Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
11 Mayıs 2014, 14:13
#4481
cenkito adlı üyeden alıntı
şimdi bir lastiği belli bir gündeki belli bir kullanıcı ile bu lastik böyledir demek ne kadar doğru ? yav lastik bi kere asfalt lastiği değil ki?! ben bu işi gerçekten bilen kime sorduysam, bu lastikler kabak cevabını aldım. kendimden biliyorum demem çok doğru olmaz çünkü çok ultra bir motosiklet geçmişim yok ama orjinal lastiklerle ben 60-70ten sonra viraja girerken korkuyorum ha boş alanda getir ayağı dışarı alıp dibine kadar yatırayım. kaldı ki bi lastiği incelerken sürdüğün zeminden tut hava durumuna, lastiğin o gün ne kadar ısırdığına,hamuruna bilmem nesine kadar milyon tane değişkeni var. genel olarak bakmak gerekirse benim yeni alan arkadaşlara tavsiyem (hele ki acemilik var ise) eğer benim gibi şehir içi ağırlıklı kullanacaklarsa ilk fırsatta orta halli bile olsa bir asfalt lastiği takmalarıdır.
Reklamlar
-
11 Mayıs 2014, 16:06
#4482
egekocasoy adlı üyeden alıntı
Herkese cok tesekkur ediyorum gecmis olsun dilekleri ve yorumlar icin. Arka lastik konusunu en yakin zamanda cozmeye calisicam ilk kez dustum motordan moralim cok bozuldu ve arka lastikten dolayı dustugum icinde iyice sogudum yani en yakin zamanda degistiricem onu. Cenk abi motor yuksek derken standart olarak mi yoksa benimki icin mi dedin bide dusmemin sebebi yagmurda sert fren degil aksine dokundum daha once orj lastiklerle yagmurda cok surdum boyle bısey yasamamistim motorumun performansı suan cok iyi gecen gun herseyine baktirdim bi tanidiga suan basmaya korkuyorum yani okadar gidiyo ve bu motorla bu lastik olmadi lastigim komple bitik yani
adım CEM
motor genel yapısı itibariyle yuksek. yamur cok tehlikeli oluyor kelede ilk yagdıgı zamanlar yada
asfalttaki tozları camur yaptıgı zamanlar.bende en az 3-4 kere yanladım-istem dısı arka frenden attı,
ama allahdan kurtardım. orjınal lastikde olsa cadde lastiğide olsa cross lastik zaten ayrı bir dünya o dediğim
yagmurun ilk zamanları yada yolda bırıken ıslak toza denk geldi mi kayıyor.
ben lastiğinin bitik oldugu kısmı kacırdım galiba. ondan kitlemişte olabilir.
Allah yenisini yasatmasın,
ilk fırsatta lastiğini yenile ki motordan zevk almaya devam edebilesin
tekrar gecmiş olsun.
Parliament adlı üyeden alıntı
Abilerim merhaba.Aranıza yeni katıldım konyadan yazıyorum. Motorun siparişini verdim. İnşaallah salı,çarşamba elimde olacak. Hemen hemen tüm sayfaları yaladım yuttum. Sayenizde motorla ilgili en ufak bir soru işareti kalmadı aklımda. 3Kişilik küçük bi grubumuz var diğer 2 arkadaşımdada var aynı motordan. Şimdiden hoşbuldum
hosgeldin
yeni motorun hayırlı olsun, allah kaza bela vermesin
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:49 ----------
demirutku adlı üyeden alıntı
şimdi bir lastiği belli bir gündeki belli bir kullanıcı ile bu lastik böyledir demek ne kadar doğru ? yav lastik bi kere asfalt lastiği değil ki?! ben bu işi gerçekten bilen kime sorduysam, bu lastikler kabak cevabını aldım. kendimden biliyorum demem çok doğru olmaz çünkü çok ultra bir motosiklet geçmişim yok ama orjinal lastiklerle ben 60-70ten sonra viraja girerken korkuyorum ha boş alanda getir ayağı dışarı alıp dibine kadar yatırayım. kaldı ki bi lastiği incelerken sürdüğün zeminden tut hava durumuna, lastiğin o gün ne kadar ısırdığına,hamuruna bilmem nesine kadar milyon tane değişkeni var. genel olarak bakmak gerekirse benim yeni alan arkadaşlara tavsiyem (hele ki acemilik var ise) eğer benim gibi şehir içi ağırlıklı kullanacaklarsa ilk fırsatta orta halli bile olsa bir asfalt lastiği takmalarıdır.
ben bu lastik Super moto lastiği gibi yada cadde lastiği gibi iyidir demiyorum.
daha önceki yorumlarımda da hep bahsettiğim gibi bu motor için yeterlidir diyorum.
bu son mesajımda da extrem örnekleri verdim. tabi ki lastik sıcaklıgı ve en önemliside zemin cok önemli.
ama normal kullanımda x treme max ın tasarımı göz önünde tutularak yapılan sürüşlerde
üstündeki lastik yeterli. ama kullanıcı tutarda yere yakın bir ybr-drift-cbf gibi viraja yatmaya kalkarsa
bu motorun agırlık merkezinin yuksekliğinden maruz kalacagı merkez kacla kayması savrulması söz konusu olur.
ama tabiki motorda acemi olanlar lastik değişse daha iyi olabilir.
fakat o masrafa degermi bence limitler asılmadıkca degmez.
zaten acemi adamda limitleri asmasın, kendini bilsin bir zahmet
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------
cenkito adlı üyeden alıntı
birde görüldüğü üzere herkese önermiyorum
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
11 Mayıs 2014, 18:12
#4483
Parliament adlı üyeden alıntı
Abilerim merhaba.Aranıza yeni katıldım konyadan yazıyorum. Motorun siparişini verdim. İnşaallah salı,çarşamba elimde olacak. Hemen hemen tüm sayfaları yaladım yuttum. Sayenizde motorla ilgili en ufak bir soru işareti kalmadı aklımda. 3Kişilik küçük bi grubumuz var diğer 2 arkadaşımdada var aynı motordan. Şimdiden hoşbuldum
Hoşsgeldin canım kardeşim. Allah güle güle binmeyi nasip etsin
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
-
11 Mayıs 2014, 21:07
#4484
Badere atlatan arkadaşlara geçmiş olsun, bu camiada düşmeyen kalmadı sanırım yüce Allah beterinden korusun
Biraz mistik olacak, şayet bir daha herhangi bir dünyalık metaa, kısmet olurda alırsam , kesinlikle foto'sunu atmayacağım tarif yardım için paint'ten çizeceğim yinede atmayacam (fazla paranoya oldu bu aralar)
Hepimize geçmiş olsun sadaka/fitre/zekat/muavezeteyn sürelerini bonus olarak eksik etmeyelim ( bunu yazan, günahkar bir kul, mümin olamadık henüz )
-
12 Mayıs 2014, 01:19
#4485
senin supermoto jant i guzel olmus, begendim.
egekocasoy adlı üyeden alıntı
Herkese cok tesekkur ediyorum gecmis olsun dilekleri ve yorumlar icin. Arka lastik konusunu en yakin zamanda cozmeye calisicam ilk kez dustum motordan moralim cok bozuldu ve arka lastikten dolayı dustugum icinde iyice sogudum yani en yakin zamanda degistiricem onu. Cenk abi motor yuksek derken standart olarak mi yoksa benimki icin mi dedin bide dusmemin sebebi yagmurda sert fren degil aksine dokundum daha once orj lastiklerle yagmurda cok surdum boyle bısey yasamamistim motorumun performansı suan cok iyi gecen gun herseyine baktirdim bi tanidiga suan basmaya korkuyorum yani okadar gidiyo ve bu motorla bu lastik olmadi lastigim komple bitik yani
-
12 Mayıs 2014, 04:58
#4486
braingulp adlı üyeden alıntı
senin supermoto jant i guzel olmus, begendim.
tesekkurler kendi capimizda yaptik biseyler
enesbingl adlı üyeden alıntı
öncelikle geçmiş olsun
bu işlemler kaça patladı acaba ?
sagol tesekkur ederim, on jant-burgu teller-ic lastik-dıs lastik 200tl civari
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:44 ----------
[QUOTE=cenkito;3344778] adım CEM
motor genel yapısı itibariyle yuksek. yamur cok tehlikeli oluyor kelede ilk yagdıgı zamanlar yada
asfalttaki tozları camur yaptıgı zamanlar.bende en az 3-4 kere yanladım-istem dısı arka frenden attı,
ama allahdan kurtardım. orjınal lastikde olsa cadde lastiğide olsa cross lastik zaten ayrı bir dünya o dediğim
yagmurun ilk zamanları yada yolda bırıken ıslak toza denk geldi mi kayıyor.
ben lastiğinin bitik oldugu kısmı kacırdım galiba. ondan kitlemişte olabilir.
Allah yenisini yasatmasın,
ilk fırsatta lastiğini yenile ki motordan zevk almaya devam edebilesin
tekrar gecmiş olsun.
kusura bakma abi aklimda oyle kalmis valla tek kelimeyle aciklamissin o camur olayini aynen dedigin gibi..
allah razi olsun abi ilk ve son olur insallah.
korkmaya basladim zaten motordan hem performansı inanilir gibi degil artik son islemlerden sonra hem bu kadar basit kaydigina ilk kez sahit oldum kendime guvenirim yani guvenmedigim konulardan uzak dururum ne olursa olsun motoru kapatma kararı aldim arka lastikten korkuyorum tekerlek iyice oynamaya basladi malum amortisor gelmedi hala bu sebepten oturu rulmanlar dagilmak uzere arka teker iyice gezmeye basladi tamamen bi dengesizlik guvensizlik olusturuyo bende bu sekilde binmicem eksiklerimi tamamladigim zaman yine aranizdayim en yakin zamanda )
-
12 Mayıs 2014, 14:08
#4487
egekocasoy adlı üyeden alıntı
kusura bakma abi aklimda oyle kalmis
valla tek kelimeyle aciklamissin o camur olayini aynen dedigin gibi..
allah razi olsun abi ilk ve son olur insallah.
korkmaya basladim zaten motordan hem performansı inanilir gibi degil artik son islemlerden sonra hem bu kadar basit kaydigina ilk kez sahit oldum kendime guvenirim yani guvenmedigim konulardan uzak dururum ne olursa olsun motoru kapatma kararı aldim arka lastikten korkuyorum tekerlek iyice oynamaya basladi malum amortisor gelmedi hala bu sebepten oturu rulmanlar dagilmak uzere arka teker iyice gezmeye basladi tamamen bi dengesizlik guvensizlik olusturuyo bende bu sekilde binmicem eksiklerimi tamamladigim zaman yine aranizdayim en yakin zamanda
)
arka amortisörde de sorun varsa arkada atma savrulma cok daha fazla olur, yol tutus iyice kötüleşir.
birde üzülerek sunu söylemek isterim ki
ön jant capını kuculttugun için göstergede gördüğün hız gercek hızın değil.
hız ölçme mekanızması 21 ön lastiğe ayarlı ön lastiği ne kadar küçültürsen kadran o kadar fazla gösterir.
lastik et kalınlıgını hesaba katmazsak jant cevresi :
2*pi*r(yarıcap)= 2* 3.14 * (21*2.54)cm = 335cm
den =2*.3.14* (18*2.54) cm = 287cm ye
eski hesaba göre 29850 tur dönünce 100 km yol almıs olacakken yeni halince 85 km yapacak
yani km mesafe göstergen 100 km olunca aslında 85 km yol almıs olacaksın ...vs vs vs
yaklasık 100de 15 fazla gösterecek birde standart sapması var,
fazla gösterme konusunda onuda ekleyince sen düşün aslında kac km hızla gittiğini.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:15 ----------
arkadaslar ben sürücülüğümle hiçbir zaman övünmem.
trafiğin ne olacagı belli olmaz ama olabildiğimce dikkatli olmaya calısırım.
ama teknik konularda azda olsa bilgim vardır ve o noktalarda iddialıyımdır.
3500-4000 liralık 150 cc bir çinliden asırı beklenti içine girmeniz sizi üzer.
her daim hava ve yol kosullarına göre , motorunuzun limitlerine ve o anki haline (lastik,zincir,bakım vs)
kullanın. ben 7500-8000 km dir arka cross lastikle %99 asfaltta kullanmaktayım.
yol ve trafik akısına görede 75-80 km hızın altına nadir inerim,
dün deneme amaclı bir gazladım 120 de bıraktım.
asırı yagısta 1-2 kere frende arkayı kaydırmam haricinde hiçbir riskli durumum olmadı.
Allahdan ondada bişey olmadı.kurtardım.
her daim dikkatli olun ve trafiği okuyarak motorunuzu sürün.
hep aklımda derseniz, kendinizi ve motorunuzu tanırsanız daha güvenli kullanmıs olursunuz.
hepinize kazasız belasız bir hayat dilerim
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
12 Mayıs 2014, 19:12
#4488
bu alet orjinal dişli iyi 120 yapıyorsa bence gayet iyi bir de bunu rüzgar aldığını düşünürrsek ben kafaya taktımya 2. motor olarak bunu düşünüyorum asfalt lastiği takar missler gibi uzun yolumu yaparım diyorum arada araziye çıkarım miss
-
12 Mayıs 2014, 19:21
#4489
enesbingl adlı üyeden alıntı
bu alet orjinal dişli iyi 120 yapıyorsa bence gayet iyi bir de bunu rüzgar aldığını düşünürrsek ben kafaya taktımya 2. motor olarak bunu düşünüyorum asfalt lastiği takar missler gibi uzun yolumu yaparım diyorum arada araziye çıkarım miss
motor modifiye 210 cc, artı farklı debriyaj tası ve krank dişlisi var
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
12 Mayıs 2014, 19:25
#4490
cenkito adlı üyeden alıntı
motor modifiye 210 cc, artı farklı debriyaj tası ve krank dişlisi var
baya modifiye var yani orjinal hali top speed kaç ?
İnsanlar motosiklet gibidir,her birinin farklı tarzı ve özelliği vardır.
-
12 Mayıs 2014, 19:29
#4491
ben top speedi, son gaz olayını sevmediğimden orjınal halini hatırlamıyorum.
ama burada arkadaslar 110-120 dediklerini hatırlıyorum
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
12 Mayıs 2014, 19:31
#4492
yine iyi uzun yol da sıkıntı çıkarmaz heralde 100 sabit hız
-
12 Mayıs 2014, 19:37
#4493
debriyaj tas modifiyesi arka dişliyi 50 den 40 düşürmekle esdeger bir oran saglıyor.
ama dişli küçültünce zincir masaya asırı yaklasacagından arzide masaya vurma yapabiliyor.
ben ondan bu secenegi sectim.
ben orjınal hali ile uzun yol yapmadım ama bendeki haliyle ön dişliyi 16 dan 18 yapıp
gecen yaz toplamda 850 km yol yaptım 100-110 km de titresimden rahatsız etmeden
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
12 Mayıs 2014, 19:40
#4494
ayaklık müşür ve gizli anahtar
-
12 Mayıs 2014, 20:17
#4495
discovery197 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar dün nöbette ayaklık müşürünü iptal ettim ve müşüre gelen kabloya daha önceden hurda bir uçaktan söktüğüm anahtarı lehimleyip bağladım. Bu anahtarıda motorun dışardan görünmeyen bir yerine sabitledim. Akşam eve çıkarken anahtarı kapatıyorum ve motor istenilsede çalıştırılamıyor. ( Tabi çalıştırmak isteyen çalıştırır o ayrı mesele
). Ama hırsızın işini zorlaştırıcı bir çözüm resimler aşağıda. Bu arada hala kasksız ve ekipmansız kullanıyorum ama sipariş verdim kargoda geliyor kaskım ls2 blade aldım mont olarak prosev 4 mevsim siyah onlarıda alınca resimleri yüklicem. iyi günler.
http://<a href="http://hizliresim.co...61.jpg</a></a>
http://i.hizliresim.com/vzJdvv.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:38 ----------
110 -120 görüyorsun orjinal rodajdaki motorla.
eline saglık iyi olmusta her defasında yan kapagı sökmek zor olmuyormu ?
anahtarı regulatörün orada bırakırsan, ulasmak için her zaman yan kapagı sökmen gerekir,
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
12 Mayıs 2014, 21:04
#4496
discovery197 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar dün nöbette ayaklık müşürünü iptal ettim ve müşüre gelen kabloya daha önceden hurda bir uçaktan söktüğüm anahtarı lehimleyip bağladım. Bu anahtarıda motorun dışardan görünmeyen bir yerine sabitledim. Akşam eve çıkarken anahtarı kapatıyorum ve motor istenilsede çalıştırılamıyor. ( Tabi çalıştırmak isteyen çalıştırır o ayrı mesele
). Ama hırsızın işini zorlaştırıcı bir çözüm resimler aşağıda. Bu arada hala kasksız ve ekipmansız kullanıyorum ama sipariş verdim kargoda geliyor kaskım ls2 blade aldım mont olarak prosev 4 mevsim siyah onlarıda alınca resimleri yüklicem. iyi günler.
http://<a href="http://hizliresim.co...61.jpg</a></a>
http://i.hizliresim.com/vzJdvv.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:38 ----------
110 -120 görüyorsun orjinal rodajdaki motorla.
bir anahtar ile kullanmak benim de ilgimi çekti , ancak şimdilik bende ayaklığı unutma huyu var.müşür bende şimdilik gerekli ama alışkanlığı edininceye kadar havalar soğuyacak ve motoru ısıtırken ayaklıkta kalmasını isteyebilirim. yani yaz sonrasında bu anahtar olayı güzel bi çözüm olacak benim için de.
bir de kolay ulaşabileceğimiz ancak dışarıdan bakınca görülmeyecek bi yer bulabilirsek motorda , şahane olacak.
''Beş yaş insanın en olgun çağıdır; sonra çürüme başlar.'' Alper Canıgüz
-
12 Mayıs 2014, 23:55
#4497
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba.Mondial Xtreme Max 150 almayı düşünüyorum. Cross'a ilk Yamaha XT 125 ile başladım. 2 hafta kadar kiraladım ve tadına doyamadım Bodrum'daki motocross pistine girdim bütün engellerden çok rahat bir şekilde geçtim rampalarda zıplamalarda falan hiç bir sıkıntı yoktu fakat xt 125 in sıfırı maalesef piyasada yok. bende sıfır bir motor almak istiyorum. En uygun xtreme max 150 vardı fakat benim amacım ağır arazı koşullarında bu motoru kullanmak eğer kullananlar var ise video falan paylaşabilirmi acaba özellikle ağır arazi koşullarında motor kullananlardan rica edeceğim. Teşekkürler.
-
13 Mayıs 2014, 00:01
#4498
AttilaXtreme adlı üyeden alıntı
Hoşsgeldin canım kardeşim. Allah güle güle binmeyi nasip etsin
Teşekkür ederim abi. İnşallah bu pazardan itibaren gezi fotoğraf ve videolarını paylaşıcam sizinle. Hem belki birilerinede buji etkisi yaratırda onlarda çıkar
-
13 Mayıs 2014, 00:11
#4499
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
13 Mayıs 2014, 05:45
#4500
Parliament adlı üyeden alıntı
Abilerim merhaba.Aranıza yeni katıldım konyadan yazıyorum. Motorun siparişini verdim. İnşaallah salı,çarşamba elimde olacak. Hemen hemen tüm sayfaları yaladım yuttum. Sayenizde motorla ilgili en ufak bir soru işareti kalmadı aklımda. 3Kişilik küçük bi grubumuz var diğer 2 arkadaşımdada var aynı motordan. Şimdiden hoşbuldum
uçtuk düştük gezdik derken sana hoşgeldin demeyi unutmuşum yahu , hoşgelmişsin parliament benim de sitemde bir x-treme max kullanıcısı var, bir de aynı gün beraber satın aldığımız discovery'de var. benim de 3 kişilik bir ekibim var yani. tabii bu abilerim benden deneyimli olduklarından henüz onların sikletinde değilim. hızlıca pişip yanlarında sürebilecek hale gelmek için bol bol güvenli sürüş modunda pratik yapıyorum.
özetle ; hoşgeldin
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:41 ----------
cenkito adlı üyeden alıntı
lafın kime delikanlı
ben hiç üstüme alınmıyorum,
servis dısı konum devam ediyor
amman , tam iyileşmeden başlama uçmalara, hem seni hemde motorunu biliyoruz hepimiz sen bize lazımsın.
yine de arada senden yeni fotoğraflar fena olmuyo, koruma demirli ne bileyim , çadırın içinde haliyle falan da görelim mesela motorunu. öyle bi sene yatırmaya mı aldın onları
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)