ben uzun cam için reklamcıya gitmiştim. mikayı cnc de keseriz 50 tl ni alırız demiştiler mika cam kesebilecek bir yer varsa orada bişiler ayarlanablinir
ben uzun cam için reklamcıya gitmiştim. mikayı cnc de keseriz 50 tl ni alırız demiştiler mika cam kesebilecek bir yer varsa orada bişiler ayarlanablinir
Yekpare olması daha güzel olur tabi, ama birebir cuk oturacak şekilde kesebilecekler mi acaba ? Eğer yapabilirlerse ben de öyle bir çözüm düşünebilirim.
parçayı zaten cnc makinesinde keserler onunda pekbi şaşma payı olduğunu sanmıyorum. onbin bakımı ve arta lastiği değiştirmem bütçemde kocaman bir delik açtığı için ben ön cam işini erteledim.
internet üzerinden ( bajaj boxer grubunda gördüm ) motorcamı diye biri var onlarda yanlış değilsem benzer şekilde motor camı imal ediyorlar
Aslında mikadan kendimiz de kesebiliriz, sert mika levha alır, üzerine çizer keseriz. Bizimkinin şeklinde yapmak kolay olur çünkü kıvrımsız ve keskin hatlara sahip bir parça. İstediğimiz uzunlukta keser, ucunu ısıtıp bükersek çok da güzel olur sanırım. Bahsettiğin kişiye baktım, baya kaliteli iş yapmış, yapılan camlar da hep okkalı motorlar için. Yani biraz tuzlu olabilir ona yaptırırsak. Kör topal ucuz birşey yeter bize, ayda yılda bir kullanacağız zaten
aynen katılıyorum ucuz bişi işimizi gayet iyi görür. mika alıp denemek lazım. Şu finaller bir bitsin büssürü boş zamanım olur ozaman kesip biçmeyi denerim : )
Reklamcıların çoğunda laser veya cnc vs ile mükemmel kestirebilirsiniz, 50 lira civarı kesim ücreti makina çalıştırma için alıyorlar, testere vs ile zor keseceğiniz kalınlıkta akrilik vs için değer. Büyük şehirlerde maketçi tanıdık varsa plexi filan hem kesme hem de kloroformla yapıştırma yaptırabilirsiniz. Düz bir parça kestirip eğim verecekseniz, evdeki termostatlı fırın en ideal alet. Sıcak hava tabancası ile bükmek profesyonellik gerektirir.
Bugün eşeği çıkardım, alarm aküyü tamamen yemiş, ilk tepikde şak diye aldı, 15 kilometre yapıp geldim, aletleri koydum, kaskı montu giydim, çalışan alet bir inat.. Çalışmadı.. Hırrrrsss..
Yağmur sıcağında tep bakalım, it bakalım... Yok.. Baya bi ter attık..
Depoyu mecbur söküp bakıcaz kablolara fişlere..
ilkerabi geçmiş olsun abi koltuğun altına konulan kendinden pilli alarmlar var onlardan kullansan daha sorunsuz olmazmıydı ?
Sorun alarm değil, uzun süre yatması motorun, yarın öbürgün hava iyi olur diye aküyü ayırmadan bırakıyoruz. Sürekli kullanımda sorun olmaz.
Endiksiyon bobini değil, geri koymadan denedim. CDI da kolay beri gitmez diyorlar.
Evet yine kaldık xr la baş başa. Dün er6 yı sattım arkadaşlar. Yaz geliyor niye sattın derseniz kazançlı bi alışveriş oldu. Bakarsınız tam yaz aylarında bişey patlatırım Her ne kadar yazın motor almanın akıllıca olmadığını bildiğim halde belki uygun bişeyler bulurum nasip..
Kıyılır mı KAWA'ya....?
Havalar ısındı, hatta kaynadı.. Arabanın içinde durulmuyor, motor desen çalışmıyor... Dün ekstram vardı keşif yapmaya yaya gidip geldim, bu gün de sıcakta arabaya park yeri ara...
Giderken kaza gördük, mavi CUP'u yoldan kaldırıyorlardı, çocuk ayağını tutuyordu, sele kopmuş yol arasındaki çimenliğe fırlamış, kafada ne kask ne kasket.. Ne de kaza yapılacak yer, kontrollu, ışıklı kavşak...
2. kareyi çekememişim... :(
[IMG][/IMG]
Halil kardeşim hayırlı olsun. İlkerabi umarım çocuğa birşey olmamıştır, gençliğin verdiği delilik bazen can yakabiliyor.
Halil kardeşim hayırlı olsun gönlüne göre yeni bir motor alırsın umarım. Ilkerabi senin motor neden çalışmıyor? Bende motora 10000 bakımı yaptıktan sonra paso tekerdeb darbe yedim :( önce arka lastik parçalandı yeni lastik aldım sonra ön teker gitti onuda aldık. Tam huzura erdik derken benzin musluğu yine benzin sizdirmaya başladı :( çok geç farkına vardım. Epeyce benzinim yere boca olmuş :( uğursuzluk bu aralar peşimde
He he lastik mi darbe?
2 kere ön jant, 1 kere ön lastik (tubeless)
2 kere arka jant, 2 kere arka lastik değiştim eski motorumda, ıskartaya çıktığında arka lastikte baloncuk vardı.
2 kere orta sehpa, 1 kere yan sehpa, 2 kere ayna, 1 defa far, 2 defa şamandıra, 1 kere arka disk merkezi, 2 kere gidon, 3 kere gaz teli 2 kere karburatör, 1i hem gereksiz hem de yanlış seçimdi tamirci ustam tarafından.. 1 kere ön fren hortumu, (muayene istasyonunda sıra bana gelince kahve molası veren TÜVcülere fırça kaymam yüzünden
Sayısız FAR anahtarı... Sayısız arka disk fren balatası, 1 kere karburatör manifoldu.. Sayısız ayak marşı pedalı, 2 egzost.. 2 kere kayış.. 1 kere debriyaj..
Kilometre total 60 bin motor pert.. (Sanayide çırak tarafından)
Ulan bu ne be, arabaya bu kadar masraf yapmadım be..
Kaza yapan elemanın biraz ayağı ağrır rutubetli havalarda, gene motora binip giderdi o ama çevreden toplananlar biraz engel oldu sanırım.
Benim motor ateşleme yapmıyor ama yarın yapçak..
Seleyi söktüm benzin deposunu tutan 10 mm somun su koyverdi, eski çinli tirbişon anahtar b.ku yedi, zaten dün abes işlerden epey yorumuşum, eve bilmem kaçıncı defa girip 10 lokma anahtar da aramak zor geldi, geri geri girdim garaja.. Zaten akü de yine bitti ölçüm yaparken.. Beyinden de değilmiş..
Sele altında kuyruk lambalarına giden kablolarda da ezik gördüm, 2 vida tutuyor seleyi, yap kapaklar çıktıktan sonra en kolay sökülen parça budur.
Sağolun arkadaşlar. MaaşAllah diyeyim benim motorda akünün zayıf olması durumundan başka ( aldım alalı öyle ) hiç bir sıkıntım yok. Bir iki kırık yer vardı oraları da 502 & karbonat bileşimiyle taş gibi yaptım. Ön lastik de değişmesi gerek ama onda hala telleri görmedim 11500 km civarındayız bu arada.
@İlkerabi öyle bir motorum olsaydı çoktan jilet yapmıştım sanırım
Burda bir Ybr'ye bindim, benim motordan çok daha az titriyor. Motorun yanına gideyim de, şu koruma demirini komple söküp kenara koyup titreşim durumuna tekrar bakacağım, montajında bir problem olabilir, olmasa bile başlı başına koruma demirinin uzunluğu titreşimi yayan bir unsur olabilir. Çünkü koruma demirinin uçları aşırı titriyordu, elinizi koyamazsınız o derece, Bunun yanında motor bloğuna elimi koyunca gram titreşim yoktu. Yabancı forumlara baktım, koruma demiri bazı 4 silindirli motorlarda bile titreşime sebep olmuş. Hem de bir iki tane motorda değil, baya yaygın bir problem. Bakacağım bir hal çaresine, hemen ardından da Euro 2 katalizörsüz egzoz alıp takılacak Biraz rahatlasın yavrucak, tıkış tıkış egzozun içi, boğazdan önce katalizör el yakmaya başlıyordu. Belki de o katalizör egzozu tıkıyor ve gaz çıkışı tam olmadığından titriyor ? Kafamda birsürü soru var Gidince hemen çözeceğim hepsini, burda sürdüğüm Ybr gözümü açtı. Hayırlısı bakalım.
1 kere de krank+piston değiştiydi, en masraflı olan arızayı unutmuşum.. Benzin otomatiği sayısız, gösterge camı, elcik, fan kapağı, egsoz kelepçeleri ve bu kelepçelerin lastiklerini, ön teker bilyaları, redüktör gibi ufakları zaten saymamışız.
Yaaani @leokaplan...
Sen de hükümet gibisin ha.. O kadarcık şey'e darbe diyorsun..
Bu kadar masraf yapmanın bir sebebi, motoru zaten hurda yolundan çekip almam, önceki sahibi fenerin maçlarına (220km) iki kişi git gel yaparken dağıtmış motoru. Biz de heves ettik ama heves kaçarsa cüzdan da kaçmasın diye ucuza saldırdık, tamiri, cezası derken eski sahibi kuruş görmedi..
Borcundan kurtuldu..
İkinci sebebi, bir süre sonra motorla işe gidip gelmem ve de işyerinden ödenen ASTRONOMİK (!) maaş nedeniyle motoru yenilemeye fırsat bulamamam.
Sıfır alsaydım, o masrafların birkaç tanesinden sonra motor nehrin dibine giderdi.
Daha sonra kafaya koydum yeniyi krediyi çektim, alıcam ama keyfime cebime göre bir türlü denk gelmedi, bir KRİZ daha derken cepteki de gidince işte böyle kabarık bir malzeme listesi oluştu...
Karakartal, bindiğin YBR modeli kaç?
Ben denemedim ama 2009 ve öncesini (Ybr) kullananlar ESD ye binince eşek olmuş diyorlar. ??? Ne derece doğrudur bilmem, bizimkinin tıpkısı 2006 modeli oluyor.
Eski model tansiyon aletlerinin steteskopları ile bu diamond şasenin neresinde en fazla titreşim var dinleyip bakmak gerek. Muhakkak en az olduğu noktalar vardır, demir bağlantılarını oraya getirmek gerek. Ben böyle diyorum ama böyle bir nokta hiç olmayabilir de.. ( )
Bir de titreşim hangi yönde oluyor, yukarı aşağı ya da ileri geri mi? Sağa-sola olmayacağını tahmin edersiniz
Piston üst noktada olduğu zaman balansörün ağırlığı en aşağıda, piston alt ölü noktadayken de balansör tam yukarda olmalı.
Balansörden ya da krank milinden en uzak noktada titreşim en fazladır. (Çanta taktığımız kuyruk)
Eğer bağladığımız noktada titreşim yoksa o zaman koruma demiri kendisi titreşimi büyütüyor deriz. Gitardaki kasa gibi.. BUNA REZONANS= SALINIM denir, mühendislikde verilen ilk örnek köprüden uygun adım geçen asker örneği veya yanyana duran kemanların bir teline vurulması ile diğerinden de SES gelmesidir.
Çözüm bulabilmek için TİTREŞİM FREKANSINI bilmeliyiz. Diyelim 700 titreşim, ya da 700 hertz. Ses hızı saniyede 360 metredir. 700 hertzlik titreşimin DALGA BOYU 0.50 metredir. Bu frekanslarda 50 santimlik ve 25 santimlik parçalarda olan titreşim MAKSİMUMDUR.
Bizim XR'lar ESD'den daha iyi kaçıyor o kesin Selesi de biraz daha inceydi, kısa sürede rahatsız etmedi de, konfor farkı az çok belli ediyordu kendini Ama titreşim meselesi hepsinin üstünü örttü malesef.
Benim motorda titreşimin yönüne hiç dikkat etmedim. Ama koruma demirinin uçları içe-dışa olarak titriyordu, başka yöne oynama şansı olmadığından sanırım
Yarım yamalak hatırlıyorum, tabi o zamanlar tam dikkat etmemiştim ama, koruma demirinin şase bağlantısına yakın olan kısımları titremiyor gibi birşeydi. Ama uçlarına giderken bakınca titrediği çoook açık bir şekilde gözle görülüyordu o derece ilkerabi verdiğin bilgilere bakarsak, titreşimi koruma demirinin yaydığı kesin gibi birşey oldu. 2 ucu zangır zangır titreyen koruma demiri hatrı sayılır şekilde titreşimi yayıyor büyük ihtimalle.
Bir de yazdıklarından şöyle birşey daha çıkardım, sürüş esnasında arada arka tarafa otururum, kuyruğa falan dokunurum. Oralardaki titreşim depodakinden daha azdı. Bu da koruma demirine işareti çekiyor sanırım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)