merhaba az önce bende bir tane bu motordan alarak (ilk motorum) motor dünyasına adım attım. kendimi geliştirdikden sonra üst sınıflara çıkmayı düşünüyorum. (motoru sıfır aldım, 3842tl. yaşım 36, boy 175, kilo 85)
Merhabalar arkadaşlar
1 hafta önce aldım bu motoru, henüz 200 km deyim ilk defa motor sürüyorum uzun bir araştırmanın sonucu olarak aldım bu motoru. Ailem fiyatından dolayı biraz endişeli yaklaştı, hatta babam KTM Duke bile önerdi fakat fiyatının çok fazla olması acemiliğim ve Street tarzı bir motor istemediğimden ilk başta düşmeyi kalkmayı öğrenmek için bu motoru almaya karar verdim. şimdilik hiç pişman değilim enduro-cross tarzı bir şey istiyordum ve başka birşeye konsantre olamadım.
Yaşım 25 boyum 1.85 kilom 87 sürüşte veya boy olarak pek sıkıntı yaşamıyorum ama iki ayağımın topuğu aynı anda yere değmiyor ilk başta onu belirteyim. Şimdi birkaç sorum var deneyimli abilerimiz dostlarımız yardımcı olabilirse çok sevinirim
1- Elcik biraz sert ve yorucu geldi daha hissiyatı rahat ve açılıp kapanması rahat bir elciğe çevirebilir miyim? Marka modelve tedarik yolu tavsiyesi alabilir miyim?
2- Elcik koruma için tavsiyeleriniz var mı? Tolga abi acerbis almış ekstra bişeyler yapmaya gerek kalmadan takabiliyor muyuz?
3- Mersinde yaşıyorum ve ÇEMK'nü gördüm en son geçen sene bu zamanlarda bi yarış yapılmış ondan beri sitede bi hareket yok klüp kapandı mı aktifmidir katılabilir miyiz?
4- Uzun yol için konforu arttıracak tavsiyeler var mıdır?
Bu arada Mersine yolu düşen oluyor mu ya bi abilik yapın atlama zıplama gösterin ben ehliyete kaydoldum ama seçimler dolayısıyla yalan ettiler sınavı tarih belli değil henüz.
Uzun bir mesaj oldu ama hak verin siz de 200 sayfayı 2 kere tamamen okumuş adamım heycan var
elcik den katın gaz kolu ise sökülüp yaglanırsa pamuk gibi yumusar,
yok debriyaj ise ona alısacaksın. oda zamanla yumusar.
elcik koruma hakkında bilgim yok alınıp takılabilir
cemk devam ediyor. bu senede yarıslar var. TR enduro şampiyonası resmi yarısı gene adana da olacak
klup face adresi
https://www.facebook.com/groups/4691...11052/?fref=ts
yarıs etkinlik linki
https://www.facebook.com/events/1391...ilter=upcoming
yeni alan iki arkadasa da hayırlı olsun. kazasız günler
akşam motorum geldi 4km kadar sürdüm; plaka olmadığı için çok gezemedim ehliyetse nisan sonu kısmetse, öncelikle motor görünüş itibari ile çok hoş tok duruyor, yükseklik konusunda ise ayak uçlarım yere değiyor ama taban değmiyor motoro bindikden sonra iyiki yüksek cc almamışım dedim gerçekden motora düşük cc lerle başlamak önemliymiş ilk bir kaç km hissettim bunu. tşk.
yuksek cc de hakimiyet ve ona baglı tehlikede yuksek oluyor.
benim 250-350 hatta 600 cc tecrubem olmasına ragmen ben genede max 150 aldım.
öle arkadasdan bir tur atmaya benzemiyor sahip olmak
benim gaz ve debriyaj telimde çok sertti,fazla anlamıyosan bi ustaya götür yağlasın çok farkediyo yağlattıktan sonra cbf gibi gelmeye başladı
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:17 ----------
ha bu arada bir de istanbulda olanlar için; corpsecorpse(boğaçhan) ile arada çıkıp biraz dolaşıyoruz, katılmak isteyen olursa bekleriz
Anca 26. sayfaya kadar gelebildim. Okulda bu kadar okusam prof olmuştum
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:43 ----------
Yeni motor alan arkadaşlara hayırlı uğurlu olsun. Onlara ve tüm motorcu kardeşlerime kazasız belasız binmek nasip olur inşallah. Umarım hepsi benim kadar memnun olurlar motorlarından.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------
201 sayfayı okuyup bitirmek zor. Tekrar oluyorsa özür dilerim.
1- Motoru alır almaz egzozun üzerindeki armayı vidalayın. Düşüyor.
2- Debriyaj ayar somunu vibrasyondan gevşiyor. Ben arkasına bir somun daha koyarak çözdüm sorunu.
3- 250 km sonra servise götürüp bütün vidalarını sıktırın ve başta zincir olmak üzere her şeyi elden geçirtin.
4- Park ettikten sonra ayağı güzelce açıp motordan tedbirli inin. Acele ve dengesiz inersen motor düşebilir.
5- Ben cam taktırdım. Çok memnunum. 50 TL.
6- Benzin depo kapağı imalat hatalı kapaktan benzin kaçırıyor. Garantiden değiştirmek istediler, razı olmadım. Başka bir motorun benzin kapağına 30 TL ödeyerek sorunu çözdüm. Garantiden gelecek olanın da aynı sorunu yaşatacağından adım gibi emindim. O yüzden başka kapak taktım.
1000 km'den sonra bunların dışında söyleyecek bişey yok. Boya kalitesi biraz düşük ama olsun. Ben bez veya sünger ile yıkıyorum. Tazzikli su tutmadığım için sorunum yok. Zaten hergün siler temizlerim motorumu.
300 km'de kilometre telim koptu. Garantiden değiştirecekler. Gelen kopacak mı bakacağız ama çok kafaya takmıyorum. Eninde sonunda bi çözüm bulurum nasılsa.
Bunları moral bozmak için yazmıyorum. Bana göre parasının bir buçuk katı motor. Sadece merak eden veya yeni alan veya alacak olanlara katkı olsun diye yazıyorum
Saygılar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:20 ----------
Pardon, ilk binişimde aynaları değiştirmiştim. Aynalar kör ve değiştirmek şart. Yenisi 30 TL.
kusura bakma ayna da kazık yemişsin. ben çifti 8 liraya almıstım
Yapma yaaa! OFşşşş.. yedim onları..
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:25 ----------
Rabbıma şükür 42.ci sayfayı da bitirdim. Şimdi giyinip eve gitme zamanı.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Bizim maxın subap ayar aralığını ve buji tirnak araligini bilen varmi?
subab ayarı mondialin verdiği yanlıs hatırlamıyorsam
emme : 0,06mm
egzos : 0,07mm
bujı ise ngk nın aralıgı tutuyor. max klavuzun da da vardı aynı idi
0.7 mm galiba
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------
ama ben subabları 0.10mm yapıyorum az sesi fazla cıkıyor ama
saglıklı calısıyor
Herkese Merhaba bende 2 senedir x treme max kullanıyorum ama ne yalan söyliyim kullanıcıların toplandığı bi forum olduğunu yeni keşfettim .gerçekten çok yararlı bilgiler paylaşılmış ve en dikkat çekici olan ise bilgi kirliliği olmaması kim ne sormuşsa cevabını net olarak almış keşke bende daha önceden fark etseymişim neyse kısmet. Bende motorumu süpermoto yaptım bakalım beğenilicek mi
[IMG][/IMG]
http://i.hizliresim.com/w19gv1.jpg
[IMG][/IMG]
http://i.hizliresim.com/ek2Wn7.jpg
[IMG][/IMG]
http://i.hizliresim.com/x96dLQ.jpg
[IMG][/IMG]
http://i.hizliresim.com/xY1Nbz.jpg
[IMG][/IMG]
http://i.hizliresim.com/wLJnQ1.jpg
[IMG][/IMG]
http://i.hizliresim.com/wzWBnD.jpg
Fotolar çok güzel. İlk resimlerdeki lastiklerin Marka-modeli nedir ?
Orjinal Mondial akünün asit tahliye hortumu yokmuş. 1000 km sonra bugün farkettim. Tabi hemen bir asit tahliye hortumu ayarladım. Arka çamurluktan bakınca görülen akünün arkasında ki memeyi ara sıra söküp boşaltmak lazım. Bilginize. Yeni gelen arkadaşlar hoş gelmiş. Çok eskiymişim gibi oldu ama ben de iki gün önce geldim Allah herkese keyfine göre kazasız belasız binmek nasip etsin. Saygılar
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:09 ----------
Kendime ve alacak olan ve almayı düşünen arkadaşlara not;
Öncelikle 1.70 civarı ve üstüyseniz bu motor hem cadde de hem de dağda bayırda kullanmak için çok iyi bir motor. Yazacaklarım asla moral bozmak için değil, aksine ufak tefek eksikliklerin gözden kaçmaması içindir.
1- Alır almaz hemen aynalarını değiştirin. Ben çoğunlukla cadde de kullanıyorum, özellikle cadde de orjinal aynaları ölüm tuzağı.
2- Motoru alır almaz egzozun üzerindeki armayı vidalayın. Düşüyor. Arma ve orjinalite hastasıyımdır.
3- Orjinal Mondial akünün asit tahliye hortumu yok. Hemen takın veya servise götürüp taktırın. Arka çamurluğun altından görünene memeyi ara sıra kontrol edip çıkarıp boşaltın.
4- Alır almaz önce zinciri kontrol edin. Montajda gözden kaçmış olabilir.
5- 250 km sonra mutlaka servise uğrayın ve tüm vidalarını sıktırın. Özellikle çin motorlarında montajda vidalar tam olarak sıkılmamış olabiliyor.
6- Alır almaz debriyaj ayar somunun arkasına bir somun daha mutlaka takın. Vibrasyondan gevşiyor, gevşemesin.
7- Benzin depo kapakları imalat hatalı. Benzin kaçırıyor. Başka bir motor depo kapağı satın alıp çözdüm sorunu.
8- Park ederken ayağı iyice açıp motordan usulca inin. Yoksa düşebilir.
9- Ben cam taktırdım. Çok memnunum. Özellikle cadde de çok rahat.
10- Tazzikli su tutmayın. Ben metalik boya olmayan yerleri sünger ve bulaşık deterjanı ile yıkayıp bezle siliyorum. Metalik boya olan yerleri ise bulaşık deterjanlı su ve bez ile. Her daim pırıl pırıl oluyor.
Herkese tekrar saygılar sevgiler. Kazasız belasız inşallah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------
seliuz; Çok güzel olmuş, kazasız belasız inşallah. Bu kadar uğraşmışsın keşke o aynaları da değiştirseydin. Saygılar.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Cevap veren herkese teşekkürler, seliuz motor çok güzel olmuş güzel günlerde kullanmanı dilerim. Benim yavru daha çok bakir kıyamıyorum henüz parçaları değiştirmeye ama ben de yakında başlayacağım. Ben de bir iki resim paylaşayım, ilerde araziye çıktığımda daha güzel resimler paylaşırız inşallah
karapinar güle güle kullan. plakan da 10 numara imiş
Cok tesekkur ederim arastirip cevap verdigin icin ama 80dolar bana biraz fazla geldi bugun sordum 85 liraya bi amortisor getircek motorcu bi kac gun icinde ona bakicam tekrar sagol
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------
tamamdir abi cok sagol sabah ilk isim bunu yapmak
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:42 ----------
Ben sahibindende gormustum yanlis hatirlamiyorsam jant degistirmemissin sanirim lastiklerde avon diye hatirliyorum ama fiyati neydi tam olarak?
bide on jant orjınal boyutunda buyukken duz lastik taktiginda yine viraj korkusu yaratiyor mu?
Merhaba arkadaşlar. Ben yeni sayılırım.Daha öncedende yazmıstım cenkito ve Tolga Can abi çok yardımcı olmustu ama motor almakta baya kararsız kaldım.Neredeyse 1 Yıldır hangi marka alayım hangisi iyidir diye düşüne düşüne Kendimi yedim bitirdim.202 Sayfanın 202 sinide soluksuz okudum.Ama 2-3 Marka Arasında kaldım.Cross Motoru seviyorum Ama Commuter Türüde hoşuma gitmiyor değil.Sorularıma Yardımcı olursanız sevinirim..
1.Tercihim Honda Cbf 150 Ve Ybr 125 İkisindede cok kararsızım ama onların yedek parçası cok pahalı oldugu için Onları eleme gibi bir düşüncem var.
2. Tercihim Tabiki xTreme-Max. Bir aile dostumuzun Oğlunda var.O Çok memnunum diyo fakat şuan 3.800 TL olması Biraz endişelendiriyor beni.Acaba bu fiyata bu motor değermi ? Tabircilerle tek tek kavga etmek istemiyorum açıkcası.Forumda çogu kişi kendi söküp takıyor.Benim el becerim o kadar yok onun için elimi atsam bozarım diye düşünüyorum Birde Maxı kullanma şansı bulamadım.Boyum ise 1.80 Boydan yana bi sıkıntım yok.Ama insan motor alacaksa ve bu ilk motoruysa birazda atik motor istiyor arkadaşlar.Rks Titanic 150 yi bilirsiniz.Oda cok hosuma gidiyor.Onu deneme şansım oldu.Gazı açtıgında gidiyor velet.Ama işte oda 4.100 Tl diyorlar.Oda bir çinli ve onada 4.100 TL vermek koymuyo degil.Siz benim karar vermemde bi yardımcı olursanız cok sevinirim.İyi Geceler hepinize
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)