Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #6181
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Detaylı aanlatamicam. u donusu yasak bir yerde ben sağdan giderken adam yasağı demek için soldan sağa ani karınca bana çarptı. Motora gitmedim. Zaten işlek bir yerde suremiycem de zaten


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6182

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Cem kardeşim sağolsun her derdimize yetişiyor, konuyu oda biliyor belki daha geniş bilgiye ulaşmıştır dedim, bana Çin ve Avusturalya'dan verilen ortak cevap = 0.04 emme , 0.06 mm egzoz değeri idi xmoto25v4 için , tabii ayarlamak mümkün değil ses olrarak geri döndü.

    Şuan 0.15mm her 4 valf ayarlı gariptir ses yine var bende 0.10'a düşesim var neyse.. Cem'i bekleyelim
    cenkito ve serdar8787 bunu beğendiler.

  3. #6183
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Ne geldiyse başımıza cem bey yüzünden dir
    cenkito bunu beğendi.

  4. #6184
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    firat kardesim kaza haric her seyi yuklenirim
    cok ama cok gecmis olsun,
    karbon sana yarin ayrintili donerim
    Carbondioxid ve serdar8787 bunu beğendiler.

  5. #6185
    Volteria - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    X Treme Max 150
    Bende gelip Serdar abinin motorunu görmeyi çok istiyorum yol biraz uzun ve tecrübem yetersiz diye çok niyetlenmiyorum ama gerçekten çok istiyorum motoru görmeyi
    serdar8787 bunu beğendi.

  6. #6186
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    Sübap boşluğu ayarı konusunda cg 125 i honda ilk çıkardığında 0.08 yapın demiş, bunlarda ufak oynama olabilir sorun olmaz, mesela 0.01 lik esnemeden sıkıntı çıkmaz, sübaplarda kalite ısıya uğradığında uzamaması ile orantılıdır, iyi sübap ısı altında ne kadar az uzarsa o kadar kalitelidir, cg125 ilk üretildiği zamanın madeninin kalitesi ile şimdiki çin malları arasında kalite farkı olacağından,ısı altında daha çok uzayabilir, yani bana göre 0.08 emme 0.10 egzost boşluğu verilerek ayar yapılıp, deneme yaparak en iyi sonucu bulmak lazım egzostun boşluğunun fazla olmasının sebebi ısıya direk maruz kalmasıdır, sübap ayarından sonra kabüratör hava ayarı da yapmak faydalı olur, iki işlemde soğuk motora yapılır, hava ayarı için hava filtreniz temiz iken rölanti 5-6 bin devire yükseltilip sabit iken hava ayar civatası sağa ya da sola çevrilerek rölantinin düşmediği en yüksekte kaldığı aralık bulunur ve orda bırakılır, sonra rölanti normal seyrine alınır.
    serdar8787 ve Carbondioxid bunu beğendiler.

  7. #6187
    drumstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    aydın/didim
    Motosikleti
    xtreme max "250"
    Bloğu değiştirmedim ben ama içindeki rulman yatakları tornayla büyütüldü. Şase nosu değişmiyor ama değişse bile muayenede hafif kusurlu olarak geçer sıkıntı olmaz. çevirmede de bakan olmaz zaten

    Geçmiş olsun ayrıca

  8. #6188
    serdar8787 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2013
    Şehir
    Nevşehir
    Motosikleti
    X-Treme Max 220 modifiye
    cem ustam... pistonun üst ölü noktasını bulmak için kıvılcım çıkartmasına bakıyorum ama kıvılcım vermiyor, başka bir yöntem varmı ÜÖN bulmak için

  9. #6189

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    az kaldı, son 90 sayfa...

    neler olmuş neler, sitede hatta TR de bu kadar başarılı paylaşımların olduğu, birbirine bukadar yardımcı olunan, iyi anlaşılan, modifiyenin alıp yürüdüğü başka bir başlık var mıdır bilmiyorum.
    Alette tahmin edilenden daha sağlam çıkmış gördüğüm kadarı ile. durmak yok okumaya devam...

  10. #6190
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    Motor henüz elime geçmedi ama solda statör kapağının ortasında kapak var herhalde, ordan volanta ulaşılıyorsa yanlış değilse 14 lokma ile volantı çevirebilirsin, bujiyi sökersen rahat döner, kapağın üst tarafındaki düz tornavidalık tapayı açınca çentik vardır volantın üzerinde T işareti çektikte iken piston üst ölü noktada olur, ayrıca bujiyi sökerek içeri düşmeyecek uzunlukta kalem gibi bişeyle üstte olduğunu teyit edebilirsin
    serdar8787 ve cenkito bunu beğendiler.

  11. #6191
    alpknkc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Beyler şimdi benim şöyle bi sıkıntım var
    Önceden motorla 115 üstünü görüyodum hemen hemen sübap ayarı yaptırdım geçen gün motorun ilk çalışması düzeldi önceden stop edıyodu yada hemen marş almıyodu arka subap çok sıkıymıs şimdi rahat calısıyo tek marşta motorun hızlanması çok iyi oldu çok çabuk hızlanıyor ama şimdide ne kadar zorlasamda 100den yukarı çıkmıyor ve motordan şangır şangır ses geliyor ustaya sordum subapların ucu gitmiş o ses yapıyor dedi ama degısmesede sesten başka sıkıntı yapmaz dedi. Subapları değiştirsem son hızda bi artış olur mu? Motor 180cc yapılmış ve ön dişli büyük şu an
    serdar8787 bunu beğendi.

  12. #6192
    serdar8787 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2013
    Şehir
    Nevşehir
    Motosikleti
    X-Treme Max 220 modifiye
    Alıntı porsche911tt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor henüz elime geçmedi ama solda statör kapağının ortasında kapak var herhalde, ordan volanta ulaşılıyorsa yanlış değilse 14 lokma ile volantı çevirebilirsin, bujiyi sökersen rahat döner, kapağın üst tarafındaki düz tornavidalık tapayı açınca çentik vardır volantın üzerinde T işareti çektikte iken piston üst ölü noktada olur, ayrıca bujiyi sökerek içeri düşmeyecek uzunlukta kalem gibi bişeyle üstte olduğunu teyit edebilirsin
    sende zaten xtreme max yokmuydu....çentikle hiç uğraşmadım... bugün mondial yazan kapağı söktüm orda 14 lokma ile iki subap da boşa gelene kadar sol çevirdim...
    egzoz subabını hafif sıkı geçme 0.10 yaptım emme subabını sıkı geçme 0.10 yaptım

    subapların ikisinede 0.10 sentil çok zor geçiyordu yani nerdeyse hiç girmeyecekti hatta emme subabına girmedi bile


    Alıntı alpknkc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler şimdi benim şöyle bi sıkıntım var
    Önceden motorla 115 üstünü görüyodum hemen hemen sübap ayarı yaptırdım geçen gün motorun ilk çalışması düzeldi önceden stop edıyodu yada hemen marş almıyodu arka subap çok sıkıymıs şimdi rahat calısıyo tek marşta motorun hızlanması çok iyi oldu çok çabuk hızlanıyor ama şimdide ne kadar zorlasamda 100den yukarı çıkmıyor ve motordan şangır şangır ses geliyor ustaya sordum subapların ucu gitmiş o ses yapıyor dedi ama degısmesede sesten başka sıkıntı yapmaz dedi. Subapları değiştirsem son hızda bi artış olur mu? Motor 180cc yapılmış ve ön dişli büyük şu an
    subapların aralığını nekadar yaptırdın veya gördünmü yaparken

  13. #6193
    alpknkc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Valla hiç anlamadığım için uzaktan izledim sadece usta kendi ayarladı
    serdar8787 bunu beğendi.

  14. #6194
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    Düzgün ayarlandı ise karb. hava ayarına bakabilirsin, rölantiyi baya yükselt, sonra hava ayar vidasını sağa yada sola çevirerek en yüksek deviri bulduğun aralıkta bırak ve rölantiyi normale al sola çevirince hava artar sağa kısar, gaz verince egzosttan siyah duman varsa hafiften, hava az yakıt çok demektir, sola çevirip havayı artırırsan ideal karışımı yakalarsın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:39 ----------

    Serdar motor daha elime geçmedi birader kullanıyor, daha önce xl185 vardı mondi ile daha tanışmadım. Ondan tahmin ile yazdım genel mantık hep aynı olduğu için
    serdar8787 bunu beğendi.

  15. #6195
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı alpknkc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla hiç anlamadığım için uzaktan izledim sadece usta kendi ayarladı
    kac km de motor?

    o kadar cabuk subab yemez bence,
    eskiye göre ses arttı ise subabları az gevsek ayarlamıstır,
    son hızı kafaya takma, subabların sesli calısması sessiz olmasından daha iyidir
    saglıklıdır, cok ısınıp yanmasını sessiz konuma göre engeller.

    Alıntı serdar8787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sende zaten xtreme max yokmuydu....çentikle hiç uğraşmadım... bugün mondial yazan kapağı söktüm orda 14 lokma ile iki subap da boşa gelene kadar sol çevirdim...
    egzoz subabını hafif sıkı geçme 0.10 yaptım emme subabını sıkı geçme 0.10 yaptım

    subapların ikisinede 0.10 sentil çok zor geçiyordu yani nerdeyse hiç girmeyecekti hatta emme subabına girmedi bile




    subapların aralığını nekadar yaptırdın veya gördünmü yaparken
    serdar bence centikle ugrasarak tekrar yap
    krankın dönmesi subablar bosta olsa dahi subab buslugunu değiştirebilir
    serdar8787 bunu beğendi.

  16. #6196
    serdar8787 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2013
    Şehir
    Nevşehir
    Motosikleti
    X-Treme Max 220 modifiye
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    serdar bence centikle ugrasarak tekrar yap
    krankın dönmesi subablar bosta olsa dahi subab buslugunu değiştirebilir
    hakkın var ustam, bende durmadan tekrar yapsam mı diye düşünüyordum, boşluk tam açmamışda olabilir... bugün yeniden yaparım, neyse bu sefer foto da çekerim
    cenkito bunu beğendi.

  17. #6197
    alpknkc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Hava ayar vidası tam olarak nerde ?

  18. #6198
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı alpknkc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava ayar vidası tam olarak nerde ?


    porsche911tt, serdar8787 ve Carbondioxid bunu beğendiler.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  19. #6199
    alpknkc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    12500 kmde fılan su an da abi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:21 ----------

    Saol abi öğleden sonra bakarım bı buna sonucu yazarım

  20. #6200
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı alpknkc adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Saol abi öğleden sonra bakarım bı buna sonucu yazarım

    km normal,
    bence 5 km fark için kurcalatma,
    rahat calısıyorsa, motor ısındıktan sonra egzosdan çiğ benzin kokusu gelmiyorsa,
    ve subap sesi seni asırı rahatsız etmiyorsa daha elletme
    porsche911tt bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)