zamanında tolga veya cem hatırlamıyorum ama jiklenin takıldığını ele almıştı, aceba senin jiklenin vidası gevşekmi, yani açma kapama görevini yapmıyordur belki, ya sürekli açık ya sürekli kapalı, gevşeyince acıkmıydı kapalımıydı tam hatırlayamadım
sağol volterya kardeş ama motoru bu ara baya parçaladım
, boyalar çizilmeye başladı, ön dişli kapağı kırıldı, arka salıncak büküldü
akort ayarı benim için çok eğlenceli.. motorla uğraşmayı seviyorum ama aynı anda çok zahmetli bi iş, bir kaç gün önce arka jantın 2cm çapını aldım ve dün ön jantın 1.5cm çapını aldım ama ön jant kullanılmaz hale gelmiş 3 seneyi geçti daha ilk sefer ön lastiği değiştiriyorum
jantı sehpanın merkezine takıyorsun... sağ ve sol vidayı çok hafif değecek (sürtecek) şekilde sıkıyorsun... tam sürten noktada durduruyon, mesela
sağ tarafdaki vidanın deydiği (sürtüğü) yerde durdurduk diyelim...
sağ tarafa giden milleri hafif gevşetecen ve.
sola gidenleri hafif sıkacan... artık nekadar sıkıp gevşeteceğin çapın miktarına bağlı.... mili sıkınca zaten vidanın artık sürtmediğini görürsün... ve jantı tekrar cevirip aynısını sol tarafdaki vida ile yaparsın, ilk başlangıcı kolay olur sonraya doğru zorlaşır... eğer jant çok darbe yediyse düzeltmesi çok zor
dikkat etmen gereken bir konu daha var.. mesela alt taradaki milleri fazla ve üstdekileri az sıkarsan bu kez jant yumurta halini alır, en zor kısmıda bence bu
unutuğum birkaç şey olabilir ama genel işlem budur.. bu konuda daha ayrıntılı düşünüp bi konu yazmak lazım aslında