Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
29 Nisan 2015, 14:07
#6281
77 x 53.6 mm piston verelim, hemde harbi 249cc 4 valf + su soğutma çift fan , 23nm tork, 27+hp , kozmetiği yok mağara adamı gibi Hanzo'dur adı.
Süpermoto takımı dakınca, yakışıklı jön kesiliyor , tabii biraz ilgiye muhtaç,
3gün sonra satıştan çekeceğim dünyayı sağıma ay2ı soluma verseler boş ^^
Küçük ilçe yedek parça için 3-4 gün bekle bende usandım, gerçi bütün modellerde aynı durum hattta bazı caponlarda 2 hafta belki 1 ay sürüyor yurt dışından temin.
Hasılı kelam , hamd olsun yaradana , hiç olmamasından eyidir
Reklamlar
-
29 Nisan 2015, 22:27
#6282
CompanERROR adlı üyeden alıntı
15 Gün oldyu parçalar halen ulaşmamış aradım müşteri hizmetlerini gidon yok dediler. Yok gelecek geldi bilmem ne yapacaz haftaya cuma size gönderecez. bu nedir arkadaş ya tiksindim resmen. Adamlar ups kargo ile çalışıyor o da haftada 1 gün geliyormuş. ..cem böyle işi
Sana başıma gelen olayı anlatayım. 5 ay önce Max'ım çalındı ve bulunduğunda bir takım masraf oluşmuştu(560₺) nihayetinde havalar kötü olduğu için parçaların siparişini vermemiştim ve ustamın dükkanında yatıyordu motor. 2 hafta önce parçaları sipariş verdiğimizde "gidon ve akü yan grenajı" eksik gelmişti. Fabrikayı arayıp sorduğumda stokta olmadığını ve yurt dışından sipariş verildiğini söyledi kadın( Sibel Hanım ). Ve nihayet 2 gün önce siparişler elimize ulaştı. Ustamın söylediğine göre yurtdışından değil, İzmir'de bir servisten tedarik etmiş fabrika. Nasıl oluyor da koskoca fabrikada gidon ve grenaj kalmıyor anlam verebilmiş değilim ama sonunda parçalar geldiği için mutluyum.
-
30 Nisan 2015, 21:31
#6283
Arkadaşlar bugün biraz araziye çıktım, bu ön amortisörler sizde de mi sert bendeki maxta mı sorun var, olması gereken esneklik yok,bir crosstan beklenmeyecek kadar odunsu his veriyor. Bendeki sorunluysa bi çaresine bakacam. Motul fork oil siparişi verdim, bi bakımdan geçireceğim zaten ama, sizinkilerde de durum aynı mı cross dediğin frene basınca biraz pusar,bizimki bendeki kendi bildiğini okuyor.asfaltta bile adam gibi çalıştığı yok, motor daha 5 bin küsürde.
-
30 Nisan 2015, 22:28
#6284
bende furs takımını değiştirken şansa amortisörlere bir bakayım dedim sol amortisör bildiğin tas gibi olmuş 1-3cm esniyor.diğeri normal sekilde esniyordu.söktük baktık pompa mekanızması bozulmus.benim anlamadığım sadece arazide sertliğini hissettiriyordu.yolda frene basınca cekme falan yapması gerekmezmiydi.sonuçta hiç esnemiyor.buarada mondial servis rezalet.galiba 8 gün olacak hala amortisör siparisim gelmedi.8 gündür yatıyor motor
-
30 Nisan 2015, 23:35
#6285
Mardin İl Temsilcisi
Kardeş valla parça konusu dert. Üstüne üstlük 18tl kargo ücreti vereceğim. Gidonu iptal ettim Universal takacam ama diğer parçalar mecbur. Yani en iyisinde. 27tl kargo ücreti cepten çıktı. X treme satılsın pulsaar çekeceğim bir rane
-
01 Mayıs 2015, 03:03
#6286
-
01 Mayıs 2015, 10:59
#6287
Amortisör yağını bi arkadaş 1.7 pet bardak demişti, ölçü kabına ayarlayıp döktüm tamı tamına 300ml geldi, demekki 300 alıyor.bu kadar sert olmaması için ince yağ kullansam keçe belki kaçırır diye güvenemedim, motul light-medium ince orta arası 10w yağ aldım,300ml koyup deneyeceğim, yine sert olursa 250 ye düşüreceğim, arazide bakıyorum, adam gibi içe girdiği falan bile yok,adamlar supermoto olarak tasarlamış herhalde.
-
01 Mayıs 2015, 17:49
#6288
Mehmet Turan adlı üyeden alıntı
genelde max ın amortisörlerin sert olmasından sikayet ediliyor,
ama ben önden de arkadan da cok memnundum taki arka patlayana kadar masraf cıktı
mehmet turan sen max la kasıslerden 40 45 ile gecmekten bahsediyorsun
ben babamın honda ps150 si ile ayaga kalkıpyakın hızlarda kasislerden geciyorum,
max ı söylemiyorum bile
porsche911tt adlı üyeden alıntı
Amortisör yağını bi arkadaş 1.7 pet bardak demişti, ölçü kabına ayarlayıp döktüm tamı tamına 300ml geldi, demekki 300 alıyor.bu kadar sert olmaması için ince yağ kullansam keçe belki kaçırır diye güvenemedim, motul light-medium ince orta arası 10w yağ aldım,300ml koyup deneyeceğim, yine sert olursa 250 ye düşüreceğim, arazide bakıyorum, adam gibi içe girdiği falan bile yok,adamlar supermoto olarak tasarlamış herhalde.
sökmüşken kesceleri vs tum sistemi temizleyip tekrar montaj yapın,daha saglıklı olur
birde bir arkadasın dediği gibi iç amortisörleri de kontrol etmekte fayda var.
daha fazla fikir veremiycem ben hiç o işlere girmedim daha.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:58 ----------
arka amortisör kısaltma , arka taraf alcaltma
nette gezinirken denk geldim,
max ın arka amortisör uzunlugu 34 cm imiş
31 cm ve baska 34 cm lik amortisörler mevcut.
montaj yerleri uyarsa--uydurulursa kullanılabilir
orjınal
http://motokacar.com/site/index.php?...duct&id_lang=2
ön yukleme - sertlik ayarlı baska 34 cm lk
http://motokacar.com/site/index.php?...duct&id_lang=2
buda 31cm olan
http://motokacar.com/site/index.php?...duct&id_lang=2
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
01 Mayıs 2015, 20:36
#6289
Sayın xtrememax kullanıcıları 2500 tl limitim var tanıdığınız bildiğiniz satmak isteyen varsa Antalya'da ikametgah ediyorum , bana ulaşın lütfen ..
-
01 Mayıs 2015, 23:40
#6290
yag miktarı için 1.7 pet bardak yazan bendim.tabiki iç pompaya kadar sökünce doğru ölçüm olmadığını anladım.pompanın içerisindede bayağı yağ var.pompa mekanızması aynen amortisörün bütün hali gibi.onun içindede yağ segmanı falan var.tabi pompa bozulunca yapacak birsey yok çünkü kapalı mekanizma.spiral ile kesip onuda dağıttık.segman bozuk oldugu için yağ pistondan yukarı kaçıyor ve sıkısıyor.ne asağı ne yukarı hareket edemiyordu.bakalım yeni amortisör siparis ettik ama galiba 9.gün hala gelecek bekliyoruz.mondial servise Allah düsürmesin
benim tek anlamadığım konu sıkısmış olan amortisör frenleme yapınca çekme yapması gerekmezmi.sonuçta iki kisi ile güç uyguluyoruz ama esnetemiyoruz.fakat sürüste biraz sertlik dısında hiçbir problem yoktu.furs takımını sökmeseydim amortisörün bozuk oldugunu kesinlikle anlamazdım
-
02 Mayıs 2015, 00:26
#6291
by*cambaz adlı üyeden alıntı
yag miktarı için 1.7 pet bardak yazan bendim.tabiki iç pompaya kadar sökünce doğru ölçüm olmadığını anladım.pompanın içerisindede bayağı yağ var.pompa mekanızması aynen amortisörün bütün hali gibi.onun içindede yağ segmanı falan var.tabi pompa bozulunca yapacak birsey yok çünkü kapalı mekanizma.spiral ile kesip onuda dağıttık.segman bozuk oldugu için yağ pistondan yukarı kaçıyor ve sıkısıyor.ne asağı ne yukarı hareket edemiyordu.bakalım yeni amortisör siparis ettik ama galiba 9.gün hala gelecek bekliyoruz.mondial servise Allah düsürmesin
benim tek anlamadığım konu sıkısmış olan amortisör frenleme yapınca çekme yapması gerekmezmi.sonuçta iki kisi ile güç uyguluyoruz ama esnetemiyoruz.fakat sürüste biraz sertlik dısında hiçbir problem yoktu.furs takımını sökmeseydim amortisörün bozuk oldugunu kesinlikle anlamazdım
cekme yapmamıs olabilir,
frenle aynı yön olmasının da cekme yapmamasında etkili olmus olabilir
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
02 Mayıs 2015, 11:52
#6292
arkadaşlar bi arkadaşımada alacaz ama boyu 1.70 civarı motor yüksek geliyor bu konuda basit bir yol varmı motoru alçaltmak için
-
02 Mayıs 2015, 14:36
#6293
Arka süspansiyon 34 cm daha kısasını bulursanız 30cm gibi, bide ön süspansiyonu gidonun ordan mesnet civatalarını gevşetip biraz yukarı kaydırırsanız olur, mesnet civatalarını çok sıkmayın, mesneti kırar, döküm alüminyum sıkışmayı pek sevmez, orta karar olsun.
-
02 Mayıs 2015, 21:43
#6294
Arkadaslar merhaba motorum 13000 de . Bu km de sunlari degismenin zamani geldi dediginiz parcalar nedir.
Gecenlerde arazide debriyaj telim kopunca boyle bir soru geldi aklima. Yardimci olursaniz ssevinirim
-
02 Mayıs 2015, 22:35
#6295
Kilometre halatını çıkarıp yağla, Kilometre redüktörü, ön göbekteki onu yağla, teker bilyalarını kontrol et, jant telleri gevşekse akort ettir, arka maşa saplaması japonlarda gresörlü basıyorsun gresi maxta gresör yok yada ben görmedim, boşluk var ya da yok greslense iyi olur, iyi usta olmassa hazırı bozar yalnız sıvı yağ kullanma ama, motorun durumuna göre subap ayarı yapılabilir,yani genel yağlama yapmak lazım,acil durumlarda gaz halatı kopan arkadaşlar için;rölantiyi iyice yükseltin şehir içine pek girmeden eve götürür, debriyaj halatı koparsa, motoru çalıştırın biraz itekleyin biraz hız kazansın üstüne binin 2 ye atın, devam edin, vites yükseltmek için anlık gazı kısıp hemen vitesi yükseltin gazı geri verin, 1snden az sürede yaparsanız hissetmezsiniz bile, vites düşmek için hızı baya düşürüp yapın, kısa süre böyle kullanmanın motora hiç bir zararı olmaz, vites yıldızı bu kadarlık zorlamadan zarar görmez, ikisi birden koparsa gökten bişey yağar diye bir süre yere oturun , gaz pistonuna ip bağlayıp elinizle çekmeniz lazım,debriyaj elle çekilemez.
-
03 Mayıs 2015, 16:04
#6296
cem usta 18 ön cember için millerin uzunluğu tam 180mm (xtreme maxın ön göbeği için), mil başların açıları resimlerdeki gibi yaklaşık 45 derece... ben burgulu mil ve 90 derece olanlardan aldım ve 45 dereceye büktüm, bükmelerin açıları tam ayarlanmazsa yuvalarına tam oturmuyor ve sıkarken sorun oluyor ve darbelerde daha çabuk kırılıyor... millerin kalınlığı size kalmış, ben 5 mm olanlardan taktım daha dayanıklı olsun diye ama şimdi keşke 4 mm olandan taksaydım diyorum çünkü 4 mm olanlar darbelerde daha hızlı kırılacaktır ve aluminyum çembere zarar vermiyecektir, ama yok miller kırılmasın, çember buküldüğünde gider 40 tl ye yenisini alırım diyorsan 5 mm daha mantıklı
-
04 Mayıs 2015, 12:00
#6297
Mardin İl Temsilcisi
-
04 Mayıs 2015, 20:21
#6298
İnce teker daha sağlıklıdır,unilli 80 90 21 kullanıyorum her alanda memnunum, gidonu ben de değiştireceğim eni daha uzun olması lazım normalde cross gidonun, orjinal gidon cg gidonu gibi, sendeki de geniş sanırım, linki var mı. Geniş gidonun hem yön vermesi kolay hem de yatınca koruma görevi oluyor her şartta daha iyi yani
-
05 Mayıs 2015, 00:40
#6299
Merhaba herkese kolay gelsin öncelikle
Tecrübeli anlayan arkadaşlara sorum olacak geçtiğimiz haftasonu Ankara-Safranbolu gezisi yaptık giderken sorun yaşamadım ama gelirken far patladı.
Karanlığa kaldık o yüzden yer yer uzunları yakıp gittim bi süre sonra önce kısa farım patladı sonrada uzunlar patladı bunlar haricindeki herşey çalışıyordu parklar stop sinyal vs. 10 km arkadaşların farı ile gittim ilk benzinlikte durup söküp yenisini aldım ama çin malıydı(12v 55w H4 far) 1 km gittim gitmedim o da aynı şekil önce kısa patladı sonra uzun far selektör yapar gibi yanıp yanıp söndü 3-5km sonra oda yandı. Baya bi süre benzinlik ışık vs olmayınca yine arkadaşların farından yararlanarak yol aldım sonrada Ankara'ya yaklaştım diye değiştirmedim nasılsa patlar düşüncesi ile. Aşağı yukarı 150 km farsız geldim anlayacağınız. Bugün gidip Mondial'in montajda kullandığı motordan çıkan fardan aldım(philips 12v 35w H4 far) yeniden taktım kısalar yine patladı. Döndüm geri bu kezde 12v 55-60w H4 Osram marka far aldım şimdilik sorun yok ama neden 3 farıda yaktı patlattı anlayamadım. Birde şunu fark ettim dip gaz giderken patlatıyor. Aşırı yüklenmemi yapıyor, dinamodamı sorun var başka bişeymi tahmini olan ya da başına gelen varsa paylaşırsa sevinirim.
ha bir de @companerror gidonu nerden kaça aldın sağlam mı paylaşırsan sevinirim.
-
05 Mayıs 2015, 00:56
#6300
Sorun konjektör arızası olmalı, görevi şudur, solda statör içindeki sargılar elektrik üretir, devir arttıkça 70-80 volt gibi voltaj oluşur, bildiğin jenertör gibi yani, konjektör bu voltajı 14.4voltta indirir hem aküyü doldurur hem de bize elektrik sağlar, far kısa devre yapsa kablolar yanar öyle bişey yoktur muhtemelen, fara 16 volttan fazla voltaj gelirse patlar, kısa direk gider uzun biraz daha dayanır, %90 konjektör arızası olmalı, akünün + kutup başına gelen kırmızı kabloyu aküden ayırın amaç yanlış ölçülmesin yani akü dolarken düşük görünebilir, kırmızı kabloya gelen voltaj gaz verilince artıyor mu bakılmalı.zaten dip gazda patlıyor demişşin şüpheli kesin gibi, bi ara konjektör bozdum, düşük devirde eve kadar gitmek zorunda kaldım, devir arttıkça voltaj arttığı için kaçak yapıyordur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)