şöyle bir iki resim atayım
Ve Benn İyi günleRR
şöyle bir iki resim atayım
Ve Benn İyi günleRR
Maşallah nazar değmesin
Benim akü tarafındaki yan kapağın üst çentiği kırıldı, haliyle tutmuyor açık duruyor üstü.
Bizim motorların kırmızısıyla, 2008 ybr lerin kırmızısı aynı mı ? Bana aynı gibi geldi de. Yan kapak siparişi vermem gerekiyor sanırım. Aynı ise egzozla birlikte sipariş geçeceğim bu hafta. Motorda gaz kesince ara ara egzozdan patlama sesleri gelmeye başladı.
ilkerabi, hava sıcaklığı ne olursa olsun 4 mevsim yağmurlusun, en azından bu sıcakta kabul edilebilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:03 ----------
Aliexpress'den söylediğim 2.12 dolarlık zincir temizleme fırçam bugün elime ulaştı. Ne yalan söyleyeyim 5 liralık birşey için oldukça sağlam ve kaliteli geldi bana. Fırçaları çok sert, oringli zincirlere napar bilmem de, bizimki için tam biçilmiş kaftan Yalnız bendeki şans ya, daha dün zinciri temizleyip yağladım, artık ay sonu anca kullanma fırsatım olur. Bu arada koruma demirini dikkatlice geri taktım ve sağlam montajını yaptım, şuan sorun kalmadı, anladım ki servisteki usta ya tam sıkmamış, ya da bir yerde yanlış yapmış.
Bu fırçaya Motorcumuhabbeti adlı motovlogger arkadaş zincirini temizlerken görmüştüm youtube da. İşlevsel bişeye benziyor da bende birz zincir konusunda hassaslık var kullandığım hiç bir motorun zincirini temizlemeden sağlıyorum sürekli. Temizlemek istiyorum ama bi türlü işime gelmiyor O senin kırılan yan kapağın çentiği değinin bi deliğe giren ayaklarından bahsediyorsan ben iki tarafınkileride takarken yada sökerken kırdım. Sonrasında japon ve karbonat bileşeniyle eskisinden daha sağlam oldular
@ilkerabi sizin ora da bizim buralarla yağmur konusunda yarışır olmuş vesselam
Ben de genelde temizlemeden yağlıyorum, hatta 3 bin kmdir ilk defa temizledim
Şahsen ben bizim zincirler çok ucuz olduğu için ve sürekli asfalt kullanımında fazla kirlenmediği için temizleme gereği duymuyorum. Temizlerken motorun sağına soluna yağ sıçraması beni ayar ediyor. Ama 600 RR'ın zincirine dikkat edersin heralde, bozulursa yamultur 20-30 liraya çıkamazsın, kaç paradır kim bilir
Makine 11 binde daha zincirin gideri var. Değişmesi gerekirse de DİD zincir olur onlarda 250 lira civarı. Biraz mazot ve sert bir boya fırçası işimi görür herhalde.
Bu arada bizim XR toz toprak ta da çok gittiği için zincirde bi yağ tabakası olmuş artık. İçeri pislik falan kaçmıyor :D
2008 Kanuni seyhan 125, 2013 Kuba xr 125, 2006 Kawasaki ER-6F, 2013 Honda Cbr 600 RR, 2014 YAMAHA XT660ZA, 2019 Hero XPulse 200T, 2023 Moto Guzzi V85TT
Xr'ın zincir pislensin boşver, kolay kolay bozulmaz, bozulsa da 20 lira en az bir 20bin km daha götürür
Fırça güzeelmiş.. Ben de alıyım bi tane dişleri fırçalamaya...
Memleket ne hale gelmiş be..
Süprüntü işler devam ediyor, yoksa yağmur, hele ki gündüz yakalansak hiç sorun değil, 2010 ve 2011 de mart-nisan-mayıs/ekim-kasım... hep tam ben işe gidicem haydaa bi sağanak..
İşe gidene kadar şırk su..
Gece ceryanlı sobanın önünde dönere bağla, sabaha kadar mevlana.. İşte o kötü be..
Ekstra işler nedeniyle bagaj tıka basa alet-edevat dolu.. Biriki ufak tefek de çıkarsa aradan motor yola, araba otoparka..
Dün denedim şeytanımı- durduğu yerde bozulmamış..
Akü de bitmemiş..
Lakin alarmın kumandaları mı hatalııı, aldığım piller mi 2dir sakat denk geliyo bilmem, gene bağımsızlığı ilan etmiş meret..
Her gece 2 tane motosiklet çalınan yerde rahat edemeyiz. Olmazsa olmaz.
Krom egsoz nooldu beklemedeyim...
Tampona taktığım beyaz led ler daha ilk haftada 1-2 gözleri söndü, arabaya aldığım eagle eye mercekli LED lambalar var onları koyucam yerine.
ilkerabi, biraz dara düştük bu ay, parayı çıkıştırabilirsem bu hafta sipariş geçeceğim, çıkışmazsa gelecek aya kalacak sanırım.
@ilkerabi sen aküye çok yüklendin şatafata doldurdun motoru
sizin yerinize ben sürüyorum motoru yağmur çamur biniyorum işe gidip geliyorum en basiti 12 bin olmak üzereyiz taş gibi maaşallah
Krom egzoz siparişini bugün geçtim, cumartesi ya da pazartesi elimde olur, umarım katalizörün olmaması kayda değer bir fark yaratır
Yok be yahu, nazar boncuğu bile yok.
Zenon normal far ile aynı wat, ledler ise normal park ampulunun 1/4 ü kadar..
Hayırlısı olsun, mekanik problem çıkarmaz inşallah; kaynaktır şudur budur.
Ben ses ve yakıt olarak ne değişecek onu merak etmekteyim.. Hararet atma görevi bir kısım da egzosa düşüyor, SİYAHA BOYALI malzeme her dalga boyunda salım yaptığı için soğutma için iyidir, ama çok fark edeceğini sanmam.. Soğuma esnasında çın, çın gibi sesler çıkmaya başlayabilir.
Mevcut egzosla yapmıyor dikkat ettiyseniz..
Selam arkadaslar. 2012 de bu motordan aldim. Fiyatina gore gayet basarili diyebilirm, motoru ybr motorudur dogru. Titresim yok cok konforlu. Gecen yaz izmir istanbul yaptim motorla 9 saatte istanbula ulastim yine 8.5 saatte geri dondum, hic yormadi diyebilirim ki ben motoruma cok bakmiyorum duzenli bakima.sokmuyorum uzun.yol yapiyorum buna ragmen hic motor agrizasi yasamadim.diyebiirim bazi elektrik agrizalari ve mekanil agrizalar oldu ama o kdari hepsinde olur, suan agir bakima soktum 500tl masrafi var ama 3 senede yaklasik 50.000km yaptim buda normal, hala motoru tas gibi ne yag yakma var ne cekis kaybi. Motora iyi bakarsaniz sizi uzmez diyebilirim, motoru tam japon ama kaportada iscilik ve kalite bir ybr degil, iyi bakmaniz lazim ama arkadaslardan biri motor piyasada yok demis. Ben izmirdeyim heryerde var kuryeler bile kullaniyor, parcalari ybr uyumlu oldugundan heryerde ve ucuza bulunabiliyor, yalniz allah sizi qubanin eline dusurmesin bu konuda, yetkili sevrisin 50 tl dedigi parcayi carsidan 10 tl ye aldim 810 tl dedi yetkili servis komple agir bakimina parcalari kendim alinca yari yariya kar ettim 500 e yaptiiryorum simdi, quba fabrikasi parca gonderdiginde bire bin katiyor, kargo parasini bile.musteriden talep ediyor, quba yetkili servisleri cok dandik ve disiplinsizler, 2 sene gatanti bozulmasn diye goturun ama sonra kendi ustaniza baktirabilirsiniz, genel anlamda motorun beklentiyi karsiladigini ve konforlu oldugunu soyleyebilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------
Bu arada Egzoz katilazor diyenler flan goruyorum. Sakin katilazoru iptal ettirmeyin agalar, bi boka yaramadigi gibi nerdeyse 2 kat fazla benzin yaktiriyor ve dusuk devirlerde cok agirlastiriyor motoru.
O mekanik sorunlardan korkuyorum ben de, OEM yazıyor ama, sanmıyorum orjinal egzozun 100 lira olacağını. Temennim çok büyük bir fark olmaması.
Aslında benim egzoz baya baya çıt çıt ediyor ilkerabi. Yani baya çok ediyor. Belki de 3bin km olduğundandır henüz. Eski motorumda bir süre sonra o ses kaybolmuştu.
Ses konusunda ybr'ye biraz daha benzer umarım, yakıtın da düşeceğini düşünüyorum, tabi egzoz takıldıktan sonra tekrar yakıt-hava ayarı yapılması gerekecek, gerçi şuan bile gaz kesince-vites atınca egzozdan ufak patlama sesleri geliyor sık sık, yakıt-hava oranından mıdır, yoksa egzoz veriştirmeye mi başladı bilmiyorum.
Benim beklentilerim motorun daha randumanlı çalışması ve titreşimin daha da azalması yönünde.
Çünkü kat. iptali yapan bir kaç apache sahibi ciddi anlamda titreşimin düştüğünü ve motorun atikleştiğini söylüyor, benim de aklıma burdan girdi zaten krom egzoz işi Kat. motoru darboğaza sokuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------
Hoşgeldiniz. Sizin bahsettiğiniz büyük ihtimalle Egr borusu ya da katalizördür. Motorun 2006 Ybr'lerle aynı oluşu nedeniyle katalitik konvertörsüz egzoz takılması yani 2006-2009 mod. egzoz takılması aslında orjinal ve planlanan mühendisliğe geri çevirmek gibi birşey oluyor. Uygun yakıt-hava ayarı da yapılınca yakıt dahil hiçbir konuda eksisi olacağını hiç sanmıyorum. Bizim motorlardaki katalitik konvertör sadece Euro 3 normlarına uygun olsun diye mecburiyetten eklenmiş mühendislik dışı bir parçadır.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Hocam hoşgeldin güzel bi yazı olmuş. Aramızda XR ın en eski ve uzun kullanıcısı sen oldun şu anda.Yeter ki Motora bakın diyorsun ama ben bakmıyorum diyosun
Tuna kardeşim o çıt çıt sesleri ben motoru ilk aldığım günden beri gelir hala daha motor soğukken yapar gazı açıp kapayınca. Senin derdin aslında onlar değil de ona bağlı olduğunu düşündüğün titreşim. Bu konuda ben şöyle bir örnek vereyim. Geçen gün arkadaşımın cbr 600f ini sürerken benim xr ı ona verdim. " lan bu ne güzel motor ne titreşim var ne bişey güzel de gidiyor çok da rahat bizim honda cb 125 ace çok titriyor bunun yanında " dedi. Belki onun motorda bi sıkıntı vardı bende sürdüm cb 125 de bana iyi gelmişti titreşimi.
Bu gün arkadaşın cbr 250r ile yan yana giderken şöyle bi sindim göstergeye doğru benim ibre 120 arkadaşın ibre 128 i falan gösteriyordu. Rüzgarı arkadan mı aldık ne yaptıysak
2008 Kanuni seyhan 125, 2013 Kuba xr 125, 2006 Kawasaki ER-6F, 2013 Honda Cbr 600 RR, 2014 YAMAHA XT660ZA, 2019 Hero XPulse 200T, 2023 Moto Guzzi V85TT
Halil kardeşim heralde ben titreşim konusunda fazla hassasım, motor çalışmıyormuş gibi gitmesini bekliyorum Eşzamanlı olarak karşılaştıracak bir motor olsa yakınımda, Xr, Ybr, Drift vs içim rahatlar da, bulamıyoruz test edecek motor Kışın yeni kasa bir Cbr 125 test etmiştim benimkinden fazla titriyordu o kesin. Yazın Orhan'la buluşursak değişiriz motorları deneriz. 5. vites sadece 65-70 arası bir süre sonra rahatsız ediyor titreşim, ama bu Ybrlerde de olan kronik bir devir aralığıymış. Öncesi ve sonrasında titreşim yok gibi birşey, sadece çalıştığı hissediliyor. Senin de bahsettiğin gibi, titreşim göreceli bir kavram sanırım
Benim göstergeyi de bizim araba ile karşılaştırmıştık (doblo). 50-70-90-100 km hızlarda birebir aynı gösteriyordu.
yazın karşılaştırırız XRları Ben de deçen gün demiştim arkadaşın cbr250 benden fazla gösteriyor diye.. gps de ölçtüm benim gösterge tam gösteriyor 100km hıza kadar denedim ve birebirdi.. zaten başka gitmiyor garibim arkadaşın ki fazla gösteriyormuş
fakat arabaların da fazla gösterme ihtimali var.. kuzenimin 99paliosu ile denedik gps i.. %10 fazla gösteriyor arabanın kadranı.. en sağlıklısı yine gps
Egzoz geldi ve her zamanki gibi olaya 1-0 yenik başladım. Egzoz yerine oturmadı. Manifoldu oturunca tüp tarafı kısa geliyor, civata yerine 1cm'den fazla uzak kalıyor, manifoldu taksan tüpü takmıyorsun tüpü taksan manifoldu takmıyorsun. ayrıca ara boru peg demirine değiyor. Çok moralim bozuldu açıkçası. Egzozla birlikte egzozcuya gidip bir oluru var mı bakacağız artık. İçimde egzozu boşa aldım gibi bir his var. Hayırlısı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------
Ybr egzozu XR'a cuk diye uymuyormuş, yani aldığım ürün hatalı değilmiş...
Bükülme işlemi kromun atmasına sebep olacağı için ek parçayla işi halledeceğiz gibi.
Ben de baktım egzost çeşitlerine, 85 liradan 240 liraya kadar çeşit var. Hepsine orjinal demişler. Hiç birine de güvenemedim.
Kendime daha önce tıngırdayan ve pat pat eden egzost yerine 'PERFORMANS' egzost diye satılan tenekelerden almıştım, ki sadece tüp kısmı idi.
Buna rağmen matkap, pafta vs işler çıktıydı. Yakıttan da girmeye başladı, uzun yol yapmadan 2. sezon paslandı.. Söktüm attım.
Bizim motorcuların işi de hep 1o paralık (!) iş diye görülüyor sanayide, inşallah ustasını bulur, tık diye tek bir ara parçayla halledersiniz.
ybr ciler genelde egzost değiştirmez, nadiren performans takan var, bir de kazalı veya çürüyüp delinen artık iyice eskimiş modellerde görüyorum, kafa 2008, egzost pırıl pırıl..
O bakımdan sürüm modele göre de farklılıklar varsa bilemeyiz...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)