commuter yerine cbr öneririm hem şekilli hem az yakıyor. Hem de ömürlük
commuter yerine cbr öneririm hem şekilli hem az yakıyor. Hem de ömürlük
bakalaım arkadaşlar....biriktirebilirsembelli bir miktar... duruma göre gene güncelliyeceğim zihnimi kararımı
vlla alah kimseye vermesin bu durumu... bence en zoru bu durum... karar vermemek.
Merhaba tüm extreme'ciler,
Bu başlığın sessiz takipçilerinden biriyim,
Tolga Can, Cenkito ve Drumstar sayesinde binmiş kadar oldum ve aslında uzunca bir süredir karar verdiğim motor olan mondial extreme max'ı Mart sonuna doğru satın alıyorum. Bir başlangıç motorsikleti olarak, cross ve enduro olarak kullanabileceğim bir motor olduğuna karar verdim. Toplam motor tecrübem sanırım 10.000-12.000 km arası ve bunun yapıldığı motor Honda CB300R ve Honda Pcx, çin malında karar kılmam ise tabiki bütçe ve bütçedeki en uygun performansın mondial extreme'den geçmesi, sizlere birkaç sorum olucak. Bunlar,
-Daha önceki sayfalarda cc yükseltmeyle ilgili parça parça bilgiler vardı ancak tam olarak neyin ne olduğunu kimse tam olarak söyleyemiyor. 219 cc'ye çıkan motorun yakıt sarfiyatındaki değişim , maksimum hız oranı nedir? nasıldır? bunu en iyi bilecek olan kişi sanırım Cenkito, bir el atsan abi be!
-Diğer soru , uzun yolda yapmak istediğimden dolayı bir motor çantası şart, aliminyum bir tabla çıkartabilirim cnc'den daha ucuz yollu ve Tolga abinin yaptığından daha hafif olabilir sanırım. Bu konuda öneriler?
-Sonuncusu ise motorun genel rahatlığı hakkında, daha önce hiç kullanmadım, ikamet ettiğim yerde'de karşıma " abi bi tur versene ,test edeyim şunu" diyebileceğim birisi çıkmadı, uzun yol yapan var mı? (mondial'in avrupa viralini yapan amca dışında), tavsiyesi ne olur, ne diyebilir, neleri önerebilir?
şimdiden herkese eyvallah diyip, işimin başına dönüyorum.
hosgeldin,
-öncelikle modifiye güç ve tork artısı saglar, daha sonra sanzıman ve dişli oranı gelir.
son hız artısı için ikinci dediğim sey gerekir. sadece güç artısı : motorun birde cıktıgı yerleri ikide hatta üç de cıkmasını saglar ama hız artısı olmaz.
-ben 210 cc olarak kullanıyoyorum daha öncede yazdıgım gibi gecen yaz 850 km civarı uzun yol, sehir içi ve arazi karması yol yapıp 100 km de 3.1 litre yakıt olçümü yaptım
219 olsa fazla farketmez
-canta olayı senin istek ve becerilerine bakar, elin yatkın oldugu sürece her seyi yapabilirsin
-uzun yok olarak da ben 200 km civarı yol yaptım molasız, sonrası sana kalmıs.
nevsehir ürgüp de serdar var modifiye 219 max kullanan denk gelirse onunla görüş
220cc'ye çıkarsan da 250ccye çıkarsan da çok fazla güç artışı almış olacaksın. Sonrası senin kararın. İster büyük dişli takarsın motor tekerden inmez, ister benim gibi 50den 34e düşürürsün 140km/h'e çatırt diye çıkarsın ama bizim motorlarla hılznmayı pek önermem çünkü 140 km gibi süratlarda bile çok dengesiz ki benim yaptığım modifiyelerle çok daha fazla hıza çıkabilecek kapasitesi var. Yakıt konusunda ise ben hala ölçmedim kaç yaktığını ama yakıyor, yakmam demiyor gazı verdikçe lıkır lıkır içer duruma geldi nerdeyse Ama gidişi de bir o kadar tatlı oldu
Ben de bir detay ekleyeyim. Bizim xtreme 250 ile geçen gün tam gaz 15 20 km kadar yol yaptım. Neredryse hiiç gaz kesmedim. %5 yaktı. Bizim motorların karbüratörlerinde iki tane jet var. Biri sürekli açık diğeri gaz pistonundaki iğne ile kontrol altında. Cc arttırırsanız standart ayarıyla kalırsa çok yakar. Tork ve piston çapına bağlı emiş gücü parabolik artış göstereceğinden fazla yakıt emecektir çünkü 150 cc nin emiş gücü daha az olduğundan iğne daha çok açık konumdadır. Bizim iğne en üstün bir altında. Performansı test etmek kaydıyla en üste almayı deneyeceğim yani iğneyi aşağı çekeceğim. Neticeyi paylaşırım tabi ki.
Silindir yükselince ortaya çıkan sorunlardan birine şöyle bir çözüm getirdik. Maksat paylaşım olsun)
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:18 ----------
Bitmiş halini de eklemeden geçmeyeyim
bende yeni yila cok talihsiz girdim,kuzenim motorun egzozla baglanti noktasindaki somunu cikarirken icine dusurdu galiba gerci baya ugrastim ama ordan o somun icine girmez diye dusunuyorum ama yerede dusmedi dusse ya gorurduk ya bulurduk 2kisi.motoru kaldirmaya felan calissakda en son diger soumuda attim icine girmedgini fark ettim acaba onceki somun yolu tikadi ondan mi hic bilmiyorum bi cozumu olan varsa paylasirsa sevinirim
mıknatıslada denedim ama oda aşağı inmiyo kenarlara yapışıyo tornavidada sanki alt tarafda yer yok gibi hiç gitmiyo,orayı açmaya çalıştım ama heralde butun mtoru tekar indirip açmak lazım onuda beceremedim.o kısmı açmış olan arkadaşşlar varsa tecrübelerini bekliyorum,rüyama girdi az önce cok canımı sıkdı en son iş artık sökücem komple
valla hangi civata oldugunu anlamadım ??? yoksa fikir verirdim.
egzosla motorun baglandıgı yerde yani manifoltta ki vidayı mı kasıt ettin
motoru saseden sökmeden,egzosu cıkartmadan onuda içeri düşüremezsin, düşersede silindir üst kapaga egzos subabına dogru düşer
anlamadım
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------
birinci resimdeki delikten düştüğünü zannetmiştim daha sonra somunu denedim en son hatta attım içine yine girmiyo ona rağmen motoru komple sökmeye karar vermiştim,çıkarttım gövdeden uğraşırken birden egzosun diğer tarafına kaçmıştır belki dedim oda kuzenin elindeydi o esnada ve nitekim içinden çıktı ama fazladan amelelik yaptırdı sök çıkar,şimdide egzzosun bu 3.resimdeki kısmı çok ısınıyo gibime geldi sizinkinde nasıl,bayadır uğraşıyorum yeni topladım ve ilk defa çalıştırdım ondan nereleri kontrol etmeliyim sizce?
öncelikle resme göre bujı kablosunu egzosdan mümkün oldugunca uzakta sabitle yakın olursa yanar yolda kalırsın.
ön bölümün ısınması normal nede olsa cayır cayır yanan gaz ilk oraya geliyor.
ısı korumasını kaybetmediysen tak bişey olmaz
Herkese merhaba arkadaşlar hepinize kazasız sağlıklı sürüşler dilerim bugün itibari ile motorlarınıza 400 tl zam gelerek artık mondial x treme max'ı 3.842 tlden satışa sunulmakta , motor alamayanlar yandı fazladan para verip alıcaklar :D :D
ÖTV artisi ile o fiyat 4000 i bulur neyse güzel makina iyiki almisim dediğim bi makina
Merhabalar arkadaslar. Ben daha 2 gune kadar rks titanic 150 almayi kafaya koymustum ama dagda bayirda treking yapan birisiyim ve croos alip dagda bayirda gezmeye daha cok yardimci olur die dusundum. Boyum 1.80 kilo 90 bana nasil gider biraz yuksekmis herhalde cok tesekkur ederim.
ölçülerimiz aynı, cok da güzel olur
Yasim henuz 17 icerisinde tam bitmedi eylulde bitecek sonra ehliyet alacagim.Ama alacagim yer sakin bir yer polisler ugrasmas etmez yani bir suru apaci var kasksiz .polis karakolunun onunden yardiriyor gidiyor bisi yok. Allahtan ben bilincliyim m.t sayesinde 3 yildir takip ediyorum . Ben sadece scooter ile tur atmis birisi olarak bu motoru kullanabilirmiyim? Sistem olarak biliyorum nasil kullanilacagini.Yazın dedem alicak allah nasip ederse haziran gibi..
ehliyet alana kadar trafiğe hiç cıkmamak üzere kullanabilirsin tabi.
unutma baskası sana carpsa dahi ehliyet olmadıgından 8 de 8 sen suclu oluyorsun
öncelikle selamlar ;
elcik manet ve aynaları değiştireyim diyorum. acaba şurdan şunları sipariş edip takabilirsin,ben daha önce yaptım diyen varmıdır?
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)