Merhaba,
Önce sistemin işleyişinden bahsedeyim.
1- alternatör-statör kranktan aldığı dönme gücü ile ACV üretir
2- statör den çıkan güç konjektöre gidip DCV ye dönüştürülür ve motora gider (akü ye ve kontağa)
Eğer konjektör bozulmaya başladıysa önce akü sonra da statörü bozar. Yani konjektör bozulduysa aküde kendisine güç gelmediği için bir süre sonra biter. Eğer erken fark ederseniz aküyü kurtarabilirsiniz.
Peki şimdi ne yapmak lazım? önce statör den çıkan ACV yi ölçüp servis klavuzundaki değer ile tutuyor mu diye bakmak lazım. Çünkü statör yeterli gücü üretmiyorsa yeni konjektör ve aküde bozulacaktır.
Ancak statörün sağlığını ölçebilen usta daha tanımadım, duymadım.
Statör sağlığını ölçme yönetimi şurda yazmıştım
http://www.enduroist.com/forum/showthread.php?11224-BMW-F-650-GS-Konjekt%F6r-De%F0i%FEimi
Statör sağlamsa sıra konjektör seçiminde. Konjektör olarak yine attığım linkteki shindengen markasını öneririm.
Size 200-300 e satacakları konjektörlerin hepsi tırt. Zaten mevsimde kış, shindengen bulun alın. Kargoda çok sürmez gelir.
Shindengeni takın kafanız rahat etsin. Hatta motoru satarken shindengeni sökün, yeni aldığınız motora takın
)
Umarım yardımcı olabilimişimdir.