Motoru 500 de bakima girdi usta debrijin yukarda kavriyor dedi ayarladim falan dedi ama debriyaj kolunda bosluk olusmus normalmi bilmiyorum daha ilk vitesli motorum bakalim ogrenmeye calisiyorum yardimlarinizla
Motoru 500 de bakima girdi usta debrijin yukarda kavriyor dedi ayarladim falan dedi ama debriyaj kolunda bosluk olusmus normalmi bilmiyorum daha ilk vitesli motorum bakalim ogrenmeye calisiyorum yardimlarinizla
biraz boşluk normal kolun en ucundan 1.5 cm olacak şekilde ayarlanır normalde
Sert geçişi kastettim evet, yayın daha sertini taksan bu sefer maneti çekmek zorlaşır, önemli olan yayın uzunluğunu yitirip yitirmemesi olarak belirleniyor service manuallerde,maneti çekince debriyaj çatalı tasın ortasına basar,yayların gerginliği azalır, sac ile balata birbirine yine değer ama birbirlerine iyi basamaz, balata tasının dış yüzeyinde balatalar takılı olduğu için motor devri hızına göre, saclar ise vitese göre teker hızında döner, duruyorsak dönmez, maneti bırakınca balata ile sac kavuşur ve kavrama gerçekleşir, yüzeyler ne kadar az aşınmış halde ise kavrama o kadar güçlü olur, saclar içerden şanzuman 1.gruba ordanda 2.grupla tekere bağlı, balata ise taşın dişli kısmı ile kranka bağlı yani.her ikisi de yeni ise kavrama o kadar güçlü olur yani
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
hangi yağları kullandınız ve memnun kaldığınız yağları yazarmısınız,ilk ben yazayım totalde satılan elfin 10-40 ,shellin 15-50 ,castrolün 10-40 power enduro resimli olan sarı renk yağını kullanmıştım ve hepsi de motosiklet yağı idi ve şahsi fikrim olarak
1.castrol
2.elf
3.shell idi
şahsi sıralamam bu şekilde hepsi de 40-50 derece yaz sıcağında denendi.en az performans kaybı castrolde yaşadım.
arkadaşlar yağ demişken motor yağını gösteren camınız kirlendi ise ve motorun içini komple temizlemek ve camı tertermiz görmek istiyorsanız,motoru ısıttıktan sonra yağı boşaltın motor sıcakken yağ daha akışkan olur ve tahliyesi kolay olur ,şimdi normal yağ koyar gibi 1lt mazot koyun kontak kapalı motor dik konumda iken 10 kere falan yavaş yavaş marş koluyla marş verin tabi çalıştırmaya gerek yok ,mazot tüm kısımlara nüfuz etsin,ben risk alıp çok az elden marş düğmesiyle bunu yapıyorum işin aslı riskte yok ama yine de sizi ürkütmemek için ayak marşı yazdım,mazotun nüfuz ettiğini kestirdiğinizde boşaltın ,ve 1 lt uyduruk bir yağ koyun araba yağı ya da petrolden 10-40 bir yağ alıp koyabilirsiniz,bu yağı koyup motoru dik konumda tutup çalıştırın rölantide 2-3 dakika çalışsın ,motor biraz ısınınca bu yağı da boşaltıp artık kendi istediğiniz motosiklet yağını koyabilirsiniz,bu uygulamanın hiçbir zararı yoktur,içerde mazot varken çalıştırıp gezmedikten sonra sorun olmaz ben castrol koymadan önce uygulamıştım ve dağ bayır gezdikten sonra hala yağımın tertemiz olduğunu gördüm .temizlikten önce yağ çabuk kararıyordu.kaliteli yağlar uzun ömürlü ve pahalı olduğu için daha uzun süre temiz kalması amacıyla uygulayabilirsiniz. bilginiz olsun saygılar.mazot yerine benzin falan koymayın ama sakın. güümmmlersiniz
ben castrol ve elf kullandım ama hangisinin daha iyi olduğunu kestiremem çünkü çok dikkat etmedim, muhtemelen castrol daha iyidir....
ben geçen sene mazotla temizlemiştim
konu açılmışken birde şunu söyleyim, ben dün bir motorsiklet videosuna baktım orda motorlara normal araç yağlarının konulmaması gerektiğini söylüyor, yağların viskoziteleri ayrı olduğu için, motorsikletler tek yağ ile tüm aksamları yağladığı için herhalde
bu konuda daha ayrıntılı bilgisi olan varmı
Castrol magnatec 10-40 araç yağı denedim bakalım ne olacak diye, hiç kaçırmayan debriyaj kaçırmaya başladı, demekki olmuyor dedim değiştirdim.mecburi veya aciliyet olursa kullanılabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:34 ----------
Furşu neden değiştireceksin ölmez o daha, boşluğunu al yada aldır tamamdır
furs takimini sokup uyumlu model aranmali
yada servisden alinmali
ben bir ara degismeyi dusundum
parcaciya gidip tahmini takim aldim
ust kismi acinca farkli oldugu gorup
esileri yaglayip kapattim
aldiklarimi da iade ettim
uzun lafin kisasi orjinaller cikmadan uyumlu model bulmak zoR, en azindan ben bilmiyorum
En son uzun yola çıkmadan motul 10w40 5100 kodlu yağı koydum boşa geçme çok rahatladı motorun seside değişti vızır vızır eden motor simdi fuzur fuzur diye gidiyor castrol de debriyaj kaçak yapıyordu hep şimdi o sorun yok... bende 9000 km geldim hep asfalt kullandım 10000 km de ne yapayım motora en son hava filtresi değişti, buji değişti, yağ filtresi temizlendi baya da parça çıktı içinden, subab ayarı falan hiç yapılmadı ama dinleyen ustalar sıkıntı yok diyor. Ön jantta paslanma başladı boyamaktan başka çare yok galiba :/
Çok titiz bir arkadaşım motoru ilk aldığımda castrol 10-40 4t önermişti onu kullanıyorum her hangi bir başka marka daha kullanmadım.
Mondial Sağolsun Origine riviere dandy rosso göndermişler internette 330 - 350 tl arası değşiyor benim dandik kasktan daha iyi oldu
Bu arada iki gündür motora binemiyorum birazdan arkadaşın bağ evine taş toplmaya gidecegiz (ehliyet halen yok 1300km) inşallah çevirme de yoktur :D
arkadaslar dun motorda 1.vitesde dip gaz actim
45km yi gordu, sonra 3e atip devam ettim.
dip gazda titresim baya hissediliyordu.
modifiye hali merak edenlere bilgi olsun
diye yazdim
son vitesde 100..110 km de titresimden fazla
rahatsiz olmuyorum
soran olacaktir,
son hiz denemedim,dipgaz acmadan
bir ara 120 civari yapmistim
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
arkadaşlar... 2 gün önce yolda sürerken arka fren sıkmaya başladı, hemen orda arka freni söktüm ve arkadaşla şehir içinde inceledik... denemelerimize ve tahminlerimize göre hidrolik pompa bozuk diye tahmin ediyorduk... gittim aldım 50 tl ye taktım ama yine düzelmedi, havasınıda aldım pompanın sona vurmasınıda ayarladım ama yok basınc yapmıyor fren sıkmıyor... az bir yağ ile 90% hava püskürtüyor..... sorun nerde olabilir aceba ???
havasını tam alamamıssın ki az yagla yuzde 90 hava püskürtüyor
alamıyorum havasını ustam, önce pompalıyorum sonra hava vidasını açıyorum ve tekrar pompalıyorum ve basılı tutuyorum ve sıkıyorum vidayı ama sürekli hava geliyor pedal sıkıştırmıyor, bunun özel bir tekniği varmı
arkadaşlar bugün furş takımı değişimi için ön tarafı komple söktüm ayırdım.sans eseri amortisörlere bir bakayım dedim sağ tarafı bastırınca normal esniyor fakat sol taraf esnemiyor.sol amortisörün gidona bağlı olan üst vidası asağı gelecek sekilde ters esnetmeye çalıştım biraz esnedi sonra normal konumuna cevirip esnetince 5-6 kez normal esniyor ve birden sertlesiyor.ters iken güzelce esniyor ve düz cevirince 5-6 kez yine güzel esniyor ama birden sertlesip tas gibi oluyor.ustama götürdüm söktü temizledi inceledi birsey bulamadı.yağı yeniden koydu topladı ama hala sorun aynen devam ediyor.sizin basınıza böyle birsey geldimi?resmen motosikletten soğudum arkadas nedir benim bu xtreme maxdan çektiğim
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)