Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
26 Temmuz 2015, 00:30
#6601
Yok mu supermoto yapan aramızda ?
Reklamlar
-
26 Temmuz 2015, 03:07
#6602
ertanbaysal adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar geçen gün deneme amaçlı çektiğim videoyu youtube a ekledim. Kameranın çekimini merak edenler için faydalı olabilir.
https://www.youtube.com/watch?v=jStTsNnjeos
bugünde Kireçburnu, Tarabya, Yeniköy, İstinye turu yaptım. Videoları eklediğim zaman inşallah sizlerle de paylaşacağım
paylaşım için teşekkürler hocam. yalnız kameranın kalitesi pek bir düşük geldi bana?
Ahmtmngrsy adlı üyeden alıntı
Yok mu supermoto yapan aramızda ?
konuyu baştan sona okudum diyebilirim, süpermoto yapacağım diyen adam birkaç tane çıktı ancak geri dönüş olmadı. muhtemelen motosiklet fiyatındaki sm jantları yüzünden vazgeçmişlerdir.
mondialin 2014 model tanıtımında supermoto hali vardı ama:
http://imgur.com/m1DSf8c
-
26 Temmuz 2015, 20:04
#6603
paylaşım için teşekkürler hocam. yalnız kameranın kalitesi pek bir düşük geldi bana?
Kamera aslında 720p ile AVI formatında kayıt yapıyor ama gereksiz yerleri kesmem gerekti o yüzden ben movie maker ile arkaya müzik falan koydum öyle kaydettiğim zaman görüntü kalitesi düştü. Birde movie maker görüntü kalitesini düşürüyor ciddi anlamda. Bugün doğrudan avi formatında video yüklemeye çalışacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
Buda gidona sabitleyip kayıt aldığım video arkadaşlar
-
26 Temmuz 2015, 21:00
#6604
Ahmtmngrsy adlı üyeden alıntı
Yok mu supermoto yapan aramýzda ?
Tam anlamiyla sm yapan oldumu olmadi mi bilemem (o deger istenilene bagli)
Amma sm yada sm benzeri yapanlar oldu
artilari eksiler konusuldu
Bu baslikta mevcut
Az dikkatli olarak basligi inceleyin!
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
27 Temmuz 2015, 00:13
#6605
aramıza 6-7-8-9 ağustos balıkesir motosiklet festivaline katılmayı düşünen veya katılacak olan var mı arkadaşlar.
https://www.facebook.com/events/3437...1666783352245/
-
27 Temmuz 2015, 00:20
#6606
Arkadaşlar bugüne kadar başıma gelenleri yazacağım umarım faydası olur.
1. Motor ile hareket halindeyken gaz kesmeme rağmen motor gaz vermeye devam ediyordu. Elcik yanındaki gaz telinin girdiği plastik parçayı söktüğümde telin içeriden plastik parçayı aşındırdığını ve tel'dede parça parça kopmalar olduğunu gördüm. Başa marka bir elcik alarak bu sorunu çözdüm. Sakın xtreme max orjinal elcik alıp takmayın telin giriş açısı aşınmaya sebeb oluyor.
2. Hareket halinde sola dönüşte bir arkadaşın yazdığı gibi birden motor stop etti ve el marşı çalıştırmadı ayak marşı ile çalıştırabildim. Sorun şu gidonu hareket ettirdiğimde gösterge altından motor gövdesine giden kablolardan birisi gidon ile gövde arasına sıkışmış ve kablo gövdeye değiyordu buda stop etmesine sebeb oluyordu. Çözüm : Açıktaki kabloların dış kaplamalarını kontrol edip hasar görmüş olan varsa bantlayın.
3. Motor yine olur olmaz zamanlarda gaz yemeyip stop ediyordu. Sebeb: Benzin deposu altından geçen kablolar bazı bölgelerde ek yapılmış ve bu ek noktalarına su geldiği için oksitlenme ile kablo kopmuş. Çözüm: Depoyu koltuğu söküp gösterge ve kumandalardan gelen kabloların ek yerlerini bulun ve temizleyip güzelce birleştiklerinden emin olun. (Ek yerlerine sıcak yada soğuk silikon sıkarak su girmesini engelleyebilirsiniz.
4. Son zamanlarda marşta sorun yaşıyordum jikle açıkta olsa çalışmada sıkıntı yaşıyordum. Çözüm: Karbüratörü söktüm tamamen benzin ile temizledim yıkadım ve bujileri NGK taktım düzeldi.
5. Son sürüşümde birden lastik patladı ve kontrol ettiğimde sibop bölgesi yırtılmıştı. Sebeb: Lastik havası yeterli seviyede değildi ve sibop dibindeki vida çok fazla sıkılmıştı.
http://imageshack.com/a/img910/2853/QmQHLz.jpg
-
27 Temmuz 2015, 12:10
#6607
discovery197 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bugüne kadar başıma gelenleri yazacağım umarım faydası olur.
1. Motor ile hareket halindeyken gaz kesmeme rağmen motor gaz vermeye devam ediyordu. Elcik yanındaki gaz telinin girdiği plastik parçayı söktüğümde telin içeriden plastik parçayı aşındırdığını ve tel'dede parça parça kopmalar olduğunu gördüm. Başa marka bir elcik alarak bu sorunu çözdüm. Sakın xtreme max orjinal elcik alıp takmayın telin giriş açısı aşınmaya sebeb oluyor.
2. Hareket halinde sola dönüşte bir arkadaşın yazdığı gibi birden motor stop etti ve el marşı çalıştırmadı ayak marşı ile çalıştırabildim. Sorun şu gidonu hareket ettirdiğimde gösterge altından motor gövdesine giden kablolardan birisi gidon ile gövde arasına sıkışmış ve kablo gövdeye değiyordu buda stop etmesine sebeb oluyordu. Çözüm : Açıktaki kabloların dış kaplamalarını kontrol edip hasar görmüş olan varsa bantlayın.
3. Motor yine olur olmaz zamanlarda gaz yemeyip stop ediyordu. Sebeb: Benzin deposu altından geçen kablolar bazı bölgelerde ek yapılmış ve bu ek noktalarına su geldiği için oksitlenme ile kablo kopmuş. Çözüm: Depoyu koltuğu söküp gösterge ve kumandalardan gelen kabloların ek yerlerini bulun ve temizleyip güzelce birleştiklerinden emin olun. (Ek yerlerine sıcak yada soğuk silikon sıkarak su girmesini engelleyebilirsiniz.
4. Son zamanlarda marşta sorun yaşıyordum jikle açıkta olsa çalışmada sıkıntı yaşıyordum. Çözüm: Karbüratörü söktüm tamamen benzin ile temizledim yıkadım ve bujileri NGK taktım düzeldi.
5. Son sürüşümde birden lastik patladı ve kontrol ettiğimde sibop bölgesi yırtılmıştı. Sebeb: Lastik havası yeterli seviyede değildi ve sibop dibindeki vida çok fazla sıkılmıştı.
http://imageshack.com/a/img910/2853/QmQHLz.jpg
http://imageshack.com/a/img910/2853/QmQHLz.jpg
bizim motorlarda rim lock yok bu sebeb ten lastik havası olması gerekenden az oldugu zaman anı gaz
yada sert frende dıs lastik janttan dönme egilimine girer ve sibob bolgesini dipten yırtabilir
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
27 Temmuz 2015, 15:45
#6608
Selam Baylar,
Dün motoru güzelce temizledim zinciri yağladım, motor harici tüm civataları kontrol ettim sıktım.
Üstadlar daha önce de yazmıştır, yine hatırlatma adına motorda birçok işinizi görmek adına bulunması gereken anahtarlar;
-8,10 Lokma
-Düz ve yıldız tornavida
-8,10,13 açık ağızlı anahtar
-5,6 Alyan
-İngiliz anahtarı
750km de adamım
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------
Cem Hocam,
Karbüratörün altından siyah uzun ince bir hortum aşağı doğru uzanıyor, dün farkettim karterin üstünde kalmış ve yarı kısmından yanmış biraz açıklık vardı. Bende arkasındaki borudan aşırdım tekrar aşağıya doğru verdim. Bu hortumun işlevi nedir? Ayrıca yırtık olması sıkıntı çıkartır mı?
Selamlar
-
27 Temmuz 2015, 16:39
#6609
ilkadam adlı üyeden alıntı
Selam Baylar,
Dün motoru güzelce temizledim zinciri yağladım, motor harici tüm civataları kontrol ettim sıktım.
Üstadlar daha önce de yazmıştır, yine hatırlatma adına motorda birçok işinizi görmek adına bulunması gereken anahtarlar;
-8,10 Lokma
-Düz ve yıldız tornavida
-8,10,13
açık ağızlı anahtar düzeltme acık agız yerine yıldız, yani kapalı anahtar
-5,6 Alyan
-İngiliz anahtarı
750km de adamım
http://i60.tinypic.com/2q011cl.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------
Cem Hocam,
Karbüratörün altından siyah uzun ince bir hortum aşağı doğru uzanıyor, dün farkettim karterin üstünde kalmış ve yarı kısmından yanmış biraz açıklık vardı. Bende arkasındaki borudan aşırdım tekrar aşağıya doğru verdim. Bu hortumun işlevi nedir? Ayrıca yırtık olması sıkıntı çıkartır mı?
Selamlar
karburatörün yanında ki tahliye vidası gevsetilerek karburatör havuzuna cökmüş
pis benzin su vs vs gibi seyleri dısarı akıtmaya yarayan bir hortumdur
vida gevsetilmezse bir işlevi yoktur.
benim motorda o hortum hiç takılı bile değil
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
27 Temmuz 2015, 17:04
#6610
cenkito adlı üyeden alıntı
karburatörün yanında ki tahliye vidası gevsetilerek karburatör havuzuna cökmüş
pis benzin su vs vs gibi seyleri dısarı akıtmaya yarayan bir hortumdur
vida gevsetilmezse bir işlevi yoktur.
benim motorda o hortum hiç takılı bile değil
Tahliye vidası tam olarak nerededir?
Ve ne kadar aralıkla tahliye yapmak lazım
-
27 Temmuz 2015, 18:02
#6611
ilkadam adlı üyeden alıntı
Tahliye vidası tam olarak nerededir?
Ve ne kadar aralıkla tahliye yapmak lazım
sıkıntı olursa bosaltmak lazım, tekleme,depoya su kacması vs
yoksa gerek yok
hortumun hemen ustundeki vida
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:26 ----------
cenkito adlı üyeden alıntı
not:
eger arkadan asırdıgın hortum aku tahliye hortumu ise daha kötü
akuden terleyen asitli su bayaya degerse kaldırır,
o hurtumun (aku) asagı kadar uzanması lazım
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
28 Temmuz 2015, 08:47
#6612
cenkito adlı üyeden alıntı
sıkıntı olursa bosaltmak lazım, tekleme,depoya su kacması vs
yoksa gerek yok
hortumun hemen ustundeki vida
http://s27.postimg.org/3jrhcd02r/FRE...tor_b_font.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:26 ----------
not:
eger arkadan asırdıgın hortum aku tahliye hortumu ise daha kötü
akuden terleyen asitli su bayaya degerse kaldırır,
o hurtumun (aku) asagı kadar uzanması lazım
Desteğin için teşekkürler
Akü tahliye yan ayaklığın arkasında sıkıntı yok
-
28 Temmuz 2015, 10:10
#6613
ilkadam adlı üyeden alıntı
Desteğin için teşekkürler
Akü tahliye yan ayaklığın arkasında sıkıntı yok
önemli değil.
ancak aku ve karburatör tahliyesinden baska o sekil hortum benim bildiğim yok
siz hangi hortumdan kesip ek yaptınız
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
28 Temmuz 2015, 12:16
#6614
cenkito adlı üyeden alıntı
önemli değil.
ancak aku ve karburatör tahliyesinden baska o sekil hortum benim bildiğim yok
siz hangi hortumdan kesip ek yaptınız
Ek bişey yapmadım hortum sadece orta kısmından yarılmış halde.
Bu arada 1000 bakımı yaklaşıyor, yine mineral mi koyalım yoksa yarı sentetiğe geçelim mi?
-
28 Temmuz 2015, 12:19
#6615
porsche911tt adlı üyeden alıntı
Hidrolik debriyaj konusunda bir uygulamanız/tedarik yurtiçi tedarik/fiyat gibi bilgi varmı acaba?
-
28 Temmuz 2015, 13:01
#6616
ilkadam adlı üyeden alıntı
Ek bişey yapmadım hortum sadece orta kısmından yarılmış halde.
Bu arada 1000 bakımı yaklaşıyor, yine mineral mi koyalım yoksa yarı sentetiğe geçelim mi?
bu kez de mineral koyun, 500-750 km sonra yarı sentetikle 1000 km değişim ideal olur
yag değişirken yandaki yag süzgecinide soküp temizleyin
vites pedalı arkasında 24 lokma ile acılan yerde
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
28 Temmuz 2015, 16:20
#6617
cenkito adlı üyeden alıntı
bu kez de mineral koyun, 500-750 km sonra yarı sentetikle 1000 km değişim ideal olur
yag değişirken yandaki yag süzgecinide soküp temizleyin
vites pedalı arkasında 24 lokma ile acılan yerde
Ustaya söylerim yağ süzgecini temizlemesini umarım savsaklık yapmaz.
Serviste bakımlarım ücretsiz sadece yağ parası alınıyor, bu yüzden tercih etmiyorum aslında orta sehpam yok
Orta sehpa edinene kadar servise talim.
-
28 Temmuz 2015, 16:24
#6618
yanında durursan sende kontrol et, ustalar bası bos bırakmaya gelmiyor
-
28 Temmuz 2015, 18:32
#6619
İyi günler arkadaşlar 6günde 200kmye gelebildim birkaç sorum var;
Motor izmirde bu sıcaklarda dahi jiglesiz çalışmıyor normal midir? Ve gündüzleri 15-20 km şehir içi kullanımda şişiyor arka fren basmıyor ön tekerlek ağırlaşıyor sizdede böyle mi?
Haftaya 400kmye gelince servise götüreyim diyorumbakıma fakat gittiğim serviste pek yağ seçemeği yok kendim alıp gidicem hangi marka modeli alayım ne tavsiye edersiniz?
-
29 Temmuz 2015, 10:56
#6620
ilk yag farketmez,500 km sonra onuda değişirsin
400 ü bekleme erken git baktır
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:37 ----------
ilkadam adlı üyeden alıntı
Ustaya söylerim yağ süzgecini temizlemesini umarım savsaklık yapmaz.
Serviste bakımlarım ücretsiz sadece yağ parası alınıyor, bu yüzden tercih etmiyorum aslında orta sehpam yok
Orta sehpa edinene kadar servise talim.
max da yag süzgecinin yeri
vites pedalının arkasına denk geliyor
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)