inşaallah yaramaz bşişey yoktur fazla özletme kendini selametle.
inşaallah yaramaz bşişey yoktur fazla özletme kendini selametle.
Attila abi lastikler ne alemde? Eger memnunsan bana o lastiklere ulaşabilecegim bi link yollarmisin abi...
Abicim, lastiklerden çok memnunum ama sadece caddede kullanmak için ideal. Onu belirteyim.
Link için örneğin Antalya'da şu adreste var.
http://www.antalyamotosiklet.net/yed...-mc24-90-90-21
Mesela şu linkte de var ama bu istanbulda galiba;
http://www.motorturklastik.com/Sava_...astikleri.html
Yoksa bile Google aramaya SAVA 90 90 21 VE 120 80 18 yazarak bakabilirsin.
Tüm bunlara rağmen bulamazsan bu SAVA lastiklerinin satıcısı çalıştığım iş yerinin karşısında. Ben ondan aldım. Bugün pazar, yarın telefonunu alıp yazarım buraya, onunla ilişkiye geçersin.
Her türlü yardımcı olurum yani merak etme
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------
Hazır yeri gelmişken;
Yeni lastiklerin üzerinde 1000 kilometreye yaklaştım. Çok memnunum. Ortanın sertlikte ve yol tutuşu çok güzel. En önemlisi sürekli artçı olan 14 yaşında ki oğlum bile fark etti geçen gün. Baba dedi biz eski lastiklerin üzerinde ne titriyormuşuz yaw! Titreşim mitreşim kalmadı motorda. Yağ gibi oldu. Bu motoru benim gibi sadece caddede kullanana arkadaşlara tavsiye ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:40 ----------
Ayrıca şimdi aklıma geldi.
Motorun yüksekliğinden şikayet eden arkadaşlar sadece caddede kullanacaklarsa tekerlekleri değiştirmeden önce sadece ön jantı 18 yapsalar motor önden 7 cm kadar inecek. Biraz evvel ölçtüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:25 ----------
Buyrun
Unilli
80 80 18 56 TL
http://www.camgoz.com.tr/asp/product...-80-18-UN-9817
100 90 18 86 TL
http://www.camgoz.com.tr/asp/product...ILLI-100-90-18
Janta yapacağın masrafa da değer bence..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:06 ----------
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
attila abi 3 inc capta değişim olur.
ön jantın sabitleme vidası tam ortada oldugundan 3 cm kadar önde alcalma olacaktır
bu arada ön lastiğim patlamıs söküpde onu yapacam bugun daha gene iş cıktı bana
Hımmm! Doğrudur ama anlamadım valla
Ben köylü hesabı yaptım
21inç X 2.54cm = 53.34cm
18inç X 2.54cm = 45.72cm
53.34cm - 45.72cm = 7.62cm gibi.
Sabitleme vidası ne gibi bir etki yapıyor bu yükseklik farkına orayı çözemedim
Gerçi öyle bile olsa üç santim üç santimdir sonuçta. Hem 21 jant lastik bulmak dert hem de pahalı. Sadece caddede kullanacak olan önü 18 jant yaparsa çok ucuza lastik sorununu çözer. 3 santim bile olsa motoruda alçaltmış olur.
Lastik içinse geçmiş olsun kardeşime.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
yok abi sen haklısın ben yanlıs düşündüm ben bu sekil düşündüm önce
ama eksen yere degmiyor.
degse bile zaten lastik daire oldugundan her yerde aynı olur
bu arada attila abi senin ve forumdaki tüm babaların babalar günüde kutlu olsun
Ortaokulu 7 senede bitirdik diyoruz Zorlama olm benim kafayı, zaten beton
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:46 ----------
Valla ona bakacaksın. Biraz araştır, oralarda bi usta bul sor. Az yalvar yakar, biraz pazarlık et jant sorununu çöz. Ben yapmayı düşünmediğim için hiç araştırmadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------
Babalar günü mesajları için de çok teşekkür ederim. Allah tüm babalara mutluluk ve sıaht afiyet versin. Saygılarımla
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:51 ----------
""dalangıç"" abisi sadece ön jant alacaksın zaten. Arka jantı değiştirmene gerek yok ki..
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:17 ----------
Yahu aklımdayken; Özellikle lastik değiştirirken jantların tellerini elden geçirtmeyi ve akort yaptırmayı unutmayın lütfen.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
bu arada her zaman sizin çinliler egh-kötü kaka olmayacak ya
bu seferde benim çinli kötü olmus.
lastik patlak diye söktüm ama dıstan batan dikenler iç lastiğe ulasmamıs. iç lastik saglam çıktı.
dikenleri temizleyip tekeri takarken iç lastiği ben deldim
onu yamadım kurumasını bekliyorum . umarım hava kacırmaz .
jantın içide bayagı paslanmıs .
ilerde işlem isteyebilir. boyarım muhtemelen.
birde lastik değişenler, tamir çin sökenler
eger takılı değilse jantın içine GET lastiği takın-taktırın.
kastım teller ile iç lastik arasına gelen lastik halka
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------
bu arada lastik tamiri için parcacılarda satılan paketi 3-4 liralık yamadan kullanıyorum.
delik cevresini iyice zımparaladıktan sonra
yapıstırıcıyı sürüp 6-7 dk bekleyip yamayı yapıstırıp
iki mermer parpa arasında işkence ile sıkarak bekletiyorum.
gayet saglam oluyor, öneririm
selamlar. bende inşallah aranıza katılmak üzereyim. bugun bir ikinci el x-treme bakmaya gideceğim. alırken nelere dikkat etmem lazım tavsiyelerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler.
Öncelikle hayırlı olsun. Tabi öncelikle tanıdık bildik bir ustaya göstermeni tavsiye ederim.
Ben motor alırken öncelikle dış görünüşüne çok dikkat ederim. Satan arkadaş dış görünüşüne özen göstermiş ise yürüyene de bakmıştır gibi bir ön kabulüm var ama buna rağmen motoru düşürmüş mü, çarpmış mı vs diye sağını solunu gidona şaseye boya grenaj ve değişmiş parçalara da dikkat ederim. Tüm bunlardan sonra aldıktan sonra edeceğim masrafı %20 fazlası ile hesaplarım ve ona göre satış fiyatına bakarım.
Her şeyi düzgün bir motor plaka ruhsat masrafı çıktıktan sonra acentanın kapısından çıktığı an en az %10, eskidiği her yıl için de en az %10 değer kaybeder. Yapacağın muhtelif masrafları da %20 fazlası ile hesapla ona göre fiyata bak.
Bu motorun ruhsat plaka hariç acenta fiyatı 3700 TL civarı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:52 ----------
Bir de şöyle bir bloğumuz var;
http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.ch/
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
bu motorun en buyuk ve masraflı olabilecek arızaları
ön arka amortisör arızaları- patlatmaları(amortisörler pahalı ve ugrastırıcı).
daha sonraki kontrolde sıraya tekerlek-gidon ve arka mafsal rulmanları gelir.
grenaj ve motor blogunda ve calısmasında da sorun yoksa bence temizdir
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Cevaplariniz icin tesekkur ederim. Cok yardimci oldunuz. Haftaya aliyorum insallah foto ve yorumlar eklerim kullaninca.
Nihayet çamura son. Karayel'in son hali; Ön cam ufaltıldı ve tam tur camı oldu, çamurluk 12 cm uzatıldı.
Tahmin ettiğimiz gibi çamurluk kırmızı geldi. 104 tlemi geri aldım. Arkadaşın birinde eski zongshen krosların eflatun ön çamurluğu varmış. 50 tl'ye onu alıp kaportacı bir arkadaşta 20 Tl'ye parlak siyaha boyatıp taktım. Mutluyum huzurluyum.
Tur camı da zeytinburnu mondial de ayaksız satılıyordu. Fuardan kalmaymış ayakları yokmuş. Bende ki büyük camın aparatlarına uygun ölçülerde yıldız tornavidayı pürümüste kızdırıp eski delikler aparatın altıında gizli kalacak şekilde yeni delikler açtım. Mis gibi oldu. Rüzgar direk kaska vurup gidiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:00 ----------
Bu da en son halinin önden görünüşü;
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------
Aklımdayken; Camı takarken lastikli somun veya rondela bulamadım. Arkadaki kelebeğin arkasına iki somunu arka arkaya takıp bokunu çıkarmadan sıkarak kontra yaptım. Artık vibrasyon filan vız gelir. O cam kelebekleri gevşemez
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)