Herşeyden önemlisi mondial bunu 8 bin liraya satacak ama hiç bi parçasını stokta bulundurmayacak, hava filtresi bile siparişle çinden gelecek çünkü satışta olacağı 1-1.5 sene içinde taş çatlasa 100 tane satacak.
Herşeyden önemlisi mondial bunu 8 bin liraya satacak ama hiç bi parçasını stokta bulundurmayacak, hava filtresi bile siparişle çinden gelecek çünkü satışta olacağı 1-1.5 sene içinde taş çatlasa 100 tane satacak.
sonuçta getiriyorya,ona bakmak lazım.nereden biliyosunuz 1,5 sene piyasada kalacağını.bence fiyatı gayet makul,japnlar sanki çinde üretmiyorlar.şu anda çinde üretim yaptırmayanmı var.
Yaw bu motoru kullanan yokmu bu forumda. Yada inceleme fırsatı olan. Duyduğum kadarıyla kaloriferi varmış.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
Önden skoda fabia'ya arkadan temsa safir otobüslere benziyo. Ama sorun o değil, sorun yedek parçası var mı ve kaç sene temin edilebilecek. 8 bin lira az para değil bunları düşünmek gerek.
mengu senin motorcu getirmiş bak al hemen ne ka güzel motor :D
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
İlk çalıştırma esnasında ECU sistemi kontrollerini gerçekleştiriyor. Fren maneti sıkılmadığında ilk seferde marş almamış, sonrasında çalıştırılmıştır
---------- Post added at 00:28 ---------- Previous post was at 00:17 ----------
Merak edenler için detaylı incelemesi http://www.scootersales.com.au/News-4072-cf-moto-jetmax-250i.aspx adresinde mevcut.
Editörlerin yaptığı bir gezide, Melbourne'den Sydney'e 1000 km'lik bir rotada Piaggio's X7 300 ve Kymco's Downtown 300i eşlik etmiş Jetmax'e.
Bu araçlarla tam bir kıyaslama yapılmamış. Sadece uzun ve zorlu yollarda onlardan aşağı kalır bir performans sergilemediği ve tatminkar olduğu yazılmış.
"... the JetMax was cruising nicely at a real 120 km/h and getting fuel consumption readings of 27 km/l." 100 km'de 3,7 lt'ye tekabül ediyor.
Merhabalar
Henüz 500km yol yaptım. Rodaj tamamlanmadan pek yorum yapmak istemiyorum. Kimseyi yanıltmak istemem.
Şehir içinde 4,5lt ortalama yakıt tüketimi var. Her yakıt alışımda biraz daha aşağı indi değer. 5,68 -> 4,86 -> 4,51 şeklinde.
Yol tutuşu iyi ve yeterli. Amortisörleri biraz sert, lastik olarak CST kullanılmış. Çok iyi olduğunu söyleyemem ama değiştirmeye de henüz lüzum görmüyorum.
Sekiz kademeli hararet göstergesi üç kademenin üzerine çıkmadı. Şehir içinde onca dur kalk olmasına rağmen korkulduğu gibi hararet yapmıyor.
Hızlanması güzel. Henüz rodajda olduğu için çok yüklenmiyorum. Ancak geçenlerde ani bir manevra ile hızlanmam gerekti, düz yolda 60'tan 90'a kadar çok seri bir şekilde ulaştı. mümkün olduğunca 70'i geçmemeye çalışıyorum.
Bagajı geniş ve yeterli. Bagajda mp3 ile ilgili tertibat biraz açıkta kalmış gibi. Geçenlerde ağzına kadar doldurdum, eşyaları yerleştirirken kablolara gelmemesine biraz dikkat etmek lazım. (Eşyalar: 2 paket ıslak mendil, 1 paket 60'lı bebek bezi ve 20 adet sapı kesilmiş enginar :D )
Ses sistemi çok hoş. Dört hoparlör çok kaliteli olmasa da iyi ses veriyor. Otobanda giderken usb belleğimden şarkı dinleyebiliyorum. Böyle bir şeyi hayatta yapmam derdim ama hakikaten hoşmuş
Kornasının sesi biraz gıcık.
Torpido cüzdan telefon eldiven alacak genişlikte. Yolda giderken ihtiyaç halinde telefon şarj edebiliyorsunuz.
Havalandırma kapaklarını açık tutarsanız radyatörde ısınan hava bacaklarınıza geliyor. Kalorifer denilen düzenek bu. Açık havada çok etkili bir şey değil bence ya da ben radyatörün yeterince ısınacağı kadar yolculuk yapmamış da olabilirim. Ancak diz örtüsü ile kullanılırsa kışın verimli olacağından eminim. Arada elimle kontrol ettiğimde ılıkla sıcak arası bir hava geliyor. Dediğim gibi bu açık havada etraftaki havayla karıştığından tam hissedilmeyebilir.
Göstergeleri dijital, sadece hız göstergesi analog. Son derece sade ama gece buz mavisi zemin aydınlatması çok hoş.
Koltuk geniş ve rahat. Özellikle artçının yeri çok geniş. Sırt dayama ya da topcase olursa artçının epey konforlu olacağını zannediyorum.
Ducati ECU kullanıldığı yazıyor. NGK buji ve Yuasa akü mevcut.
Parça kalitesi en üst seviyede değil kesinlikle ama bedeline ve işlevine göre yeterli. Plastik aksam azcık daha kaliteli olsaymış kesinlikle daha tercih edilir olurdu.
Ön cam yüksekliği rüzgarı kesmesi ve yolu görmeniz için yeterli miktarda.
Frenleri gayet başarılı. Birkaç kez yüksek hızda durmak zorunda kaldım, bence başarılı.
Scooter acemisiyim. Daha önce Ramzey QM250 kullanıyordum. Şehir içinde epey bir eziyet çekmişim meğer. Şuanda trafikte çok daha konforlu ilerliyorum.
Umarım ilerleyen zamanda herhangi bir sorunum olmaz ve sizlerle paylaşabilirim.
Herkese keyifli sürüşler..
Mondial 150ZNX ile bunu yanyana koyunca pek bi kalite farkı göremiyorum. Biraz daha büyük gövde ve motor için 2.5-3 kat fiyat çok fazla. Asya motor 250'lik su soğutmalı scooter'ı 5600tl'ye veriyor bence Jetmax'ın fiyatı da o civarda olmalı.
http://www.asyamotor.com.tr/?page=urun-detay&id=63
Merhabalar
Öncelikle şunu belirteyim forumun hemen bir çok yerinde yazılarınızı görüyorum ve çoğunlukla eleştirel yaklaşımınız olduğunu sezinliyorum. Araştırmacı ve meraklı olduğunuz hissini uyandırıyor bende.
Ancak burada mukayese yaparken teknik tabloları yanyana koyup,
CDI->ECU,
14hp->21hp,
ön tekdisk fren->çift disk fren,
karbüratör->enjeksiyon
gibi kıyaslamaları da yapmak gerekiyor.
Bir de fırsatınız olursa mutlaka kullanıp tecrübe etmek gerek. Bazı ön yargılar eriyip gidebiliyor.
Kazasız sürüşler..
http://www.cfmoto.cn/onroad/details.aspx?productId=30
Motor da sıradan çinli değilmiş Cfmoto'ymuş hakkını vermek lazım, yine de bu fiyata plastik ve boya kalitesi biraz daha iyi olmalıydı
160 ı sen yandaki arabanın kadranından görmüşsündür
arkadaşın kullanım tecrübesi gayet tarafsız ve güzel olmuş normalde kullanıcılar yorum yazarken mallarının eksi yönlerini yazmamaya görmemeye özen gösterip olabildiğince överler ama arkadaşın eleştirdiği noktalarda var buda tarafsızlığını gösteriyor..
Benim tek anlamadığım bu motorun fiyatı hiç az değil 8 bin tl.. bu fiyata sym de daelimden kymchodan piaggiodan ve aklıma gelmeyen bir çok markadan alternatif ve motor specleri çok daha iyi maxi scooterlar alınabilinir 250 cc porselen silindirli 25 beygirlik çok noktadan enjeksiyonlu v.b.. niye bu kadar pahalıya satıyorlar onu anlamış değilim bu fiyata ciddi anlamda fazla satamazlar kaldıki yerli marka olma avantajları varken kore italyan japon fiyatına satmalarının mantığını çözemedim..
Merhabalar. Yorumunuz için teşekkür ederim. Bundan sonra da mümkün olduğunca tarafsız, yanıltıcı olmayan yorumlar yapmaya çalışacağım.
Öncelikle herkesin motorunu övmeye çalıştığı gerçeği sizin de belirttiğiniz gibi ortada. Marka milliyetçiliğimiz de var. Tuttuğumuz bir marka ne ürün çıkarırsa mükemmeldir. Bu sadece Türkiye'de değil, yurt dışında da aynı şekilde. MyChinaMoto diye bir forum sitesinde Jetmax250'yi incelerken aynı bizdeki gibi yazılar okudum. Niye 4000$ buna veriyorsun ki, git üstüne 2000$ daha koy kore al ya da temiz ikinci el japon italya vs vs..
Bu motosikleti almadan önce haftalarca araştırdım. Mondial fabrikasındaki yetkililerle de konuştum, yurt dışında kullananla da. İngiltere, Hindistan, Avustralya, Çin, Amerika ve Polonyo'daki kullanıcıların İnteret'e yazdıkları yazıları okudum ve videolarını izledim. Kymo, SYM, Honda, Yamaha gibi çok kullanıcısı yok. O kadar fazla reklamı da yok. Ben okuduklarımdan ikna oldum ve aldım. Bu arada çok fazla reklamının yapılıyor olması, marka bilincini zihnimizde geliştiriyor ve kaliteli hissi uyandırıyor. Gel gelelim bal reklamları ve glikoz şuruplu balların akıbeti malumunuz.
Benim düşünce tarzım bu marka konusunda belki sizlere biraz garip gelebilir ancak kendimce şöyle bir karar mekanizması işlettim:
1- Alım gücüme uygun olmalı
2- Konfor ve güvenle binebilmeliyim
3- Servis ve yedek parça konusunda Türkiye çapında yaygın bir firmadan alış veriş yapmalıyım.
Şimdi bu üç maddeyi biraz açmak istiyorum.
Birincisinde alım gücüm demiştim. Sunduğu tüm özellikleriyle 8000 TL fiyatı var ve bu rakamı 12'ye zaten bölüyorlar. Aldığınız yere göre taksit imkanları değişkendir. Ben yaptığım ekonomik planlar doğrultusunda bir yıl boyunca bu rakamı ödemeyi göze aldım ve bir yıl sonrasını ekonomik olarak kestiremediğim için 12 taksit seçtim. Eğer Ör: SYM, Yamaha alsaydım aylık 150 TL fazla ödemem gerekirdi. Toplamda arada 2000 TL fark hiç de az değil.
İkincisinde konfor ve güven demiştim. Sel genişliği, kalıplı ve dengeli oluşu, ağırlığı ve yola oturuşu beni cezbetti. Sele altı bagajı benzerlerine göre biraz dar. Hava filtresi sele altında konumlandırıldığı için bu alan biraz dar. Almadan önce bunu fark etmiştim. Kabullenerek aldım. Selenin artçı alanı birçok muadiline göre çok geniş. Neredeyse araba koltuğu kadar. Lastikleri ön 120/70-15 ve arka 140/60-14 ölçüleri ile yine birçoklarına göre iri durumda. Ancak CST marka üzerinde gelen lastikleri hiç sevemedim. Uygun bir zamanda daha iyisiyle değiştirmek gerekli. Kuru havada sıkıntı yok, yağmuru havada kayıyor, lastik basıncı haftada 2 PSI iniyor. Bu hoş bir durum değil.
Üçüncüsü servis ve yedek parça konusu. İyi ya da kötü Mondial'in çok servisi var. Türkiye'nin her yerinde mevcut. Alternatiflerden kendimce en iyi ustayı bir şekilde bulacağıma inandım. Daha önce almayı düşündüğüm Daelim'in İzmir'de satıcısı ve yetkili servisi yok! Yamaha'nın en yakın yetkili servisi Menemen'de! Web sitelerinde öyle yazıyor. Ayrıca mudail markaların hepsinin forumuna girip pek çok yazı okudum. Büyük diye bildiğimiz markaların hepsinin bir sorunu var. İlla ki var. Kimse buna itiraz edemez. Kullanıcıların imdat çığlıkları forum sayfalarında mevcut, merak eden okuyabilir. Buna karşılık servislerle yaşadıkları çok ilginç anekdotlar da tarihe not düşülmüş durumda. Bir kullanıcı İzmir'de olduğunu, montaj fabrikasının İzmir'de olmasına rağmen 1,5 aydır yedek parça beklediğini yazmış. Bir de parça fiyatları var. Benim ön farım 300TL örneğin, bir başka markanın ön farı 300$.
Arkadaşlar netice itibariyle bir noktadan sonra siz değil de, motosiklet sizi seçiyor. ( Sayın Ahmet Tezer'in kulakları çınlasın. ) Ben burada ne kadar allayıp pullasam da aklına yatmıyor, içine sinmiyorsa kimse dönüp bakmaz bil bu motosiklete. Öte yandan ne kadar eksi yönü olduğunu bilse de, ikinci eldir, rodajı kötü yapılmıştır, yedek parça bulamaz falan filan, adamın rüyalarına girer ve gider alır ilk fırsatında.
Değinmek istediğim bir konu daha var. Genç arkadaşlar bu yazacaklarımı yanlış anlamasın lütfen. Google'a "falanca mı filanca mı" diye yazın, forum sitelerindeki yazılara ulaşacaksınız. Altı doldurulmadan, açıklama yapılmadan yazılmış "Kesinlik filanca", "Al filancayı keyfine bak", "Ben binmedim ama filanca kesinlikle, binenler öyle diyor", "Arkadaşımda var, sıfır aldı, iki kişi 130 görüyoruz" cümlelerini görürsünüz. Profillere bakın lütfen. Yaş motosiklet ehliyeti için müsait değil birçok arkadaşta. Kan kaynıyor, heyecan var, kendilerini ispatlamaya çalışıyorlar. Bu yorumları da dikkatli değerlendirmek lazım.
İş yerimde bir genç arkadaş Jetmax aldığımı duyunca geldi, "Abi niye mondial aldın? Bende 150 mash vardı, kısa sürede dağıldı. Gerçi ilk aldığımda süperdi, iki kişi otobanda 120 görüyorduk." dedi. Rodaj dedim, "O ne ki?" dedi. Önceki motosikletimde de ilk 1000 km 70'in üstüne çıkmadığımı, bu sayede motorun performansını üst düzeyde kullanabildiğimi söyledim falan filan. Anlamış gibi yaptı ama nafile, kafaya girdiğini sanmıyorum
Yazı azcık uzun oldu, buraya kadar okuyan herkese teşekkürler. Umarım yazdıklarım sorulara birazcık cevap olabilmiştir. Kazasız keyifli sürüşleri dilerim...
Herkese merhabalar
Birkaç video ve görüntü paylaşmak istedim.
Son fotoğrafa bakarken bir şeyi daha önce yazmayı unuttuğumu fark ettim. Şöyle ki; motosikletim hakkında en sıkıcı durum arka bagaj bağlantısı için ekstra bir bağlantı elemanına ihtiyaç duyması. Yurt dışında orijinal ekipmanları gördüm ve temin etmeye çalışıyorum.
Herkese keyifli sürüşler..
yalnız cf moto nun jetmax i ile mondialin jetmaxi aynı değil cfmoto nun jetmaxinin teknik verilerine bakarsanız
Specs:
Engine: Single Cylinder, 4 Stroke, Horizontal Engine
Displacement: 249.2cc
Bore & Stroke: 72 X 61.2mm(2.83X2.4")
Compression Ratio: 10.5:1
Fuel System: EFI
Spark: NGK DPR7EAS
Max. Power Output: 16.5 kw/8000 r/min (22.45HP)
Max. Torque 21 N·m/6500 r/min
Top Speed: 85m/h 135km/h
Cooling System: Water cooled
Ignition: CDI ECU
Transmission: CVT
Lubrication: Pressure & Splash
Engine Oil: SAE 15W/40SF
Gasoline: 90 Octane
Front wheel: 120/70-15
Rear wheel: 140/60-14
Brake - front: twin 230mm discs, twin piston calipers & ABS
Brake - rear: single 200mm disc & single piston caliper
Headlight: twin side-by-side Quartz Halogen 35/35W
Width: 31.4" / 80cm
Length: 88.9" / 226cm
Height: 53.8" / 137cm
Seat Height: 26.5'' / 67.3cm
Dry Weight: 360 lbs / 175 kg
23 beygirlik torklu bir motoru var.. mondial ile sadece görüntüsü aynı sanırım..
Yurt dışındaki modelle aynı.
Üretici belgesi ile birlikte satıyorlar ve belgede CFMOTO tarafından Jetmax250 adıyla üretildiğine dair tescil var.
Beygir farkı benim de dikkatimi çekmişti. Yurt dışındaki teknik veriler 8000 devir üzerinden hesaplanarak yazılmış. Bizdekiler 7250 devir.
Bunun benzeri bir şeye Hyosung'da şahit oldum. GV250 teknik verileri fuardan sonra güncellendi. Önceden 10000 devir 29 hp olan değer artık 9000 devir 25,5 hp. Buradaki amaç nedir tam olarak bilemiyorum. GV250'yi herkes 29 beygir diye bilirdi. Şimdi ne olacak?
Bazı bilgiler belki zamanla daha iyi ölçülüp güncellenebilir. http://www.cfmoto.cn/onroad/details.aspx?productId=30 adresindeki teknik tabloda tork değeri sizin yazdığınızdan farklı. Rakamları oranlayıp devir değerlerini Mondial tablosundakilere düşürürseniz, birbirine çok yakın sonuçlar elde edilebiliyor.
Bu arada size tablo adresini yazarken gördüm, 650'lik modele site açmışlar http://650tk.com.au/
Hoş duruyor.
---------- Post added at 22:15 ---------- Previous post was at 21:49 ----------
motorun sertifikası başka bir şey lisansı yani o zaten belli cfmoto ya ait ama kullanılan motor farklı konulmuş olabilir.. sanırım en sağlıklısı bu motoru dynoya çıkarıp baktırmak
650tk modeli birebir nerdeyse DN-01 modelinin kopyası olmuş.. ama gelmez bu model sanmam 250cc liği 8 bin tl ye satıyorlarsa 650 liği herhalde 15 bin tl den aşağı satmazlar..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)