Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
25 Haziran 2015, 23:41
#6481
arka çatalı söküp gresörlük taktık,milin girdiği kısımda çok pas oluşmuş sökerken arka teker milini bi taraftan sokarak çekikle vurarak çıkardım arka teker mili yerine 8 T anahtarda kullanabilirsiniz,normalde çıkmak istemedi,ara ara yağlamanızı tavsiye ederim ,yada gresörlük takınız taktırınız,montajı çok kolay ,önce bol çeşit ve bulması en kolay olsun diye traktör parçası satan hırdavatçılar vardır ona gidiyorsunuz,sizin aklınıza yatan boyutta yarım eğri gresörlük ve yuva olarak kullanılacak ince diş somunu alıyorsunuz,çatala gelip uygun açıyı tespit edip ,nokta zımba ile yeri belirleyip matkapla delik açıyorsunuz,çatalda delik açacak yerde burç olduğu için burca da delik açıp mil görünecek şekilde iken işlemi tamamlıyorsunuz,sonra aldığımız somunu deliğin ortasına gelecek şekilde kaynatıyoruz,kaynak yaparken somunu civata ile tutturursanız kaynak rahat olur,kaynağı çepeçevre saracak şekilde yapıyoruz,neden kılavuzla yiv açmadık derseniz burcu boydan boya yapmışlar somun kaynatmak daha kolay,sonra teflon sarıp yada civata sabitleme sıvısı kullanarak pense ile gresörlüğü yerine sıkıyoruz çok sıkmayın dişleri dayanmaz.kolay gelsin
[IMG][/IMG]
Reklamlar
-
26 Haziran 2015, 00:31
#6482
porsche911tt adlı üyeden alıntı
Amortisörün parlak kısmını temizlerken dairesel hareketle aşındırmanız lazım direk çiziği yok edim diye düz aşındırılırsa ordan yağ kaçırabilir, dairesel, yani tüm yüzeyi birlikte aşındırmanız lazım
toz keçesini çıkartayım derken tornavida kaydı ve kavalı 1cm uzunlukta derin çizdim.kaş yaparken göz çıkarttık.cizdiğim yere tırnak takılıyor.galiba düzelecek gibi değil.çıkma kaval bulabilirmiyiz.yada bu sekilde yağını ayda bir tamamlayıp sürebilirmiyim.ilerleyen vakitte tekrar sıfır amortisör alırım.zaten 3-5 ay sonra askere gideceğim
-
26 Haziran 2015, 01:28
#6483
by*cambaz adlı üyeden alıntı
toz keçesini çıkartayım derken tornavida kaydı ve kavalı 1cm uzunlukta derin çizdim.kaş yaparken göz çıkarttık.cizdiğim yere tırnak takılıyor.galiba düzelecek gibi değil.çıkma kaval bulabilirmiyiz.yada bu sekilde yağını ayda bir tamamlayıp sürebilirmiyim.ilerleyen vakitte tekrar sıfır amortisör alırım.zaten 3-5 ay sonra askere gideceğim
belki söküp, iyi bir ustada, orayı doldurtup, fazlasını tornalatıp düzeltilebilir
arastırmak lazım
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:07 ----------
ilkadam adlı üyeden alıntı
Selam,
Bugün pendik albayrak motora uğradım xtreme max'a bakiyim dedim baya hoşuma gitti cbf'i takas etmeyi düşünüyorum belki yarın alırım. Fiyat 4300 dedi biraz kazik yok değil.
Herneyse sizlerden motoru alırken nelere dikkat etmeliyim veya varsa önerileriniz buyrun.
İyi aksamlar
sıfır alcaksanız ,
aldıktan sonra sagını solunu vidalarını kontrol edin
ilk birkac ay kontrole devam edin, sonrasında pek gevseme olmuyor
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
26 Haziran 2015, 09:36
#6484
Cambaz, çizilen yeni olansa eskiyi atmadıysan parlak kısımları değiştirmeyi dene bence değilse, yok edene kadar yüzeyi dairesel şekilde zımparala, sadece çizik kısmı değil komple alanı, 1200 zımpara iş görür
-
26 Haziran 2015, 11:16
#6485
solmyr adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar. modifiye olayları bu başlıkta gırla gittiği için buraya sorumu yazayım dedim. saolsun cenkito çok sorumu cevapladı zamanında. bugün modifiye silindir ve üst kapak almak için çıkmıştım. motorumda 200 karter-krank var. 63,5mm olan silindiri 65,5 yapmayı düşünüyordum. cg200 tabanlı 67mm silindirlere de bakayım dedim. kumpas ile ölçtürdüm, 65.5mm'nin de, 67mm'nin de gömleğinin dış çapı 69mm. yani 65lik silindirde 1,75mm gömlek kalınlığı var, 67mm'de 1mm gömlek kalınlığı var. bu ince gömlekli 67mm silindir alsam sorun çıkarır mı? parçacıların biri sorun olmaz dedi, diğeri uzun yolda ısındığında performans biraz azalabilir ama soğuyunca sorun kalmaz dedi. bu konuda ne düşünüyorsunuz? avantaj- dez avantaj konusunda tavsiyeleriniz nelerdir?
Bu arkadaşa cevap yazılmamış galiba, ben bu mesajı dikkate alarak 67mm silindir yerine 65.5 aldım. 67mm'lik silindir daha çok drag motoru yapmak için gibi, uzun yolda tapagaz sürmek için 65.5mm'lik daha uygun bence.
-
26 Haziran 2015, 11:24
#6486
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Bu arkadaşa cevap yazılmamış galiba, ben bu mesajı dikkate alarak 67mm silindir yerine 65.5 aldım. 67mm'lik silindir daha çok drag motoru yapmak için gibi, uzun yolda tapagaz sürmek için 65.5mm'lik daha uygun bence.
cenkito özel mesajla cevap vermişti. o da aynısını söyledi.
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
27 Haziran 2015, 11:50
#6487
Selam arkadaşlar ya aradım ama bulamadım bizim motorun zincir bakımı, germe, temizlik falan yapicam ama malum orta ayaklık yok nasıl yapicam bi fikir verebilirmisiniz kriko falan demedim ama dengede durmuyo su cross motor sehpaları var onlar aklıma geldi ama tek motor çok ağır şimdiden tesekkurler
-
27 Haziran 2015, 12:04
#6488
günelyildiz adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar ya aradım ama bulamadım bizim motorun zincir bakımı, germe, temizlik falan yapicam ama malum orta ayaklık yok nasıl yapicam bi fikir verebilirmisiniz kriko falan demedim ama dengede durmuyo su cross motor sehpaları var onlar aklıma geldi ama tek motor çok ağır şimdiden tesekkurler
motoru ÇALISTIRMADAN bu sekilde Yapabilirsin
(motor calısırken pek cok kişi dişliye parmaklarını kaptırıp kopartmıstır !!! )
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
27 Haziran 2015, 13:34
#6489
İyi fikir teşekkürler hemen deniycem
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:18 ----------
cenkito adlı üyeden alıntı
Yaptım oldu hem gerginliği ayarladim hem temizlik ile yağlama yaptım..
Bende bisey olmadı ama gerçekten dikkat etmek lazım sonuçları kotu olabilir.
-
27 Haziran 2015, 18:30
#6490
günelyildiz adlı üyeden alıntı
İyi fikir teşekkürler hemen deniycem
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:18 ----------
Yaptım oldu hem gerginliği ayarladim hem temizlik ile yağlama yaptım..
Bende bisey olmadı ama gerçekten dikkat etmek lazım sonuçları kotu olabilir.
sen genede calıstırmadan arka lastiği elinle cevirerek yap,
bir anlık dalgınlıkla bir kac parmak kaybedenler var,
videyu o sekil cektiğime pişman oldum ama neyse
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
29 Haziran 2015, 02:44
#6491
arkadaşlar memnun musunuz oku oku yoruldum artık sizce almalı mıyım farklı bi marka mı düşünmeliyim ..
-
29 Haziran 2015, 11:38
#6492
Selam max severler
Yarın CBF'i satıyorum, bir iki güne max sahibi olacağım kısmetse
Motoru biraz incelemiştim bayide, teslim almadan önce aklıma gelenler;
-Gaz kolunda gereksiz boşluk var onu düzelttircem,
-Jantlara akort ayarı,
-Far ayarı(göğe bakmasın)
-Civatalar kontrol
-Ayaklık müşirini iptal ettiririm.
-Birde sis farları taktırmak istiyorum ancak koruma demirleri yok nere monte etsek bilemedim.
-
29 Haziran 2015, 12:36
#6493
ilkadam adlı üyeden alıntı
Selam max severler
Yarın CBF'i satıyorum, bir iki güne max sahibi olacağım kısmetse
Motoru biraz incelemiştim bayide, teslim almadan önce aklıma gelenler;
-Gaz kolunda gereksiz boşluk var onu düzelttircem,
-Jantlara akort ayarı,
-Far ayarı(göğe bakmasın)
-Civatalar kontrol
-Ayaklık müşirini iptal ettiririm.
-Birde sis farları taktırmak istiyorum ancak koruma demirleri yok nere monte etsek bilemedim.
akort ayarını biraz kullandıktan , teller oturduktan sonra yaptırın,
sisleri de ön sinyallerin dibine far baglantı demirine takanlar oldu,
bende ilerde zaten oraya bir yere takıcam
power led sisleri yaptım ama 2 senedir evde bekliyor,ölmezsem takarım bir ara
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
29 Haziran 2015, 13:26
#6494
Merhaba arkadaşlar yorumlari pek okuyamadim Honda Msx125 kullaniyorum yazlik icin bi xtreme almayi planliyorum fiyattan dolayi hem bizim buralar bol cukurlu tas toprak msx icin pek uygun degil .
Sizce max onerebilceginiz bir motormu ?
Arti ve eksileriyle detayli anlatabilecek birisi varsa cok makbule gecer
Vede uzerinde lastik lerle asfaltta sorun yasanirmi ? Kaydirirmi
-
29 Haziran 2015, 15:22
#6495
cenkito adlı üyeden alıntı
akort ayarını biraz kullandıktan , teller oturduktan sonra yaptırın,
sisleri de ön sinyallerin dibine far baglantı demirine takanlar oldu,
bende ilerde zaten oraya bir yere takıcam
power led sisleri yaptım ama 2 senedir evde bekliyor,ölmezsem takarım bir ara
Power led kibar benim bahsettiğim soba borusu gibi duruyor, Link bu işte
-
29 Haziran 2015, 19:31
#6496
Arka göbek dişli takozunu kendisi değiştirmek isteyenler için, tornavida çekiç yöntemi ile kauçuk kısmı deforme ederek burcu çıkarma ve sonra etrafındaki saç metali çıkarma işlemini göbekteki yuvayı bozmadan başaramayacağımı anlayarak sanayi yolunu tuttum, oksijen kaynağı ile kauçuğu yakarak burç çıkarıldı, sonra kauçuğu uzaklaştırarak sac kısma civata kaynaklanıp kaportacı çektirmesi ile çıkarıldı, kendisi çıkarmak isteyenler inatlaşmasın yuvayı bozarsınız, çektirme ile hatasız çıktı, yenisini takarken burç kısmı yivli yani civata takılanlar var piyasada bulabilirseniz, takması kullanımı ve çıkarması kolay, orjinal takozları kaliteli kullanmışlar kolay çıkmıyor bilginiz olsun, hayırlı ramazanlar
-
30 Haziran 2015, 10:12
#6497
porsche911tt adlı üyeden alıntı
Arka göbek dişli takozunu kendisi değiştirmek isteyenler için, tornavida çekiç yöntemi ile kauçuk kısmı deforme ederek burcu çıkarma ve sonra etrafındaki saç metali çıkarma işlemini göbekteki yuvayı bozmadan başaramayacağımı anlayarak sanayi yolunu tuttum, oksijen kaynağı ile kauçuğu yakarak burç çıkarıldı, sonra kauçuğu uzaklaştırarak sac kısma civata kaynaklanıp kaportacı çektirmesi ile çıkarıldı, kendisi çıkarmak isteyenler inatlaşmasın yuvayı bozarsınız, çektirme ile hatasız çıktı, yenisini takarken burç kısmı yivli yani civata takılanlar var piyasada bulabilirseniz, takması kullanımı ve çıkarması kolay, orjinal takozları kaliteli kullanmışlar kolay çıkmıyor bilginiz olsun, hayırlı ramazanlar
yivli olanların linki yada resmi mevcutmu?
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
30 Haziran 2015, 13:05
#6498
Hiç plakalık iptali yapan veya oraya farklı bir uygulama yapan oldu mu ? ben şu an oraya bir uygulama yapmak istiyorum ama aklıma tek gelen kesip atmak farklı bir fikir önermek isteyen varsa lütfen buyursun
-
30 Haziran 2015, 19:41
#6499
Selam Millet ben geldim
-
30 Haziran 2015, 19:54
#6500
ilkadam adlı üyeden alıntı
Aha bura pendik değilmi ? Hayırlı olsun
-
Ayağımız kick starta değer değmez, gözümüz dağlara çevrilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 22 kullanıcı var. (0 üye ve 22 misafir)