Aynen öyle. Başta titreşim yüzünden almak istememiştim ama arkadaşım rahatsız etmeyeceğini söyledi. Ybr ile gelen iki kurye test ettiklerinde hemen titreşimi sordum, sorun etme diyip beğenmişlerdi. Zamanla ben de artık rahatsız olmuyorum. Yalnız titreşimden başka, koltuk biraz sert. Bir - bir buçuk saatlik yolculuktan sonra sele rahatsızlık vermeye başlıyor. Ergonomik ama sert.
Herkese iyi akşamlar bende motor almayı düşünenlerdenim uzun süre kuryelik yaptım fakat honda spacy'den başka motoru kullanma deneyimini birtek sürücü kursunda yaşadım yani anlayacağınız bu benim ilk vitesli motorum olucak uzun zamandır motorlar hakkında araştırma yapıyordum ilk kararım cbr 125 olmustu sonra fıyat asırı geldı bı ogrencı olarak karsılayamayacagım kanaatıne vardım daga sonradan aklımı cbf 150 çeldi onunda piyasada adının kirlendiğinin kanatine vardım bu modelden önce tvs apache ile karşılaştım 2012 modeli hoş gorunuyodu motorla ilgili gorusler kıyaslamalar falan hepsı onun iyi oldugu yonundeydı fakat bu cb 125 in beyazı gozume cok hoş geldı yani bütün modellerı unutup ona yonelmemı sagladı dıyebılırım sızden ogrenmek ıstedıgım motor hakkında daha detaylı bılgı vibrasyon yuksek viteslerde ayagı gıdıklayacak kadar varmı yada ne bilim apache ile kıyaslarsak secımınız hangısı yonunden olurdu serilik bakımından durumu nasıl trafıkte yeterlımı bırde motorunuzun detaylı fotoraflarını paylasabılırmısınz honda yalnız yandan goruntusunu koymus onden egsoz ne durumda hatta bi video cekıp sesınıde duymamızı saglarsanız bu motor yonunden karar kılcaklara gercekten yardımcı olmus olursunuz bu şahsıma ait ilk motrum olacagı için doğal olarak biraz seçici davranıyorum ve öğrencilikten kaynaklanan maddi durumdan dolayı ekonomık. Bılgılendırmelerınızı merakla beklıyorum şimdiden teşekkürler.
Serkan T.
Ybr'de olabilir ama onda da beyaz renk mevcut değil ve 2. el düşünmüyorum sonuçta şahsıma ait ilk motorum olacak kızlığını ben bozmuş olayım rodajı sürecini kendim tamamlamak istiyorum yani motordaki vibrasyon ayak gıdıklayacak kadar cokmu yoksa normalın az üzerindemi onu merak ediyorum yani bi kanuni windysdeki gibimi vibrasyon özellikle merak ettiğim ve dikkat ettiğim konu o çünkü genelde uzun yola gidicem motorla yolculuktan sonra motordan indiğimde vibrasyonun etkisiyle elim ayağım titremesin.
Benim çakma 100'lük mobilette bile titreşimden ayaklarım karıncalanmıyor, ellere zaten titreşim hiç gelmiyor sadece motora bağlı ayaklıklarda var titreşim, bir günde 120km yaptım, ne belim ağrıdı nede titreşimi hissettim motordan inince. Bu durumda honda'daki titreşim rahatsız edici olur mu siz bir düşünün
Selamlar.. Motoru ben de ilk alanlardanım.. Beyaz rengine aşık oldum aldım. 3450/12 taksit ile.. Komik bi rakam sıfır motor için..
23 yıllık Motosiklet sürücüsü, ve 8 yıllık profesyonel motosiklet eğitmeniyim. Ayrıca bir çok modelin detaylı test yazılarımı googleda aratıp bulabilirsiniz. Eralp TEREM test yazarak bulabilirsiniz. Neyse orayı gecelim..
Henuz canta takmadığım için motoru çok fazla kullanamıyorum.. henuz 110 km de..
İlk görüşlerim,
Pozitif yönleri..
> fiyatının ciddi anlamda ucuz olması
>ciddi derecede az benzin yakması. aldıgım an fulledim ve 110 km oldu benzin daha yarım cm bile inmedi, zira ben yurtdışını çok araştırıp aldım, avustralyada bir çok yerde bilgi var, hepsi olumlu yonde ve 100 km de 2 litre yaktıgı soyleniyor ki bence dogru.
> Oturma pozisyonu direksiyon ve depo kavraması ybr ve cbf e gore kesinlikle çok başarılı
> Yol tutuşu hissi uzerindeki boktan lastiklere ragmen YBR ve CBF den çok daha fazla guven veriyor.
> CBF deki gibi, pegler geride değil, ve şanzımanın vites mili ile vites kolunun arasında ekstra kol olmaması bu kol kısa zamanda kucucuk mafsallar yuzunden ister istemez laçkalaşıyor. Bu motoru secmemdeki en önemli etkenlerden biridir.
> Diyaframlı karbürator ile motorun daha verimli olması saglanmış. Bu sebeple mekanik karburatorlu ybr ya da 2011 öncesi cbf lerdeki ani ataklık yok ama gazı azıcık açıp bekledikçe devirle beraber diyafram emmeye gore acılıp motorun guc almasını saglıyor.. Bundan dolayı araç hırcin degil ama gucu yeterli. Az yakmasının sebeplerinden biri de bu.
> Farı inanılmaz başarılı kesinlikle ekstra bir ışıklandırma xenon vs gerekmiyor. Diğer motorumda xenon var ve bu nerdeyse onunla yarışacak durumda.
> Gösterge paneli çok estetik, goreceli bi kavram tabi ama keşke cevir saati de olsaydı.. Gerci çok da gerek yok motorun gidişinden hissediyorsunuz vites değişim zamanını. Ayrıca km saatinde max vitesler yazıyor oralar redlinea denk geldiğinden aşağı yukarı devir tahmini yapmak mümkün.. Bence 5. vites 60 km 5500 devir civarına denk geliyor..
> YBR de olmayan jıglenin elde olması ve selektör düğmesi kullanım pratikliği vermiş.
Negatif yönleri:
> Koltuk ciddi derecede sert geldi bana.. 4 adet ybr ile toplamda 300.000 km den fazla yapmış biri olarak ybr koltugu daha konforlu.. ama alışılabilir gibi sanki.
> Arka süspansiyonda da keza sert geldi en yumuşağa almama ragmen. tabi bu sertlik yol tutuş guvenliği oalrak geri gelecek ama sonucta bu motorda ne kadar gerekecek o yol tutuş farkı o tartışılır.
> Lastikler Tubeless değil.. En kısa zamanda lastik değişimi şart. Uzerindeki lasktikler kuru yolda fena değil ama risk alıp da test edemedim.. Islakta feci birşey oldugundan eminim Metzeler ME22 - Pirelli Dura Traction - Michelin pilot dışında başka lastik kesinlikle önermiyorum.
> Vibrasyon var. Kesinlikle YBR ya da CBF gibi elektrik motoru modunda değill... Ama şurası önemli ki, bu vibrasyon kesinlikle rahatsız edici boyutta değil ayrıca 1000-1500 km den sonra vibrasyonda ciddi azalma olacaktır. Tabiki YBR veya CBF gibi olması mümkün değil.. Ama dert edilecek kadar hiç değil. Çin motoru modunda değil yani. Hem en çok kullanılan devir aralığnda vibrasyon bayagı az..
110 KM de farkettiğim şeyler bunlar.. 2500 km sonra daha detaylı fotograflı bir test yazarım..
Ama şu varki düşünen arkadaşlar kesinlikle bu paraya bu motoru kaçırmasınlar derim.
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
Eralp bey işte bu tip inceleme yazılarına çok ihtiyaç var. Bu sayede motorla ilgili bilip bilmeden atıp tutanlar bir nebze olsun yanıt bulabilirler.
Bir de ricam olacak. Bu bölümde CB125E için açılmış başka bir konu daha var ve o konu çok daha aktif durumda. Şimdiden 29 sayfa oldu bile. Bu yazının bir kopyasını da oraya taşıyabilirseniz daha fazla kişi faydalanmış olur.
link verebilirseniz hemen yazayım.. başka bir işle meşgulum topic aramakla ugraşmim
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
Tabi ki, işte link bu:
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-commuter.html
Yazdım. Teşekkür.
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)