Arkadaşlar, bu aralar konuyu biraz ihmal ettim, pek vakit yok açıkçası. Biraz sorun ve sorularım var.
1- bizim motorlardaki orjinal zincirlerler nedir? Yani normal zincir mi yoksa O-ring felan mı? Ben O-ring olduğunu düşünmüyorum.
2- Benim vitesler bildiğin kemikli geçiyor. Özellikle vites büyütürken çok belirgin oluyor. Takır tukur geçmesi beni biraz endişelendirmeye başladı. Araba tecrübem olduğu için önceleri pek önemsemedim. Çünkü çok çeşitli sertliklerde araba vitesi gördüm, çok yumuşak geçişli olanlar olduğu gibi kemikli yapıda olanlar da var. Bazılarının yapısı öyle(kemikli) oluyormuş ve dayanıklılık olarak da bir sıkıntısı olmuyormuş. Bende kendi motorum için öyle düşünüyordum, yani bunun da yapısı böyledir diye. Ama sonradan içime kurt düştü açıkçası, size de bir sorayım dedim. Sizin vites geçişleri nasıl ?? Daha önce YBR, CBF 250, ER5 ve Suzuki cruiser ve bilimum cup scooter kullanmış bir arkadaşım(babası motor tamircisi) bu motoru birkaç saatliğine kullandığında söylemişti, vitesler sert geçiyor diye...
3- En çok canımı sıkan şey motorun performansı olmaya başladı. Yahu ilk zamanlar çok temkinli gittiğim için dikkat etmiyordum ancak buaralar dikkatimi çekmeye başladı. Özellikle hertürlü yokuşlarda ve 4.&5. viteslerde gezerken motor çekişten düşüyor. Önceleri 125lik demekki böyle bişeymiş dedim. Ancak geçenlerde 3 kere farklı CBF150 ile kapıştım(yarışmadık tabi) ve sonuç hüsran. Tamam onlar 150cc ama tork ve bg olarak avantajlı olan benim. Üstelik bizim motorlar daha da çekişe yatkın olmalı diye düşünüyorum. Hele 2 seferde yokuşta denk geldik, adam önümüzdeki aracı sollamak için gaz açtı ve yürüdü gitti, benim motor 4.viteste kaldı. 3'e indirecek kadar yavaş değildim ama gazı açınca da hiç tepki vermedi. Üstelik CBF kullanıcısı hiç motoru bağırtmadan gitti. Kendi kendime kesin bu CBF250 dir dedim. Yokuşun yanındaki ışıklarda yakaladım, CBF150 yazıyor kasada...
Artık orada anladım benim motorun normal olmadığını. Geçen akşam da, bilenler bilir, Cinnahı çıkıyorum...Arkadaş tee aşağıdan bir CBF150 yine beni yakaladı ve geçti. Benim motor 3.vitesten 4 e geçmiyor, geçince yığılıp kalıyor. Hayır yanımdan geçen adam da gazı köklemiş motoru bağırtmıyor, gayet normal bir sürüş ondaki... Uzun lafın kısası sizin motorların performansı nasıl? Benim anlattıklarıma diyecek 2 kelamınız var mı?
Şimdi bu yazdıklarımdan önce motor sabahları zor çalışıyor ve sık sık stop ediyor diye şikayetçiydim. Ve yakıtı da fazla sanıyordum. Tabi tüm ibreler hava filtresini gösterince hemen açtık arkadaşla kontrol ettik. Tertemiz. Sonra geçen 2 hafta önce motorun yağını(filtre ile) değiştirdim, ve motorun sesi resmen değişti, üstelik bujiyi de çıkarttık kontrol ettik, usta gayet temiz ve taze bu buji dedi. Hani buji,yağ ve hava filtresinde bir sıkıntı yok gibi. Eee motor da daha 3000 km ye dün girdi. Nedir bu çekişteki azlık anlamıyorum. Ayrıca son süratiniz kaç sizin? Ben 110u zar zor görmüştüm birkere daha da çıkmamıştı motor. Şuaralar denemedim ama sanki 100~105 arası felan kalacakmış gibi geliyor bana.
Motor istersem 80le gideyim normal bir yokuşa geldimi pat boğulmaya başlıyor, önce 4e çekiyorum sonra yetmezse 3 e bile düşüyorum. Kafayı yiycem cidden...