Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
17. sayfa BirinciBirinci ... 7151617181927 ... SonuncuSonuncu

Hyosung Karion (RT125) bigfoot {resimli}

    REKLAM ALANI
  1. #321
    skyblade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2009
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    Yok
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Skyblade
    Hocam... 48 km mi?))) Vallahi iyi dayanmışsınız, beni 3.gün titreme sarıyor, ayaklarım garaja gidiyor. Mahsun mahsun suratıma bakıyor tosbaaa Ben de üniverstedeyken keşke param olsaydıda alabilseydim diye okadar iç geçirdim ki şimdi.. Buarada bana birkaç kere sordular, "senin bu motordan ankarada başka yok dimi?" diye. Ben de "yok, olsa da bu renkte yok!)" demiştim Çok da yalan söylemiş sayılmıyorum dimi şimdi?))

    @İzmirRT
    Bizim de antalya merkezde ev var, yazın ortada buluşalım derim bak Sen de montu bulmuşsun turuncusundan, güzel olmuş ve şu son paylaştığın video mükemmelmiş(1:38'e dikkat, fotodaki ), şuanda kulağımda çalan müziği ile yazıyorum...gecenin 2:59 unda

    Videoyu izleyince kendi kendime sorduğum "yahu ben bu motoru hiç satmak istemiycem, bir kenarda dursa mı acaba?" sorusuna anlam yüklemiş bulunmaktayım. İleride cc büyütücem sanırım ama bunun 2.motorum olarak kalmasını gerçekten çok isterim..
    Valla ben de ne krizlere giriyorum bir bilseniz. Rüyamda bile görüyorum ama nafile gidemiyorum bile motorun yakınına. Yok yok çok yalan söylemiş sayılmazsınız benim motor ortalıkta görünmüyo zaten . Bu arada geçen hafta içi olgunlar sokaktan,Kocatepe Camiisinin ordan geçtiyseniz eğer size rastlamış olabilirim. Ben tabanvaydım tabi :D. Aynı düşünce bende de var bazen kullanmıyosun sat bari diyolar bana ama yok satasım hiç mi hiç gelmiyor içimden. Bakalım nolcak


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #322

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    İZMİR KARŞIYAKA
    Motosikleti
    RT 125 D / Karion
    yüksek ses ile izlenebilecek güzel bir video.. ... motorlar bizim motorlala aynı marka olmaya bilir, fakat gitmez o motor diyenler için ibret alınması gereken bir kanıt... elin oglu görsel modifiye bile yapıyor bu makinalara...



    http://www.youtube.com/watch?v=3YO7CPOIpQ0

  3. #323
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı skyblade adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ben de ne krizlere giriyorum bir bilseniz. Rüyamda bile görüyorum ama nafile gidemiyorum bile motorun yakınına. Yok yok çok yalan söylemiş sayılmazsınız benim motor ortalıkta görünmüyo zaten . Bu arada geçen hafta içi olgunlar sokaktan,Kocatepe Camiisinin ordan geçtiyseniz eğer size rastlamış olabilirim. Ben tabanvaydım tabi :D. Aynı düşünce bende de var bazen kullanmıyosun sat bari diyolar bana ama yok satasım hiç mi hiç gelmiyor içimden. Bakalım nolcak
    Evet evet o bendim Haftada birkaçgün motor ile geliyorum işe(Bugün ki gibi). Seyran tarafından geliyorum, Kocatepeden geçip meşrutiyet cad. 3.altgeçit altına parkediyorum motoru Orada görebilirsiniz. Sonra akşam tekrar kocatepe tarafından tunus cad,,,ve balgata gidiyorum. Ya bugün bindim yine keyfim yerine geldi...

    @izmirRT
    Abicim paylaşma şu videoları, bak bizi masrafa sokucan Zaten yurt dışında "olaylar olaylar" Eve gidince yüksekseste dinleyim bakayım.

    Bugün de motoru ustaya götürcem, 3.000 km olunca gel bi bakalım demişti. Egzozu da göstereyim bari.
    #sürenadam

  4. #324

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    İZMİR KARŞIYAKA
    Motosikleti
    RT 125 D / Karion
    Syanur ben antalyaya bile gelmeye razıyım.. ...

    şimdi paylaşacağım video daki gibi geziniyorum, fakat ne beni kameraya alan biri var, nede sohbet edecek adam.. tam anlamıyla bu keyiften hoşlanan bi kafa dengi arkadaşlar arıyorum..

    bakalım buna yorumun ne olacak ??


  5. #325
    skyblade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2009
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    Yok
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet evet o bendim Haftada birkaçgün motor ile geliyorum işe(Bugün ki gibi). Seyran tarafından geliyorum, Kocatepeden geçip meşrutiyet cad. 3.altgeçit altına parkediyorum motoru Orada görebilirsiniz. Sonra akşam tekrar kocatepe tarafından tunus cad,,,ve balgata gidiyorum. Ya bugün bindim yine keyfim yerine geldi...

    @izmirRT
    Abicim paylaşma şu videoları, bak bizi masrafa sokucan Zaten yurt dışında "olaylar olaylar" Eve gidince yüksekseste dinleyim bakayım.

    Bugün de motoru ustaya götürcem, 3.000 km olunca gel bi bakalım demişti. Egzozu da göstereyim bari.
    Park halinde hiç rastlamadım da yoldan geçerken denk geldim, bundan sonra yürürken o civarlarda daha dikkatli bakarım

  6. #326
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Bugün bujiyi değiştirelim dedik. Usta ile bujiyi söktüğümüzde şu çıktı;

    Araştırdım ve modelin CR8E olduğunu öğrendim

    Ancak klavuzlarda ve NGK nın sitesinde belirtilen buji ise şu (C8EH-9) ;


    Şimdi benim aldığım buji CR8EHIX-9 (iridyum). Ve 2.resimdeki(klavuzda belirtilen) ile 1'e1 aynı duruyor.

    Sonuç olarak kafam çok karıştı tabi bujiyi de takamadan geri getirdim.Napsam şimdi çözemedim. Motordan çıkan buji olması gereken buji ile aynı görünüşte değil ve en kötüsü de üzerinde herhangi bir model yada kod yazmıyor. Hani üzerinde bişey yazsa tamam fikir yürütecem ama şu anda neyin yanlış olduğunu bir türlü çözemedim...
    #sürenadam

  7. #327
    skyblade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2009
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    Yok
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün bujiyi değiştirelim dedik. Usta ile bujiyi söktüğümüzde şu çıktı;
    http://www.ngk.com.tr/typo3temp/pics/567a1d19ac.jpghttp://www.ngk.com.tr/typo3temp/pics/68343b62ce.jpg
    Araştırdım ve modelin CR8E olduğunu öğrendim

    Ancak klavuzlarda ve NGK nın sitesinde belirtilen buji ise şu (C8EH-9) ;
    http://www.ngk.com.tr/typo3temp/pics/74011bb77e.jpghttp://www.ngk.com.tr/typo3temp/pics/947fc3d8d3.jpg

    Şimdi benim aldığım buji CR8EHIX-9 (iridyum). Ve 2.resimdeki(klavuzda belirtilen) ile 1'e1 aynı duruyor.

    Sonuç olarak kafam çok karıştı tabi bujiyi de takamadan geri getirdim.Napsam şimdi çözemedim. Motordan çıkan buji olması gereken buji ile aynı görünüşte değil ve en kötüsü de üzerinde herhangi bir model yada kod yazmıyor. Hani üzerinde bişey yazsa tamam fikir yürütecem ama şu anda neyin yanlış olduğunu bir türlü çözemedim...
    anladigim kadariyla ayni tip buji ama eskisi standart digeri iridyum, baska bi fark goremedim,gerci bu konularda pek de bilgili sayilmam :-/

  8. #328

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün bujiyi değiştirelim dedik. Usta ile bujiyi söktüğümüzde şu çıktı;
    http://www.ngk.com.tr/typo3temp/pics/567a1d19ac.jpghttp://www.ngk.com.tr/typo3temp/pics/68343b62ce.jpg
    Araştırdım ve modelin CR8E olduğunu öğrendim

    Ancak klavuzlarda ve NGK nın sitesinde belirtilen buji ise şu (C8EH-9) ;
    http://www.ngk.com.tr/typo3temp/pics/74011bb77e.jpghttp://www.ngk.com.tr/typo3temp/pics/947fc3d8d3.jpg

    Şimdi benim aldığım buji CR8EHIX-9 (iridyum). Ve 2.resimdeki(klavuzda belirtilen) ile 1'e1 aynı duruyor.

    Sonuç olarak kafam çok karıştı tabi bujiyi de takamadan geri getirdim.Napsam şimdi çözemedim. Motordan çıkan buji olması gereken buji ile aynı görünüşte değil ve en kötüsü de üzerinde herhangi bir model yada kod yazmıyor. Hani üzerinde bişey yazsa tamam fikir yürütecem ama şu anda neyin yanlış olduğunu bir türlü çözemedim...
    Motosikleti 2. el aldıysanız belki bujisi değiştirilip yanlış takılmış olabilir.Buji kullanma kılavuzunda yazan neyse onu kullanın derim.Çünkü küçük,ucuz,ama bir o kadar da önemli bir parça.

  9. #329
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı immortalboss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti 2. el aldıysanız belki bujisi değiştirilip yanlış takılmış olabilir.Buji kullanma kılavuzunda yazan neyse onu kullanın derim.Çünkü küçük,ucuz,ama bir o kadar da önemli bir parça.
    Kesinlikle ve kesinlikle katılıyorum. Zaten bu sebeple çok takıldı kafama.

    Ancak linkleri vereyim siz çıkın işin içinden eğer becerebilirseniz;

    1 - CR8E (Suzuki RV125 vanvan Benim motorun atası
    2 - CR8EH-9 (2003-2009) RT125
    3 - C8EH-9 (2010-... RT125) Benim motorun ta kendisi yani.

    Benim motordan çıkan 1. likteki. Benim aldığım ise 2. ve 3. linkteki iridyum buji(sayfaların altında uyumlu iridyum modelleri var). İşin garip tarafı bu 3 ürünün tüm özellikleri aynı olarak belirtilmiş;
    Anahtar çapı:16,0 mm
    Vida dişi çapı:10,0 mm
    Vida dişi uzunluğu:19,0 mm
    Elektrot aralığı:0,9 mm
    Orta elektrot malzemesi:Nickel-Mittelelektrode
    Direnç:entstört, 5 kOhm


    Ama motordan çıkan ile benim elimdekini yanyana koyduğumda 1e1 aynı olmadığını görünce(Resimlerden de anlaşılıyor) ben bu işin içinden çıkamadım...motoru aldığımda 2000km de idi, buji değiştirilmemiştir diye düşünüyorum...
    #sürenadam

  10. #330

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle ve kesinlikle katılıyorum. Zaten bu sebeple çok takıldı kafama.

    Ancak linkleri vereyim siz çıkın işin içinden eğer becerebilirseniz;

    1 - CR8E (Suzuki RV125 vanvan Benim motorun atası
    2 - CR8EH-9 (2003-2009) RT125
    3 - C8EH-9 (2010-... RT125) Benim motorun ta kendisi yani.

    Benim motordan çıkan 1. likteki. Benim aldığım ise 2. ve 3. linkteki iridyum buji(sayfaların altında uyumlu iridyum modelleri var). İşin garip tarafı bu 3 ürünün tüm özellikleri aynı olarak belirtilmiş;
    Anahtar çapı:16,0 mm
    Vida dişi çapı:10,0 mm
    Vida dişi uzunluğu:19,0 mm
    Elektrot aralığı:0,9 mm
    Orta elektrot malzemesi:Nickel-Mittelelektrode
    Direnç:entstört, 5 kOhm


    Ama motordan çıkan ile benim elimdekini yanyana koyduğumda 1e1 aynı olmadığını görünce(Resimlerden de anlaşılıyor) ben bu işin içinden çıkamadım...motoru aldığımda 2000km de idi, buji değiştirilmemiştir diye düşünüyorum...
    Motosikletinizin yaşını bilmiyorum.Ama şöyle söyleyeyim.Motosikletler uzun süre yattığında buji sorun çıkarabiliyor.510 km'de iken bujiyi yaktım...Su kaçmıştır dediler.5 lira verdim. Şu anda her şey güzel.Ayrıca 2000 km'de buji değiştirmiş olabilirler.Bujiyi yakma olayı,bujide kararma olayı olabiliyor.Çok tedirgin olmayın.Kitapçıkta ne yazıyorsa onu alıp tak.Kaliteli bir marka al ki başın ağrımasın...Bocsh vardı sanırım güzel.Buji önemli bir parça.Aldığınız kişi ile irtibata geçerseniz sorabilirsiniz.Ama buji yanlış takılmış olabilir.İyi forumlar.

  11. #331

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Şehir
    antalya/muratpaşa
    arkadaşlar hepinize merhaba
    henüz motor alamadım ama bu modeli çok beğeniyorum sizden ricam antalyada 1 tane buldum gerçekten bu motor alınırmı alınmazmı karar veremedim sahibinden de var inceleyen oldumu motoru tanıyan varmıdır ve antalyada gösterebileceğim usta varmıdır yardımcı olursanız sevinirim fiyatı, model, yıl, km, durumu uygunmudur.hiç anlamadığım için forumunuzu rahatsız ediyorum yardımcı olan olursa sevinirim
    teşekkürler.

  12. #332
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı brds adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar hepinize merhaba
    henüz motor alamadım ama bu modeli çok beğeniyorum sizden ricam antalyada 1 tane buldum gerçekten bu motor alınırmı alınmazmı karar veremedim sahibinden de var inceleyen oldumu motoru tanıyan varmıdır ve antalyada gösterebileceğim usta varmıdır yardımcı olursanız sevinirim fiyatı, model, yıl, km, durumu uygunmudur.hiç anlamadığım için forumunuzu rahatsız ediyorum yardımcı olan olursa sevinirim
    teşekkürler.
    Sarı olandan(kemerdeki) bahsediyorsan bence uzak dur, şimdi geç oldu uzun uzun yazmıyım ama çok kıllandım ben o ilandan.

    Kırmızı olandan bahsediyorsan(buarada ilanı da şuraya koysaydın çok zahmet olacaktı sana) bence çok temize benziyor. Km si iyi, eğer temiz de kullanılmışsa fiyatı da gayet uygun. Az biraz pazarlık da edersin olur biter. Almadan önce bir ustaya göster, rutin bakım gerektiren hangi parçaları değişmesi gerekiyorsa(balta vs. vs.) fiyattan düşürmeye çalış. İçine sinerse al gitsin. Çok keyif alacaksın sürerken emin ol
    #sürenadam

  13. #333

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Şehir
    antalya/muratpaşa
    syanur kardeşim vakit ayırdığın için çok teşekkür ederim.
    kemerdeki ilanı ben de görmemiştim bir bakayım
    link koyma işlemi nasıl yapılıyor bilmiyorum daha yeniyim(aklıma geldi bari ''özürdilerim link koymayı bilmiyorum''diyeyim dedim ama laf kalabalığı olmasın dedim).
    motor sevdamı ocak ayı içinde halledecem inş.biraz indirim yaparsa ustaya göstermeyide kabul ederse kırmızı olanı alırım artık.
    tekrar teşekkür ederim.
    bu arada çevrende satan yada satmayı düşünen varsa değerlendiririm ankaraya gelip alabilirim yol sorun değil sadece aklında bulunsun.

  14. #334

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    İZMİR KARŞIYAKA
    Motosikleti
    RT 125 D / Karion
    hani diyorlar ya " 125 lik motorla bu tekerler döner mi??? "

    youtube da gezinirken gördüğüm 250 cc lik 3 dev tekere sahip bir moto videosu paylaşmak istiyorum... videonun sonlarına doğru bu cihaz ile karavan çekildiğini göreceksiniz



    seyir ettikten sonra yorumlarınızı almak istiyorum...


    immortalboss = 13.000 km yi geçiyorum, üzerindeki orjinal bujiyi değiştirmedim.. ... senin tavsiyen hanği bujiden olursa onu takarım artık..

  15. #335

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı izmiRT125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hani diyorlar ya " 125 lik motorla bu tekerler döner mi??? "

    youtube da gezinirken gördüğüm 250 cc lik 3 dev tekere sahip bir moto videosu paylaşmak istiyorum... videonun sonlarına doğru bu cihaz ile karavan çekildiğini göreceksiniz

    http://www.youtube.com/watch?v=oVItbSiBn5Q

    seyir ettikten sonra yorumlarınızı almak istiyorum...


    immortalboss = 13.000 km yi geçiyorum, üzerindeki orjinal bujiyi değiştirmedim.. ... senin tavsiyen hanği bujiden olursa onu takarım artık..
    Vallaha ben pek bujiden anlamam.Ancak size tavsiyem orjinal parça kullanın.En güzeli hyosung servisi veya st kanuni servisini arayarak öğrenebilirsiniz.Bujide Ngk kaliteli bir marka sanırım.Bunu tavsiye ederim. Ayrıca birbirimize yakın sayılırız.(Şu an üniversite dolayısı ile Aksaray'dayım.) Ben de Manisa'nın ilçesindenim.

  16. #336

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    İZMİR KARŞIYAKA
    Motosikleti
    RT 125 D / Karion
    elbet yollarımız bigün kesişecektir.. ... sen manisadan ben karşıyakadan tırmanış yaparak karagölde bile buluşabiliriz

  17. #337
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Arkadaşlar, bu aralar konuyu biraz ihmal ettim, pek vakit yok açıkçası. Biraz sorun ve sorularım var.

    1- bizim motorlardaki orjinal zincirlerler nedir? Yani normal zincir mi yoksa O-ring felan mı? Ben O-ring olduğunu düşünmüyorum. Asıl soruyu unutmuşum, kaç baklalı bizimkiler??

    2- Benim vitesler bildiğin kemikli geçiyor. Özellikle vites büyütürken çok belirgin oluyor. Takır tukur geçmesi beni biraz endişelendirmeye başladı. Araba tecrübem olduğu için önceleri pek önemsemedim. Çünkü çok çeşitli sertliklerde araba vitesi gördüm, çok yumuşak geçişli olanlar olduğu gibi kemikli yapıda olanlar da var. Bazılarının yapısı öyle(kemikli) oluyormuş ve dayanıklılık olarak da bir sıkıntısı olmuyormuş. Bende kendi motorum için öyle düşünüyordum, yani bunun da yapısı böyledir diye. Ama sonradan içime kurt düştü açıkçası, size de bir sorayım dedim. Sizin vites geçişleri nasıl ?? Daha önce YBR, CBF 250, ER5 ve Suzuki cruiser ve bilimum cup scooter kullanmış bir arkadaşım(babası motor tamircisi) bu motoru birkaç saatliğine kullandığında söylemişti, vitesler sert geçiyor diye...

    3- En çok canımı sıkan şey motorun performansı olmaya başladı. Yahu ilk zamanlar çok temkinli gittiğim için dikkat etmiyordum ancak buaralar dikkatimi çekmeye başladı. Özellikle hertürlü yokuşlarda ve 4.&5. viteslerde gezerken motor çekişten düşüyor. Önceleri 125lik demekki böyle bişeymiş dedim. Ancak geçenlerde 3 kere farklı CBF150 ile kapıştım(yarışmadık tabi) ve sonuç hüsran. Tamam onlar 150cc ama tork ve bg olarak avantajlı olan benim. Üstelik bizim motorlar daha da çekişe yatkın olmalı diye düşünüyorum. Hele 2 seferde yokuşta denk geldik, adam önümüzdeki aracı sollamak için gaz açtı ve yürüdü gitti, benim motor 4.viteste kaldı. 3'e indirecek kadar yavaş değildim ama gazı açınca da hiç tepki vermedi. Üstelik CBF kullanıcısı hiç motoru bağırtmadan gitti. Kendi kendime kesin bu CBF250 dir dedim. Yokuşun yanındaki ışıklarda yakaladım, CBF150 yazıyor kasada... Artık orada anladım benim motorun normal olmadığını. Geçen akşam da, bilenler bilir, Cinnahı çıkıyorum...Arkadaş tee aşağıdan bir CBF150 yine beni yakaladı ve geçti. Benim motor 3.vitesten 4 e geçmiyor, geçince yığılıp kalıyor. Hayır yanımdan geçen adam da gazı köklemiş motoru bağırtmıyor, gayet normal bir sürüş ondaki... Uzun lafın kısası sizin motorların performansı nasıl? Benim anlattıklarıma diyecek 2 kelamınız var mı?

    Şimdi bu yazdıklarımdan önce motor sabahları zor çalışıyor ve sık sık stop ediyor diye şikayetçiydim. Ve yakıtı da fazla sanıyordum. Tabi tüm ibreler hava filtresini gösterince hemen açtık arkadaşla kontrol ettik. Tertemiz. Sonra geçen 2 hafta önce motorun yağını(filtre ile) değiştirdim, ve motorun sesi resmen değişti, üstelik bujiyi de çıkarttık kontrol ettik, usta gayet temiz ve taze bu buji dedi. Hani buji,yağ ve hava filtresinde bir sıkıntı yok gibi. Eee motor da daha 3000 km ye dün girdi. Nedir bu çekişteki azlık anlamıyorum. Ayrıca son süratiniz kaç sizin? Ben 110u zar zor görmüştüm birkere daha da çıkmamıştı motor. Şuaralar denemedim ama sanki 100~105 arası felan kalacakmış gibi geliyor bana.

    Motor istersem 80le gideyim normal bir yokuşa geldimi pat boğulmaya başlıyor, önce 4e çekiyorum sonra yetmezse 3 e bile düşüyorum. Kafayı yiycem cidden...
    #sürenadam

  18. #338
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, bu aralar konuyu biraz ihmal ettim, pek vakit yok açıkçası. Biraz sorun ve sorularım var.

    1- bizim motorlardaki orjinal zincirlerler nedir? Yani normal zincir mi yoksa O-ring felan mı? Ben O-ring olduğunu düşünmüyorum.

    2- Benim vitesler bildiğin kemikli geçiyor. Özellikle vites büyütürken çok belirgin oluyor. Takır tukur geçmesi beni biraz endişelendirmeye başladı. Araba tecrübem olduğu için önceleri pek önemsemedim. Çünkü çok çeşitli sertliklerde araba vitesi gördüm, çok yumuşak geçişli olanlar olduğu gibi kemikli yapıda olanlar da var. Bazılarının yapısı öyle(kemikli) oluyormuş ve dayanıklılık olarak da bir sıkıntısı olmuyormuş. Bende kendi motorum için öyle düşünüyordum, yani bunun da yapısı böyledir diye. Ama sonradan içime kurt düştü açıkçası, size de bir sorayım dedim. Sizin vites geçişleri nasıl ?? Daha önce YBR, CBF 250, ER5 ve Suzuki cruiser ve bilimum cup scooter kullanmış bir arkadaşım(babası motor tamircisi) bu motoru birkaç saatliğine kullandığında söylemişti, vitesler sert geçiyor diye...

    3- En çok canımı sıkan şey motorun performansı olmaya başladı. Yahu ilk zamanlar çok temkinli gittiğim için dikkat etmiyordum ancak buaralar dikkatimi çekmeye başladı. Özellikle hertürlü yokuşlarda ve 4.&5. viteslerde gezerken motor çekişten düşüyor. Önceleri 125lik demekki böyle bişeymiş dedim. Ancak geçenlerde 3 kere farklı CBF150 ile kapıştım(yarışmadık tabi) ve sonuç hüsran. Tamam onlar 150cc ama tork ve bg olarak avantajlı olan benim. Üstelik bizim motorlar daha da çekişe yatkın olmalı diye düşünüyorum. Hele 2 seferde yokuşta denk geldik, adam önümüzdeki aracı sollamak için gaz açtı ve yürüdü gitti, benim motor 4.viteste kaldı. 3'e indirecek kadar yavaş değildim ama gazı açınca da hiç tepki vermedi. Üstelik CBF kullanıcısı hiç motoru bağırtmadan gitti. Kendi kendime kesin bu CBF250 dir dedim. Yokuşun yanındaki ışıklarda yakaladım, CBF150 yazıyor kasada... Artık orada anladım benim motorun normal olmadığını. Geçen akşam da, bilenler bilir, Cinnahı çıkıyorum...Arkadaş tee aşağıdan bir CBF150 yine beni yakaladı ve geçti. Benim motor 3.vitesten 4 e geçmiyor, geçince yığılıp kalıyor. Hayır yanımdan geçen adam da gazı köklemiş motoru bağırtmıyor, gayet normal bir sürüş ondaki... Uzun lafın kısası sizin motorların performansı nasıl? Benim anlattıklarıma diyecek 2 kelamınız var mı?

    Şimdi bu yazdıklarımdan önce motor sabahları zor çalışıyor ve sık sık stop ediyor diye şikayetçiydim. Ve yakıtı da fazla sanıyordum. Tabi tüm ibreler hava filtresini gösterince hemen açtık arkadaşla kontrol ettik. Tertemiz. Sonra geçen 2 hafta önce motorun yağını(filtre ile) değiştirdim, ve motorun sesi resmen değişti, üstelik bujiyi de çıkarttık kontrol ettik, usta gayet temiz ve taze bu buji dedi. Hani buji,yağ ve hava filtresinde bir sıkıntı yok gibi. Eee motor da daha 3000 km ye dün girdi. Nedir bu çekişteki azlık anlamıyorum. Ayrıca son süratiniz kaç sizin? Ben 110u zar zor görmüştüm birkere daha da çıkmamıştı motor. Şuaralar denemedim ama sanki 100~105 arası felan kalacakmış gibi geliyor bana.

    Motor istersem 80le gideyim normal bir yokuşa geldimi pat boğulmaya başlıyor, önce 4e çekiyorum sonra yetmezse 3 e bile düşüyorum. Kafayı yiycem cidden...
    1-Oring veya değil ben de hatırlamıyorum ama zincirine güzel bakarsan sıkıntı yaşamazsın, açıkçası şu an gt 250 de 4. zincir değiştirdiğim 58 bin de ,daha önce sahip olduğum rt 125 te 52 bine kadar 2 kere zincir değiştirmiştim sadece..

    2.Vites geçişleri sert orası kesin. Ancak bu durumu 15-50 yağ (mümkünse shell olmasın), doğru bir debriyaj ayarı ve motor yağı katkısı ile geçişler de sert geçişi minimum seviyeye düşürebilirsin. yalnız dikkat şanzuman yağı değil motor yağı.

    3.Düz yolda 125 cc her motorla kapışırsın. öncelikle uzun yol yapıp motoru açman gerekiyor.ilk uzun gezime kadar ben de 110 km/hz dan yukarısına çıkartamıyordum. yol dönüşü 130 hatta kafasızlık yapıp yokuş aşağı bir kere de olsa ibrenin sonuna dayadım . ama sen yine de yokuşta filan ybr cbf tarzı motorları geçemediğinde kafana takma vites geçişlerini doğru zamanda mı yapıyorsun bu da önemli özellikle doğru vites geçişleri ile yokuş yukarı çıkışların zevkli olacaktır.. sonuçta motorun gücü belli arkasında ki lastik belli .ayrıca sabahları zor çalışıyor sık sık stop ediyorsa ve bu motor 3000 km gibi az bi km sahipse ve ustan da buna bir yorum getiremiyorsa ustanı değiştirmelisin .
    Two Against the World

    Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200

  19. #339
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı Chronix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1-Oring veya değil ben de hatırlamıyorum ama zincirine güzel bakarsan sıkıntı yaşamazsın, açıkçası şu an gt 250 de 4. zincir değiştirdiğim 58 bin de ,daha önce sahip olduğum rt 125 te 52 bine kadar 2 kere zincir değiştirmiştim sadece..

    2.Vites geçişleri sert orası kesin. Ancak bu durumu 15-50 yağ (mümkünse shell olmasın), doğru bir debriyaj ayarı ve motor yağı katkısı ile geçişler de sert geçişi minimum seviyeye düşürebilirsin. yalnız dikkat şanzuman yağı değil motor yağı.

    3.Düz yolda 125 cc her motorla kapışırsın. öncelikle uzun yol yapıp motoru açman gerekiyor.ilk uzun gezime kadar ben de 110 km/hz dan yukarısına çıkartamıyordum. yol dönüşü 130 hatta kafasızlık yapıp yokuş aşağı bir kere de olsa ibrenin sonuna dayadım . ama sen yine de yokuşta filan ybr cbf tarzı motorları geçemediğinde kafana takma vites geçişlerini doğru zamanda mı yapıyorsun bu da önemli özellikle doğru vites geçişleri ile yokuş yukarı çıkışların zevkli olacaktır.. sonuçta motorun gücü belli arkasında ki lastik belli .ayrıca sabahları zor çalışıyor sık sık stop ediyorsa ve bu motor 3000 km gibi az bi km sahipse ve ustan da buna bir yorum getiremiyorsa ustanı değiştirmelisin .
    Arasıra uğra buralara, yoktun çoktandır

    1- Zincire çok güzel bakamadım ama bundan sonra yağlama periyotlarını kesinlikle azaltıp, dikkatli davranıcam.

    2- 15-50 yağ acaba Ankara soğuğu için nasıl sonuç verir orayı kestiremiyorum. Yoksa benim de aklıma gelen ilk şeylerden birisi de o oldu. 10-40 yağ belki biraz ince kalıyordur diye düşünüyordum. Gerçi kitapçıkta yazandan şaşmaya niyetim yok ama deneyebilirim yinede. Bir de motor katkısı derken ne mesela? Ben pek sıcak bakmıyorum onlara ama sen denediysen markasını felan yaz, biraz araştırayım. Evet şanzıman yağı kullanmıyoruz biliyorum

    3- Belirtecektim unutmuşum, motorun sabahları çalışmaması veya hemen istop etmesi çok büyük oranda yağdanmış. Çünkü yağı değiştirince sorun düzeldi ve motordan çıkan yağ pek iyi durumda değildi. Motor soğukken eski yağ bildiğin boğuyormuş motoru, onu anladım. Ustaya laf yok, henüz... Bir de motorda yeniyim ama araba olarak tecrübe var. Özellikle babadan gördüğümüz kadarıyla motor nasıl kibar ve zorlanmadan kullanılır, trafikte/uzun yolda nasıl gidilir, az çok biliyorum. Özellikle ısınmadan sıkıştırmıyorum motoru. Yokuşlarda felan bazen doğru vites geçişi yapamadığımı farkettiğim oluyor o ayrı, ancak dediğim gibi 80 le bile giderken hafif bir rampaya geldiğimde hooop, motoru kaybetmeye başlıyoruz. Ulan 2 dakka dayanıp, yavaştan düşse çekişi anlıycaz. Bu biraz sinir bozucu olmaya başladı. Yoksa kimseyle felan yarıştığım yok hani

    İlk işim kızılcıhamama geziye gitmek ulen, soğuk moğuk, geziye yancıyı bulunca gidicem anasını satayım
    #sürenadam

  20. #340
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arasıra uğra buralara, yoktun çoktandır

    1- Zincire çok güzel bakamadım ama bundan sonra yağlama periyotlarını kesinlikle azaltıp, dikkatli davranıcam.

    2- 15-50 yağ acaba Ankara soğuğu için nasıl sonuç verir orayı kestiremiyorum. Yoksa benim de aklıma gelen ilk şeylerden birisi de o oldu. 10-40 yağ belki biraz ince kalıyordur diye düşünüyordum. Gerçi kitapçıkta yazandan şaşmaya niyetim yok ama deneyebilirim yinede. Bir de motor katkısı derken ne mesela? Ben pek sıcak bakmıyorum onlara ama sen denediysen markasını felan yaz, biraz araştırayım. Evet şanzıman yağı kullanmıyoruz biliyorum

    3- Belirtecektim unutmuşum, motorun sabahları çalışmaması veya hemen istop etmesi çok büyük oranda yağdanmış. Çünkü yağı değiştirince sorun düzeldi ve motordan çıkan yağ pek iyi durumda değildi. Motor soğukken eski yağ bildiğin boğuyormuş motoru, onu anladım. Ustaya laf yok, henüz... Bir de motorda yeniyim ama araba olarak tecrübe var. Özellikle babadan gördüğümüz kadarıyla motor nasıl kibar ve zorlanmadan kullanılır, trafikte/uzun yolda nasıl gidilir, az çok biliyorum. Özellikle ısınmadan sıkıştırmıyorum motoru. Yokuşlarda felan bazen doğru vites geçişi yapamadığımı farkettiğim oluyor o ayrı, ancak dediğim gibi 80 le bile giderken hafif bir rampaya geldiğimde hooop, motoru kaybetmeye başlıyoruz. Ulan 2 dakka dayanıp, yavaştan düşse çekişi anlıycaz. Bu biraz sinir bozucu olmaya başladı. Yoksa kimseyle felan yarıştığım yok hani

    İlk işim kızılcıhamama geziye gitmek ulen, soğuk moğuk, geziye yancıyı bulunca gidicem anasını satayım
    Kitapçığı boşver , o kitapçıkta illa kendi çıkarları için bazı maddeler çok ta doğru olmayabilir. sana 4000 de yağ değiştir diyorsa sen 3500 de değiştir, 8000 de buji değişitir diyorsa sen bunu 4000 - 5000 bin de yap.Yağ konusuna gelince 15-50 yağların shell dışında ki tüm markaların fiyatları ortalama aynı zaten ama sen castrol al.katkı için bor'un motor yağı katkısı var onu alabilirsin RT125 te bilmem ama gt250 de inanılmaz fark ettirmişti. sen bir uzun yola çık motor kendine gelsin.
    Two Against the World

    Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200


17. sayfa BirinciBirinci ... 7151617181927 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler