evet gordum abi resimlerini insallah eve gittigimde bende alicam bayiyi aradim fiyatlar kis nedeniyle. 2400 e kadar dusmus ellerinde olanlar 2013 model
evet gordum abi resimlerini insallah eve gittigimde bende alicam bayiyi aradim fiyatlar kis nedeniyle. 2400 e kadar dusmus ellerinde olanlar 2013 model
abi sana bir konuda danışacağım.. motoru servise bıraktım bakım için..
motul 7100 10-40 motor yağı, ngk cr6hsa buji ile değiştirildi.. hava filtresi ile benzin musluğu değişti ve subap ayarı yapıldı..
motor önceden soğukken stop ediyordu.. ama ne olursa olsun tek marşda çalışıyordu.. şimdi stop etmiyor ama gaz yememeye başladı.. çalıştırıyorum biraz ısıtıyorum yola çıkıyorum 1-2 km olmadan motor boğuluyor gaz versemde olmuyor sonra yolun ortasında kalıyorum kontak kapatıp açıyorum, herzaman tek marşta çalışan motor çalışmıyor.. bir iki dakka uğraşıp anca çalıştırabiliyorum.. 5. viteste 80 le giderken boğulmaya başlıyor gaz yemiyor yavaşlıyor.. kenara çekiyorum stop edip çalıştırmaya uğraşıyorum öyle çalışıyor sonra sorun olmuyor.. sorun buji den mi yoksa emme subabıyla mi ilgili acaba? haftasonu servise götüreceğim tekrar ama sizinde düşüncelerinizi almak istedim.. servisten önce böyle bi durum yoktu..
Karburatörün SOL tarafındaki JİGLE açık kalmış değilse senin karburatör sorunlu olabilir, değilse subap olabilir. Karburatör veya karburatör içinde gaz piston takımı değiştirilmiş-oynanmış olabilir.. Servise söyle karburatöre iyi baksın.
Yukarılarda bir yerde 150cc scooterda 15-20 lira ucuza uyduruk karburatör alıp ondan sonra nasıl ot yolduğumu detaylı anlatmıştım.
Merhabalar öncelikle herkesin cumhuriyet bayramı kutlu olsun bayadır yazan olmayınca yazayım dedim benim motorun boğulma huyu geçti bi süredir yapmıyor allaha şükür.. bütün bakımların ardından halen 100km yi geçiremedim ama rampa aşağı bile 5. viteste 7.500 devirin üzerine cıkaramadım sonra farkettim ki benim zincir ve arka dişli sizlere ömür sanırım en büyük etken bu.. tekeri döndürdükçe zincir bi bollaşıyor bi geriliyor.. zincirin arka dişlide sarılı kısmını tutup çektiğimde dişlerden çıkıyor o derece pert olmuş..
Cumhuriyet bayramımız kutlu olsun
Zincir dişli çok önemli, eğer yağsız ve ömrünü tamamlamışsa ciddi güç kaybı yaşanır, kopma/kitleme riski de cabası. Kaliteli bir zincir dişli takımı alırsanız baya farkeder.
Ben de motorum olmadan 24. gündeyim. Hakkaten çok zor, gözümde tütüyor meret Otobüse binmek de koymuyor değil. Ama işte masraflar, eşyaların motora yüklenemeyecek kadar çok olması. Kaldık böyle. Neyse güvenli kapalı yerde en azından
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Sağolun sizinde bakramınız kutlu olsun arkadaşlar.
bakın zincir konusu açılmışken hatırlatayım 5000 li km lerde benim zincir kopmuş arka lastiği kitlemişti düşük bir hızda. Fazla güvenmeyin derim. Orhan kardeşim 100 lü km ler bizim motorlar için normal değerler fazlasını beklememek gerek.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
merhabalar benim yine bir sorunum var. sizlere bir danışmak istedim. biliyorum sürekli ağrıtıyorum başınızı ama kusuruma bakmayın lütfen
dün akşam saat 10 gibi motorla bir turlamak istedim.. 3 derece civarı falandı.. motoru en üst jikleye aldım çalıştırdım sonra ortaya aldım ve bi 5 dk ısıttım.. jikle orta pozisyonda biraz yol aldıktan sonra jikleyi en alta aldım.. fakat motor bir türlü sağlıklı gitmedi.. gidiyorum yolda boğulup kalıyor gaz yemiyor.. giderken güç bi geliyor bi gidiyor.. stop ediyor.. rüzgarın etkisiyle motor soğuyor falan mı acaba diye düşündüm de motor baya sıcaktı elimle falan kontrol ettim.. sonra orta jikleye aldım giderken pat diye yine stop etti.. zar zor uzun uğraşlarla eve geldim.. benim motor havalar sıcakken iyide soğukta sıkıntı yaptı.. jikleyi hangi konumda kullanmak lazım ? yoksa bi servisin yolunu mu tutmak lazım ?
Jigle ortada iken normal kullanabilirsiniz fakat süratten keser ve benzin yakar. En yukarda ise pek düzgün kaçmıyor, gaz verince boğulup stop eder..
Motor ısındıktan sonra jigle aşağıda iken gitmiyorsa karburatör-yakıt-hava sistemlerinden birinde problem var.
Ateşleme ilk elden kontrol edilir. Buji piposu ve bağlantısı özellikle. Söküp gözle kontrol edin, gerekirse yarım santim kesip yeniden bağlayın.
Kabloyu geriye doğru kontrol edin, çatlak-ezik yer varsa bobinle beraber değişin.
Ondan sonra karburatöre ve hava filtiresi ve manifolda bakın.
Motorun çalışmaya başladıktan sonra aküye ihtiyacı yok, alternatörden devam eder.
Ben karbüratör veya borularda pislik olabilir diye düşünüyorum, ya da ayarsızlıktır. Eski motorumda da benzer bir sorun olmuştu, karbüratör temizliğinden sonra normale döndü.
Geçen pazar yaptığımız gezinden bir kaç kare yüklüyorum bu havaları kaçırmamak gerek. Tam 20 motor Trabzon dan Rize ye çıkarma yaptık buyurun iyi seyirler.
KUBA ayrıntıda gizli
Buda ben
Ve kapanış
Şunları söyleyeyim yaklaşık 250 küsür kilometre gezdik ve gördüğünüz gibi grupta ki en vasat motor benimkiydi yaklaşık 220 km dip gaz sürdüm motor banamısın demedi çok şükür. Ama ortalama 18-19 kuruş yaktım. Devir saati 8 binden aşağıya inmedi hiç yani.
İyi gezmişsin hocam. Valla fotoğraflarda bir sürü güzel ve büyük motor var, hiç dikkatimi çekmedi gözüm XR'ı aradı Gözümde tütüyor meret.
Süremeyen aldığı motordan bir türlü verim alamayan arkadaşlar merak etmesin ben sizin yerinize geziyorum ve buradan paylaşıma devam edeceğim
Şuan en aktif sensin galiba kardeşim, gez toz takipteyim hergün bakıyorum
size birşey daha danışmak istiyorum geçen mesajlarda konuşmuştuk motorun gaz yememesi stop etmesi hakkında.. ben bakımda benzin musluğunu da değiştirtmiştim.. bu başıma gelenler yedek depo konumunda geldi.. depodaki benzinim azaldı.. acaba değişim sırasında musluğun bir şekilde ters takılma ihtimali var mı? bugünde denedim benzin çok az olmasına karşın musluk açık konumda çok sorunsuz gittim.. yedeğe alınca gitmemeye başladı.. benzin hortumunu söküp denemek istedim ama elimle sökemedim.. böyle bişey mumkün mü acaba? deponun içine giren kısmın ters takılmış olması falan
Ters takılması mümkün mü bilmiyorum, musluğun depo içinde kalan kısımda yedek bölümüne denk gelen yerde pislik birikip tıkamış olabilir belki. Söküp kontrol etmek lazım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)