biz dişli lastik taktık çünkü arazide orjınaller yeterli tutusu saglamıyor, özelliklede çamurda
biz dişli lastik taktık çünkü arazide orjınaller yeterli tutusu saglamıyor, özelliklede çamurda
gidon olarak da bu ürünü sipariş vereceğim siyah renk daha uygun fiyatlısını bulamadım..
http://www.motoperformans.com/urun/gidon-cross-150-200-250-mat-siyah_5383.aspx?CatId=176
fiyat iyi bence de
gidonun görünüş dışında bir artısı varmıdır ?
Benim orijinal gidonda biraz yıpranmalar var o nedenle değiştirmek istiyorum, ayrıca artı olarak gidon pedi takarsak iyi bir görünüm sağlıyor. Forumda orijinal gidon-cross gidon ile alakalı görüşler vardı hangi sayfalarda yer aldığını tam hatırlamıyorum..
Arkadaşlar merhaba,
Soracağım sorulara cevap verirseniz çok mutlu olacağım. 22 yaşındayım boyum 1.87, kilom 82 civarı. Bu vakte kadar hiç motor kullanmadım, scooterda dahil. Hiç tecrübem olmadığı gibi, motor konusunda çok da fazla bilgim yok.
1-) Hep Honda Cbr 125r almayı düşünüyordum, ama boyumdan ötürü herkes çok küçük kalacağından bahsediyordu, acaba bu motorda böyle bir problem yaşar mıyım?
2-) Sizce başlangıç için uygun mudur bu motor?
3-) Birçok insan cross motorları asfalt zeminde önermiyor. Ben de bu motoru alırsam sadece asfalt zeminde kullanacağım, yani amacına uygun kullanılmayacak. Sadece haftanın 5 günü okula gidip gelmek için kullanacağım, kullanacağım istikamette Ataşehir - Şile yolu arası. (Git-gel 40 KM) Çok nadir başka yerlere gitmek için kullanırım. Hızdan her zaman nefret eden birisi olmuşumdur, yani ben bu motoru alırsam büyük konuşmayayım ama 100'ün üstüne çıkmam, en fazla 85-90 arasında gidip gelirim. Bu şartlar altında önerir misiniz bu motoru?
4-) Biraz önce de yazdığım gibi CBR 125 almayı düşünüyordum, onda yakıt sarfiyatı yok denecek kadar azdı, bu motorda durum nasıl? Çok masraf yapar mıyım, haftada yaklaşık 200 KM, ayda da 800 KM'ye yakın kullanacağım. Bana sizce aylık masrafı ne kadar olur?
Fiyatı CBR'a göre oldukça ucuz olduğundan aklım bu motora fazlasıyla kaymış durumda, yaza doğru ehliyeti almamla beraber, bu motoru da almayı ciddi ciddi düşünüyorum. Sizden de sorduğum sorular konusunda beni aydınlatmanızı, varsa eklemek istediğiniz başka bir şey eklemenizi rica ediyorum.
Hepinize kazasız, belasız sürüşler dilerim.
İyi akşamlar.
Merhaba,
Boy kilo oranımız hemen hemen aynı 1.87 86 kilo'yum. O nedenle motor altında küçük kalmayacağı gibi,ilk başlarda taşımakta zorlanacaksın. Ayrıca Cbr'a göre fiyat olarak makul olduğu gibi yedek parça ve servis konusunda da fiyatları daha makul olacaktır. Hız açısında da X Treme Max beklentilerini tam olarak karşılayacaktır,bende motoru genel olarak asfaltta kullanıyorum ve bugüne kadar bir sorun yaşamadım. Masraf olarak yalnızca servise kaşe ve yağ değişim ücreti ödedim geri kalanı kendi kişisel harcamalarım oldu(elçik,elçik koruma,jant şeridi vs).Okula gidip gelmek için gayet uygun ortalama olarak 15-17 kuruş arası bir yakıt tüketimi var. Tabi ki zamanla bir kaç ufak eksisi ile karşılaşacaksın(boya atması vs) zaten forumu incelersen detaylı bilgi sahibi olursun. Ayrıca öncelikle Ehliyet ve Ekipman. Sanırım Şile'de üniversite okuyorsun kullanacağın güzergaha bakılır ise eğer alırsan üniversite bir Max daha kazanmış olur
Sayın @braingulp hocam, sanırım yazımın tamamını okumadığınızdan dolayı o şekilde yazdınız. Almak istediğim motor zaten bu başlıkta ismi geçen motor.
@ozgranl hocam, çok teşekkür ediyorum mesajınız için. Sınavlarım bittiğinde bu başlığı baştan aşağı okumayı düşünüyorum, tekrar cevabınız için teşekkür ederim, iyi akşamlar.
arkadaşlar sınavlardan vakit olmadı hiç dün biraz baktım motorun geçen bi çalıtırdıktan sonra yeni ilgilenme fırsatım oldu,bi kaç sorum olcak bide sizlerin yorumunu almak istedim,ilk olarak motoru çalıstırır çalıstırmaz hemen sonra bu egzosun ilk girişi bana cok ısınıyo gibi geldi sizdede öyle mi?
buji kablosunu kenara çekmemişim şimdi fark ettim.
bide bu karburatorü temizledim taktım benzin kacırdı fln onları hallettimde bu ayarı nasıl yapılır(rölanti ayarı degil heralde bu hava yakıt karısımı ayarı)
bana gaza yuklendiğimde birden gaz yiyomus gibi geldi yani eskisi gibi gelmedi acaba motor acıldı temizlendi o yuzden mi?
son olarak gaz elçiğini değiştirirken gaz telini taktım ama gaz verme hareketinin tersine dondugunde biraz bosluga gidiyo tekrar gaz verme yönünde döndürünce bi ses geliyo ondan sonra eskisi gibi ama o benim canımı sıktı acaba orjınalınden böyle miydi sizinkiler nasıl? buda bizim bodrum
Egzost çıkışının aşırı ısınması, aklıma hava/gaz ayarsızlığı'nı ve kontamine/yağ oranı yüksek yakıt'ı getirdi, ben yaşadım, ancak daha fazlası için "cenkito"'yu bekleyin
hava ayarı ayarsız olabilir.
yanlıs görmüyorsam egzos borusunu boyamıssın , orası boya tutmaz hemen yanar.
ısıdan yanması normal yani
gaz telindeki ayar vidasını az daha sıkıp o boslugu alabilirsin, birde gaz kolunu takmadan iyice
gress yagı ile oturacagı yeri yaglasaydın kol cok daha rahat dönerdi
hava yarını nasıl yapıcam vidayı sıkmakmı sadece birkaç yere bakarak yapmıstım tam kapattıktan sonra 2.5 tur acın diyodu ama şimdi o vidayayı sıkmak için karburatoru cıkartmam lazım tam bilen varmı ,egzos boyası zaten hemen yanmaya basladı onun farkına varmıstım orasına şimdilik yapcak bşy yok ,gaz teli rahat dönüyo ama geri dogru cevirince bir ses duyuluyo tekraar oturması ıçin bi ses daha duyuluyo o sırada tel asınıyo bence bu olay normalmi sizcede?
birde bende suan ön arka sinyaller çalışmıyo sorun lambada değil kumandayı yeni değiştirdim diğer fonksiyonları çalışıyo ve farlarda yanıyo acaba sorun nedir elektrik tesisatını çektim belki birine yarar hemde eksik yanlıs görünen benim gözümden kacan yerleri görmemizi sağlar onlarıda paylaşıyım deddim yorumlarınızı bekliyorum
öncelikle o içi çamur dolan soketleri vd40 ile temizle yagla.
benim ilk aklıma gelen kumanda düğmeleri. orada paslanma varsa yanmaz.
kafa grenajının içinde karsılıgı olmayan 3 lü bos bir fiş var oradaki üç kabloyu birbine degdir.
tesisatta kumanda düğmesi olmayan 4lü flasör o
değince yanıyorsa kumandadan takip et.
yanmazsa ilk koltuk altındaki sinyal flasörünü kontrol et.
karburatör ayarına bişey diyemiycem
daha önce hiç ugrasmadım bir keresinde ustaya yaptırdım.
o esnek tornavida gibi bişeyle yapmıstı o zaman
flaşör bu resimde koltuk altındaki küçük kutu
Arkadaşlar max de onde 17arkada 50 dişli kullanıorum .vites geçişleri çok kısa fırtfırt 5 saniyede 5. vites 60 70 oluo hız.araziyede çıkmıorum zaten istanbulda asfaltta kullanıorum .düzde gderken 80 den sora baya zırlamaya aşlıo commuterler fır fır geçio yanımdan kasmadan.Tilt oldum duruma .arka dişi küçültcem brazdaha surata yatırcam motoru.90 la fln rahat gitsin die duzde .arka dişi 45 alcam .da nerden bulabiliriz bizim motoragöre .bilen varmı .
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------
Bide şöle bi site var dişli oranlarına göre hız ve torktaki yuzdesel artışı düşüşü hesaplamak için hesaplamak istersenizdie.paylaşayım sizede.
http://www.sprocketcalculator.com/
current kısmaına mevcut dişlileri grioruz new e de istediniz dişi alta yazıyor yuzdesel değerler .lınks yazan yerde zinirin bakla sayısı onuda mevcudu azarsanız yenisi için gerekli zincirin baklasını gösteriyo guzel program
parcacılarda 40-41-42-43 diş bayagı fazla.
ön 17 iken arkayı 45 yaptıgında arazi performansın bir o kadar düşecektir
bunuda hesaba katmanı öneririm.
15 lira civarında idi en son 43 ama sızın oralarda ne kadar isterler bilemem.
cg arka dişli olarak bakabilirsin. muhtemelen cogu uyumlu.
yada en saglamı arka dişliyi söküp onunla yeni dişliyi almaya gitmen
orjinal zaten 16 50 diş motor katır gibi çekio .ama 70den sora bagrıo 18 50 yapmıştım iyiydi ama ön dişli sürtüo bizim motorlarda bilioruz bnu 18 diş buyuk gelio öne.Bide şöyle diş oranı bulunou fizik e göre 50/16=3.125 çıkıyor çekiş oranı bende şuan 50/17 den =2.94 çıkıyo çekiş .eger bunu 45/17.yaparsak ara dişi ön dişe bölüoruz. 2.64 çekme oranı çıkıor. buda orjinale göre baya bi yuksek .ukarda yazdığım linktede 45/17 yeni oranı girince hızda %+18 hızlanma torkdada aynı oranda duşme oluor doğal olarak. yuzde 18 de motorun orjinal dişi 16 50 de max speed 105 olsa 105 çarpıp bölünce yaklaşık 18 km artış oluyor .zaten bizm motorlar torklu makina iç şanzıman dişliside kısa oldundan kaldırır diorum .duzde 90 la fln bagırmadan gitsin en aznından.çok kasarsa öne 16 diş arkaya 45 devam o daha dengeli olablir.esasında sizin gibi 200 cc olsa tam 45 17 orana göre olcak ağlet de.biz anca silindiri 65 lik yapabildik uygunundan .canım araziye gidesi tutarsada ön dişi 10 dakada 16 yada 15 yada 14 takarım ztn 10 15 daka iş yani .devam
ben zaten debriyaj ilk kavrama dişli oranını da değiştim.
18-74 olan oranı 21-70 yaptım bu oran vites oranından önce oldugundan
ön arka dişli değişiminden daha etkili.ama 200+ cc motor kaldırır
bu haliyle sert arazide ön 16 arka 50 iken ideal
düz yola cıkınca ise bende öne 18 takıyorum.az sürtüyor ama olsun.
bu yaptıgım ilk kavrama oranı değişimi tek basına: dişlileri
16-50 yerine 20-50 (zaten öne 20 sıgmaz) yada 16-40 yapmakla aynı oranı veriyor
Arkadaşlar iyi akşamlar, Supermoto modeli ile ilgili bir gelişme, yeni haber var mı ?
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)