Kuba XR125 - XR125 Plus Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
25 Temmuz 2014, 19:02
#361
abi yüksek rakımda rolantiyi yükseltmek gerek diyorlar ben denemedim ne derece doğrudur bilemem ama filtreyi çıkarmanın pek bi etkisi olacağını sanmıyorum.
motoru yakma da mecazi anlamda arkadaşımla kendi aramızda yaptığımız bir espri. Teknik konular, çok anlamadığım için yazmıyorum. iyi para harcadı kısacası halen daha devam ediyor. 1 liraya almıştık Rize den ( alma demiştim ) yaptığı masraf 1500 lirayı oldu neredeyse.
Gözlükler de gerçekten rahat bayadır kullanıyorum zaten. Damla modelinden de var onları rafa kaldırdım bunları aldıktan sonra
Reklamlar
-
25 Temmuz 2014, 20:51
#362
İyi gezmişsiniz hocam, 40km ile yaptığınız yol harici keyifli olmuş gibi duruyor
-
25 Temmuz 2014, 22:30
#363
-
26 Temmuz 2014, 01:01
#364
600km yolculukta sıkıntı çıksın da yeter ki böyle çıksın, tatlı zorluklar. Vay be o eski lastiğin hali nedir, değişme zamanının üzerinden baya bir geçmiş gibi, iyi eskitmişsiniz. Yeni lastik de stabilize yolda enduro aratmayacak gibi duruyor
-
26 Temmuz 2014, 13:11
#365
Lastiğimden çok memnunun beklediğimden iyi yol tutuşu 2 hamurlu. Havalar biraz daha sertleşsin önleri de değişeceğim. 7500 km gitti eski lastikler biraz hor kullandım ama fazla üzmediler beni bir kere kavşakta yeri yapıştım o kadar soğuk hava soğuk asfalt ve soğuk lastik üçlemesinden dolayı
-
29 Temmuz 2014, 13:36
#366
İyi bayramlar arkadaşlar Motor 1300km ye yaklaştı. Uzun yolda bahsettiğim borunun patlaması nedeniyle 80km o şekilde gelmiştim. Bu sürede yakıt sarfiyatı biraz artmış. bir depoyla 360km giderken, şu anda benzin aldığımdan beri motor 290km yol yapmış, gösterge E'ye yarım cm gösteriyor. yani 310km civarında yedeğe geçecek. Bu da 3.1lt/100km gibi bir değer.
Dün ön farın (sadece kısaların) patlak olduğunu gördüm, bayram dolayısı ile de farsız kaldık, açık servis yok haliyle Uzunlarla geziyorum.
Ön kafadan da ses geliyor yüksek devirlerde cızırtı şeklinde. Farı açıp bakmaya üşendim de, sanırım bizim far H1 değil mi ?
-
31 Temmuz 2014, 15:31
#367
-
01 Ağustos 2014, 12:56
#368
arkadaşlar 2800 km deyim zincirim bi normal gevşeklikte oluyo birde taş gibi sert oluyo hiç boşluk olmuyo arka dişliye baktım dişlerde bi problem yok ne yapmalı birde arka lastiğim çok azda olsa yalpalıyo sanırım janttan kaynaklı jantlar bu kadar kolay yamulurmu
-
01 Ağustos 2014, 13:37
#369
isobln adlı üyeden alıntı
arkadaşlar 2800 km deyim zincirim bi normal gevşeklikte oluyo birde taş gibi sert oluyo hiç boşluk olmuyo arka dişliye baktım dişlerde bi problem yok ne yapmalı birde arka lastiğim çok azda olsa yalpalıyo sanırım janttan kaynaklı jantlar bu kadar kolay yamulurmu
Yalpalama ve zincir sorununun ortak nedeni,büyük ihtimal zincir gergilerinin eşit olmayışıdır. İki gergiyi de eşit ayarlayıp tekrar sık dostum.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
01 Ağustos 2014, 16:57
#370
zincir gergilerimin ikiside esit ilk iş ona baktım
-
01 Ağustos 2014, 20:34
#371
Sağol kardeşim seninde geçmiş bayramın Mübarek olsun.
İso servise bi git sen pek hayra alamet değil senin durumun.
Lastikler de güzel olmuş ne ile yazdın?
Bizim ampuller H7 bu arada.
-
01 Ağustos 2014, 21:06
#372
Hepsiburada'dan lastik kalemi alıp hallettim, yarın bir kat daha geçeceğim üstünden.
Ampulün de soketi çıkmış, takınca düzeldi, ama öğrendiğim iyi oldu H7 olduğunu saol
Bu bir arkadaşım da XR sahibi oldu, yakın zamanda yazıp foto atar buraya
-
01 Ağustos 2014, 22:19
#373
Herkese merhaba, @blackeagletr nin bahsettiği arkadaş benim :D dün aldım motoru.
Kendimi tanıtayım önce, 25 yaşındayım, istanbulda öğrenciyim, şimdilik ailemin yanında antalyadayım. İsmim özüm.
Motoru dün manavgattan aldım, direk yola çıkıp antalyaya getirdim ama bi sıkıntı var. Yolda 50-70 km/h arasında motorun ön taraf kafa sallamaya başladı yukarı aşağı. Epey bi çözemedim, hava çok sıcaktı durup bakamadım da, o şekilde 70i geçmeden 90 km civarı yol yapıp eve getirdim motoru. Bi süre sonra kollarımı falan acayip yordu, sanki ata biner gibi motoru zapt etmeye çalışmaktan. Bugün orta sehpaya alıp ön tekeri döndürmeye çalıştığımda farkettimki ön fren diski devamlı sıkıyor. Tekeri elimle çevirdiğimde yarım tur bile yapmadan duruyor hatta zorlayınca ısınmış kamyon freni gibi ses çıkarıyor. Bu kafa sallama olayını önce ateşlemeyle ilgili bişey sanmıştım ama anlaşılan ön frenin sürekli sıkmasından kaynaklanıyormuş.. Yani ben öyle tahmin ediyorum en azından
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 ----------
Herkese merhaba, @blackeagletr nin bahsettiği arkadaş benim :D dün aldım motoru.
Kendimi tanıtayım önce, 25 yaşındayım, istanbulda öğrenciyim, şimdilik ailemin yanında antalyadayım. İsmim özüm.
Motoru dün manavgattan aldım, direk yola çıkıp antalyaya getirdim ama bi sıkıntı var. Yolda 50-70 km/h arasında motorun ön taraf kafa sallamaya başladı yukarı aşağı. Epey bi çözemedim, hava çok sıcaktı durup bakamadım da, o şekilde 70i geçmeden 90 km civarı yol yapıp eve getirdim motoru. Bi süre sonra kollarımı falan acayip yordu, sanki ata biner gibi motoru zapt etmeye çalışmaktan. Bugün orta sehpaya alıp ön tekeri döndürmeye çalıştığımda farkettimki ön fren diski devamlı sıkıyor. Tekeri elimle çevirdiğimde yarım tur bile yapmadan duruyor hatta zorlayınca ısınmış kamyon freni gibi ses çıkarıyor. Bu kafa sallama olayını önce ateşlemeyle ilgili bişey sanmıştım ama anlaşılan ön frenin sürekli sıkmasından kaynaklanıyormuş.. Yani ben öyle tahmin ediyorum en azından
bir kaç foto da atıyım, umarım görünür fotolar :D acemiyim de biraz forum konusunda
-
02 Ağustos 2014, 02:02
#374
Hayırlısı olsun..
Fren diskinde atıklık varsa yapabilir böyle bir sallantı.
Tesadüf, ben de bu gün uyku tutmayınca öğle sıcağında motoru çıkardım, ön lastiğe az hava basıp yola çıktım.
8-10 km sonra aynen senin anlattığın gibi ön teker hop hop zıplamaya başladı. Yolun o kısmının bozuk olduğunu biliyorum ama bu seferki abartılı oldu, zıp zıp zıplıyor yerden sekiyor sanki ön teker.
İş yerinde 2-3 saat dinlendik, döndük, dönüşteki yolda böyle asfaltta dalgalılık filan yok, titreşim-zıplama yok, yolu biraz daha uzatıp geldim.
Her şey normal, diskte atıklık-sıkma olsa zaten motoru boşa bırakıp saldığımda akışından anlarım.
Ön jant atık olabilir ona bakmadım, lastikte hata olabilir, lastikçi anlar. İç lastikte olabilir, kasiste vurmayla baloncuk bile yapmış olabilir.
Çok gıcık olay..
Sizin ise hidrolik basıncını biraz düşürünce halledilir sanıyorum..
-
02 Ağustos 2014, 12:15
#375
Teşekkür ederim
Ben de ilk önce yoldan kaynaklı sanmıştım ama manavgat-antalya arasındaki bütün yolda aynı bozukluk olamaz diye düşündüm
Faturayı pazartesi kargolayacaklar garanti belgesiyle birlikte, plaka çıkana kadar motor yatıcak zaten trafiğe çıkarmam ama plaka çıktıktan sonra götürücem burdaki bi servise.
Bu arada atıklık dediğiniz şey tam olarak nedir bilemedim?
-
02 Ağustos 2014, 12:50
#376
Atıklık, misal bisikletin ön tekerini söktünüz, milin bir tarafından bir elinizle, diğer tarafından diğer elinizle tutunuz, tekerleği çevirdiğinizde dönerken sağa-sola oynuyorsa atıklık, jant tel jant ise daha doğru olarak akortsuz denir.
Ön freni sıktığımızda motorun ağırlığı öne kayar ve ön amörtisör çöker. Eğer giderken ön freni çok hızlı olarak sıkıp bırakırsak yukarda bahsettiğimiz gibi bir hareket meydana gelir..
-
02 Ağustos 2014, 23:15
#377
ilkerabi adlı üyeden alıntı
Atıklık, misal bisikletin ön tekerini söktünüz, milin bir tarafından bir elinizle, diğer tarafından diğer elinizle tutunuz, tekerleği çevirdiğinizde dönerken sağa-sola oynuyorsa atıklık, jant tel jant ise daha doğru olarak akortsuz denir.
Ön freni sıktığımızda motorun ağırlığı öne kayar ve ön amörtisör çöker. Eğer giderken ön freni çok hızlı olarak sıkıp bırakırsak yukarda bahsettiğimiz gibi bir hareket meydana gelir..
İlkerabi döktürüyor yine
Kardeşim hayırlı olsun bi siyah da bende var başka yok forumda keşke siperli olandan alsaydın.
kazasız günler
2008 Kanuni seyhan 125, 2013 Kuba xr 125, 2006 Kawasaki ER-6F, 2013 Honda Cbr 600 RR, 2014 YAMAHA XT660ZA, 2019 Hero XPulse 200T, 2023 Moto Guzzi V85TT
-
04 Ağustos 2014, 10:13
#378
ilkerabi adlı üyeden alıntı
Atıklık, misal bisikletin ön tekerini söktünüz, milin bir tarafından bir elinizle, diğer tarafından diğer elinizle tutunuz, tekerleği çevirdiğinizde dönerken sağa-sola oynuyorsa atıklık, jant tel jant ise daha doğru olarak akortsuz denir.
Ön freni sıktığımızda motorun ağırlığı öne kayar ve ön amörtisör çöker. Eğer giderken ön freni çok hızlı olarak sıkıp bırakırsak yukarda bahsettiğimiz gibi bir hareket meydana gelir..
Tamam şimdi anladım, akortsuz diyince çözdüm meseleyi teşekkür ederim. Ben hala faturanın gelmesini ve akabinde plaka-ruhsatı çıkarmayı bekliyorum.. Ticaret yaparken parayı alana kadar çok iyiler de parayı aldıktan sonra işleri biraz kaytarıyorlar, insanı zorla sinirlendiriyolar.. Plaka işlemlerinden sonra götürücem servise, sıfır motorun arızasında benden para istemezler umarım yoksa baya çirkefleşirim
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:11 ----------
halilom adlı üyeden alıntı
İlkerabi döktürüyor yine
Kardeşim hayırlı olsun bi siyah da bende var başka yok forumda keşke siperli olandan alsaydın.
kazasız günler
Teşekkür ederim esasında ben de siperli olandan almayı düşünmüştüm ama siyah renginin uzay kafa olanından kalmamıştı aldığım yerde. Kırmızı da ben istemedim gerçi yuvarlak far daha çok içime sindi sonradan
-
05 Ağustos 2014, 10:34
#379
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Aylardır fırsat bulup yerine takabildim. Far kulaklarını biraz uzatmak gerekti, resimlerde belli olmuyor.
Kabloları ise bilahare toparlayacağım, onlara da far muhafazasında yer kalmadı. Bir tane ybr rüzgarlığı takmak sanırım artık farz oldu.
Akü bitmiş, motoru arada çıkarıp geriye koyduğum için farketmemişim, 2-3 marş basıyordu.
Montajı bitirip denerken far açık kalmış, stop lambası da müşür takılı kalıyordu zaten. Eee bir de marşa bastık ve güm. Ceryanlar gittiii..
Epey bi km yaptım ama şarj olmadı, çıkarıp dışarda şarja taktım, ı-ıhhh...
Pazar gecesi 8 bir devirle uzadık, aşağı düşünce alternatör zenonu çalıştırmıyor.
Pazartesi ise yeni aküyle denedim. Enfes.. Başka resim sonra..
-
05 Ağustos 2014, 12:03
#380
Çok iyi durmuş hocam elinize sağlık, oldukça zahmetli oldu sanırım takması, biri uysa diğeri uymamıştır. Siyah zemin de farklı bir hava katmış
Aydınlatması da mükemmel olmuştur diye tahmin ediyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)