Halledeceğiz bir şekilde de, ondan sonra bir de bahsettiğin gibi kalite mevzusu var ilkerabi, paslanma ve dağılma ihtimali de var. Kaliteli geldi gözüme fakat zamanla nolur bilmiyorum. O kadar uğraştıracak, sonucu iyi olur umarım.
Halledeceğiz bir şekilde de, ondan sonra bir de bahsettiğin gibi kalite mevzusu var ilkerabi, paslanma ve dağılma ihtimali de var. Kaliteli geldi gözüme fakat zamanla nolur bilmiyorum. O kadar uğraştıracak, sonucu iyi olur umarım.
Ya sorma misafirim geldi, bırakıp da motorla ilgilenemedim bir türlü. Sürekli kafamda da bir boşluk bulamadım.
Merhaba arkadaşlar,
2 egzozcu gezdim, ikisi de taktırmamamı önerdi.
İki seçenek vardı, birisi kesip biçme, diğeri ek parça.
Egzozcuların ikisi de kesip biçme işinin egzozun nikelajını bozacağını söyledi. Yani sanayipovic gibi duracaktı. Ben de orijinal görüntünün bozulmasını istemedim.
Ek parça da bir nebze orjinalliğini bozacak, egzoz geride gibi duracak, ek parça gözükecek ve sırıtacak.
O yüzden iki seçeneğe de girişmedim. Anlayacağınız egzoz elimde kaldı, diğer bir deyişle başka yere taktık egzozu . Egzoz işi iyice hevesimi kırdı bu yüzden katalitik konvertör iptali işine de girişmeyeceğim böyle kalsın, başka sorun-çıkıntı-pürüz hiçbirşey istemiyorum. Herneyse uzattım, anlayacağınız egzoz konusu benim için uzun bir süre kapanmıştır, size de tavsiyem, hiç ellemeyin egzoza .
Güncel yakıt değeri 2.77lt/100km, 370km'da yedeğe geçtim. Tabi 3 aydır aynı benzin duruyor depoda, ne kadarı uçmuştur bilmiyorum, onu hesaba katmadım. Deponun 10.5 ana depo, geriye sanırım 1.5 lt kalıyor o da yedek.
Güzel olan şu ki, koruma demiri ve egzozu söküp takmamdan sonra motorun bariz şekilde titreşimi azaldı, Kıbrıs'da sürdüğüm Ybr ile aynı olduğunu net olarak söyleyebilirim. Sanırım bir gevşek somunu farkında olmadan sıktık Sizde durumlar ne arkadaşlar ?
Bence bu tüpe bağlanma yerinin öncesindeki muhafazalı yerden olur gibi, orada nasılsa ayrı nikelaj kapak da var..
Eline orjinal malzemeyi alıp üzerinde birebir karşılaştırmak da farklı tabii..
Patent mevzuundan büyük ihtimalle ana şase üzerinde farklılıklar var.
Bugün parkta eski model bir ybr yi oturduğum yerden inceledim, yuvarlak kafa grenajına, bağlantılarına filan baktım... Ön maşanın amörtisör kelepçesine bağlanıyor..
Artık almadan seksen kere daha bakarız..
Kedi ikinciye yavruladı.. Bizim motor hala yatıyor...
Evet bazı farklılıklar mevcut, yağ boşaltma tapası da buna örnek, orjinal ybr tapası aldım olmadı, sonra tamirciden deneye deneye buldum bir tane. Ön fren kaliperi ve diski de farklı, hangi balatalar oluyor acaba Bunun dışında koltuk, grenajlar, farlar, piston vs aynıdır sanırım. Yine de denemeden almam artık.
Valla arkadaşlar bende durumlar şu şekil Vardır kanımda biraz apaçilik
Bu arada egzoz işinin gerçekten gereksiz olduğunu başından beri düşünüyordum. Hep senin pimpirikliğin
ön fren balataları mondial 151 rs ile aynı
benim motor bakım yaptıktan sonra biraz fazla yakmaya başladı ve 5. viteste hafif rampa gördümü sanki benzin yetiştiremiyormuş gibi tekliyor eskiden o rampada 100 leri rahat rahat gidiyordu şimdi 90 ı görmüyör ama esas sıkıntı yakıtı oldu 3.5 litlere çıktı yakıtı :( acaba aldığım bujiden mi oldu diye düşünüyorum en son 500 km önce kontrol etmiştim kararmıştı. karbüratörün altındaki vidadan benzin musluğunu kapatıp benzin akıttım pislik gelmiştir diye ama sonuç değişmedi sizce sıkıntı ne olabilir ?
Halil aynen dediğin gibi pimpiriğim, almasam o hep kafama takılacaktı
leokaplann hocam balataları söylediğin iyi oldu, birgün lazım olursa uğraşmam bundan sonra
Bakımda hangi işlemler yapıldı ? Bujide bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum, hava filtresiyle ilgili bir terslik olabilir mi ? Eğer hava filtresi değiştirilip 2004'lerinkinden takıldıysa sorun ondan kaynaklıdır.
rs151 ön frenle aynıysa hayatta bitmez ön balatalar.. 60 binde 2 kere değiştiydim ön balataları.. Yanlız onlarda bir alet daha var, yağ basıncını lak diye yükseltmiyor ön freni sıkınca, bloke etmiyor yani.. Ama tam abs de değil..
Performans düşüklüğü ve tüketim artışı ilk akla hava filtiresini getiriyor ve fitirenin karburatöre giriş-çıkış manifoldlarında çatlak olup olmadığına bakın.. Bir yanı sıcak bir yanı soğuk olan plastik aksam ilk önce çatlar..
Benim ateşleme de öyle güç kaybı ile beraber gitti idi, garantisi var diye servise gitti ama nereden kaynaklandığını tam bilmiyorum, servis konusunda diyeceklerim var, sonraya saklı..
ilkerabi sen baya tecrübe kazanmışsındır bu motor hakkında 2 ay önce bende aldım bikaç sorum olacak
ben aldıgımda motora birden gaz verince boguluyo stop ediyordu jikle tam açıkken çalışmıyo sendede öylemi ybr ile aynı normal ama başta söyllediğim sorun geçen yaptığım parça değişiminden sonrada devam etti motor subap eğdi aldığım adam daha yeni yaptırmıs ama nasıl ustaya götürdüyse subap ayarlarını yapamamış soktüm kapağı yaptırdım ybr subapları taktırdım silindir ve pistonu yamahanın pistonu ile değiştirdim ayarlarını yaptım çalıştırdım ve gene aynı sorunun olduğunu gördüm bu sorun neden kaynaklanıyor acaba motor 2013 plus modeli
Hava Filtresini değistirdim ama yenisi eskisinin birebir aynısı gibi gözüküyor. Manifortu yırtıktı onu duzelttim belkid sorun ondan sonra başladı. Buji kapkara çıkıyor :(
@rockyserhat;
xr ile en az km yapanlardan biriyim burada. Yukarda 60 bin yazan motor başka.
Soğukken gaz verince stop etmesi normal, karburatörde iğneyi kontrol eden hava pistonundan olabilir, hava ayarından olabilir..
Hava filtiresi yeterince hava almalı ve filtire çıkışından sonra motor girişi başka yerden hava almamalı.
Bujide tırnak aralığı haricinde kurum yapması zaten fazla hava yediğini gösteriyor sanırım..
Merhaba arkadaşlar, bugün sokaktan hızla geçerken nikelaj egzozlu bir Xr gördüm. Önce Xr olabileceğine ihtimal vermedim, sonra döndüm baktım tekrar Xr. Burada benimkinden başka gördüğüm tek Xr ve nikelaj egzozlu olması, Allah'tan bir işaret midir bilemedim Neyse hemen yanaştım motora incelemeye başladım, egzoza işlem yapılmamış. Pege baktım, kaynak izi var ve peg daha yukarda. Aradım taradım motor sahibini buldum, adam düştüğünde kırmış pegi, geri kaynattırmış, yani egzozdan önce yapılmış bir işlemmiş. Aldığı gibi taktığını söyledi bana motorun sahibi. Ben kaynak falan yaptırmam, ama tokmakla pege girişmeyi düşünüyorum Tabi 2 hafta sonra, bugün Ankara'ya gidiyorum.
Bu arada bugün yaklaşık 50km'lik ufak bir gezi yaptım, motor aşırı rahat geldi titreşim kesildikten sonra. Sürdükçe süresim geldi
arkadaşlar benim km teli sağlam göstergeye bağlı teker döndüğünde dönüyor ama km saati çalışmıyor bi fikri olan varmı
Bu bizim sağ peg de babamın düşmesinden mütevellit kırılmıştı bi zamanlar sonra babam biraz yamuk kaynatmıştı onu kendi. Aklıma geldi bak söyleyeyim dedim
Km teli saat girişinde mi dönüyor yoksa KM/h ibresi mi dönüyor anlaşılmadı.
Sayaç çalışmıyorsa tripmetre düğmesinden filan takılmış olabilir, KM/h ibresi oynamıyorsa yapacak fazla bişey yok yenisine bereket, ybr nin yan sanayisinden bakıcan bi tane.. İnşallah 1e 1 uyuyordur fişleri.. Onunda komplesinde vites sayacı yok..
He, 2 el aldığında çalışıyordu birden durdu diyorsan, km telinin saat içinde yuvasına oturup oturmadığını kontrol et
Şuan Ankaradayım, ağustos başında ise temelli taşınmış olacağım. Meşhur Ankara Ybr'lerini bilirsiniz, Uzatılmış boru gibi egzoz, 12-16 arası ayna, Topcase içi ses sistemi, damalı sele, pavyonumsu ledli ışıklandırma sistemi, ve tabi sürücü apaçi kardeşlerimizin kaskı kafalarına takke gibi takması 5-6 gündür Ankara'dayım ve haliyle bunlar dikkatimi çekiyor ve kendi motoruma bakış açımı değiştiriyor, ulan yapılır mı güzelim motora be
Herneyse, Ankara'ya bir motosiklet sürücüsü olarak bakıyorum da, trafik çoğu yerde hızlı ve sık akıyor, gözüm korkmadı değil. Sürmek biraz stresli olacak Herneyse, kışın zaten ayazı-karı-buzu fena oluyor, kasımdan itibaren yatar heralde motor, metroya talim.
Bu arada yine kaşınmaya başladım, ledli elcik korumalar dikkatimi çekiyor 60 lira civarı fiyatı var Türkiye'de, aliexpress'de de birkaç gıdım daha ucuz. Alıp sinyallere mi bağlasam, farlara mı bağlasam Sinyallerin rengi şeffaf olsaydı onları da parka bağlayıp sinyalleri elciklere verirdim. Sarı renk olayı bulandırıyor.
Handguard (elcik koruma)larda çeşit bol..
Ledli olanlarda bilinen renk seçenekleri de var sanırım, beyaz olursa park'a, sarı olursa sinyal'e bağlayailirsiniz.
Cros, atv, motosiklet vs vs bir sürü modeli var.. Ledsiz alıp kendim led dizicem dersen AMBER renkli (5mm mantar kafa modellerden) istediğin kadar göndereyim.. Ama önlerinde şeffaf veya çizikli difüzör olursa tabii daha güzel duruyor. Otomobil aynalarına takılan beyaz LED takımlarında sinyal verirken SARI, park açıkken beyaz yananları var..
Trafikte öndekine ve karşıdakine görünmek için elzem, çin skuturlarında aynalarda vardı park 2006 modellerde.
Dün küheylanı çıkardım. Aralıklarla toplam 40-50 km kadar yaptım, totom ağrıdı, daha önce böyle olmazdı arabaya mı alıştı, serviste amörtisör ayarıyla mı oynadılar bilmiyorum..
Teşekkür ederim ilkerabi Aliexpressde güzel bir model buldum onu soylemeyi düşünüyorum ledsiz, led işine girmeye biraz çekiniyorum. Xenonun malzemeleri kafayı doldurdu yeterince açmaya korkuyorum
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)