Ruhsatta XR 125 plus yazıyor benim.. Niye öyle bilmiyorum..
Ruhsatta XR 125 plus yazıyor benim.. Niye öyle bilmiyorum..
1500 km olmak üzere...
Oldukça memnunum.. Hele benzin alırken memnuniyetim zevke dönüşüyor..
Lastikler konusunda haklısın.. Umulmayacak kadar iyi tutuyor asfaltı.. Beton taşta boşta salıp aşağı 1. vitese salıyorum çok çok kısa bir cayk ediyor.. Ön fren dikkatli kullanılırsa oldukça güvenli...
Göstergeler şimdilik güneş ve yağmur görmüyor, bozulsa da yamahanın yan sanayisi ile değişiriz, veya yarım dijital olanlar var onlarla..
Far siperliği hala bulamadım..
Bir de egsoz sesi iyice azaldı gibi geliyor, soğuktan mı, yoksa soğuktan kask içine giydiğim bereden miiii neydense çok şugar oldu sesi..
Fıtı fıtı...
Dün gece motorun sesi benzin çekemiyormuş ya da ateşlemede sorun var gibi düzensiz çıkıyordu.
Yarım olduğunu deponun artık km saatinden biliyorum ama gittik yeniden fulledik..
İşyerinde kapalı garaja çekmeye kalkınca çalışmadı meret..
Eyvah, hiç yanımda takım taklavat yok. Bir soğuk ter aktı sırtımdan, şehiriçinde olsa ite ite götür de... 20 km dışardayız..
Sadece çantamda 2 tane yedek buji var bir de kendi takım çantası.. Takım çantasında da tornavida ve buji anahtarı var diyerek daldık..
Evvela depo şamandra fişini kontrol ettim:
Fişleri çok iyi basmışlar, o kadar iyi yaniii, özellikle 2li olanları.. Birisi çıkmış yerinden.. Halbuki kilitleme tırnağı da var ve sağlam ..
[IMG][/IMG]
CDI ve bobin kablolarını kontrol ettikten sonra bujinin pipo kablosunu 1cm kısaltıp yeniden sıktım yerine, yapıştırıcı olsaydı iyi olurdu, bir dahaki sefere diyoruz... Marşa basıyoruz, ve mutlu vroomm sesi..
Başka hataları da gördük, akü sabitleme kemeri kopmak üzere (2).. Ve akü başları gres ister.. (1)
[IMG][/IMG]
İşlem tamam, artık arada sırada bir gözümüzle depoya bakabiliriz:
[IMG] [/IMG]
Bu da motoru parkettiğim yerdeki motor-sever kediciklerden bir tanesi.. Altında veya üstünde beleş ısınmayı seviyor keratalar.
[IMG][/IMG]
Saol Bilgiler için
Havalar soğudu, ucundan bir kaç yağmur denemesi yaptık..
Ayaklar fena ıslanıyor, scootera benzemiyor, az bi sudan geçseniz de ön tekerden hoop ayakkabılara ve yukarıya..
Fren mekaniğin de pek bir fark hissedilmiyor yağmurda ama kuruda gittiğim gibi de basmadım yaşta onu belirteyim..
Lastikler 10 numara yaşta da tutuyor..
Ancak benzin tüketimi biraz değişti.. Jigleyi ortaya aldık öyle kullanıyoruz..
100 Km de 2.15 Litreye çıktık.. Hava sıcaklığı 0rtalama 10 derece.. Sabah 4 derece akşam 15 derece... :((
mrb arkadaşlar. ben xr 125 kullanıyorum ve acemilik atmak için bu fiyata bence ideal... kullanan arkadaşlarla yazın yaptığım kazadan aldığım dersi paylaşmak istiyorum. 90-100 ilerlerken arka lastik patladı ve motoru yatırdım. fabrika çıkışı lastikler şambiyelli ve patladığında havanın boşalması saniyeler sürüyor. şimdi lastikleri dublexle değiştirdim ve içim biraz daha rahat...
Arkadaşlar bende nisana doğru bi motor alcam ama hangi motoru alsam kararsızım Kuba XR125 veya Kuba Strike 150 hangisi daha iyi sizce ?
XR cılar burda demek bende bir xr 125 sahibiyim uzay kafa olanından bilerek aldım en azından önde bulunan kalkan bi nebzede olsa sizi rüzgardan koruyor. söylendiği gibi yamaha ybr ile herşeyi birebir aynı kalite olarak da pek de geri kalır yanı yok. ben şu anda 4000 km ye geldim rutin bakımları dışında, aldığım günden beri şamandırasında sıkıntı vardı depo sürekli boş görünüyordu. Serviste ücretsiz olarak değiştikten sonra o sorun da halloldu. Şimdi alacak olan arkadaşların kafalarındaki sorulara yanıt verecek olursak yedek parça sıkıntısı yok, kalite fiyata göre çok iyi, titreşim yok. bu titreşim olayı gerçek den önemli şöyleki benim ilk motorum Kanuni seyhan 125 idi ( 2. el aldım 2800 km de idi ) onunla yaklaşık bi 100-150 km gittikden sonra malum bölgeye titreşimden ağrılar giriyordu. O motorumu yaklaşık 7 bin km kullandık dan sonra sattım. Sonra yaklaşık olarak 2 yılı aşkın bir süre motor kullanımına ara verdim bunun bi dönemi askerlik dolayısıyla. askerden gelince artık sıfır bi motor alalım acemiliğimi de attım diyerek kuba aldım tekrar titreşim konusuna döneyim uzattım biraz kuba ile tek marş da artçı lı olarak 415 km yol yaptım ve hiç bir yerim ağrımadı. bu yolculuğun bi bölümü asfalt da bi bölümü yayla yollarında gerçekleşti. titreşim konusu anlaşıldı sanırım yakıta gelecek olursak şöyle örnek vereyim full depo ile 460 km yol yaptım. Öyle kuzu gibi de diğil karışık, yeri geldi 110 yeri geldi 70-80 ama genelde 80 i aşağıya düşmedim. yakıt konusu da anlaşıldığı gibi mükemmel. yani alınması için neden çok. ha derseniz ki benim param var güvenebileceğim markalardan istiyorum o zaman gidin 2013 yamaha ybr 125 veya honda cbf 150 alın karar sizin keyifli forumlar.
bunlarda benden gelsin
Paylaşım için teşekkürler.Ybr ile bunun arasında gidip geliyorum sağlamlığını gördükçe gönlüm buna kayıyor
merhaba arkadaşlar 1 yıl içinde bir motor alacam.ybr125 ile xr 125 arasında gidip geliyorum.konuyu takipteyim.
arkadaslar bir bilgiye ihtiyacim var cg 100 125 150 emme egzoz sente numaralari nedir lutfen acil. kesin bilgi olsun ama.
XR125 PLUS alarak bende aranıza katılmış bulunmaktayım arkadaşlar ilk motorum
Hayırlı olsun ISO,
Motor artık satılmıyor veya son kalanlar satılıyor sanırım, iyi ki almışız.
Benimki 3000 km yeni oldu..
Depoyu doldurup garaja çekmiştim.
1 ay yattıktan sonra tek marş ve devam..
4.73 litre ile 322Km yol yapmışım, benzin göstergesi tam yarıdaydı. Oldukça iyi bir rakam sanırım. Hem de kış için.
havaların ısınmasını dörtgözle bekliyorum alalı 1 hafta olucak 63km de daha, sizinkidemi plus modeli çok memnunum ama amortisörler biraz sert geldi bana belki zamanla alışacaktır birde bu akü kapağı sıkıntı ya açıyorum kapatamıyorum bayiye kadar gidiyorum onlar kapatıyo
Yok, benimki normal. Plus yoktu bayide. Gelecek deseler beklemeye zamanım da yoktu.
Gördüğüm kadarıyla ön amörtisör muhafazası ve turuncu reflektörler, ön fren diski, ön çamurluk ve resimde görünmeyen egzost farklı, gövde motor aynı.
Kafa zaten, plus da alsam yuvarlak far olacaktı.
Akü ve filtire kapakları biraz illet yerine oturtması, neyseki binde bir lazım.
Amörtisörler birkaç yüz km içinde iyice alışır. Soğuk havada özellikle önler ister istemez sert oluyor. 2000 km filan yap bak artık bisiklet gibi gelicek sana.
Yalnız senin direksiyonda sanki değişik bişey var gibi geldi bana ama ne olduğunu çözemedim..
arka amortisörlerde farklı, yeni fotoları ekleyeyim abi bi bak bakalım
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:47 ----------
Evet evet doğru ya. Farklıydı, son resimlerde gaz hazneleri belli olmuyor.
Senin aynalarda hafif yükseltmişler.
şuan aklımda sadece lastikler var tubbeless yapsammı yapmasammı
Şu motosiklet çinlilerin içinde hakettiği değeri görmeyen bir commuter bence.
Sıfır titreşim,rahat sele,vites göstergesi,birebir ybr ile parça uyumluluğu gibi artılarıyla tam bir f/p motosikleti...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)