arkdaşlar motorum 960 km ye geldi, servise sokmayacam bakımını kendim yapacağım az sonra castrol 10-40 yağ alacam bide kaliteli bir buji alacam bide hava filtresini temizlersem tamamdır sanırım. tekeriniz düz bassın
arkdaşlar motorum 960 km ye geldi, servise sokmayacam bakımını kendim yapacağım az sonra castrol 10-40 yağ alacam bide kaliteli bir buji alacam bide hava filtresini temizlersem tamamdır sanırım. tekeriniz düz bassın
ben yag olarak petrol ofisi maximoto full sentetik kullanıyorum. paketi 17 lira idi en son.
mevcut buji yi söküp gidersen yenisini almaya cok daha kolay olur yenisini almak. ben ngk almıstım 5-10 lira bişeydi fiyatıda
zinciri temizleyip,yaglayıp gerginlik ayarını yapmayıda unutma.
---birde tüm arkadaslara duyrulur---
sürekli motorunuzu basınclıu suyla yıkatıyorsanız ön düzen bilyalarını gidon furs takımınıda arada temizleyip yağlayın cok daha saglıklı olur
bende ngk alacam hocam çok öneriyorlar
zaten ya ngk yada bosch alacan bujıyı.
---------- Post added at 12:13 ---------- Previous post was at 12:10 ----------
aslında ilk bakımınsa servise git bence 25-30 lira bişey hem motorda sorunlu biyer varsa ikinci bakım zamanına kadar oda cıkar
servise yaptırırsın.daha sonrada sen devam edersin bakımlara.
ben öle yapmıstım 600 km de ilk bakımı serviste yaptırıp 850 km de kavga dövüş subab ayarı için tekrar servise gitmiş
daha da yedek parca harici servise ugramamısımdır
hocam servis sapa yerime düşüyor işten vakit bulamıyorum bugün götürecektim müsaittim dolularmış o yüzden hiç gereği yok zaten bugün 1000 km yide geçmiş olacam motora güveniyorum garantilik bir sorun çıkartmayacak inşallah
1000 km gecmen önemli değil servis gene ilk bakım olarak bakar
ama sen bilirsin, bende vites gösterge müşür arızası olmustu ilk zamanlar ya değiştiler yada fişlerini kontrol ettiler
daha sonra motoru komple kendim söküp 210cc yaptıgım için ıcıgını cıcıgını her yerini herseyini ögrendim artık ben servis oldum yani.
dediğim gibi yedek parca haricinde servise yolum düşmüyor.
az cok motorunu tanırsın zaten sorun cıkmayacak gibiyse bakımını sen yaparsın olur biter.
ara ara yagını kontrol et ve minimum 1.1 litre yağ koy. yoluna devam et
Yağ konusunda kendi fikrimi paylaşayım arkadaşlar. Normal motosiklet tamircilerinde bir yağ değişimine 15-20 lira para vereceğinize gidin bu yağlardan birisini alıp kullanın.
Mobil 15W40 - 16kg - 140 TL
http://www.turkoilmarket.com/Mobil-D...ke,PR-873.html
Castrol 15W40 - 16 Kg - 150 TL
http://www.turkoilmarket.com/Castrol...Kg,PR-201.html
İstanbul'da bazı tamircilerde bu yağın kullanıldığını gördüm. Ayrıca bazı kurye arkadaşlar da bu yağlardan kullanıyolar.
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
motorun ömrünü yersiniz. ilk başlarda bişi farkettirmez.
ama dizel yag yarı yarıya motorun ömrünü yer.
ısınmaya sebep olup yagın vizkozitesi cabuk bozulur.
castrolun 4 litrelik motosiklet için olan yagları var onları kullanın,
castrol 10 50 var mesela tam sentetik
1000 km de bir yag değiştiriyorsan bu yagla 2000 de bir değiştirirsin
Ben Castrol 15/40 kullanıyorum bir sıkıntı yaşamadım.
Ben bu yağları kullanıp 80-90 bin km yapan cbf'leri gördüm ama sonuçta senin söylediğin yağlar da motosiklet için üretilmiş yani illaki motosiklete daha uygundur.
castrol 10/50'yi bir ara deniyeceğim teşekkür ederim.
ben zaten petrol ofisi full sentetik kullanıyorum onu bile 1000-1250 km değiştiriyorum.
ama önerilen yag dizel olunca sadece bende gördüğümü paylastım
cbf motorum oldu cbf yag secmez, cbf e kamyon yagı da koysan yakar. cbfte 1000 kmde bir yag değiştirmek zorundasın
yada yag eklemek zorundasın. silindirin şekli ve mühendisliğinden dolayı hatası olan bir motosiklet.
xtreme maxla mukayese edilmemesi lazım
çinli bile olsa bu tarz hatası olmadıgını biliyorum.
motosiklet yağlarında şu var yüksek devirli çalıştıgı için ısınmaya dayanıklı olması gerekiyor. özelliğini yitirmemesi gerekiyor.
castrol 4t 15 40 10 40 10 50 gibi yağlar iyi yaglar.
tam sentetik alırsanız biraz daha uzun ömürlü olur..
Beyler selam,
Motorumun zinciri kopmuştu ve zincir koparak ön dişli korumalığını kırmıştı. Yeni zincir aldım fakat kısa geldiğinden eski zincirden ek yaptım. Şu an zincirin gerginliği normal ve motor hareket edebiliyor. Fakat gaza kolunu çevirdiğimde ön dişliden tıkırtı sesi geliyor. Acaba dişli mi gevşek diye düşünerek dişlinin üzerindeki vidaları sıkayım dedim. Sıkarken vidanın birinin ucu kırıldı (hay amk) (sağdaki daire). Şimdi şunu sorucam; bu vidanın kırılmış olması yüzünden, yerine yeni vida takılması gerekir fakat, dişlinin içinden çıkarması çok zor olur mu? Ayrıca kopan zincir sanırım bazı kabloları parçalamış (soldaki daire), bu kabloların değişmesi masraflı mı?
beyler castrol 10/40 1 litre yağ aldım 20 lira saydı
ngk (made in japan yazıyor ) 2 tane buji aldım 15 saydı.
bujiler standarttır galiba ngk olur. 1000 km de bir mi değiştiriyoruz bujiyi ben yeni 1000 km ye geldim ?
bide 1 litre motor yağı aldım 1.1 litre ekleyin diyor 100 gram için 1 litre yağ mı alayım yoksa eksikmi boşaltayım içindekini yada 1 litre yeterlimi acaba
beyler forumda Gürsel Beyin yunanistandan italyaya gidip foruma neden cevap yazmadığını öğrendim fransaya doğru gidiyorlarmış buyrun videosu http://www.facebook.com/photo.php?v=10153160539090627
kablolar pek sorun olmaz fazla bişey tutmaması lazım, hatta kendin bile yapabilirsin
vidaya gelince... zinciri komple indir, sağlam vidayı ve altındaki puluda sök.... ve yapabilirsen o kırık vidanın üstüne bir demir kaynat ve öyle sök, beya bi ustaya ver o yapar, biraz zor iş ama olur... benim aklıma başka bişey gelmiyor
oda olmazsa tek çare kırık vidanın yerini delip yeni bir dişli yuvası açmak
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:17 ----------
evet ngk japon
100 gramdan bişey olmaz, sen komple boşalt 1 litre ekle, ama istersen içinde çok az bişey bırakabilirsinde, ama motorun daha ilk yağ değişimi ise bence komple boşalt ve tertemiz yağ ekle, en sağlıklısı o olur
abiler bir tane xtreme max buldum 5.700 km de motora 166 cc piston silindir kit takmış fiyatı bna makul geldi motorun almayı dusunuorum ama bu kit sıkıntı çıkarırmı .orjinalinden daha guclu diyor sahibi ama bnde üniversite öğrencisiyim basımıza iş acarmı die size danışmak istedim
tornacıda o vidayı cıkarttıracagına git yeni dişli ve vida al derim dişli fiyatı 5 tl
gel geleyim o kablolar vites gösterge müşirinin kablosudur, hepsi kopsa dahi sadece vites bos lamban yanmaz ve debriyaj müşirinden dolayıda motor marş basmaz
bosta bile olsa motor debriyajı sıkıp cakıstırman gerekir.
müşirin fiyatıda kablosuyla birlikte 8-9 lira bişeydir
kendin değişebilirsin bir tane vida tutar ama müşirin altında arada küçük bir parca vardır onu tam yerine oturtman gerekir
vites müşirinin altındaki parcada budur
---------- Post added at 19:33 ---------- Previous post was at 19:31 ----------
3000-4000 km de kontrol edersin gerekirse değişirsin
bir litre daha al bence çünkü her yag değişimine 100 ml az gelecek yavas yavas tamamlarsın
serdar8787
bu motorların basına ne gelirse yagsızlıktan gelir unutmayın
düzgün yapılıp rodajıda düzgün yapıldıysa hiçbir sorun cıkartmaz.
en kötü ihtimal tekrar silindir piston alırsın yenilersin ki 166 cc demek orjınal çapı62mm olan pistonun 65.5mm ile değiştirilmiş olmasıdır.
yeni 65.5 silindir de topu topu 70 TL civarıdır.
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
cem kardeş 100ml yağ koysanda koymasanda fark etmez, bir şişeye döksen 1cm bile etmez, eğer 100ml yağdan bu motor aşırı aşınma yapacaksa ozman olduğu yerde hemen patlasın daha iyi
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)