Kuba XR125 - XR125 Plus Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
07 Temmuz 2015, 18:47
#981
Dün gece durduk yerde ilk kazamızı yaptık.. :(
İşyerinde arkadaş uzaktan bi çalıştır zenonu göreyim dedi..
Servisten aldıktan sonra kontrol edemediğim şeylerden biriydi, u.k. ile viteste çalıştırma ve kontak anahtarı ile çalıştırıp uzaktan durdurma..
Bir an duraksayıp nasıl olsa çalışmıyordu diye u.kumandanın düğmesine basmamla motor yerinden bi fırladı, 20 metre kadar da uzaktayız arada demir kapı var...
Küüt yere..
Debriyaj maneti internetteki satılık motorlarla aynı model oldu, koruma tamponu da hafif içeri eğildi.. 50 kilometrelik benzin döküldü..
Söv söv söv..
Ya viteste çalışmasın diye özellikle devre yaptım ve defalarca da denedim.. Nasıl becerdiyseler iptal olmuş a.k... Viteste sadece kontağı açıyor, kesinlikle MARŞ vermiyordu..
Lastiklerin havasını bile kontrol etmeden motoru BAKIM YAPTIK diye teslim eden servisin ta a.k.
Aküden direk çekili ve ayrı röle ile çalışan iki tane led lamba için sen bunun her tarafını ışık doldurmuşun; beynini yakmışın diyen servisin.. taaa...
Elciklere sonradan da LED döşeyebilirsin, delik açmam diyorsan şerit led, delersen 5mm mantar led..
Sinyallerin canlı ucuna 1, şaseye 1er kablo tamam..
Reklamlar
-
08 Temmuz 2015, 09:14
#982
Geçmiş olsun ilkerabi, talihsizlik olmuş tam. Manetle koruma demiri halledilir de, kaportada sıkıntı yoktur umarım. Senin devreyi de nasıl devre dışı bıraktılarsa. Ben Çin motoru servislerine tövbe ettim, şuan benim motor garanti dışı, sadece ilk bakıma götürdüm hem birşey yapmıyorlar, hem yığınla para istiyorlar. Ha bir de meşhur bekletmeleri var, bak ben de sinirlendim hatırladıkça. Akşam biraz düşündüm de, koruma demirine iki tane mercekli sis farı daha iyi olabilir belki. Hem görsel hem de işe yararlik açısından.
-
08 Temmuz 2015, 09:53
#983
Kaportaya bişicikler olmadı.. :(
Tampondaki küçü ledler gece farı açmadan garaj niyetine kullandığımız mezbeleliğe parkederken işe yarıyor baya.. Lakin benim sanayiden aldığım beyazlar o kadar kaliteli imiş ki 1 haftada döküldüler, arabaya aldığım eagle eye ler ise çıkıntı yapacak, bari motorda kullanayım..
10w tanesi..
Piyasada var, kapı aynalarına filan takıyormuş millet bunları :s
-
08 Temmuz 2015, 16:31
#984
ilkerabi geçmiş olsun iyikisana bişi olmamış..
Benim motorunda ya vites kolunun oradan yada dişlinin o kısımdan keçesi patladı şıp şıp yağ damlatıyor : ( bir de bir gece konaklamalı 450 500 km yol yaptım ön balata diske kesik kesik sürtüyor oda ayrı canımı sıktı : ( ve 5. viteste hafif rampa gördüğü gibi gaz kesme olayı var eskiden yoktu karbüratör ile hava filtresi arasındaki yırtık hortumu düzelttikten sonra yapmaya başladı. uzun lafın kısası iyi bir bakım zamanı geldi gibi..
Birde bir sorum olacak 1000 km de yağ karardı neden olur ? normalmidir ? yağ gayet düzgündü 230 km yol gittim o yolculuk esnasında motor iyi ısındı. yolculuk sonunda yağı kontrol ettiğimde yağ kararmıştı ( castrol power 1 20 / 40 ) normalmidir ?
-
08 Temmuz 2015, 19:32
#985
Kullandıkça KARA olur, su gibi akışkan hale gelmedi ise mesele yok..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------
@leo senin motor kaç binde?
-
09 Temmuz 2015, 00:10
#986
Geçmiş olsun İlkerabi ayaklanmış senin makine. Şu manet espriside iyiydi hakıkını yemiyeyim güldüm ona
Bu yağ karartma olayı bende yok yağım şu an 3 binde altın gibi duruyor. Motor 11750 de. Ön arka frenleri de değiştik arka yapışmaya başlamıştı komple değiştim. fiyat olarak kesin bişey diyemeyeceğim benim motoru da getirmiştik egzozla kuyruk arasına ısıdan kaynaklı bi izolasyon da yaptı ustam hepsine komple 50 lira verdik. Birde bizim ar göbekten mi, dişliden mi kaynaklandığını tam anlamadığım bi şakırdama sesi geliyordu gaz açıp kapamalarda. Meğer arka dişlinin vidaları gevşemiş sıkınca düzeldi aklınızda bulunsun.
-
09 Temmuz 2015, 21:05
#987
Abi benim motor 11200 e geldi bundan önceki yağ değişimindeki yağ da karaydı yağ daha 700 km de iken altın gibi temizdi uzun yoldan sonra kontrol ettim kararmıştı..
-
10 Temmuz 2015, 16:11
#988
İlker abi çok geçmiş olsun.. canına bişey olmamış şükretmek lazım.. üzüldüm ama :(
izninle bende sana birşey danışmak istiyorum.. motoru bakıma götürdüm yağı lastiği fren balatası vs değişti.. usta bide sübaplara baktı.. egzoz iyi dedi emmeyi biraz saldım dedi.. ertesi günü yaklaşık 350 km yol yaptım.. bugünde 150 km ye yakın yol yaptım.. gidiş 70km dönüş 70km.. dönüşte bi petrolde mola verdim.. lavaboya gittim geldim bi baktım hava filtresinin altındaki kısım arka maşa ıslak.. kokladım benzin.. hava filtresini söktüm baya benzin atmış oraya.. alttanda sızmış.. emme sübabıyla mı alakalı bu durum? farklı bir sebebi olabilir mi?
-
10 Temmuz 2015, 16:39
#989
Subaplardan orayı ıslatıcak kadar kaçak olamaz..
Depo altındaki benzin musluğu, bu musluğa gelen hortum ilk bakılacak yer.
Bunlardan ya da depodan sızıntı yoksa karburatör tahliye hortumu nereye gidiyor bak... Manifolda bak, çatlak var mı?
Bu sızdıran yeri bulmadan da motora binme..
-
10 Temmuz 2015, 18:48
#990
ilkerabi adlı üyeden alıntı
Subaplardan orayı ıslatıcak kadar kaçak olamaz..
Depo altındaki benzin musluğu, bu musluğa gelen hortum ilk bakılacak yer.
Bunlardan ya da depodan sızıntı yoksa karburatör tahliye hortumu nereye gidiyor bak... Manifolda bak, çatlak var mı?
Bu sızdıran yeri bulmadan da motora binme..
abi öyle dışarıdan bi sızıntı yok.. hava filtresinin içine atıyor benzini.. hava filtresinin karbüratöre bağlandığı kısımdan.. yani motorun içinden geri püskürtüyor gibi bir durum.. hava filtresinin içine biraz benzin birikince sızdırmış oda.. hava filtresini söktüm iç hazne hep benzin olmuş ıslak
-
10 Temmuz 2015, 20:38
#991
İyi de..
Hava akış yönü hava filtiresi-karburatör membranı-manifold-motor şeklindedir. Motorda piston aşağı inerken vakum yapıyor, gaz kolunu açtıysan da hava+benzini içine çekiyor.. Benzinin bu yoldan ters tarafa doğru akması mümkün mü? Karburatör haznesindeki şamandıra takılsa bile hava filtiresine değil, motora akar..
-
10 Temmuz 2015, 23:46
#992
Abi peki nasil hava filtresine benzin dolar? Emme subabinin salinmasiyla fazla benzin cekip yakamadigi benzini havayla beraber, hava filtresine( hava filtresine yukardan bi boru giriyor geri donusum tarzi bisey sanirim) basmasi durumu olabilir mi? Cunku yoktu bu durum.. Motor aksamina yapilan tek degisim emme subabinin ayari.. Aklima baska bisey gelmiyor yani:/ pazar gunu tasiniyorum memlekete, motor gitmeden bakima girsin sorunsuz bineyim dedim , sorun cikinca moralim bozuldu iyice
-
11 Temmuz 2015, 00:11
#993
A: Motoru kompresyonda çalıştırınca oluyomuş (Rivayet)
B: egsoz tıkandıysa
C: Karburatör iğnesi takıldıysa veya şamadıra arızalı ise..
D. Bazı motorlarda piyano/subap kapağından ya da egsoz manifoldu yanından sıcak hava dönüşü oluyor hava filtiresine ama onlarda da benzin değil, YAĞ dönebiliyor.. Bunlarda genelde filtire seviye olarak kapaktan yukardadır. Ya da bu dönüş hortumu içinde ters dönüşe izin vermeyen kapakçık olması lazım..
-
11 Temmuz 2015, 02:32
#994
ilkerabi adlı üyeden alıntı
A: Motoru kompresyonda çalıştırınca oluyomuş (Rivayet)
B: egsoz tıkandıysa
C: Karburatör iğnesi takıldıysa veya şamadıra arızalı ise..
D. Bazı motorlarda piyano/subap kapağından ya da egsoz manifoldu yanından sıcak hava dönüşü oluyor hava filtiresine ama onlarda da benzin değil, YAĞ dönebiliyor.. Bunlarda genelde filtire seviye olarak kapaktan yukardadır. Ya da bu dönüş hortumu içinde ters dönüşe izin vermeyen kapakçık olması lazım..
abi valla kompresyonda kullanmadım zaten gaz açık düz yol geldim petrole girdim.. egsozun tıkanmış olma ihtimali olabilir hiç bir fikrim yok o konuda.. bizim durum ya b yada c sanırım.. çünkü gelen yağ değil benzin.. yarın hava filtresini açıp biraz daha inceleyeceğim :/
-
11 Temmuz 2015, 18:49
#995
Bugün yağ sızdıran keçeyi değiştirdim bizim motorun keçeleri ybr esd ile aynı aklınızda bulunsun lazım olursa fazla uğraşmayın Birde keçeden motordaki yağın çoğu akıp gitti : ( motorun yağınıda değiştirdim daha 1000 km kullanmıştım yağı :( bu sefer 15 - 40 aldım motoru hiç rahatsız etmedi vites geçişleri de iyi. Son vitesteki tekleme sorunu içinde karbüratördeki hava girişini artırdım biraz azaldı ama daha zor çalışıyor gibi onuda deneme yanılma yoluyla düzeltirim.
-
12 Temmuz 2015, 09:40
#996
Orhan kardeşim benim aklıma sorununla ilgili hiçbirşey gelmiyor, yani bahsettiğin kadar benzin gelmesi garip. Su buharı olmasın o? Çünkü kuruyken bile hava filtresinin oralar benzin kokar, kokusu sinmiş olabilir. Bu arada bugün dönüyorsun sanırım memlekete, ben 17 Temmuzla 1 Ağustos arası Anamurda olacağım, o ara müsait olursan görüşelim
-
16 Temmuz 2015, 00:45
#997
ön fren balatası
arkadaşlar yarın ön fren balatası alacagım ybr 125 ler ile aynımı acaba sora yanlış olmasın
-
16 Temmuz 2015, 07:45
#998
#968 de leokaplan: RS151 ler ile aynı demiş.
Garanti diyorsan eskisini söküp almaya öyle gitmek veya parçacıya motorla gitmek.
Ya da bu resimlerdeki ile aynı mı senin balatalar, ona da bakabilirsin...
[IMG][/IMG]
2004-2008 arası ybr ön disk balata:
10.92 TL kdv dahil..
http://www.rialli.com/products/teker...asi-ybr-125cc/
-
16 Temmuz 2015, 10:33
#999
balatanın kodu tl-f305 resimdeki gibi plus ile arasında fark varmı bilmiyorum..
-
16 Temmuz 2015, 10:41
#1000
leokaplann adlı üyeden alıntı
Ya bunlar RS 151 scooterin aynı ama önde değil, arkadaki diskin balatalarıdır. Bizim motorda önde kullanmışlar. Rs151 de arkaya az geliyordu bunlar, bi de çok sık bitiyordu, çift pistonludur..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)