Evet XR cılar uykuya geçtiniz yine Bu gün daha önceden yapmış olduğum 115 km/s hız rekorumu 120 ye çıkardım. Bu denemeyi fazla rüzgar almayan bir ortamda tünelde denedim. Gereksiz bişey belki ama paylaşmak istedim. Kazasız günler...
Hülooooğğ..
Gerekli gerekliii, gereksiz olur mu hiç???
Aksiyon kamerası da aldırıcanız bana ama aksiyon nerde birader, hava kapalı, gene inceden yağmur var.
Motoru çıkaramayız, paslanır sonra.
Arabanın rahatına da alıştık, tüp taktırmasaydık çoktan motor çıkmıştı ama TÜP le avutuyoruz kendimizi..
Hee bi de enişte motoru dışarda görürse arabaya salça olmasın durumu da olabilir yani.
Hangi zincir yağını tavsiye edersiniz acaba???
Gösterge bir miktar eksik gösteriyor ben yol hafif eğimliyken en fazla 9000 devir ve GPS de 116 görüyorum gösterge 130 gösteriyor
GPS de tunelde çalışmıyor şimdi aga naapçaz?
En iyisi digital speedo dedik, onu da alamadık, herifler göndermediler, bi bakıma da iyi oldu, vites göstergesi yokmuş zaten..
Diğer bi yöntem citroenlerin arkasından gitmek.
GPS belirli zaman aralıkları ile hesaplama yaptığı için anlık hızları doğru vermeyebilir, YBR ciler çok kafa göz dağıttı bu konuda,
sonuçta far siperliği olanların 5 km daha fazla hızlı gidebildiği anlaşıldı. Veya iddia ediliyor diyelim.
HALİLOM'un siperliği olduğu için benim sipersiz modele 5 km kafadan fark atıyor..
GPS de sapma olmaz ben bi ara bu ise cok kafa yordum hem gps onden olcum yapmiyorki siperlikten fark etsin sonucta gokyuzunden olcuyor aslinda sadece programlardan kaynakli farklilik oluyor mesela navigasyon cihazlarinda pek farklilik olmaz ama akilli telefonlar için bir sürü hız ölçme programı vardir onlarda çoğu yanlis olcuyor hatta bazilari gostergeden bile fazla gösteriyor Ayrıca otomobiller olsun motosiklet ler olsun bilinçli %10 fazla gösterir ki insanlar daha yavaş gitsin diye bu Porsche de bile böyledir hatta auto car dergisi bununla ilgili testler yapmisti
Selman;
gps cihazları veya gps bilgisi ile çalışan navigasyonlar, yukardaki uydulardan konum bilgisi alıp HIZ bilgisini kendi hesaplıyor.
Bunu yaparken yeryüzü yörüngesinde futbol topu köşeleri gibi yerleşmiş uydulardan gelen sinyaller kullanılıyor.
Cihazın gösterdiği şaşmaz tek bilgi saat bilgisidir. Diğer bütün veriler farklı en az 3 uydudan gelen sinyallerin kullanıldığı hesaplamalarla elde edilir.
Bu cihazlar 6-7 uyduya kadar sinyal alabiliyor, ne kadar çok uydudan sinyal alırsa o kadar doğru gösterir.
Yolda hareket ederken bazen çevredeki ağaç, direk veya diğer araçlardan dolayı uydu sinyallerinde bozulmalar olur. Bu da anlık hesaplamada hataya yol açar, cihaz bir saniye içinde birkaç kez bütün bu hesaplamaları baştan yapar.
Yakaladığı uydu sinyallerinin ise en kuvvetli olanlarını işler...
Akıllı telefonlarda ise assisted gps var, birçoğunda harita bilgisi üzerinde yok, şebekeden internet veya GPRS ile alır.
O yüzden onların hata payı daha fazladır.
Önceki yıl, 2 satırlık moto-gps yapmıştım ama el yapımı olduğu için motorun sarsıntısına dayanmıyor.
Bulursam resmini koyarım.
En sağlam ölçüm, polisin radarıdır.
Araçların üzerlerindeki hız kadranları zaten %5-7 toleranslıdır.
Hee siperlik mevzuu da şuydu,
Önde siperlik varsa motorun yapabildiği azami hızı arttırıyor diyolar.. 5 km civarı diyolar.. (Forumda ybr 125 konusunda var, eski sayfalarda)
Yoksa başka bir alakası yok.
Bahsi geçen siperlik rüzgarı sürücüye direk vermediği için hızda etkili sanırım. Benim kullandığım program Android telefonda Ulyse speedometer tavsiye ederim ben indirdiğimde ücretsizdi şimdi sanırım 3-4 TL gibi bişey olması lazım. Kendi motorumun göstergesi gps ile ölçtüğümde aynı çıktı. Ben bu hiz denemesinde dik de durmadım siperliğin oraya soktum kafayı bilginize.
Ben herhangi bir marka kullanmıyorum ardiye de eskilerden kalama yoğun kıvamlı yağlardan var onlardan döküyorum. Bir ara gres bile sürmüştümHangi zincir yağını tavsiye edersiniz acaba???
Benim motor devir yükselince km geri düşüyor siz dede oluyor mu mesala 2.vitesse 80 ne 3.vitesse 110 gelince gösterge geri iniyor siz dede oluyor mu
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------
Bide zincir için sıvı gees var güzel oluyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:46 ----------
Bide zincir için sıvı gees var güzel oluyor
Sabit gazla giderken VİTES yükseltince DEVİR düşmesi gerekiyor. Devri yükseltirsek hız artar, dolayısı ile KM ibresi de yükselir.
Enteresan bişi yani sizdeki durum.
Neyse eskiden kalma ama kullanılmamış motor yağları var, eski motora o.70 lt koyuyorduk, onların artanları filan ordan devam edeyim.
TomTom ile denedim bu sabah, 70 km/h'e kadar doğru gösteriyor, üzerinde ise GPS az gösteriyor. Yavaşlamaları da 1.5-2 saniye sonra algılıyor.
Şimdi sıcak sıcak zincir konusu devam ederken 5600 km de dün zincirim kesildi.Allah dan yavaş gidiyordum lastik kitledi hemen durdum. Bu gün CHOHO marka bir zincir taktırdım.Dişlilerin yeni dedi usta zaten görünüyor da değişmeye gerek yokmuş. Bizimkilerden kalın gibi sağlam geldi bana artık bakacaz. Direksiyon bilyeleri de zamanla oturuyormuş o yüzden parkede çukurda lakırdamaya ses yapmaya başlamıştı onu da hallettik topkamda 30 Tl verdim zincir 20 lira 10 da işçilik. Birde İlker abi ustaya sordum sprey yağlar daha iyi imiş zincire yapışıyormuş sıvılara nazaran. Ufak bi resim de atayım sizden geleceği yok hep ben hep ben
Hımm benim zincir 10 bin km yapar o zaman. İki tekerleğin de yerle temas etmesine özen gösteriyorum.. Sen kendine bi kros ayarlasan fena olmaz
Şaka bi tarafa geçmiş olsun, zincir dolanıp bloke etti tekeri demek ki.
Dün şakır şakır yağmur, bu gün gene sis var, silecekler çalışmassa yoldaki çizgiler görünmüyor o derece yani.
İşe motorla gidersem şimdi bi de ekstralarım var, ıslak ıslak hiç çekilmez, adamı hasta eder.
Size sağlıklı sürüşler.
Sağol İlkerabi, dediğin gibi cros lazım.Dün ceylanı çok üzdüm bende üzüldüm sonradan 8 tane cross motorla beraber yaylaya gidersem gaza gelmemek elde değil. resimde teker yapıyormuşum gibi görünse de aslında bi yerden uçuyorum tekerler yerde değil yani, videosu var ama o kadar da apaçiliğe gerek yok. İzleyince bu ne pehriz bu ne lahana turşusu diyor insan Hava şartları konusunda buraya da yağmur geldi. Çok şükür arabamız var. Yoksa bırak yağmuru çise de bile motor sürmek akıl karı değil. dünden bi kaç resim daha kapalı bir Trabzon havası alın
İlker abi sizde denerseniz bi yani 2.vitesse gaza yüklenin 80 olunca senin motorda yapacak mı bide resimleri nasılyüklüyorsunuz 2000 km de benim ön amatüsör kırıldı fabrika hatasıymıs garanti den değişti su an 2300 km de öngiren merkezi ses yaptı oda garanti den değişti
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------
İlker abi ben moturu alma sebebim senin yorumların oldu kullanım olarak güzel sesi iyi rahat sen demiştin 100 km de 1.8 lt benzin yakıyor demiştin benim motor 100 km de 2.5 lt benzin yakıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:32 ----------
Geçen yakıtı denemek için depoyu fulledim 360 km de çeyrege düştü 470 km de benzin bitti
yedek de dahil 470 km gittiyseniz iyi gitmişsiniz ben 460 km yapmıştım. Amortisör nasıl kırıldınız hayret verici bir durum. İnşallah size bişey olmamıştır.
resim yükleme olayı da altta vereceğim linkten faydalanabilirsiniz.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-h...i-anlatim.html
Mersinmehmet senin motor plus modeli mi ?
100 km/ 2.76 lt yapıyor. Mobilet'in tüketimi kadar yani..
Biraz fazla..
2 vitesde nası 80 yapçaz onu anlamadım. Yapmaz ki; bağırır bağırır gene 30 bilemedin 40 km sürat yapar.
He, devri 8000 yapçaz diyosan gene fazla be yeğenim, acaba kesiciye mi sokuyorsun motoru???
Tam gaz giderken vites düşürünce bazen gazı kesememiş oluyorum gerektiği kadar, vites boşa çıkınca görebildiğim en yüksek devirler bunlardır.
Yoksa bağırtmam motorumu..
Servisde eleman bana gösterirken iki kere yokladı gaz kolunu, boşta 10binlere fırlattı deviri, ben de öyle tip bakmışım ki herife
hemen gazı kesiverdi.
Amörtisörün tam olarak neresinden kırıldı acaba, huylanıp bakarız biz de ara kere oraya..
XR mııı??? Hee yaramaz abi onlar, ön amörtisörü kırıyomuş..
Çok yakıyomuş sonraaa..
Evet plus modeli bunların hepsi kırıyormus
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:23 ----------
Ön teker milinin girdiği yer yok motor güzel ben memnunum
Bendekide plus on amortisör çok boktan bunların üsten yağ kaciriyor vuruntu yapiyor kasis geçişlerinde baya bir ses cikiyor dersin far kafasi yerinden firlayacak sonra bunlarin on frenleri farkli o ayri bi dandik zaten doğru duzgun tutmuyor sıkınca dengesini bozuyor on tarafin ayrıca benim 1300 km de km redüktörü bozuldu 1 haftada getirtdiler biraz önce biraktim servise uzun bi liste yaptim bakalim usta sen destan yazmissin da hangi birine bakacaz dedi Bende gerekirse 1 hafta kalsin ama çözülsün dedim.
Ne diye abuk subuk amortisor takarlarki normal modelde sorun yok sanirim
Diğer sorunlar
-vites 1den 2 ye geçişlerde özellikle sicakken çoğu zaman geçmiyor boşa düşüyor yani 2 kez pedala basmak gerekiyor diğer viteslerde sorun yok
-Debriyaj kalkışlarda Silkeleme yapiyor sonra birden birakiyor
-Far acikken korna çok kisik caliyor elektrik yetismiyor
Vs
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)