Göz nereye bakar, gönül oraya akar,Gönül nereye akar, ayak oraya koşar...(Hz Mevlana) Özgürlük iki tekerleklidir... Hasan Derviş
bu ara bende innova 125i almaya çok yakınım,dün bayiyle konuştum,şu anda maximum kartın bir kampanyası var,o kampanyadan yararlanarak alacağım nasipse,10 taksit ve 5ay ekstre ertelemeli,yani ödemeye mart ayında başlayacağım,biraz vade farkı (yaklaşık 200tl) koyacaklar üstüne,yani 447x10=4470+palaka ve ruhsat masrafları gibi olacak.
size sormak istediğim neden ybr125esd tercih ettiniz? yaklaşık aynı rakam olduğu için acaba diyorum?
özellikle.....
yakıt ? performans ? ve far aydınlatması ?
konularında değerlendirebilirmisiniz?
Ben bu iki aracın arasında git geller yaşıyorum, bir türlü karar verebilmiş değilim ama şunu söyleyeyim innova her türlü daha sağlamdır esd ye bakmamın nedeni arada bir uzun yol yapmak 120 km yapmak esd ile daha az yorucu olur iki aracında birbirinden pek üstün yanı yok ancak sağlamlıksa innova biraz daha büyük bir kasaysa esd bunu yazan arkadaşla(victorist) ile yaptığım görüşmelerde esd de biraz 4,5 viteslerde titreşim olduğundan bahsediyor ancak innovadada titreşim az sayılmaz innova maksimum torkunu 3000devirlerde verirken 10nm 125 cc de bu tork başka makinada yok esd biraz daha yüksek 5800 gibi devirlere ihtiyaç duyarak verir bunuda göz önünde bulundurun tüketimdede innova biraz daha az yakar ancak abartılacak bir açık ara fark olmaz... karar sizin yinede...
aydınlatması gayet güzel yeterli H4 ampül var gece karanlık yollarda kullandım memnunum...
hız konusunda ise rüzgarsız yolda 125km çok zorlamadan gördü ama lastikler ince (üzerindeki orjinal lastiği dunlop memnunum) ve motor hafif olduğu için biraz yalpalar gibi oluyor buda normal. torku iyi ben ve innovacı bazı arkadaşlarda denedi motoru çok beğendiler çalışma sesi falan çok tatlı enjeksiyonlı olması hem motorn çalışma sesini eskiye göre daha güzelleştirmiş ve torkunu yükseltmiş...
gelelim yakıt olayına enjeksiyon olayı süper bir depo 13.5 tl ile doluyor uzun yol yaparak deneyemedim ama şehir iiçi istanbulda ama 170km ile 200km arasında gidiyor buda istanbulun rezil trafiği için süper bir rakam motorum bu arada 4500 km oldu darısı başına... bahsettiğin diğer model hakkında bişey bilmiyorum ne yazıkki...
Göz nereye bakar, gönül oraya akar,Gönül nereye akar, ayak oraya koşar...(Hz Mevlana) Özgürlük iki tekerleklidir... Hasan Derviş
Önceki innovanın oturuş pozisyonu gerçekten biraz rahatsız yeni modelde sele genişlemiş ancak üzerinde kullanılan kaplama malzemesi öncekine göre dayanıksız geldi bana burada yeni model 6000 km de tam ön kısımdan ilk dikiş bir yırtılma olmuş bendeki 05 de böyle bir sorun halen yok çok şaşırdım aklıma gelmişken deyinmeden edemedim ancak kullanımdan kaynaklıda olabilir 20 km kadar kullandım yeni versiyonu, ben 105 km yi geçemedim buda rüzgarla alakalı bir sorun olsa gerek, ancak 95 km den sonrasını innovayla tavsiye etmem hafif şase salınım yapabiliyor ancak koltuk olayı ve gidonun 15 mm kadar uzamış olması çok iyi benim kafamda 3 motor var belki elimdekini satmam belkide, ancak innovayı gözü kapalı tavsiye ederim her şartta innova i... ybr esd veya ps 150 arasında seçim yapıcam...
İnnovayı satıp Ybr 125 Esd almamın en büyük sebepleri
İnnovanın
1 Sert süspansiyonu
2 Küçük depo
3 Berbat ötesi far aydınlatması (İnnova i de durum nedir bilemiyorum)
4 Ani frende öne fırlama riski
5 Arka kampana frenin kötü olması
Ybr 125 de bunların hepsi artı yönde yakıt olayında çok fark yok performans olarak tork innova da iyi
İnnova bir yere kadar iyi bir motor ama uzun yol ve iş için uygun değil gece sürüşü için hiç uygun değil
Ybr 125 Esd de biraz titreşim var ama İnnovanınkine çok etkisiz kalır
Ayrıca yağ karterindeki yağ boşaltma vida yuvası çabuk bozuluyor Honda ya bunu yakıştıramıyorum
güzel deneyimlerini paylaştığın için teşekkürler bende biraz söyleyim bildiğimi..
1.süspansiyon sertti aldığımda ama şimdi güzel diyebilrim 4500 km oldu
2.depo küçük ama 180 km gidiyor istanbulda şehir içi buda fena sayılmaz çok kötü diyemeyiz tabi herkezin fikri farklı olabilir.. uzun yolda 220 km yapacağına eminim....
3.far olayını yeni modelde çözmüşler gayet güzel H4 araba ampülü koymuşlar yenilere gece de yol gittiğim için biliyorum..
4.firen konusunda hiç şikayetim yok bence güzel durma mesafesi fırlatma gibi bir şey hissetmedim hiç.
5.arka kampana ama sorun olmadı şimdiye dek tabi disk olsa daha güzel olurdu ama ne yazık ki yapmamışlar..
Ybr 125 Esd sürmedim ama eski ybr 125 e göre honda innova titreşim olarak çok güzel, yağ karteri olayını bilemiyorum çünkü daha 3 kere yağ değiştirdim şimdilik bu kadar.. deneyimlerimi zamanla paylaşırım inş.
Göz nereye bakar, gönül oraya akar,Gönül nereye akar, ayak oraya koşar...(Hz Mevlana) Özgürlük iki tekerleklidir... Hasan Derviş
İrfan,ESD yi bende rahat bir motor olmasından dolayı tercihler arasına aldım innovadaki karter tapası bozulma olayı gerçekten sıkıntılı bir durum 2008 de 0 aldığım motorun 10000 de bozulmuştu aliminyum döküm olduğundan zannedersem genel olarak baktığımızda son sözü kullanıcı söyleyecek .
Oturuş pozisyonu olarak ve bacak arasında depo olmayan İnnovada çok ani frende öne fırlama riski çok yüksek bu tecrübeyle sabitdir
Honda innovanın sert süpansiyonları tüm bozuk yolları size çok kötü şekilde yansıtıyor buda konforsuz sürüş veriyor İnnovanın süspansiyonları 40 bin km den sonra yumuşuyor aam bu yumuşama ani ön frende çamurluk ön tekerleğe caartt diye bir sesle sürtüyor
Eski Ybr de ttireşim sıfır yeni ybr de ise biraz var oda egzoz dan kaynaklanıyor
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:54 ----------
Sen al bir tane Ybr 125 Esd kanka innova yetmez sana
slm arkadaslar ben cbf150 almayı dusunuyorumda taksille sizce bukadar borçun altına girmeye degermi
CUP MODELDE 1)İNNOVA 2)CRYPTON BAŞKA TANIMAM DİĞERLERİ ZATEN motordan saymıyorum..kim demiş bisiklet...bir sürsün öle anlasın bisiklet olup olmadığını onların keşke 250 liği olsaydı süper olurdu..innova bilmiyorum ama crypton yakıt konusunda gerçekten cimri
2020 'Tracer 900 İcon Blue
bu karter tapası bozulması benim başıma da geldi. 3-4 cü yağ değişiminde ben de yaşadım. aluminyum olması dezavantaj.
yağ değişimi zamanım geldi. önümüz bilindiği gibi kış. hangi marka ve tip yağ tavsiye edersiniz ?
bizim buralar da pek sert kış olmaz.bilgilerinize.....
victorist ve hattat_hasan,ayrıntılı değerlendirmeleriniz için teşekkür ederim,ybr125 (2004 yılında almıştım) ile yaklaşık 16000 km, honda wave ile de yaklaşık 20.000 km lik bir geçmişim var,bu motorlara sahip olup bir müddet kullanıp sattım.ybr125 2004 modeli hatırladığım kadarıyla bir depo(12lt) ile ortalama 400-450 km yol gidiyordu,yenisi de sanırım aşağı yukarı aynıdır.wave ise innova i gibi aynı depo hacmine sahipti ve o da bir depo ile 170-200km civarı gidiyordu.ybr125 esd ve innova 125i arasında tüketimde 100km de yarım lt kadar farkeder diye düşünüyorum,yarım lt tüketim farkı benim gibi kullanacak birisi için yıllık 450-500tl kadar bir tüketim farkı demek bunu da belirteyim.sizin yorumlardan sonra benim aklımda şöyle bir tablo oluştu..
ybr125 esd / innova 125 i
yakıt tüketimi ........... - +
performans ............. - +
konfor........................ + -
güvenlik...................... + -
gece sürüş................ + + (ikisini de kullanmış birinin kıyaslaması daha doğru olur tabiki)
fiyat........................ - +
bakım giderleri.......... + - (ybr125 6000km de bir bakıma giriyordu,yenisi de öyledir sanırım)
sizce de doğru bir değerlendirmemidir?
ybr'nin bakımının 6000 de yapılması imkansız, en geç 3000 de bir yapılmalı üzerindeki yağ o km ye kadar eksiltir ve çamur gibi olur 2000 km de bir yağ değişimi 3000 de bir periyodik bakım yapılması gerekir eğer madeni bir yağ kullanılıyorsa her 1000 de bir yağ değişimi yapılması sentetik kullanılıyorsa,her 2000 de bir değişimi mantıklıdır hocam ben 2005 de 0 km wave aldım 24000 bindim 2006 da ybr 0 km aldım 12000 bindim 2007 de cbf 150 aldım 13000 bindim 2008 de 0 km innova aldım 14000 bindim bana soracak olursan bu motorların arasında en sorunsuzu wave ve innovaydı en rahatı cbf 150 en ortalama olanıda ybr idi kalite olarakta innova ve ybr idi hondanın çin yapımı motorlarında kalite arama ancak sorunuzdur şu an halen elimde 2005 wave var geçen sene aldım 23 binde tıkır tıkır hiçbir sorunu yok innovayıoda bu sene aldım 2005 ancak bu motorlardan konfor aramak imkansız yeni innova iyi sayılır bu konuda sele biraz daha geniş gidon biraz daha geniş ben kararımı veremedim daha, ancak innovaya buradaki bayi plaka içinde 4600 istiyor esd yede 4600 istiyorlar bu durumda innovayı elemesemde bayinin fiyat politikası caydırıcı nitelikte....
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:54 ----------
irfan, bakıcaz kanka esd yi istiyorum sırf innova ile arasında fiyat farkı kalmadığı için...
rica ederim innova yakıt konusunda yenisi özellikle çok iyi sen ybr için 12 lt yakıt ile 400km 450km yapıyor demişsin aynı yolu innova 7 olmadı en fazla 8 lt ile yapabiliyor...
ama bence çok fazla innova ile kıyaslama yapma çünkü aynı katagoride olan motorlar değil ybr 125.
innova cup motorların en güzeli bence 3 farklı cup markası kullandım yamaha dahil en güzeli honda, ilk cup motoru almadan 2004 de ozamanın popüler modeli handa cg titan sürdüm ama hoşuma gitmedi sıkışık trafikte sürdüğüm için sürekli, sonrasında bir arkadaşım cup tavsiye etti bir bindim ve hala cup tan şaşmam sıkışık trafikte bisiklet gibi oynuyorsun hiç yormuyor ozaman bakmıştım titan ve ybr tarzı motorlardan 25 kg daha hafifti neyse en son aldığım motor 2010 innova İ de gayet güzel 4600 km oldu bugün itibari ile...
Göz nereye bakar, gönül oraya akar,Gönül nereye akar, ayak oraya koşar...(Hz Mevlana) Özgürlük iki tekerleklidir... Hasan Derviş
Arkadaşlar 2007 model innovama xenon far takıcam h4 ampul ve balansı hazır.
sürekli sabit yanması gerektiği için orginal ampulünün elektrik tesisatını kullanamıyacağım, bu yüzden gidona yakın direk elektrik gelen kablo varmı? yoksa aküden direk yeni bi kablomu taşımam gerek. bilgisi olan arkadaşlar beni aydınlatabilirmi?
Şu an bu konu içerisinde 22 kullanıcı var. (0 üye ve 22 misafir)