işaretlediğim arka fren kampanasına bağlı olan şey ne? benimkinde yok öyle bişey :S dikkatimi şimdi çekti.. kmsinden ötürü değişmiş benimki ama o çubuğun görevi ne?
işaretlediğim arka fren kampanasına bağlı olan şey ne? benimkinde yok öyle bişey :S dikkatimi şimdi çekti.. kmsinden ötürü değişmiş benimki ama o çubuğun görevi ne?
O metal parça illaki vardır sizde de. O olmazsa arka fren tutmaz. Kampananın frenleme esnasında sabit durmasını sağlıyor
Bu arada biraz önce siparişi verdim beyaz angel eye ve 8000k ampullü olarak, hevesim kursağımda kalmaz inşallah
6000k daha iyi aslında da, mavi bir başka oluyor
Şimdi çıkan ses önemli, normalde disk frenler az da olsa diske sürter. İki parmağınızı yavaşça duvara sürüyormuşsunuz gibi ses çıkıyorsa bu normaldir. Ama cayık cayık ötüyorsa %90 balatalar bitmiş ya da sertleşmiştir. Değiştirseniz iyi olur.
Rica ederim, tahminimce, ön balatayı değiştirmeyen arkayı hiç değiştirmemiştir, benim tavsiyem, ön arka balataları, motor yağını komple değiştirin. Neyin ne olduğunu bilirsiniz en azından. Ha bir de, ayna şart
yazin olsada doya doya binebilsek
[url=http://hizliresim.com/12DAgD][img]
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:12 ----------
[url=http://hizliresim.com/12DAgD][img]
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:18 ----------
yazin olsada doya doya binsek
Evet, 'Kara kedi, ak kedi'.. (Black Cat, White Cat) Eski bir yugoslav filmi.. Şiddetle tavsiye ederim.[/QUOTE]
: )) Sağol ilkerabi filmi ilk fırsatta izlerim merak ettim : ))
Birde bir şey soracağım benim xr 125 ön kısmından çukurlara girdiğimde tok diye bir ses geliyor bu normal mi ?
Isparta'daki kuba servisine götürdüm ön tekerin bağlandığı çubuğa metal keserek etlendirdi ( kuba xr 125 lerde kronikmiş bu sorun)
ama tok diye gelen ses gitmedi. Fakat ön fren düzeldi ( disk hafiften dalgalı gibiyidi hafif sürtüyordu o düzeldi)
Isparta'da yaşıyan varsa kuba servisini öneriyorum adamlar çok ilgiliydi ve fiyatları bana uygun geldi.
far ayarı, parklambası, Devirsaati göstergesi düzeltildi, ön tekerdeki sorun düzeltildi hatırlamadığım bir iki birşeyler daha yaptılar ve 10 tl ödedim : ))
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------
30 tl benzin aldım 6,85 lt benzin aldım benzinliğe girdiğimde yedek depoda tamamen bitmişti pompaya kadar itmiştim motosikleti ) 192 km yol gittim ve yedeğe düştü bağırtmadan kullanıyorum motoru 5. vites 70 - 80 gidiyorum arada 100 - 105 lere kısa süreliğine çıkıyorum ( hava çok soğuk ) kullanımım bu şekilde. Şayet yedek depo gerçektende 3 lt ise bu motosiklet hiç bir şey yakmıyor toplu taşımacılıktan daha ucuz : ))
Evet kronik, gidon göbeği gevşeme yapıyor arada. O kısım gevşeyince takır tukur sesler geliyor. Arada sıkmak lazım. Servis fiyatı gayet uygun, müşteri ilişkisi de hoşunuza gittiyse oraya gidin. Yalnız, işler yapılırken elemanları izleyin birşeyler kapmaya çalışın. Ufak tefek şeyler için servise gitmezsiniz, bir de kendi motorunun bakımını kendin yapma hazzı başkadır
Yedek depo 2 miydi 3 müydü tam hatırlamıyorum, ama 3 lt ise 100km de 2 lt gibi bir değer elde etmişsiniz, baya iddialı
aynen bana gösterge saati yalnış gösteriyor gibi geliyor : )) yada değerler çok iyi : )) ( birde motoru sıkıştırmadan kullanıyorum devir saatine pek bakmadığım için kesin bişi diyemiycem )
şimdilik servise gidip yapılan işleri izleycem sonrasında ben yapmaya başlarım, Durduk yere başıma iş almak istemiyorum az biraz öğreneyim ondan sonra tamirat başalr..
Evet o ses benden de geliyordu dendiği gibi ara da sıkmak gerekiyor. Yakıt meselesi aslında bana biraz fazla geldi normal kullanımda benzinin litresi 5 liraları geçmişken ben 12-13-14 krş civarı yakıyordum. er-6f imle artçılı 207 km de 50 lira yaktım bide bazen devirli devirli.Bide 9700 km de xr hiç frenleri değişmedik bu arada
soldan 4. benim
Geçtiğimiz pazar uzungöl gezimiz
yedek depo kaç litre alıyor bilmiyorum ama benzin tamamen bitmişken 7 lt benzin aldım ( önceki mesajda yanlış hesap yapmışım fişte 7 lt yazıyor) 192 km yedeğe düştü. Şayet yedek depo 3 litreyse sarfiyatı çok iyi, 2 lt ise de fena sayılmaz : ))
bu arada gidonu ben sıkıştıra bilirmiyim ? nasıl yapılır gerekli bütün aletleri bulabilirim elimde tadilat tamirata yatkındır : ))
bu arada maşallah Allah nazardan kazadan beladan saklasın grubun ve motosikletin çok güzel...
Yedek depo 2 litre diye biliyorum ben. 100 km gideri var.
Grub da Trabzon motosiklet sürücüleri derneği üyeleriyiz. 13 yıllık bi dernektir.
Maşallah Allah bozmasın nice 13 senelere : ))
5 lt benzinle şehir içinde 192 km bence iyi gibi birde acemi olduğumu ekleyin ve havalar epey soğuk sabah çalıtırmalarında jigle açıp ısıtıyorum motoru, bu faktörleri ekleyince bana yakıtı iyi geldi. Tecrübem arttıkça yakıt düşecektir.
[IMG][/IMG]
Yağ, buji ve depo özellikleri...
Fabrika modele özel kullanıcı kitabı çıkarmadığından ybr nin ED denen eski modelin teknik verileridir, birebir aynıdır.
Depo:13 lt, Yedek 3 lt yazmışlar..
Fren balataları için de 6000 km de bir kontrol edin diyor, değişim; bittikçe.. Halil ağa da o çamur toprakta 10 bin km de bitiremediyse daha önce zor biter..
Eski motorumda arka disk problemli idi modele özgü çabuk bitiyordu ama ön balata sadece 2 kere değiştim, yaptığım km yaklaşık 60 bin..
Yağmurdan sonra bir iki viykler sonra kuruyunca geçer, 20 binden evvel değişmek gerekeceğini sanmam, zaten ön frene öyle bitirecek tarzda asılıyorsanız bu motorla 20 bin yapamazsınız allah korusun..
Soğuk havalarda tüketim artması normaldir, arabalarda da böyle... Motor normal çalışma sıcaklığına gelicem derken 2-3 litre farkediyor 100 km de.. Tabii bu karburatörlü eski araba için.. Sıcaklığın 10 C nin altına inmediği havalarda görün siz canavarı..
ilkerabi paylaşım ve bilgiler için yineyeniden teşekkür ederim : ) verilere göre 100 km 2 lt yakmışım : ))
grafiğe göre ve burdaki hava koşullarına bakacak olursak 10 40 yağ kullanacam ama sentetik yarı sentetik olaylarının hiç bilmiyorum onu nasıl sececez ve gidonun boşluğunu nasıl alırım ? servisemi götüreyim ?
Salı günü antalya ya gitme planım var 150 km yol nelere dikkat etmeliyim ?
Gidonu sağa döndür, motorun soluna geç. Yani fotoğrafın tam tersi tarafına. İşaretlediğim yere bir tornavida sabitle. Tornavidanın kıçına tokmakla sağa dönecek şekilde ufak ufak vurarak sıkabilirsin. Köküne kadar sıkmamaya dikkat et. Sıktıktan sonra binmeden önce kontrol et gidonun dönmesine engel teşkil eden bir durum var mı diye.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)