tolga, arifbaki arkadaş ile ilgilenir misin sana zahmet
tolga, arifbaki arkadaş ile ilgilenir misin sana zahmet
Selam Arif, Tolga çok daha iyi bilir tabide. Benim izlenimim biraz uzun gelebilir motor gerçekten yüksek almadan bi üstüne otur bak içine sinicekmi diye derim.
Dün uğradığım usta bu motora ben binicek olsam bu motoru alçaltırım demişti. Nasıl yapacağı konusundaki teknik detayını bilemiyorum
ön taraf masa kelepcelerinden arka taraf ise helezon kesilerek alcaltılabilir.
kanuni cross 150 max a göre baya alcak bir motor, tam ölçüsünü bilememekle beraber 1.80 boyla benim de ayaklarım tam yere istediğim gibi basmıyor ama kanuni cross da tam olarak topuklarım yere değiyor,
asfaltta sorun olmaz ama arazi kullanımında cakır cukurlu yerde durman gerektiğinde sorun yasarsın.
bence de almadan önce üstüne otur bak
Bayiler çok nadir cross sattıkları için burada gittiğim bayi siparişle getiriyoruz dedi deneme şansım olmadı. Yüksek olduğunu bildiğim için araştırıyorum zaten
teknik detay la kanlı canlısı bir olmuyor.
ben kanunı cross almaya gidip max alıp bayiden cıkmıstım
Arkadaşlar bir konuda fikrinizi sorucam. İyi bir ustayla tanıştım evime yakın güvendiğim biri götürdü tanıştırdı.
İçimden şu düşünce geçti mondial serviste gördüğüm motor katili tipli kişiler yerine motorumu periodik bakımlarda bu adamamı götürsem acaba dedim.
Garanti bozulur ama sizce ne yapayım ?
Evimede çok yakın oraya gitmek hoşumada gitti açıkcası ustadada iyi biri sohbetide güzel.
Siz garantiden hiç parça aldınız mı bedavaya ?
Çok mantıksız mı olur garantisini bozmak acaba ? ( açıkcası mondielden pek bir bedava parça alacağımıda sanmıyorum genelde hep kullanıcı hatası ıvırt sıvırt der kullanıcıya kitlerler çünkü )
Arkadaşla cycle-ergo.com sitesinden kawasaki bi cross üzerinde boyuma ve bacak boyumu girip baktım 958mm(kanunininki 860mm mondial ondan uzun demiştiniz) ye kadar parmaklarım değiyor. Acaba kısaltma olmadan kurtarabilir miyim? Birde kısaltmada arka helezon kesildiği için süspansiyonun yumuşaklığı azalır mı? Yada çevrenizde başka motorda olsa bile örneği var mı?
ilk 500 ve 1000 km bakımlarına servise git
zaten sorunu varsa o zamana kadar cıkar
daha sonrada istediğin yerde yaptırırsın bakımını sorun olmaz.
belki de TR de ilk alan benimdir ama serviste değişen parcam olmadı.
daha sonra servise cizik atıp herseyini kendim yapmaya basladım ki modifiye de dahil
nede olsa motor cin malı
çin malı adamı ya kanser eder ya da usta
---------- Post added at 22:20 ---------- Previous post was at 22:17 ----------
kısaltma olmadan da olabilir tabi ama motorumun yanında olmadıgımdan daha ayrıntılı bilgi veremiyecegim, diğer arkadaslar yetişin
tolgacan yorumu sana bırakıyorum yetişşşşşşşşşşş
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
aslında sorun olmaz, nedeni mesajın sonunda..
boyum 180 olmasına rağmen maxı 2 defa arazinin azizliğine uğrayıp yatırmıştım, eğimli arazide dönüş esnasında (üzerinde oturup manevra esnasında) ayağımın çukurda kalması ve motorun yükü o dengesiz duruşa göre çok gelmesi sonuçu devirmiştim.
şu an daha yüksek motor kullanıyorum ve duruşlarda motor dik durduğunda ayaklarım sadece parmaklar ile yere temas ediyor fakat 6000 km yol yaptım ve hiç düşürmedim.
olay kısmen boy yetmezliği ile alakalı olabilir fakat daha büyük pay motora hakimiyet ve tecrübe belirler derim..
maxa alışmış ve boyu 175'in altında biri boy yetersizliğinden düşüreceğini tahmin etmiyorum.
Berkay Cemin sözlerine katılıyorum.
ilk 1.000 km den sonra dediğin kişiye götürebilirsin. Mekanik arıza çıktı çıktı. Çıkmadı zaten yıl bitiyor.
Zaten servisler sadece yağ değiştiriyor. Gerenk yok, kime güveniyorsan senin için rahat ediyorsa oraya git. İmkanın varsa başında dur.
Ama ustaya karışma, çünkü çoğu usta işten anlamayan birinin kafasının dibinde vır vır konuşmasını sevmez
Arif kardeş ;
Motoru ön maşadan 5 cm kısaltında bir ayağın yere tam değer. İzmirde burdaki gibi çokda fazla arazi yok. tahminin asfalt yolda çoğunlukla kullanacaksın.
Ben 1.68 boyla yarım taban basıyorum. Cemin dediği gibi arka yaydan da kısaltınca biraz daha düşme olur. bir ayağın tam yada her iki ayak ucun yere değer.
Kross dediğin de çok alçak olmaz zaten, alçak istiyorsan commuter motorlara yöneleceksin. illede alçak ve cross dersen ramzey q200 bak derim.
Pazartesi günü izmirdeyim. Hatayda olacağım. Belki tanışmak nasip olur.
Anladım, dediğiniz gibi 1000 km den sonraki bakımda götürürüm özel servise.
Ustaya götürdüğümde gidonu ayarladı, frenleri filan ayarladı. Marş düğmesi dönüyodu onu yapıştırdı dondurdu bi spreyle.
Birdaki onla görüşmemizde şu farı düzelttiricem arkadaş jupiteri, marsı gösteriyor far öndeki çukur hak getire :D
Berkay kullanıcı sayfasını 1- 155 kadar okumadın galiba, alınan tüm önlemler mevcut, sayfanın tamamını okusan. Aşırı bilgi sahibi olursun.
Belki alternatif başka bir çözüm aklına gelir. Bizle paylaşırsın. En azından senden sonraki kullanıcılarında seçenekleri olur.
Merhaba gençlik. Motorumun arka maşasına kadar olan kısımlarını ve jantlarını söktüm. Değişik fikirler var kafamda onları hayata geçiricez inşallah. Uygun bütçeyi ayarladığım zaman delicesine hacim yükseltme işini de yapacağız ama onun daha zamanı var Ayrıca yarın ehliyet sınavına giricem ama çok fena heyecan yaptım nedense
hadi hayırlısı @drumstar
bugun ki sınavda da basarılar
@drumstar sınavda başarılar diliyorum. Heyecan yapacak bir şey yok. rahatla, zaten bildiğim şeyler der geçersin sen.
Ehliyeti alman bizim için garanti, Ben şahsen senin motosiklet ile ilgili değişik fikirlerini merak ettim.
Ben zaten bu aralar bisiklete taktım. Şimdi de ona masraf yapıyorum
Teşekkür ederim herkese. Büyük ihtimal 100 100 100 olarak gelicek notlar Fikirlerin bir kısmı hüsranla sonuçlanacak gibi ama hayırlısı bakalım. Bi an evvel sonuçlar gelse de ehliyeti alsam hemen
hayırlı olsun simdiden
sen az da olsa projelerden bahset bakalım ortam senlensin,
benim motor adana da ben se fethiyede.
bende paylasım yok yani bir kac ay
Proje olarak şöyle şeyler var, Benim motorun arka tekerlek bilyeleri boşluk yapmıştı onu değiştirmek için zaten sökmem gerkiyordu. Ben iki tekerleği de çıkardım. Balans ayarları çok fena kaçıktı ve bir tane tel eksikti. Teli yerine taktık. Jantın birinin ayarı neredeyse bitti sayılır. Supermotolarda en sevdiğim kısmı yani iki renkli jant olayını yapmaya çalışacağız ama o kesin değil. Tekerlekleri sökmüşken arka maşayı da söküp boya atalım dedik onu da aldım aşağı. Burçlar boşluk yapmıl onu düzeltmeye çalışacağız. Gidonu daha yukarı ve daha öne almayı planlıyoruz. şasenin farklı kısımlarını farklı renge boyayarak değişik bir konsept yaratmaya çalışacağız. ayrıca motorun bütün plastiklerini karbon görünümlü folyoyla kaplamayı düşünüyorum. Hem çizilmez hem güneşten solmaz. Ve koltuğu da havlu ile kaplayacağız. Çünkü denize gidip gelirken ıslak şortlarla oturmak gerekiyor koltuğun zarar görmesini istemem. Bar end ayna yapmaya da çalışıyoruz ama uygun aynalar bulamadım. Ve yazın ortalarına doğru 6baskı balata+ torna işçiliğiyle 74mm piston silindir silindir kapağı+ büyük karbüratör+ ateşlee sistemi de ekleyeceğim motora. Ama malum öğrenciyim bütçe sınırlı Bu işi yaparken anlık değişmeler olabilir buraya aktarırım
bizim motorda zaten debriyaj 6 lı, 6baskı balata var yani orjınal,
74 piston takmanda bu kartele imkansız, en fazla 67 takabilirsin bilgine
çünkü kartel deliği sadece 70mm ve tornayla orayı actırmanaıda önermem
çünkü silindir saplamalarını tutan yerler incelir, olusacak fazla güçle yuvadan kopar gelir
şimdiden kolay gelsin sana
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)