
Ama motorunu almış ve epey tecrübe edinmiş arkadaşlardan yazılar bekliyorum.
-
18 Temmuz 2014, 11:12
#55
Ben on ay önce sıfır kilometre aldım XC'mi. Fazlasıyla memnunum. V-Stromdaki gibi birkaç hafta sonra değiştirme isteği uyanmadı. Korkuyorum hiç de uyanmicak diye Yakıt tüketimi sınıfında normal. 5.5 litre civarı sakin kullanımda ve şehir içi şehir dışı çok fark etmiyor. Çünkü basınca şehir dışında da aynı değerlere ulaşıyor.
Ancak benim size tavsiyem yoğun offroad yapmayacaksanız XC olanı almayın. Şambrel ve jant teliyle uğraşmayın. Çelik jant olsa da toprağa girersiniz. V-Stromla ben nerelere girdim ki şu an resimlere bakınca bile korkuyorum. XC nin avantajlarını hiçe sayamam ben şu an meyvelerini alıyorum. Ama size lazımmı? Sonra 21" ön jantı asfalt ve viraj yeteneği de düşük oluyor. İstanbuldan Antalyaya 800km asfalt gidip orda 20-30km toprakta gezeceğim diye XC almayın. Ben sürekli elektrikli pompam, lastik tamir-yama setim, levyelerim ve lastik sökme anahtarlarımla gezmek zorundayım. Hatta Youtube da bir amerikan abi de aynı şeyi haykırıyor. Yeni bir motor almak istesem bunu alırım yine ama XC değil diyor.
Benim için XC uygun. Çünkü o amaçla kullanım oranım fazla, gevşek zeminde yada büyük taşlarların üzerinden geçerken verdiği güveni otobanda daha yüksek süratlara çıkabilmeye değişmem bu dönemdeki kullanım amacımdan ötürü.
-
21 Ağustos 2014, 23:05
#56
hAngi motorsikleti alınmalı ben uzun yolculuk yapmayı ve araziye girmeyi seviyorum 2 tane motor aklımda 1. yamah super tenere 1200 ze... 2. triumph 1200 tiger explorer XC. bu iki motor vergileri ne kadar.. ve hangisi daha iyi..yabancı sitelere girdim bir sürü sayfa açtım kimse cevap vermedi ..lütfen bana yardım edin..şimdiden teşekkürler...
-
22 Ağustos 2014, 12:52
#57
Merhaba Nurullah kardeşim,
Bana öm de atmışsın mail de. Henüz bakabildim.
Artçılı kullanımın ne kadar?
Uzun yolun ne kadar uzun?
Kullanımının ne kadar asfalt ne kadar arazi?
Arazi kavramını da açalım. Ne kadar bozuk bir satıh?
Vergi dilimlerinin artması seni ne kadar bağlıyor? Yani motora durduğu yerde ne kadar para ödemek koymaz?
Bunları bir değerlendirelim istersen.
-
22 Ağustos 2014, 14:19
#58
abi teşekkür ediyorum cevap verdiğiniz için ben motorsiklet ile avrupa seyahati yapmak istiyorum. yeri geldiği zaman araziye,toprak kum dağ bayır demeyecek bir motor beni yarıyolda bırakmayan güçlü bir motor istiyorum ne tavsiye edersiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------
.6 yıl boyunca 125 cc kullandım artık enduro yönelmek istedim..ve enduro motorsiklet ile yurtdışı seyahat etmeyi düşünyorum..kime danıştıysam hep soğuttular yok efendim vergisi yıllık 2000 tl bazıları diyor motorsikletin servis ağı yok türkiyede ve birçok sıkıntılarla karşılayacağımı söylüyorlar ..ama genede kalbimin sesini dinliyorum.kısacası abi şu an aklımda triumph 1200 tiger explorer XC ve yamaha super tenere var.ve internette çok sayfa açtım bu iki motorsiklet hakkında hangisi alınmalı diye .? ve herkes birşey dedi hiç anlamadım.beni aydınlatırsanız sevinirim şimdiden teşekkürler...
-
22 Ağustos 2014, 14:42
#59
Faydamız olursa ne mutlu kardeşim rica ederim. İstediğin gibi tek bir motor yok. Ekipman yok. Aksesuar yok... Öyleyse iki motor alacaksın Kuma girecek bir makine ile avrupa turuna çıkmak pek uygun olmaz sanırım. Biraz daha daraltalım mı yapabileceği şeyleri?
-
22 Ağustos 2014, 14:54
#60
yamaha super tenere 1200ze ve trıumph tiger explorer 1200 xc bu iki motor arasındaki en iyisini çıkaramadım abi ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:47 ----------
evet abi nasıl bir makina iyi olur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler