yav napacaz haci bu supermoto isini haha ulen bir tane duzgun bulamadik haa
yav napacaz haci bu supermoto isini haha ulen bir tane duzgun bulamadik haa
welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
Bu aletin arka lastiğini kimse değiştirtemez bana
Ben şu aralar RX modellerinin ön çamurluklarından arıyorum, Onu takmayı düşünüyorum. 0 fiyatı 40~50 TL gibi bişey. Geçen ön çamurluğu söktük(körük takıcaz diye), arkadaş şöyle bir baktı... "La böyle mi kalsa ki, daha güzelmiş" dedi... Onun dışında lastik felan değiştiemem büyük ihtimal. Direk SM modellerini aramak daha mantıklı.
#sürenadam
sanirim bu gidisle birtane rx 125 sm ye dogru giduyorum bende
welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
Canıma tak eden zincir pisliğinden, karatısından ve de bolluğunda gına gelmişti. Uzun süre birbirimize bakıştıktan sonra aslında hatanın bende olduğunu anlamıştım. Çünkü Würth çakması, "amaaan ne eksiği olacak canım, aynısıdır, okadar para vermeye gerek yok" diyerek aldığım Forch(2si de Alman ya) marka zincir yağı idi bütün bu soğukluğun sebebi. Çok yanılmışım. Bu lanet olasıca yağın, zincirimi ve güya sıçratmadığı jantlarımı ve şaseyi bukadar kirli tutacağını tahmin edememişim. Marka ismi vermeyecektim ama üzgünüm, bu markayı deşifre etmek zorundayım artık. Yağlama özelliğine birşey diyemiycem ancak teflon tarzı bir özelliğe sahip olduğu için biraz yapış yapış olduğundan sıçramayacakmış gibi duruyor. Belki uzun süre yağlı tutuyor zinciri bilemiyorum ama şu bir gerçek ki zinciri ve etrafını aşırı kirli tutuyordu. Hemde yağladığım ilk günden itibaren.
Motoru yıkıyorum parlatıyorum, sol taraf bildiğin darkside durumundaydı hep. Ben de arkadaşı çağırıdım. Hem zinciri gerdirelim hem de temizleyelim diye. Malum bizim modellerde orta ayak yok. O yüzden zinciri gerdirmek için motoru havaya mı atsak, amuda mı kaldırsak, yoksa yan mı yatırsak, en iyisi suya batırmak diyerek düşüncelere daldık. sonra 4 adet priket işimizi gördü. Sağolsun GaCCaLL çok iyi kaldırdı motorun arkasını
İşte biraz fotoğraf size....;
Aslında burada zinciri çoktan sökmüş, kola kutusu içinde bir dolu mazot ile epey bir çalkalamış, bekletmiş, sonra çıkartıp diş fırçası ile GaCCaLL arkaşım tek tek baklaları temiz mazot ile temizlemiş(bu sırada ben de dişlileri temizledim), bu yorgunluğun üzerine sandalyeye kurulup bir sigara çaktıktan sonra benim resimlerimi çekmeye başlamıştı. Ben tekrardan zinciri fırça ile temizliyorum... Haketti bunu bu zincir
Bi kedi gördüm sanki...
Çatalı göstertmem ağa !!! (içimde şort varmış Allahtan ) Gördüğünüz gibi gayet nizami bir şekilde yapıyoruz işimizi, hiç bir şey etrafa saçılmış değil, özellikle bezler...
Evet evet gördüm, bi kedi gördüm !!
Ve işte zincirimizin misler gibi temizlenmiş hali. Takma da koynunda yat valla Buarada tekrar hatırlatırım, aletimiz O-ring zincire sahip.
Ve arka dişli. En büyük hatamız işe başlamadan önce resim çekmemiş olmamız. Aradaki farkı arkadaşım bile gördüğünde birkaç kez, "çok iyi oldu" dedi. Halbuki "ne gerek var bukadar temizliğe" diye mırıldanıyordu 2 dakka önce Aradaki farkı bir de bana sorun...
Meme kanseri korkutuyormuş bu arada
Garajdan çıkardık artık motorları. Ben üstümü giyinmeye gittiğimde fotoroman arkadaşımız kendini geliştimeye, motorlarımızı resmetmeye devam ediyormuş...
Aynı resim değil, aradaki 7 farkı bulasınız diye koyduk...
2 adet cingirlop gibi motür
Meşhur arka tekerimiz
Burada zincirimiz henüz yağsız. Aynı zincir yağını sıkıp herşeyi mahvetmemek için zinciri yağsız bıraktım. GaCCaLL'ın evine gidicez, yakın bize. Onun zincir yağı ile yağlıycaz. Fazla zorlamıyoruz motorumuzu, "yollar yokuş aşağı, çek debriyajı" yapıyoruz
Bu operasyonda çooook emeği ve anlatım da sıkça adı gecen GaCCaLL arkadaşımıza teşekkürlerimi sunarım. Daha süpap ayarı yapıcaz...Çok yakında...
@%1;
#sürenadam
zincir -dişli baya bi temizlenmiş,hatta zincir sıfır gibi olmuş gerçekten.böyle şeylerle ugraşırken insan zevk alıyor-motorla arada bi bağ oluşuyo özene bezene yapıyorsun işini
---------- Post added at 11:15 ---------- Previous post was at 11:07 ----------
bu arada bende uygun bi rt125 arıyorum motoru ile oynuycam yada komple motor değiştirecegim,yani şasesi saglam motor kısmı bozuk olsa tam istediğim durumda olur millet sağlam motor arar biz bozuk olsun istiyoz :D
[COLOR="Blue"][B][I][U]Asfalta yakın olmayı seviyorum :) hatta eğilip öpesim geliyor :cherry:[/U][/I][/B][/COLOR]
Bakmayın fotolarda öle iş yapar gibi göründüğüne, ben sigaraya oturunca geçti zincirin başına dedim bende madem reklam yaparsın çekeyim bi kaç fotonuda namın yörüsün ama hakkaten çok temiz oldu hatta süper oldu ama ben temizlemek için zinciri sökermiyim? Zannediyorumki sökmem o kadar zahmete girmem ama tatar ramazanımızın gönlü olsun dedik maksat beraberce vakit geçirmek laflamak dedik daldık alete ver ettik mazotu üşenmezsem kendi zincirimide bi temizlicem ama sökmeden
ANGARAJ
Vardı bir aralar, tam hatırlamıyorum ama içanadolu şehirlerinden birindeydi, yani Ankaraya yakındı. Motor hariç herşeyi sağlam(özellikle şasesi) bir ilan vardı. ~1500 TL gibi bir fiyat çekmişti.
Gerçekten üzerine başka bir motor takmayı başarabilirseniz süper olur. Çok merak ediyorum doğrusu nasıl olacak. Ayrıca aklıma takıldı, şase numarası ile motor numarası uymayacak sanırım, o sorunun nasıl halledeceksiniz? Muaynede bakıyorlar bu numaralara diye biliyorum...
Ha buarada zinciri temizlemek için garaja indiğimde farkettim, benim alet takımları uçmuş.... Çok canım sıkıldıydı...Ondan tembellik yapmışımdır ben
#sürenadam
valla tebrik ediyorum acaip kiskandim haa hehe bu arada bende zinciri dislileri temizleyip 0 dan yaglicam ama bende paslanma olayida var ne tavsiye edersin hangi yagi nasil temizlememi tavsiye edersin birde gitgide bu motora isinmaya basladim azicik faha hizli gidebilse tam benlik olucak ama hizi yetersiz yani soyle 120-130 yapsa mesela
welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
Hakkat uçurmuşlarmı bulamadınmı sen onları? valla yazık olmuş...
Berk sanada demeyim demeyim diye tutuyorum kendimi ama her konuda şunuda yapıcam bunuda edicem diyon arkadaş çok tutarsız geliyo bana söylediklerin hani onlara harcıyacağın paralar git bitane str al onun üzerinde oyna yahut direk asyanın supermotosunu mondi'nin supermotosunu al hani imzada bile bi tezatlık var arkadaş?
ANGARAJ
Ah ulan demekki biz hala açamamışız motorun ciğerini. Yada eski analog göstergelerin biraz fazla sapma ihtimali mi var ki diye düşünmüyor değilim. En fazla 110 gördüm, onda da motor çatlayacaktı. Cumartesi günü belki ~140 km lik (git gel 280km) bir yola gidicem. O zaman ilk doğru düzgün uzun yol deneyimim olur. Genel olarak motoru nasıl kullanayım, ne dersin? 2 dakka tam gaz, 3 dakka normal şeklinde mi gideyim, hep mi tam gaz gideyim. Motor oldu 4500 km, ama bence hala yeni sayılır. Nasıl bir sürüş izlesem bu km deki motoru açmak için??
#sürenadam
o imza kaldi ole bir ara elime gecmisti birtane 250 cc v motor cin mali biraz arizalari olan sonrada masrafi cok cikinca sattigim cinli chopper vardi oradan kalma o imza ama suan bakiniyorum birtane supermoto mondial ixin cok yuksek fiyat cekiyorlar 8000 e geliyor plka vs hepsi olunca o yuzdende ondan caydim biraz zaten suan ya str,ramzey qm200,asya tepee 250,hyosung yada bendeki motora vericem coskuyu piston vs buyutucem :-) suan tam olarak karar veremedim yazin bitmesini bekliyorum cunku
welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
Senin motorunu sat. Kuba STR al. Bak 24 ay ve 18 ay k.kartına taksit de varmış. 2 adet çıkma jant ayarla... Tamamdır. Çıkardığın orjinal jantları ve lastikleri de satarsan, masraftan kısmış olursun. İlerleyen zamanda o motora piston felan büyütürsün, en azından yaptığın masrafa değecek bir motor almış olursun. Benim görüşüme göre en mantıklı yol bu. Şahsen Mondial kafama yatmazsa, yada bu fiyatlardan hiç indirim yapmazlarsa ben de böyle bir yol izleyebilirim.
#sürenadam
ama bende bonusda asya bankda yok :-) anca kredi ile alabilirim bakalim bir arkadasim alicakmis str aliyor mayis sonu alinca bi denicem ona gore karar vericem
welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
deme yahu arayıpta bulamadığım bişey google amcaya sordum pek bişiye rastlayamadım,öyle bişi denk gelse 250 cc mondi motoru baglatsam 1000 tl motora + arka yay sertliğinide halletsem hadi olsun ruhsata işleme dahil masraf 1500 olsun 3000 civarında yaramaz bi böcüğüm olur eşimide artçı problemide olmaz ver elini asgari 500 km )
[COLOR="Blue"][B][I][U]Asfalta yakın olmayı seviyorum :) hatta eğilip öpesim geliyor :cherry:[/U][/I][/B][/COLOR]
Yahu be şeyi anlamıyorum, başka bir motorun şasesine başka bir motor bloğu yerleştirildiği zaman ruhsata yasal olarak işletebiliyor muyuz? Yasak diye biliyorum ben ama... Prosedür nasıl? Belirli bir maliyeti var mı ruhsata işletmek için??
#sürenadam
işlenir ama kullanacagın motorun kaydı düşmüş olmalı trafikten yani pert gibi düşün,elbette ücreti var ama ne kadar nasıldır onu tam bilmiyorum bizim beyaz takkelilere sormak lazım
---------- Post added at 18:28 ---------- Previous post was at 18:24 ----------
gaccalının bmw side yakıyor yahu bizim yunusların (2009 yada 2010) f650sine şöle bi oturup bi kontak açmıştım.göstergeler zaten büyülemişti beni boşa alıp kontaga basınca anamm nası bi ses çıktı böylee içim boşaldı resmen zevkten :D öyle bir homurtu duymadım ben bana bu kadar zevk veren resmen cigerimi parçaladı içim geçti kapatıp kapatıp kontak bastım oturma pozisyonda mükemmeldi bana acaip bi güven verdi ama malesefff kullanamadım sadece üstünde durabildiydim )
[COLOR="Blue"][B][I][U]Asfalta yakın olmayı seviyorum :) hatta eğilip öpesim geliyor :cherry:[/U][/I][/B][/COLOR]
hocam şimdi o 140 km uzun yol mu bilemedim. sanırım bu bizim bir marş ile 200 -250 km gittiğimizden öyle geliyor tabi bir RT125 ile tek marş ile o kadar gitmek zor. olabildiğince uzun yol git ara ara düz yolda ataklar yap ama fazla zorlama.misal düz yol 100 Km/hz 15-20 dk boyunca bu hızdasın bu sefer deviri yükseltip 15-20 dk 110 ile gitmeye çalış ve bu şekilde gidişini tamamla dönüşünü de aynı şekilde 110-120 ile yapmaya çalış ama dediğim gibi bunu düz yolda yap. en azından benim yaptığım bu.
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
benim motor için de aynı değerler geçerli, bugün silivriye muayeneye gittim, fmf egzozu da iyice test etme imkanım oldu, yokuşlarda tıkanan makina (hızı artmıyordu, sabit kalıyordu) artık yavaş da olsa hızlanıyordu, çok rüzgar vardı, max hız denemesi yapmadım ama 80-90'a makina hemen geliyor, şu an egzozda gazı bırakınca patırtılar var, bizim karbüratör keihin pd modeliymiş, üzerinde 98 lik main jet varmış, 100 ve 102 olarak jetleri amerikadan ısmarladım, patırtılar gidecekmiş, bakalım yakıt tüketimi ne olacak, mevcut haldeki yakıt tüketimini de iş yoğunluğundan ölçemedim, motor bu aralar yatıyor, sanki yakıtı birileri yürütüyormuş gibi geliyor bana bu arada 97 oktan 95 oktana göre makinayı daha atak yaptı sanki, sizde durum nasıl?
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
Merhaba hocam sizin sm duruyor herhalde.bende ucuz yollu 2 kişilik uzun yollu enduro bakınıyorumda bütcem beni eski 250mct'ye itiyo.sele olayı nasıldı sizinkide?ucuz endurodan/cross'tan sm yapsak mı napsak
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)