Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #6261

    Üyelik
    15 Ekim 2014
    arkadaşlar pazartesi furş takımım ve sol amortisör siparisim geliyor.furs takımını değişirken göbek bilyaları için hangi gres yağı kullanmam gerekir.fark eder mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6262
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    kaucuklu tabir edilen yuksek dayanımlı gress kullan bence
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  3. #6263
    BerkayGünönü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial X-Treme Max -- SYM Wolf SB250
    Bugün benim motorumun eski sahibi ozgranl ile birlikte günü birlik Kerpe seyahati yaptık. Dönüşte Şile limanında fotoğraf çektirelim dedik.

  4. #6264
    serdar8787 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2013
    Şehir
    Nevşehir
    Motosikleti
    X-Treme Max 220 modifiye
    arkadaşlar navigasyon cihazımı formatladım ve çalıştı sonunda

    dün hız ölçümü yaptım... dijital gösterge 107-109 hız gösterirken navi 100 hız gösteriyor, bilginiz olsun (zaten nerdeyse her araç kilometre saati 4 ile 6 km/h fazla gösteririr)



    cem ustam düşüncelerimiz aynı demek, bende 3 gün önce 10-50 motorsiklet yağı sipariş verdim, benim şahsi düşüncem... 10-40 biraz fazla ince geliyor, 10-50 bence daha fazla koruyucu ve yüksek sıcaklıklarda 10-40 kadar incelme yapmaz

    bazi arkadaşlardan ve internetten edindiğim bilgileri toplayarak motorsikletlere özel üretiliş yağın kat kat daha mantıklı ve faydalı olduğunu anladım (debraj ve dişli açısından)... petronas-syntium yağları Formula 1 ve mercedez dtm yarışlarında kullanılan yağlardan biriymiş, yani nekadarda türkiyede çok bilinmesede fiyat ve performans olarak çok kaliteli bir yağ



    http://www.hepsiburada.com/liste/pet...tegoryId=26005



    bugün sıfır arka çemberi ön çemberin rengine boyadım

    önce hafif zımpara



    birinci kat boya




    ikinci kat boya





    ve en son kat vernik sprey boya atılacak, pazartesi boyalar gelir devamını paylaşırım
    original kadar dayanıklı olacağını sannetmiyorum ama vernikle biraz daha dayanıklı olacaktır
    cenkito ve Tolga Can bunu beğendiler.

  5. #6265
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    Petronas büyük bir şirkettir, malezya menşeili, arabada oto için olan yağını kullanıyorum, motosiklet yağını da güvenle alabilirsiniz.
    serdar8787 bunu beğendi.

  6. #6266
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    ön fren işi tamamdır, ilk günkü gibi saglıklı konuma geri döndü.
    serdar8787 ve CompanERROR bunu beğendiler.

  7. #6267
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön fren işi tamamdır, ilk günkü gibi saglıklı konuma geri döndü.
    Helal sana. Ben anlamadım ama fren niye temizlenir ki :D benimki 130 yapsın diye kadırga düşünüyorum ya 250gy

  8. #6268
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı CompanERROR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Helal sana. Ben anlamadım ama fren niye temizlenir ki :D benimki 130 yapsın diye kadırga düşünüyorum ya 250gy
    kadırga hikaye, dip gaz son nefesinde belki o hızları görür, ki o parayı haketmiyor.

    rks de benim hosuma gitmiyor.

    illa güç ve hız istiyorsan titresimde sorun olmaz dersen 1000-1500 liraya motoruna 250cc cg blok takarsın olur biter

    ama suana göre titresimde artar, tabi hız ve güç te.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  9. #6269
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kadırga hikaye, dip gaz son nefesinde belki o hızları görür, ki o parayı haketmiyor.

    rks de benim hosuma gitmiyor.

    illa güç ve hız istiyorsan titresimde sorun olmaz dersen 1000-1500 liraya motoruna 250cc cg blok takarsın olur biter

    ama suana göre titresimde artar, tabi hız ve güç te.
    6100TL sıfır motor 250cc hemde nasıl hak etmez :D
    Adalet yok,eşitlik yalan. Hepimiz insanız ulan!! |Ne kadar yükselsende hayat 180' & Saygım kadar kinim de var

  10. #6270
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    Cross motorda güvenli max hız 100dür,fazlası rahatsızlık, rüzgar, güvensiz sürüştür hemde araba gibi yakar,gerek de yok, o hızlarda vgüvenli sürüş için 500cc tercih edilmeli. Gerisi apachilik ve sonu mutlu bitmiyor, 5 yıldır cross kullanıyorum, 90 ı görse yeter diyorum.yine de sen bilirsin, saygılar
    Carbondioxid, CompanERROR ve serdar8787 bunu beğendiler.

  11. #6271

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı porsche911tt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cross motorda güvenli max hız 100dür,fazlası rahatsızlık, rüzgar, güvensiz sürüştür hemde araba gibi yakar,gerek de yok, o hızlarda vgüvenli sürüş için 500cc tercih edilmeli. Gerisi apachilik ve sonu mutlu bitmiyor, 5 yıldır cross kullanıyorum, 90 ı görse yeter diyorum.yine de sen bilirsin, saygılar
    Elinize sağlık işin özetidir , bu sebeblerden çifte dabanca ile takılıyorum sm/cross takım , 1 gövde 2 ayrı karekterde motor vesselam.

  12. #6272
    İbrahim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2012
    Alıntı porsche911tt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cross motorda güvenli max hız 100dür,fazlası rahatsızlık, rüzgar, güvensiz sürüştür hemde araba gibi yakar,gerek de yok, o hızlarda vgüvenli sürüş için 500cc tercih edilmeli. Gerisi apachilik ve sonu mutlu bitmiyor, 5 yıldır cross kullanıyorum, 90 ı görse yeter diyorum.yine de sen bilirsin, saygılar
    Bende genel olarak 80-90km duruma göre 60 lara düşüyorum yolda ama 90kmden sonra ağır bir şekilde anca 100 civarına çıkıyor buda sollamak gerektiğinde büyük sıkıntı oluyor. Nadiren güvenli bulduğum noktalarda 105 civarına çıktım test amaçlı. Önümde 90-95km civarı bir hızda giden büyük bir taşıt olduğunda ben araya epey mesafe bırakıyorum ama nadirende olsa afedersiniz kıcımın dibine kadar girmiş bir araba yüzünden tedirgin oluyorum. Bir an önce kurtulmak istiyorum oradan ama malesef bu her zaman gerçekleşemiyor gaz açıyorum yeterli hıza çıkamıyor gazı kesemiyorum yavaşlayayıp yol veremiyorum geçmiyorda beni ortalama 3 metre geride çarpacak bir ara omuz hizamdan baktığımda tamponu neredeyse dibimde görmüşlüğümde var. Asfaltta gitmek çok korkutucu hakikaten :D o şoförüde suçlamıyorum bir araba bir arabayı belki o kadar yakın takip edebilirde ben 2 tekerliyim arkadaşım ani fren yapsam kayabilirim sen dalgın olursun fren yapamazsın çarpabilirsin üstümden geçersin az düşünsenya

    Sırf bu yüzden acaba cc mi arttırtsam azıcık bende diye bilgi,fikir topluyorum ve soruyorum :D bizim motora 67 lik silindir varmı bu 250 mi oluyor? birkaç saat önce biryerden fiyat aldım sadece silindir değiştirecekmiş 250lik olacakmış bunun doğruluğu nedir? ben sadece silindirle bile 200 olacağını düşünmezken garip.
    CompanERROR bunu beğendi.

  13. #6273
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Alıntı İbrahim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende genel olarak 80-90km duruma göre 60 lara düşüyorum yolda ama 90kmden sonra ağır bir şekilde anca 100 civarına çıkıyor buda sollamak gerektiğinde büyük sıkıntı oluyor. Nadiren güvenli bulduğum noktalarda 105 civarına çıktım test amaçlı. Önümde 90-95km civarı bir hızda giden büyük bir taşıt olduğunda ben araya epey mesafe bırakıyorum ama nadirende olsa afedersiniz kıcımın dibine kadar girmiş bir araba yüzünden tedirgin oluyorum. Bir an önce kurtulmak istiyorum oradan ama malesef bu her zaman gerçekleşemiyor gaz açıyorum yeterli hıza çıkamıyor gazı kesemiyorum yavaşlayayıp yol veremiyorum geçmiyorda beni ortalama 3 metre geride çarpacak bir ara omuz hizamdan baktığımda tamponu neredeyse dibimde görmüşlüğümde var. Asfaltta gitmek çok korkutucu hakikaten :D o şoförüde suçlamıyorum bir araba bir arabayı belki o kadar yakın takip edebilirde ben 2 tekerliyim arkadaşım ani fren yapsam kayabilirim sen dalgın olursun fren yapamazsın çarpabilirsin üstümden geçersin az düşünsenya

    Sırf bu yüzden acaba cc mi arttırtsam azıcık bende diye bilgi,fikir topluyorum ve soruyorum :D bizim motora 67 lik silindir varmı bu 250 mi oluyor? birkaç saat önce biryerden fiyat aldım sadece silindir değiştirecekmiş 250lik olacakmış bunun doğruluğu nedir? ben sadece silindirle bile 200 olacağını düşünmezken garip.
    İlk paragrafını aynen yaşıyorum o yüzden bazen hız gerekli. Olmazsa olmaz oluyor bazı durumlarda
    Adalet yok,eşitlik yalan. Hepimiz insanız ulan!! |Ne kadar yükselsende hayat 180' & Saygım kadar kinim de var

  14. #6274
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    Krank değilmeden 174cc olur 67 pistonla. Hesabı hacim:piston yarı çapınınkaresi x pi (yani 3.14) x krankın silindir içindeki salınım uzunluğu yani h v(hacim) :rkare x pi x yükseklik(h)
    67 piston için :33.5x33.5x3.14x49.5=174cc 49.5 orjinal krankın uzunluğu krank değişmeden sonuç bu, krankı da çok büyük alırdan biel kolu silindire değer 200lük krank alınmalı, aslında krankın biel kolu pernosu biraz merkezden dışa alınınca yolu uzamış oluyor, hazır 200lük krank biraz daha ağır tabi
    serdar8787, cenkito ve dr.asc bunu beğendiler.

  15. #6275
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Alıntı porsche911tt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Krank değilmeden 174cc olur 67 pistonla. Hesabı hacim:piston yarı çapınınkaresi x pi (yani 3.14) x krankın silindir içindeki salınım uzunluğu yani h v(hacim) :rkare x pi x yükseklik(h)
    67 piston için :33.5x33.5x3.14x49.5=174cc 49.5 orjinal krankın uzunluğu krank değişmeden sonuç bu, krankı da çok büyük alırdan biel kolu silindire değer 200lük krank alınmalı, aslında krankın biel kolu pernosu biraz merkezden dışa alınınca yolu uzamış oluyor, hazır 200lük krank biraz daha ağır tabi
    Zeka fışkırıyor yeminnen. 10yıl okusam yine anlamam şu hesaplamayı asfjklas ama 174 cc olması güzel olur süper olur hatta
    Adalet yok,eşitlik yalan. Hepimiz insanız ulan!! |Ne kadar yükselsende hayat 180' & Saygım kadar kinim de var

  16. #6276
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    Silindir büyüyünce, sıkıştırma artacağından motorun düzeni bozulacaktır, belli bir zaman sonra arıza veriyor yapmışken 200lük setle yapmak lazım.

  17. #6277

    Üyelik
    28 Nisan 2015
    2500 Tl bütçeyle temiz bi xtreme bulabilir miyim acaba ?

  18. #6278
    13yolcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda 600F
    Bizim motora uygun daha uzun ön çamurluk hangi marka modellerde var bilgisi olan varmı? Biraz kurcaladım interneti ramzey in uyuyomuş sanırım doğrumudur ?

  19. #6279
    İbrahim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2012
    Alıntı xtremelife adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2500 Tl bütçeyle temiz bi xtreme bulabilir miyim acaba ?
    Aşağıda ilk sayfada en düşük 3.200 gördüm ama şans.
    http://www.sahibinden.com/motosiklet-mondial-x-treme-max

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------

    Alıntı porsche911tt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindir büyüyünce, sıkıştırma artacağından motorun düzeni bozulacaktır, belli bir zaman sonra arıza veriyor yapmışken 200lük setle yapmak lazım.
    Teşekkürler o kadar rodajıylada uğraştım bari orjinal haliyle devam edeyim

  20. #6280
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    arkadaslar silindir hacim arttırma hem genişlikle hemde uzunlukla olur

    silindir uzunlugunuda krank belirler

    yani krank değişmeden silindiri ne kadar genişletirsenizde ancak bir yere kadar

    piyasada 150 cc kranka göre 65,5 mm olarak standart silindir var

    oda 166 cc yapar, 67 mm ye ben denk gelmedim tornada vs 200 luk olan kısaltılabilir ancak ugrasmaya degmez

    silindir hacimlerine benzetme olsun




    tamirciler 150 nın silindirini genişletmeyle hacminde cok artacagını sanıyor ancak sadece kendini kandırıyor.

    klasık cg lerde

    100 ve 150 cc de krank mesafesi 49,5mm dir

    200 cc lerde krank mesafesi 62,2 mm

    250 cc lerde genelde 65mm yada 66,2 mm dir.

    silindirler ise

    150 cc için 62mm
    200 cc lerde 63,5 mm
    250 cc diye gecen motorlarda 67 mm dir

    (250 cc diye anılan cg ler zaten 223 yada 232 cc dir)

    yani bu tamirciler orjınal 150 cc ye 62 yerine 65,5 yada 67 takılınca 200 yada 250 cc olacagını söylüyorlar

    aslında en fazla ve sadece 166 yada 174 cc civarına cıkıyor, tabi orjınal krankla

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:49 ----------

    bu arada piyasadaki 250 cc diye anılan 67,70,72 mm silindirler geniş kartel diye tabir edilen

    farklı silindir saplama mesafesine sahip urunlerdir

    max ın kartele uymazzzz.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)