hacı abiler biraz resim atın da
bende 91 model 1.7 gts manager aldım araba güzel gibi hidrolik direksiyon, 4 cam otomatik, 100 km 10lt lpg yakıyor : ) benzinde çalışamıyor bu aralar, frenleri çok iyi araba dümdüz hiç biryere sapmadan duruyor ( bu yaştaki araba için büyük yetenek )koltukları konforlu işin açıkçası bukadar konforlu olacağını düşünmemiştim : )) birkaç resim paylaşayım.. motoru yeni rektefe edilmiş şanzumanı güzel ama arabanın kaporta masrafı var.. iç döşemelerde biraz ilgi istiyor : ))
zamanın makam arabalarından hayırlı olsun. kuş serisine para verenlere on numara tercih.
100 km de 10 lt gaz yaktığından emin misiniz bunun.. Benim hacı sıdıka 1.3 motorlu ve 11.5 lt den aşağısını zor gördüm.. Benim araba da dümdüz duruyor ama muayenede frenler arası fark çok çıktı, ancak makinaya bağlanınca anlaşılıyor.. İkinci el araç alırken muayenesinin TAZE olması çok önemli.. 2 yıl büyük masraf çıkarmaması garanti gibi..
[IMG][/IMG]
Ahanda ıslak havada yarı kapalı otopark manzarası..)
Debriyaj gevşemiş iyice boşta iterken anlaşılıyor, 4 bin bakımında karşıdan bakmışlar..
ilkerabi muayenesi 2017 3. ayına kadar var. yakıt olayınıda bir program indirdim onunla bütün masrafların kaydını tutuyorum aldığımdan beri 1 haftadır 280 300 km yol yaptım en düşük değer 8.9 lt / 100 km en yüksek değer 10.2 lt/ 100 km. ilk aldığımda gaz ayarı çok kötüydü 18 20 lt yakıyordu gaz ayarından sonra değerler 10 lt nin altına indi. bu arada arabayı sakin kullanırım devrinde kullanmaya özen gösteririm. hatta en son yine denem için depomu fulleyip 45 km yol gittim 4.01 lt lpg ye fullendi milangaz kullanıyırum ölçümlerde hep aynı istasyondan.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:53 ----------
sağol halil kuşserilerine para vermek istemedim işin doğrusu bu bana daha mantıklı geldi : )) ama kendi içimde motosiklet almadım diye büyük hayal kırıklığı yaşıyorum )
Hımm öleyse iyiymiş..
Allah bilir çekişi de iyidir şimdi onun. 2 kişi 120-130 basıyordur..
Benimkinde gaz ayarı bayramda bir sapıttı, LPG nin montajını yapan usta çıkamadı işin içinden..
Bilmiyom ne yapıcaz, 3 kere gittim, avans hortumu çıkmış yerinden kimbilir kaç bin km yapmışız öyle daha hala görecek usta..
LPG de zaten motorun canı gidiyor ama hiç olmazsa kararlı çalışıyordu frenleri yaptırıp muayeneden çıkayım bir sürü zaman harcıyacağız HAVA-GAZ ayarına..
Bu arada LPG li araçlarda gaz beyni denilen yer de motorun ısıttığı suyun sıcaklığı ile gazı buharlaştırıp karburatöre verdiği için aracını KIŞIN benzin ile de çalıştırabilmen lazım. Park ederken benzine geçip biraz ısındıktan sonra gaza, duracakken gene benzine..
Geçen kış amamn aman soğuk olmadı, genelde tek marşta gazda çalıştırıyordum ama şimdiki haliye kışı zor geçiricez gibi görünüyor..
Ankara kazan ben kepçe yardırıyoruz Üstündeki Kawasaki stickerına takılmayın, iyi bir sticker set bulana kadar orda Herseyi sökmüşler, öyle de çok boş duruyor. Motor çok gaza getiriyor adamı, boş yolda yavaş gidemiyorum, hele otobana çıktım mı 150 170 arası. İnince pişman oluyorum. Halil sen sakin sürebiliyor musun onu Km 14.000 i geçti, yakıtı 4 lt civarı. Gelelim fotolara,
Tuna maşallah çok güzel makine ) ilkerabi çekiş ivmelenme okadar iyi değil ama 5. Viteste hızlanması güzel 110 120 lere çok rahat çıkıyor ama ben hız yapmıyorum artık. Bu yaz daha çok genç bir tanıdık kaza geçirdi ve vefat etti :( daha 25 yaşındaydı onun anne babasını görünce hızlı araç kullanmama kararı aldım :(( babasının içim yanıyor feryadı hala kullağımda. Babasının sözleri hiç aklımdan gitmiyor :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------
ilkerabi lpg beyni çok önemli hem istikrar hemde ekonomi için bundan önceki 3 arabamda brc beyin kullandım hiç sorun çıkarmadı 1 arabamda atiker kullandım oda sorunsundu. aklıma gelmişken hava filtresi ve ayar konusunda büyük etken arada sırada kutusu yada borusu gevşiyorsa lpg ayarını bozar birde termostat yoksa motor gerekli ısıya gelemediği için beyin lpg gazını ısıtamıyor ve son hızlar çok düşüyor..
Tuna şu arkadaki gsxr da dikkatimi çekmedi değil. Racingcilerle takılıyorsun artık senin motor gerçekten temiz duruyor. Bi zamanlar bu süt beyazından 2011 model bende alacaktım ama nasip olmamıştı. Ama senin motor kawasung olmuş biraz Bu gazlama konusu da şöyle bizde şimdi bir araya geldik mi malum grup arkdaşlarımız da büyük motorlar olduğu için viraz yapıyoruz gazlıyoruz vs. ama dediğin gibi motordan inince lan ne gerek vardı şimdi bu kadar suyunu çıkamanın adam gibi niye gitmiyoruz geberip gidecez giyip bişman oluyoruz bizde. Dün bizde samsundan bi arkadaşa 2011 19k km de cbr 600f aldık. bi kaç arkadaş kaldı onlarda kar yağmasını bekliyor seneye yaza inşallah bomba gibi girecez
Bu da aldığımız 600f 1 ay önce mavisinden de almıştık 2 oldular
topik XR dan çıktı biraz ama olsun maksat muhabbet
Halil ben hep tek tabancayım, Gsx-R tesadüfen ordaydı, sahibini tanımıyorum ama iyi denk geldi. Nerdeyse benim Hyo daha gösterişli diyecektim
Takıldığımda yine forumdan ferhatkars (Fırat) ile takılıyorum, onda da Suzuki Bandit 650 var. Pazar günü benim motorun amortisör yağ ve keçelerini değiştirdi(k) O kadar ince işten anlamıyorum ben malesef, halletti saolsun 10 numara hidrolik yağ koyduk amortisörlere, cincik gibi oldu.
Aybaşında da egzoz ve katlanır plakalık alacağım. Zırt pırt radara giriyorum, önden çekiyor Allahtan, ilerde de çevirme olmuyor. Umarım başka yerden çekmiyordur, tedirginim biraz, 2 kere girdim kafadan 130+ hızlarda.
Motor çok ilgi çekiyor, açıkçası hafiften rahatsız olmaya başladım. İşyerinde veya kısa süreli parkettiğim her yerde motorun başında en az 2 kişi oluyor, tedirgin oluyorum. Trafikte it-kopuk herkes yarışmak istiyor. Geçen gün kalkışta Honda Prelude 2.0 Vti patakladım 70km kadar bastım sonra gaz kestim "Sen dişime göre değilsin" der gibi Halbuki bassam 70'den sonra yerdi beni. Tabi öyle olunca yediremedi bana sıfır geçti, nerdeyse sürtecekti, ilerdeki ışıklarda sanıyorum ki muhattap olmamak için kırmızıda geçti Neyse o aşağılık kompleksi ona yeter
XR'ı olan bir Halil bir İlkerabi kaldı Valla özlemiyorum değil keratayı, kıvraktı, hafifti. Kimse bakmazdı, nazar değmezdi Tam bütçe motoruydu. 600Fa hayırlı olsun kazasız belasız, hayallerimin motoruydu ama ben 600 üzerinde yaşayamam gibi şu yaşlarda, bir 5 yıl daha büyümem lazım gibi, kanımız tersten akıyor
Öyle düşünme bende 26 yaşındayım, o kadar atın üstüne oturunca insana biraz ağırlık çöküyor gerçekten. Ağır abi oluyorsun birden, hatta bi tabiri var onunda ( yere sürtüyor ) yazmayıyım tam.
İlgiden bizde rahatsız oluyoruz heleki makinelerde egzoz var ise peşine düşen düşene.Gözümüzün görmediği bir yere park etmiyoruz mesela. İnsanlar resim çekilirken bazen oturmak da istiyor haliyle göz görmesi lazım. Bazen rahatsız oluyoruz bazen de hoşumuza gidiyor
Teşekkürler iyi dileklerin için.
Evet kubacılar, xr ı olmayıp ruhen xr cılar Bu gün 14.900 km de 15 bin bakımını yaptırdım motorun. Yapılan işlemler ve toplan hasılatı yazacağım.
shell 10 40 1 lt yağ
ngk buji
arka tekerdeki lastik takozlar. ( yıpranma vardı )
ön dişli ( ucları bozulmuş, arka dişli sağlam değişmeye gerek görülmedi )
sağ sol ayak pegleri
Hava filtresi ( ybr ile aynı uyumsuzluk yapmadı. Bi arkadaşımız problem yaşamıştı öyle hatırlıyorum önceki sayfalarda )
Lastik tamir spreyi ( bil hassa ön lastiğimde 2-3 günde lastik basıncı yarıya düşüyordu ) iki tekere de uygulandı 25 tl
Toplamda ustalık dahil 150 tl ödendi. Artı olarak 38 tl yakıt alınarak depo fullendi ( yedeğe geçmemişti )
Bu bakımlar motorun karakterini de değiştirdi. Daha bi agresifleşti gaza tepkiler felan iyi oldu yani.
Sezon bitişinde sezon açılış bakımı yapmışsınız, yaza hazırrr.. Gerçi siz çamurda enduro yapıyonuz kışın da..
Tamir spreyi ben de denesem işe yarar mı diye tutuyorum, tesadüf aynı ÖN lastik daha hızlı hava kaybediyor..
Ben de arabayı TÜVden çıkarana kadar 20 oraya 20 buraya kaz gibi yoldura yoldura cumayı akşam ettim..
Frenlerden geçmemişti, 140 ona, elektrikçi, kilitçi, fren ayar kontrol 20 şer lira, silecek kolu 65 lira, 180 muayene + 10 gecikme, vs derken adamakıllı açılmışız..
Jikle ayarına para almadılar, ama zaten olmamış, sağ cam da gene eskisi gibi aşağıya indirince orda kalıyor..
Senin bakımdan biraz fazla sadece benzin almışız.. Artık ciddi ciddi 1.3 dizel aramaya başladık..
Yutubtaki videoya başka bir XR cı memnun olduğunu ve dişlinin birini değiştirdiğini, motorun hızlandığını yazıyor..
O dişliyi büyütmüş, ben aynı ölçüde taktım. Hızıyla ilgili bi derdim yok, hızlı gideceksek rr a bineriz
Dediğin gibi sezon bakımı gibi olmuş valla. Başka bişey gelmedi aklıma yenilenecek. iyi oldu ya seviyorum keratayı
Arkadaki dişli lastik de eridi baya oraya da ilerleyen zamanlarda dura traction ları atıcaz.
senin favorite yol göründü yani ilker abi
Vay be Halil, XR'ı görünce duygulandım valla. Motora ağır bakım yapsan 200 lira tutacak bildiğin
Ben de YBR filtresi takmıştım. 2006 sonrası filtresi olması yeterli, daha öncesinin filtresinde bir kısım kapalı oluyor.
Motora katlanır plakalık aldım. Yarın montajını yapacağım.
Egzoz da arıyorum, Tigerlar 460 dan başlıyor, paraya kıyıp alasım gelmiyor, az para değil. İkinci elini arıyorum.
Bir de sticker işini napsam bilemedim. Bembeyaz pek hoşuma gitmiyor. Biraz farklılık katmak lazım. Reklamcıda halledilir de, fikre karar veremedim S1000RR ın tonlarında ve benzer çizgilerde mavi ve kırmızı kullanmayı düşünüyorum.
Katlanır plakalık ben sevmiyoum, rr da vardı çıkarttım orj. takmıştım.Büyük şehirlerde güzel 2. el çıkma egzozlar mevcut. Hyo beyaz da güzel duruyor aslında sütten çıkmış ak kaşık gibi sticker işi biraz ince iş, ehlini bulup yaptırmak lazım. yada yeni kasaların stickerlirini uygun fiyata bulabilirsen onlarıda deneyebilirsin. Bu arada her motora egzoz şart 125 ler hari,ç
XR ın ağır bakımlık daha nesi var bilmiyorum valla aklıma ne geldiyse değiştim. Arka teker bilyesiyle ön karka frenleri yeni değişmiştim zaten
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------
Pazartesi sendromu yaşayanlara teselli hediyesi Soğuk bir sonbahar günü öğlen gibi çıktım yola fazla değil 40-50 km lik bir yol yaptım ruhumu arındırıp, yeşil ve sararmış yaprakların arasında kaybolmak için.
Resimleri telefonla çektiğim için renkler ve tonlar pek anlaşılmıyor idare edin
Maşallah sizin oralar çok güzel. Bu pazar hava temiz olursa bende geziye çıkacağım. Ankara'nın otobanlarını ve tıklım tıklım trafiğini atarım Şaka bir yana, güzel biyerlere gitme planım var
Bu arada egzoz işini düşünüyorum da, kafa mı ütüler acaba ? Sonuçta 4 silindir gibi değil ses. 5-6 bin devire kadar tok da, sonra cırtlak gelebiliyor hacimden dolayı. Ayrıca motoru bağlatma şeysi var Yine de içimde kalsın istemiyorum. Fikirler nedir, orjinal mi Tiger mı
şimdi geçen arkadaşın R25 i var bin küsür lira verip akrep taktı. Yani ses iyi güzel ama yanında bide mt 7 si olan arkadaş da vardı oda yeni egzoz aldı yoşhi arada dağlar kadar fark var. Hacmin kadar ses bekleyeceksin pata pata ama sessiz hiç olmaz. Geçen benim eski kawa ile gidiyor arkadaş bi clio salça olmuş yolda, bizim ki sağlı sollu makara yapmış gençlerle. Işıklarda yan yana gelince "abi habı motor kaçlıktır sesi de çıkmay ama ne fena gidiy" demiş elemanlar ses önemli.
2008 Kanuni seyhan 125, 2013 Kuba xr 125, 2006 Kawasaki ER-6F, 2013 Honda Cbr 600 RR, 2014 YAMAHA XT660ZA, 2019 Hero XPulse 200T, 2023 Moto Guzzi V85TT
Evet ses de önemli tabii de..
Nikelajlı Soba borusu olmasın.. Bir de 1-1.5 lt fazladan yakıt gitmesi hiç iyi bişi değil.. Motora göre ayarlı değilse hele gücünü de etkiliyor..
2008 Kanuni seyhan 125, 2013 Kuba xr 125, 2006 Kawasaki ER-6F, 2013 Honda Cbr 600 RR, 2014 YAMAHA XT660ZA, 2019 Hero XPulse 200T, 2023 Moto Guzzi V85TT
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)