Hyosung Karion (RT125) bigfoot {resimli}
Reklamlar
-
19 Aralık 2011, 21:12
#341
Syanur arkadaşım,
bizim RT ler ile CBF ler aynı sınıfda değiller.. bu yüzden düzyolda yapabileceğimiz son hızlarda aynı olmayacaktır.
cbf ile rt yi yanyana koyup arka dişlileri mukayese etmen bile yeterli gelecektir.. ...
vites geçişlerim kullandığım tüm motorlar içinde en yumuşak olanı.. senin motorda biraz ayar gerekli gibi...
çamura, yağmura girmediğim zaman 2 depo yakıt bitiminde zinciri yağlıyorum, eğer arazi ve çamurda gezersem de bir sonraki tur için zinciri temizleyip bırakıyorum motoru..
Performans farkını en iyi birden fazla RT ile aynı parkurda ilerlerken anlaya biliriz, keşke aynı şehirlerde olsaydık diyorum yine.. ...
----------------------------------------------
Bende sıkıntımı sizlerle paylaşmak istiyorum;
Hani bazen motorların (genelde arabaların teknik cizelgesi) teknik bilgilerini içeren yazılarda viteslerdeki oranları görürsünüz bende uzun zamandır bu oranları araştırmaktayım ama malesef RTlerimizin vites oranlarına ulaşamadım..
(1. Vites 3.142
2. Vites 1.869
3. Vites 1.235
4. Vites 0.948
5. Vites 0.727 ) bu örnek bir oran çizelgesi..
bu oranlar ile diğer marka olan misal cbf in oranını karşılaştırmak istiyorum..
Reklamlar
-
20 Aralık 2011, 00:42
#342
-
20 Aralık 2011, 02:20
#343
Aktarma oranları iiçin çok saol, ben bulamamıştım... ...
zincirimizin bakla sayısınıda sayende öğrendim.. Buarada kuralkan ın sayfasına baktım geçen gün, 2012 modellerinin arasında RT yer almıyordu.. Artık Türkiyeye gelmeyecek sanırım... Bu sebeple piyasadaki ikinci el RT ler kıymetlenecek gibi görünüyor..
-
20 Aralık 2011, 19:11
#344
Bu arada vites geçişlerinin çok yumuşak olduğunu belirtmiştin ya, hangi yağı kullandığını soracaktım... Marka model??
-
21 Aralık 2011, 16:33
#345
Buarada son olarak araştırdım ve öğrendim,
BUJİ : CR8E (CR8EIX-iridyum modeli) 2010 ve sonrası modeller için yani S&T modelleri için
Ön dişli; 13 Arka dişli; 48 Zincir; 428-128bakla
Bunlar motorun orjinalleriymiş...
-
21 Aralık 2011, 22:17
#346
KULLANDIM... ...
PERFORMANS ÖZELLİKLERİ
• Çok iyi koruma: Motosikletler
için özel olarak geliştirilmiş özel
formülasyonu sayesinde çok iyi
koruma sağlar. Bu sayede motor
ömrü uzadığı gibi orjinal performans
seviyesini kullanım ömrü boyunca korur.
• Daha yumuşak kavrama ve vites operasyonu: Sessiz ve
yumuşak vites geçişleri tüm motosiklet kullanıcıları tarafından
onaylanmaktadır.
• Düşük yağ tüketimi: Özel seçilmiş bazyağ ve özel formülasyonu,
yağın uçuculuğunu ve buna bağlı eksiltmeleri minimuma indirir.
• 4 mevsim motor yağı: Formülasyonu ürünün tüm hava koşullarında
4 mevsim kullanılabilmesini sağlar.
Shell Advance VSX 4, özellikle 4 zamanlı motosiklet motorları için
geliştirilmiş, çok iyi koruma, sorunsuz dişli kutusu ve kavrama sağlayan
sentetik bazyağlı bir motor yağıdır. Ürün önde gelen tüm motosiklet
üreticilerinin gereksinimlerini karşılamaktadır.
Shell Advance VSX 4
Sentetik Teknolojili 4 Zamanlı Motosiklet Yağı
Advance VSX 4 10W-40 15W-50
SAE Viskozite S›n›f› 10W-40 15W-50
Kinematik Viskozite ASTM D 445
@ 40 °C mm2/s 94.2 142.2
100 °C mm2/s 14.46 19.5
Viskozite ‹ndeksi ISO 2909 159 157
Yo¤unluk @ 15°C kg/m3 ASTM D 4052 871 870
Parlama Noktas› COC °C ISO 2592 228 218
Akma Noktas› °C ISO 3016 -33 -27
verdiğin dişli bilgileri ve vites oran bilgileri için çooookkk tşkr ederimmm...
-
22 Aralık 2011, 14:47
#347
http://www.sprocketcalculator.com/
Ön Arka Ratio Torque Speed
13T 45T 3.46 -6.7% +6.7%
13T 46T 3.54 -4.3% +4.3%
13T 47T 3.62 -2.1% +2.1%
13T 48T 3.69
13T 49T 3.77 +2.0% -2.0%
13T 50T 3.85 +4.0% -4.0%
14T 45T 3.21 -14.9% +14.9%
14T 46T 3.29 -12.4% +12.4%
14T 47T 3.36 -10.0% +10.0%
14T 48T 3.43 -7.7% +7.7%
14T 49T 3.50 -5.5% +5.5%
14T 50T 3.57 -3.4% +3.4%
eğer arka dişliyi büyütüp küçültme yapacaksanız, hız ve tork da oluşacak olan kayıp kazanç çizelgesi yukarıdaki gibi oluyormuş... ..
-
22 Aralık 2011, 14:52
#348
izmiRT125 adlı üyeden alıntı
http://www.sprocketcalculator.com/
Ön Arka Ratio Torque Speed
13T 45T 3.46 -6.7% +6.7%
13T 46T 3.54 -4.3% +4.3%
13T 47T 3.62 -2.1% +2.1%
13T 48T 3.69
13T 49T 3.77 +2.0% -2.0%
13T 50T 3.85 +4.0% -4.0%
14T 45T 3.21 -14.9% +14.9%
14T 46T 3.29 -12.4% +12.4%
14T 47T 3.36 -10.0% +10.0%
14T 48T 3.43 -7.7% +7.7%
14T 49T 3.50 -5.5% +5.5%
14T 50T 3.57 -3.4% +3.4%
eğer arka dişliyi büyütüp küçültme yapacaksanız, hız ve tork da oluşacak olan kayıp kazanç çizelgesi yukarıdaki gibi oluyormuş... ..
Evet onu bende gördüm dün, o siteyi... Yanlız bilmiyorum dişliyi değiştirmem sanırım. Yada bilmiyorum işte, şu aralar performansından emin olayım da motorun, bir uzun yol yaptıktan sonra bakıcam. Bana 100 km/h ye rahat çıksın yeter, başka bişey istemiyorum
-
27 Aralık 2011, 22:45
#349
-
RT 125 D nin 2012 modelleri gelmiş ya benim mi haberim yoktu? yoksa süpriz mi oldu gerçekten..
-
-
-
merhaba ben de aranıza yeni katıldım. aşık oldum galiba bu motora. ve benim ilk aşkım bu. hani şu hiç unutulmayacaklardan..
-
Hayırlı olsun, Motoru aldın mı, almak üzere misin, almayı mı düşünüyorsun?
-
-
YILDIRIMBORA görseller için çok saol, çok keyiifle baktım... Bende acerbis donanımlar almayı düşünüyordum, fakat uygulanmışını görünce hoşuma gitti...
bu aarada kumsalda çok güzel park etmişsin, tekeri gömerek bırakmak bu işin en keyifli yanı
Şu aralar FE450 araştırıyorum, dağlarda daha rahat gezinebilmek için, ama şehir içinde pek mutluyum motorumla... ... (özellikle sıkışık sabah ve akşam trafiiğinde)
-
-
Evet geçenlerde karda kışta tek başıma yapmış olduğum gezimi yükledim en sonunda... Epey debelenmiştim, tek başına olunca motoru karda neyse de balçıkta hareket ettirmek epey zor oluyormuş Aralarda kronolojik olarak videolar da ekledim
İlk olarak ben gideceğim yerlerde kar olduğunu bilmiyordum. Şöyle bir gezineyim dedim okulumun arka bahçelerinde. Göl varmış diyorlardı oraya da giderim diyordum. İlk başta "aa ilerki dağlarda hala baya bir kar var dedim. Sonra gideceğim yolda birden bire kar çıktı karşıma. Önceki yerleri belli ki temizlemişler. Direk 5~10 cm kar vardı çünkü yerde. Önce bir tereddüt ettim. Sonra şu ilerdeki kavşağa kadar tırmanayım dedim sonra bakarız diye düşündüm.
Burası ilk durup resim çekmeyi akıl ettiğim yer. Geldiğim ve gideceğim yerler görünüyor. Ben resim çekeyim derken motorun ayaklığı çamura gömüldü ve lömp diye devrildi zavallı
Burada "bana bak ben yatıyom" diyor motor zaten, farketmemişim
Burası epey ilerledikten sonra tekrar resim çekesimin geldiği yer. Havanın soğuğunu heycanla karışık hissetmemeye başladığım anlar. Artık karda gitmeye alıştım gibi gibi Genelde kenardaki çamurlu bölgeleri kullanmam gerekti, özellikle yokuş çıkarken
Epeeeeey bir yol kat ettikten sonra(aslında okadar da değil, kar olmasaydı 5 dakka sürerdi ama ben 20 dakkada felan gelebildim). Öncesinde seyir tepe diye bahsedilen bir tepeye çıkmaya çalıştım. Ancak kardan değil de balçıktan dolayı çıkamadım. Hatta bırakın çıkmayı, geri dönene kadar akla karayı seçtim. Araba tekerlerinin açtığı ve buzlanmış sular ile kaplı bir çukurdan "biraz daha hızlı gidersem buzu kırar geçerim" diyerekten az daha ~30cm lik balçığa yapışıyordum. Sonrasında dikleşen yokuştan balçık sebebi ile çıkamadım ve motoru U çevirmem 5 dakkadan fazla sürdü...Kan ter içinde kaldım diyebilirim. Ayağımı yere koyuyorum ve gömülüyorum... Motorun hem ön hem arka tekeri gömülü. Elimle ittiriyorum motoru fakat ön çamurluğa dolan çamurlara gücüm yetmiyor... Ama becerdim en sonunda...Ve birçok sapaktan kaybolma tehlikesi atlattıktan sonra aranan o göl güründü. Zorlu bir tepeyi aştım ve yokuş aşağı verdim kendimi.. 1 dakka, bunu kutlamak adına resim çekmem gerek!!
Veeee işte o meşhur ve meğer çok gizli deneylerin yapıldığı göl... Çok tehlikeli dakikalar bunlar. Ben burasının insanlar üzerinde korkunç araştırmalar yapan bir mekan olduğunu bilmiyordum. İnsanların ağzına kimyasal maddeler tıkıp su altına nekadar nefessiz kalacağına dair deneyler yapıldığını düşünüyorum, ürpertici...
Hemen uzaklaşıyorum buralardan bekçi abi Göletin karşı tarafı beni bekler, kurtuluşum orada olabilir Çünkü oralar epey çamurlu ama kar yok...
Burası karşı taraftan çekilmiş resimler ve videolar. Buraya gelirken de epey derin çamurlardan geçtim. Ama düşmedim
Adamlar bildiğin dolusavak yapmışlar...
Burası geldiğim yol
Burası gideceğim yok... Hiç kar görünmüyor. Üstelik biraz evel bir araba geldi oradan, demekki ben hayli hayli giderim
Ama önce aşağıdan daha yakın resimler çekeyim. Tabi bu arada bekçi karşı taraftan bana baktığı için çok fazla telefonu belli etmek istemedim. Birkeresinde güvenlik görevlileri beni bu arazide biyerde bulup uyarmıştı. 2 Kuba cruiser motorla gelip "hocam burada motorla gezmek yasak!" demişlerdi. Belliki birileri ihbar etmişti çünkü ozaman epey iç taraflara gitmiştim. Nasıl bulduydular beni bende bilmiyorum...
Bahsettiğim çamurlu yoldan gittim. Hatta iyi burda kar yok diye biraz hızlandım. Allah korumuş!! Çok fena yapışıyordum yere, biraz hızlı giderken daha güvenli ve kuru diye düşündüğüm kenar tarafa geçeyim dedim... Hala nasıl düşmedim ben de bilmiyorum ama çok fena tongaya düşmüşüm. İnce çamur tabakası varmış orada. ~35 la felan gidiyordum...
Neyse sonra beni bu çamurlu yollar kesmedi ve geri dönmeye karar verdim. Tee göle geri döndüm. İlla kardan gidicem, dibine vurdum bugün Geldiğim yolların bir kısmında geri tırmandım ve tahminimce okula giden ve aslında ilk olarak sapmam gereken sapağa kadar geldim.
Bundan sonraki yol da tamamen kar. Biraz yokuş aşağı... Kaptırdım gidiyorum... Eeee artık usta oldum karda, motoru ayakta kullanmacalar felan, çeşitli atraksiyonlar... Bira ara hızımı +25 km/h felan yaptım sanırım. Sonra birisi bana mı seslendi neyaptı tam anlayamadım. Hatırlamıyorum oraları nedense....
Allah allah, bunlar ne izi ki böyle??))
Veeee, bammmm Epey yavaşlamış olsam da motoru kurtaramadım bu sefer. Allahtan kara devrildim, çamura düşsem oturup ağlardım Fazla kendime güvendiğim için oldu sanırım...
İşte bahsettiğim buz tutmuş çukurlar. İçine girdim-çıktım-savruldum-tekrara girdim-motorun önü ayrı arkası ayrı ben ayrı taraflara savruldum. AMA DÜŞMEDİMMMM!!!!
İşte medeniyet... Video herşeyi anlatıyor
Bundan sonra az biraz daha asfaltta gidip bölümlere ulaştım.
Sonlara doğru yorgunluktan saçmalamaya başlamış olabilirim... Baya da bir terledim.
Yanlız bu gezimde emeği geçen herkese (kışlık montunu bana vererek test imkanı sunan hayır sever bir vatandaştan bahsediyorum ) çok teşekkür ederim. Eve gidince 1 saat elbiselerimi temizledim...
-
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler