Kısa bir Ankara turu
merhaba arkadaşlar; aranıza yeni katıldım ve geçen hafta bende kuba xr125 aldım 2012 model bu konudaki bütün mesajlarınızı okudum ve uygun fiyatlı bir başlangıç motoru için doğru bir seçim yaptığımı anladım, gönül yamaha ybr 125 isterdi ama malum öğrenciyiz. emek verip paylaşım yapan herkesin eline sağlık allah razı olsun (özellikle 4 yıldır hala daha bu konuya yazan tecrübeli arkadaşlardan). motorla yaklaşık 200 km yol yaptım frenler ve fabrika çıkışı lastikler dışında oldukça memnunum şuan için. motor şuan 4800 km de yeni lastik almak istiyorum araştırmalarıma göre çoğu kişi michelin pilot street öneriyor, peki siz ne düşünüyorsunuz fikirlerinizi almak isterim. şimdiden teşekkürler.
Hayırlı olsun, güzel tercih. Yamaha almadığına pişman etmez merak etme 2. motor alsam tekrar XR alırım.
Aslında frenleri çok iyidir, balatalar bayatladıysa yenilemenin faydası olabilir, lastikle de bağlantısı olabilir.
Lastik olarak ben Michelin kullandım fakat tekrar alsam Metzeller alırdım. Sık sık stabilize yola çıkıyorsan ise Pirelli iyidir.
Umut kardeşim hoş geldin. Lastik konusunda ben kullandığımı tavsiye edeyim pirelli dura traction tercihimdir. Bozuk yollarda dağda bayırda bi sıkıntım olmadı. Arka lastiğim bitti sayılır onu da aynından yapacam ırc de sona yaklaştık. Tuna nın dediği gibi alacak olsam tekrar xr alırım. Hatta elinde kalmış bayilerden bi tane sıfır alma niyetim bile oluyor.
Tuna videonu ilk 5 dk kadar izledim sonra sardırdım biraz konuşsaydın iyi olurdu vlog hesabı ) egzozu çıkardın sanırım motordan.
senin attığın bakkallık mont iyi duruyor da kırmızı ampul gibi ben şöyle bişey düşünüyordum bakkallık http://urun.n11.com/mont/durt-blast-soft-shell-mont-P59266038
Biraz alışayım da kamera işine, bir de konuşma işini oturtmak lazım. Motor üzerinde konular arası bağlantılı konuşmak harbi zormuş, sağdan soldan araba fırlayınca küfrü basıyorum Egzoz aynı duruyor aslında Halil, ama SJ4000'in ses kalitesi çok kötü. Hiç egzoz var gibi ses gelmiyor kameradan.
Ben özellikle mont rengini ampul gibi seçtim Spor giyimde tırrek renklerini seviyorum Spor ayakkabılarım şortlarım falan da öyle
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
halil abi sen sattın mı xr yi hemşerim ?
Motor çalışmıyor, ya akü ya konjektör cortladı
Önceki gün hiç bir belirtisi olmayan akü bitikliğinin sonraki gün göstergeyi zor açabilmesi konjektörün son sürüşümden sonra hiç şarj etmediği izlenimi bırakıyor.
Ama aküye baktığımda çin malı duyulmamış marka olması ve son kullanma tarihinin 2017 yazması (3 yıl ömür biçildiği düşünülürse 2014 üretimi) 1,5 yılda ölüp hiç şarj tutmama ihtimalini aklıma getiriyor.
Dediğim gibi gösterge ilk başta yavaş yavaş geliyordu, artık hiç gelmiyor. Aynı şekilde park lambası da yavaş yavaş geliyordu. Ama sinyaller ve fren lambası canavar gibi yanıyordu (led)
Takviye ile çalıştırmayı deniyeceğiz biraz sonra, umarım komşuda akım ölçer vardır...
Tuna benim rr ın da akü cortlamıştı 2 yıllık yuasa akü yani. gittim 70 liraya 7 amper mutlu akü aldım canavar gibiyiz. Akü problem çıkardığı durumlarda vurdurdum bi kaç kere uğraşamam takviyelen )
xr ın akü can çekişiyor far açıkken çalışmıyor mesela kapatıp çalışturıyorum )
2008 Kanuni seyhan 125, 2013 Kuba xr 125, 2006 Kawasaki ER-6F, 2013 Honda Cbr 600 RR, 2014 YAMAHA XT660ZA, 2019 Hero XPulse 200T, 2023 Moto Guzzi V85TT
Halil sorma valla, konjektördü, statördü, aküydü derken akü olduğuna karar verdim.
Ölçüm yaptım, baktım konjektör akımı istenilen aralıkta sabitliyor. Sonra gittim aküyü şarj aletine taktım. 1 dk şarj oldu, sonra kesildi Akü bildiğin ÖLMÜŞ, SKT'de üretimden itibaren 5 YIL yazılmış, yani 4 yıllıkmış akü.
Gittim Bosch akü aldım 12 amperlik, canavar gibi çalışıyor. Enjeksiyon sesi ve marş sesi aldığımdan beri böyle canlı gelmemişti. Bu arada motor rölantide de, 5 bin devir üzeri de 14.2 V üretiyor
Sonunda huzura kavuştum
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Pamuk eller cebeeee....
Ben kasımda değişmiştim XR'ın aküyü..
Geçen gün de arabanın aküsünü yeniledik, eurocell (!) markaydı, eniştem taktırmış, 1 sene garantili (lpg lilere) dediklerinde illet olmuştum zaten, normalde TİCARİ'lere 1 sene hususilere 2 sene garanti MUTLU'da... Farlarınız ışıl ışıl yansın..
Valla koymadı değil, parası da az değil, mübarek araba aküsü kadar fiyatları var 10 amper üzeri akülerin. 188 TL idi, 33 TL kuponla 155 e kapattım.
Araba akülerini 50-60 amperini 150-200 arası alıyorsun
Hususi/Ticari'deki garanti farkını anlarım da, garanti farkının LPG'ye göre olmasının alakasını bağdaştıramadım
Aynen..
60Ah 170 Te le..
Mal dandik, illa bi bahane olacak... 2 kere marşa basıyorsun.. 3. ye ya basar ya basmaz şansa ... Neyse ki işyerinde hep hafif rampa aşağı parkedebiliyordum ama evin önünde böyle bir şans yok.. 20 lira fark için 2 sene böyle kullandık. Şimdi salavat getirmeden basabiliyorum marşa..
Napıyosunuz gardaşlar hiç sesiniz çıkmıyor.
Vay Halil, tekere başlamışsın Foto çok iyi, biraz daha çözünürlüğü yüksek olsaymış tadından yenmezmiş. Şaka maka konuya yazılmayalı bir buçuk ay geçmiş.
Valla XR'lar sizde, haberler sizde Hyo ile aramız iyi, devam ediyoruz. 18.300'lerde şu anda, beraber 5.000 küsür km'yi kazasız belasız devirdik... Yazın da XR ile geldiğim yolu Hyo ile yapacağım. Bakalım nasıl olacak. Bu arada kevlar kot ve YDS Diablo GTX 11. botları alıp eksikleri tamamladım, sıra üst seviye bir kask almakta. 2 gün önce dubble bubble ön cam taktım, nefis oldu. Kırmızı kısa manetler de çinden yola çıktı, dört gözle onları bekliyorum
Kevlar ne marka Tuna? camın gerçekten güzel olmuş. 5 bin km iyi yol yapmışsın ben daha 4 bin yapmadım )
geçtiğimiz pazar günün den bi kaç kare
XR ile ilgili pek bi sıkıntı yok şu anlık düzenli her gün işe git gelde kullanıyorum 18 bine yaklaştı km. Şamandıramızda biraz problem var o kadar.
Tech 90 marka kevlar, korumaları kumaşı vs gerçekten güzel ve kaliteli his veriyor. Korumaları ciddi anlamda kaliteli Normal kottan farkı yok görünüşte, kimse fark etmiyor.
Sizin grubun da maşallahı var, motorlarınız efsane, Allah kaza bela vermesin Grubunuzdaki ER6F ve Katanayı görünce aklıma geldi, Hyonun borcu bitince 600cc + 125cc hayalimi gerçekleştireceğim sanırım. Cbf 600, ER6, GSF 600 S Bandit, GSX 600/750 F, GT650/650R. Yanına bir de XR ya da scooter. Şehir içi ağır motor cidden zor, Hyo bile ağlatıyor bazen Yukarıda yazdığım motorlardan ER6 ya da GT650 alırsam 2. motor almam, onlar nispeten daha kıvrak, GT250R ayarında ağırlıkları.
Normalde 250 ile devam etmeyi ve büyütmemeyi düşünüyordum fakat geçen gün KTM Duke 690 ve 390 sürdüm. 390 neyse de, 690 efsaneydi, 150kg ve 74 beygir, alet uçuyor. o nasıl bir güçtür birkaç saniyede 190 ı gördüm şaka gibiydi. Ondan inince benim Hyonun gidişi YBR gibi geldi. Ve o test sonrası bu kararı aldım
hahah doğrudur er6f biliyorsun benim eski motorum ara sıra sürerim onun verdiği tat başkadır. 690 duke yi pek aratmaz temizini bulursan ömürlük makinedir. kronik yağ eksiltmesi var dikkat ettiğin sürece üzmez pek. bizdeki 55 bin oldu orj km. katanamız 2. sahibinde 74 binde babam şehir dışında çalıştığı için xr ve araba hep bendeydi ama şimdi emekli oldu ve 1 aya burdadır bende scooter felan bakıyorum.
2008 Kanuni seyhan 125, 2013 Kuba xr 125, 2006 Kawasaki ER-6F, 2013 Honda Cbr 600 RR, 2014 YAMAHA XT660ZA, 2019 Hero XPulse 200T, 2023 Moto Guzzi V85TT
Eminim gücü aratmaz, 82 beygirdi değil mi ? Duke'den 8 beygir daha fazla, o da ağırlık açığını kapatır işte. Valla ne yalan söyleyim 250 de yetmez oldu be Halil ER6'larda hep gözüm vardı. Bakalım seneye temiz uygun birşey bulursam Hyoyu satıp çekerim garaja
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)