Kuba XR125 - XR125 Plus Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
08 Ağustos 2015, 01:09
#1041
Bir başka siteden ısmarlamıştım, çan çin çon sitesi.. Çok güzel kamera aparatı, kask askısı vs .. Çok beklettiler siparişleri, zaten bir ayda anca geliyor, iptal ettiydim.. Kask askısı eski motorun orjinalde ve bir çok modelde var olmasına rağmen serviste yoktu.. Scooterparts.com diye başka var orası da kombine sipariş yolluyor, güvenilir. Ali den galiba alışveriş yapmadım, motor parçası olarak.. Kalyoncu motor eski beyin yollamış, onu sildim. Bir daha uğramam. Kastamonuda 3. sınıf tüccarlar bile daha düzgün iş yapıyor. Çinden alışverişe prensip olarak karşıyım ama türkiyede olmayan alengirli şeyler mecburen ordan geliyor, devlet orada üç kuruşluk mu demiyor, mal dışarıya satılsın yeter ki ben bedava taşırım diyor.. Burada ise kargo şirketleri soyguncu gibi, kırıp döktüğüne mi yanarsın kaybettiğine mi.. 3 kuruşluk mala dünya nakliye verdiğine mi..?
Aynı anda yazmışız da ondan olmuş, laf üst üste gelmez yoksa.
Reklamlar
-
08 Ağustos 2015, 09:05
#1042
ilkerabi adlı üyeden alıntı
Clubhit;
öncelikle ön fren balatası hariç, tüm ybr 2006 model parçaları uyuyor.. Bizim ön fren balataları birkaç sayfa geriye gidersen var, RS151 arka balata ile aynı.
Kilometre saati hem montaj yeri hem de uçları uyumlu değil, ayrıca vites göstergesi yok. Bunun yerine ybr yan sanayi gösterge alıp ışıklarını istediğin renk LED alıp kendin yap derim. Mavi veya turkuaz renk süper olur... (vites göstergesi bunlarda da yok ama tasarımı daha estetik- daha okunaklı, özellikle km sıfırı aşağıda değil, solda duranlar
)
Çamurluk için de gene eski 2006 modellere bakın derim çünkü yeni ybr lerin amötisörleri de farklı olduğundan çamurluk da uymayacaktır.
Öncelikle önereceğiniz başka yedek parça sitesi var mı?
Fren balatasıyla beraber sipariş vereceğim yer olursa daha iyi olur.
Km saati ile ilgili olarak ybr 125k yazan gösterge aslında XR125 ten sonra çıkan Kuba Kr139 göstergesinin aynısı vites göstergesi var.Çin malı motorların genelinde balansörlü ybr kopyaları vb. için konuşuyorum.Yamaha kopyası elektrik tesisatı kullanılmış büyük ihtimalle bu segment motorların tüm km saati vb. parçalar uyar diye düşünüyorum.
Çamurluk içinde yeni kasa ve eski kasa ybr amortisörlerini inceledim tamamen birbirinin aynısı birinde reflektör var diğerinde yok tüm vida delikleri aynı.Yeni kasa çamurluk uyar diye düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------
leokaplann adlı üyeden alıntı
bende sattığıma üzüldüm ama kredi kartları son raddeye gelmeden bir çözüm bulmam gerekiyordu istemeye istemeye verdim motoru :(
Yedek parça olarak ön Cam bire bir uyuyor ben en son ybr nin on camını taktım çok güzel oldu. Ybr nin camı daha şefaf ve parlak güzel durmuştu. Ve conta seti de ybr esd ninki ile bire bir aynı.
2.eli kaça gidiyor bu motorun arkadaşlar.?
-
08 Ağustos 2015, 11:34
#1043
Yeni ybr lerin vites göstergesi olduğunu bilmiyordum. Modeller arasında beyin ve alternatör sargıları değişik yapmışlar çok bir de karburatör nedeniyle zaruri farklar var. kuba 139 paneli büyük ihtimal fiş bağlantıları aynıdır.
Site olarak da elbette fazla kargo ödememek için hepsini aynı siteden almak en mantıklısı ama bazen bir sitede aradığınız her parça olmuyor..
Yan sanayi parçalara bir de rialli'den bakın, hatay'da merkezi...
Ön Çamurluk:
http://www.rialli.com/products/yamah...cc-2010-siyah/
Yeni gösterge paneli, resim biraz daha iyi:
http://www.rialli.com/products/yamah...5cc-2010-2012/
-
08 Ağustos 2015, 11:46
#1044
ilkerabi adlı üyeden alıntı
Yeni ybr lerin vites göstergesi olduğunu bilmiyordum. Modeller arasında beyin ve alternatör sargıları değişik yapmışlar çok bir de karburatör nedeniyle zaruri farklar var. kuba 139 paneli büyük ihtimal fiş bağlantıları aynıdır.
Site olarak da elbette fazla kargo ödememek için hepsini aynı siteden almak en mantıklısı ama bazen bir sitede aradığınız her parça olmuyor..
Yan sanayi parçalara bir de rialli'den bakın, hatay'da merkezi...
Ön Çamurluk:
http://www.rialli.com/products/yamah...cc-2010-siyah/
Yeni gösterge paneli, resim biraz daha iyi:
http://www.rialli.com/products/yamah...5cc-2010-2012/
Yeni ybr den kastım yeni ybr kopyası olan kr139 un gösterdesiydi.Kr 139 göstergesi bizim motorlara birebir uyar en fazla fişteki kablo yerleri ayrı olabilir kabloları tırnaklardan ayırıp istediğniz fişe giydirebilirsiniz.
Bahsettiğim gösterge bu.
-
08 Ağustos 2015, 12:05
#1045
Tuna sen bir günde mi gittin geldin bu kadar yolu?
Yağmur seni de zorlamış. Bizde Rizeden Trabzona kadar sağanak yağmurda geldik. Festivale giderken de Artvinde 1 saat yağmurda sürdük.
Dediğin gibi şehirler arası yollarda bi 130-140 km li rakamlara gitmek gerekiyor bazen. Hele ki ben 2 kişi ve arkadaki yükle 100 km yi bile zor görüyordum. Bi de karadenizin bol rampalı yollarında çektiklerimi siz düşünün. Kasmadan doğanın tadını çıkara çıkara ilerledik bizde zaten
-
08 Ağustos 2015, 12:17
#1046
Evet bir günde 630 km geldim Ankara'ya Ankara'ya taşındım diyelim.
Yağmur fenaydı ya hiç sorma, bir kere ıslandım neyse de bir daha ıslanırım diye çok strese girdim, çünkü birdaha kıyafet bulamazdım, yol hep şehir dışıydı ondan sonra...
İki kişi uzun yol bizim motorla hiç çekilmez be Halil, sen iyi cesaret etmişsin helal olsun. Rampalarda tek kişi bile 80'e düştüğü oldu benim. Ana yol olmadan o da sorun değil aslında, ama 3 şeritli ana yolda herkesin en az 110 120 gittiği yerde 80'e düşmek çok koyuyor, tehlikesine değinmiyorum bile
-
08 Ağustos 2015, 19:00
#1047
Blackeagletr adlı üyeden alıntı
Evet bir günde 630 km geldim Ankara'ya
Ankara'ya taşındım diyelim.
Yağmur fenaydı ya hiç sorma, bir kere ıslandım neyse de bir daha ıslanırım diye çok strese girdim, çünkü birdaha kıyafet bulamazdım, yol hep şehir dışıydı ondan sonra...
İki kişi uzun yol bizim motorla hiç çekilmez be Halil, sen iyi cesaret etmişsin helal olsun. Rampalarda tek kişi bile 80'e düştüğü oldu benim. Ana yol olmadan o da sorun değil aslında, ama 3 şeritli ana yolda herkesin en az 110 120 gittiği yerde 80'e düşmek çok koyuyor, tehlikesine değinmiyorum bile
Vay benim tek günde 607 km rekorumu geçtin yani helal olsun
2008 Kanuni seyhan 125, 2013 Kuba xr 125, 2006 Kawasaki ER-6F, 2013 Honda Cbr 600 RR, 2014 YAMAHA XT660ZA, 2019 Hero XPulse 200T, 2023 Moto Guzzi V85TT
-
09 Ağustos 2015, 13:51
#1048
-
10 Ağustos 2015, 16:05
#1049
Blackeagletr adlı üyeden alıntı
Km'yi 4200 küsürlere dayadık.
Benim afacanı iyice parlattım, yine o eski sıfır imajına kavuştu
Yoldan geldiğinde leş gibiydi.
Kapalı ve nispeten güvenli bir yerde olsa da motor, artık yağmurdan koruyacak çatı yok. Eylül'e girmeden branda almak lazım, kışın da balkon altına koyacağım sanırım. Belki eve sokarım belli olmaz
33 plaka olunca motor, trafikte kuryeler garip garip bakıyor anlam veremiyorlar
http://i.hizliresim.com/gA8ANN.jpg
Nasıl bu kadar güzel parlatıyorsun bu motoru neyle yıkıyorsun.?
-
10 Ağustos 2015, 19:07
#1050
Genelde sadece suyla yıkarım, ama çok kirliyse bildiğin bulaşık deterjanı döküyorum biraz. Süngerle ovup mikrofiber bezle sildim mi sonuç bu
-
11 Ağustos 2015, 22:46
#1051
ilkerabi ben aldım gene ybrninkinden avuç taşlama ile taşladım oldu
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:22 ----------
arkadaşlar çok önemli bi sorunum var bu hava filtresine gelen karter havalandırmasından yag atıyor bazen ve hava filtrsinden yag damlıyor bu sorunu yaşayan çözümünü bilen biri varmı gerekli bilgiye ulaşamadım
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------
Blackeagletr şu jant etrafını kendindinmi yaptın kapak falanmı kırmızı serit cok hos duruyor
-
13 Ağustos 2015, 12:40
#1052
Kapak derken? Anlamadım o kısmı.
Şerit aparatıyla geliyor, onla çekiyorsun.
-
13 Ağustos 2015, 16:07
#1053
Tuna bu uzun yolculukta malum yerlerin uyuşmacı acı vermesine karşı nasıl bir önlem aldın
Biz bazen bu durumlara düşüyorduk.
-
13 Ağustos 2015, 19:18
#1054
Halil hiç önlem almadım ya, aslında evde birşeyler hazırlamıştım seleye koymak için ama terletir diye vazgeçmiştim.
Uyuştukça pozisyon değiştirdim ben, yine çok kötü değildi yani. Bir de sürekli streste olunca, totoyu hiç düşünmedim sanırım
-
15 Ağustos 2015, 11:00
#1055
Arkadaşlar benim motorun marşa basınca TIK sesi geliyor marş başmıyor Akü full biraz basılı tutunca yada bi kaç bas çek yapınca marş motoru basıyor.Bazende hiç basmıyor sadece Tık sesi geliyor.Sorun marş rölesinde mi? Marş motorunda mı? Kömür bitmiş olabilir mi?
-
15 Ağustos 2015, 11:43
#1056
Her ikisi de problemli olabilir.
Anlamak için sele altındaki akü kapağını sökeriz. Marş rölesini aküden giden KIRMIZI kalın kabloyu takip ederek kolayca buluruz. Bu kabloda sigorta olmaz. Marş motorunun diğer ucu şasededir. Marş rölesini denemek için palete tornavida ile bastırıp veya bir KALIN 2.5 mm2 gibi kısa bir tel ile kontaklarına yani kırmızı kalın iki ucun bağlı olduğu bakır uçlara kısa kısa temas yaparız.. Marş motoru her seferinde tırlıyorsa rölede sorun vardır. Tırlamıyorsa röle bağlantılarını, marş motoruna giden kablo ve pabuç bağlantılarını kontrol ederiz. Onlar da sağlamsa marş motoru problemlidir.
Not: İlk önce akünün tam dolu ve sağlam olduğunu kontrol ediniz.
Not:2, Marş rölesi 10-15 liralık bir parçadır.
Not:3 Düşük bir ihtimal marş butonu paslandıysa da benzer problem çıkar, buna da dikkat etmek gerekir.
-
15 Ağustos 2015, 11:52
#1057
ilkerabi adlı üyeden alıntı
Her ikisi de problemli olabilir.
Anlamak için sele altındaki akü kapağını sökeriz. Marş rölesini aküden giden KIRMIZI kalın kabloyu takip ederek kolayca buluruz. Bu kabloda sigorta olmaz. Marş motorunun diğer ucu şasededir. Marş rölesini denemek için palete tornavida ile bastırıp veya bir KALIN 2.5 mm2 gibi kısa bir tel ile kontaklarına yani kırmızı kalın iki ucun bağlı olduğu bakır uçlara kısa kısa temas yaparız.. Marş motoru her seferinde tırlıyorsa rölede sorun vardır. Tırlamıyorsa röle bağlantılarını, marş motoruna giden kablo ve pabuç bağlantılarını kontrol ederiz. Onlar da sağlamsa marş motoru problemlidir.
Not: İlk önce akünün tam dolu ve sağlam olduğunu kontrol ediniz.
Not:2, Marş rölesi 10-15 liralık bir parçadır.
Not:3 Düşük bir ihtimal marş butonu paslandıysa da benzer problem çıkar, buna da dikkat etmek gerekir.
Aküde sıkıntı yok farlar açık iken bile gayet güçlü çeviriyor marşı.
Marş dügmesine periyodik olarak yağ sıkıyorum.3 ay önce zaten komple yenilemiştim takozu.
Ayak üstü ustaya anlattım durumu marş kömürü bitmiştir dedi değiştirmek 60 lira marş motorunun yenisi 80 lira yeni al daha iyi dedi
sizin fikriniz nedir bu durumda?
-
15 Ağustos 2015, 12:36
#1058
Valla önce bi marş rölesini çek etmek lazım, tam 12 volt çıkıyor mu=
Motor arızalı ise Komple değiştirmek en iyisi, kömürler biterse, kolektörler de eskir, tornadan geçirmek lazım. 10-20 lira için sonra tekrar işçilik çıkarmak mantıklı değil..
Eski motorumu 7000de aldığımda sıfır marş motoru vardı üzerinde, 30 bine yakın marş rölesini değiştirmiştim, 60 bine kadar ikisi de sağlam gitmişti.
-
16 Ağustos 2015, 08:07
#1059
Hafta sonu bakılmadık yeri kalmayacak.=)
-
16 Ağustos 2015, 13:28
#1060
Çok fena dağıtmışın aga ... ;)
Aynı sarı kapaklı takım çantam benim de.. Kuş aynı mı bilemiyorum, seçilmiyor pek, sanırım sende kanarya var...
Jantlara da sürpriz bekliyoruz...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)