Detaylı aanlatamicam. u donusu yasak bir yerde ben sağdan giderken adam yasağı demek için soldan sağa ani karınca bana çarptı. Motora gitmedim. Zaten işlek bir yerde suremiycem de zaten
Detaylı aanlatamicam. u donusu yasak bir yerde ben sağdan giderken adam yasağı demek için soldan sağa ani karınca bana çarptı. Motora gitmedim. Zaten işlek bir yerde suremiycem de zaten
Cem kardeşim sağolsun her derdimize yetişiyor, konuyu oda biliyor belki daha geniş bilgiye ulaşmıştır dedim, bana Çin ve Avusturalya'dan verilen ortak cevap = 0.04 emme , 0.06 mm egzoz değeri idi xmoto25v4 için , tabii ayarlamak mümkün değil ses olrarak geri döndü.
Şuan 0.15mm her 4 valf ayarlı gariptir ses yine var bende 0.10'a düşesim var neyse.. Cem'i bekleyelim
Ne geldiyse başımıza cem bey yüzünden dir
firat kardesim kaza haric her seyi yuklenirim
cok ama cok gecmis olsun,
karbon sana yarin ayrintili donerim
Bende gelip Serdar abinin motorunu görmeyi çok istiyorum yol biraz uzun ve tecrübem yetersiz diye çok niyetlenmiyorum ama gerçekten çok istiyorum motoru görmeyi
Sübap boşluğu ayarı konusunda cg 125 i honda ilk çıkardığında 0.08 yapın demiş, bunlarda ufak oynama olabilir sorun olmaz, mesela 0.01 lik esnemeden sıkıntı çıkmaz, sübaplarda kalite ısıya uğradığında uzamaması ile orantılıdır, iyi sübap ısı altında ne kadar az uzarsa o kadar kalitelidir, cg125 ilk üretildiği zamanın madeninin kalitesi ile şimdiki çin malları arasında kalite farkı olacağından,ısı altında daha çok uzayabilir, yani bana göre 0.08 emme 0.10 egzost boşluğu verilerek ayar yapılıp, deneme yaparak en iyi sonucu bulmak lazım egzostun boşluğunun fazla olmasının sebebi ısıya direk maruz kalmasıdır, sübap ayarından sonra kabüratör hava ayarı da yapmak faydalı olur, iki işlemde soğuk motora yapılır, hava ayarı için hava filtreniz temiz iken rölanti 5-6 bin devire yükseltilip sabit iken hava ayar civatası sağa ya da sola çevrilerek rölantinin düşmediği en yüksekte kaldığı aralık bulunur ve orda bırakılır, sonra rölanti normal seyrine alınır.
Bloğu değiştirmedim ben ama içindeki rulman yatakları tornayla büyütüldü. Şase nosu değişmiyor ama değişse bile muayenede hafif kusurlu olarak geçer sıkıntı olmaz. çevirmede de bakan olmaz zaten
Geçmiş olsun ayrıca
cem ustam... pistonun üst ölü noktasını bulmak için kıvılcım çıkartmasına bakıyorum ama kıvılcım vermiyor, başka bir yöntem varmı ÜÖN bulmak için
az kaldı, son 90 sayfa...
neler olmuş neler, sitede hatta TR de bu kadar başarılı paylaşımların olduğu, birbirine bukadar yardımcı olunan, iyi anlaşılan, modifiyenin alıp yürüdüğü başka bir başlık var mıdır bilmiyorum.
Alette tahmin edilenden daha sağlam çıkmış gördüğüm kadarı ile. durmak yok okumaya devam...
Motor henüz elime geçmedi ama solda statör kapağının ortasında kapak var herhalde, ordan volanta ulaşılıyorsa yanlış değilse 14 lokma ile volantı çevirebilirsin, bujiyi sökersen rahat döner, kapağın üst tarafındaki düz tornavidalık tapayı açınca çentik vardır volantın üzerinde T işareti çektikte iken piston üst ölü noktada olur, ayrıca bujiyi sökerek içeri düşmeyecek uzunlukta kalem gibi bişeyle üstte olduğunu teyit edebilirsin
Beyler şimdi benim şöyle bi sıkıntım var
Önceden motorla 115 üstünü görüyodum hemen hemen sübap ayarı yaptırdım geçen gün motorun ilk çalışması düzeldi önceden stop edıyodu yada hemen marş almıyodu arka subap çok sıkıymıs şimdi rahat calısıyo tek marşta motorun hızlanması çok iyi oldu çok çabuk hızlanıyor ama şimdide ne kadar zorlasamda 100den yukarı çıkmıyor ve motordan şangır şangır ses geliyor ustaya sordum subapların ucu gitmiş o ses yapıyor dedi ama degısmesede sesten başka sıkıntı yapmaz dedi. Subapları değiştirsem son hızda bi artış olur mu? Motor 180cc yapılmış ve ön dişli büyük şu an
sende zaten xtreme max yokmuydu....çentikle hiç uğraşmadım... bugün mondial yazan kapağı söktüm orda 14 lokma ile iki subap da boşa gelene kadar sol çevirdim...
egzoz subabını hafif sıkı geçme 0.10 yaptım emme subabını sıkı geçme 0.10 yaptım
subapların ikisinede 0.10 sentil çok zor geçiyordu yani nerdeyse hiç girmeyecekti hatta emme subabına girmedi bile
subapların aralığını nekadar yaptırdın veya gördünmü yaparken
Valla hiç anlamadığım için uzaktan izledim sadece usta kendi ayarladı
Düzgün ayarlandı ise karb. hava ayarına bakabilirsin, rölantiyi baya yükselt, sonra hava ayar vidasını sağa yada sola çevirerek en yüksek deviri bulduğun aralıkta bırak ve rölantiyi normale al sola çevirince hava artar sağa kısar, gaz verince egzosttan siyah duman varsa hafiften, hava az yakıt çok demektir, sola çevirip havayı artırırsan ideal karışımı yakalarsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:39 ----------
Serdar motor daha elime geçmedi birader kullanıyor, daha önce xl185 vardı mondi ile daha tanışmadım. Ondan tahmin ile yazdım genel mantık hep aynı olduğu için
kac km de motor?
o kadar cabuk subab yemez bence,
eskiye göre ses arttı ise subabları az gevsek ayarlamıstır,
son hızı kafaya takma, subabların sesli calısması sessiz olmasından daha iyidir
saglıklıdır, cok ısınıp yanmasını sessiz konuma göre engeller.
serdar bence centikle ugrasarak tekrar yap
krankın dönmesi subablar bosta olsa dahi subab buslugunu değiştirebilir
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)