benzin pahalı tolgacan
ben frenle inmeyi tercih ediyorum balatalar daha ucuz
benzin pahalı tolgacan
ben frenle inmeyi tercih ediyorum balatalar daha ucuz
Bizim burda benzin bir ara 4.53 TL den satılıyordu. Ne güzel Günlerdi . Şimdi 4.73 TL den satılıyor.
Önceden 50 TL benzin alırdım. ilk defa 20 TL ye benzin aldım. Her hafta 50 TL benzine verilir mi arkadaş.
Valla tasarruf amaçlı bisiklet alacağım. Hem spor hem tasarruf. Motora sadece haftasonları mangal yada gezi olursa bineceğim.
8u motoru ben hep e5 te tem de yani hizli gidilen yerde kullaniyorum. Suan rodajdaya devir olarak zorlamadan atiyorum vitesleri ama 80de baya ses cikariyor makina acaba maksimum nekadar hizla gitmeliyim
Birde maksimum hizi zamanla articakmidir zorlamadim bilmiyorum gercide kac yaptigini 90 la ideal gider kesilmeden heralde.
120'yi görenler var ama ideal hiz 90 ile 99 arasi - lakin motosiklet icin azami hiz 99'dur :D
80'i gecme rodajdaysan, hiz zorlamaya gerek yok yavru motoru
Tolga yol yapiyosun ozaman yakiyorsa 50 tl
Bisikletle pek olmaz o isler bide bisikletede fardir kornadir kilomometredir baslarsin sen yapmaya navigasyona kadar yolu var en guzelimi sakin sakin bin motoruna :D
ilk rodajda sakin sakin 50-80 km arası zorlamadan bin derim. 1.000 km den sonra da yavaş yavaş yapıştır gitsin.
Benim motor ibrede 120 gösteriyor. Dümdüz yolda gittikçe 125 değiyor ve kalıyor. Ancak navigasyon ölçümlerinde bu motorun son hızı 110 km dir.
Bu motor hız motoru değil. Arazi motorudur. 90-100 km aralığı ideal hızdır. Fazlasına gerek yok. Ek bilgi : istediğin kadar bağıttır. 15 krş yakarsın ötesine geçemezsin
Sadece işe : Günde : 3.3 TL / Haftada : 16.50 TL / Ayda : 66 TL yakıt masrafım var.
Gezi için ise : Haftada : 50 TL Benzin + 50 Yeme içme masrafı
Allahtan her haftasonu geziye çıkmıyorum Genel toplamda banko : 200 - 250 TL masrafım oluyor.
Bu da normal geziyorsan harcıyacaksın. Bisiklet olunca en azından yakıttan tasarruf yaparım. Hem spor yapmış olurum. Hemde benzin parası ile bisiklet sahibi olurum.
Aynısını burdaki 100 arkadaşımdan 90 tanesi söyledi. Sen bu bisiklete ne takarsın Allah bilir diye Işık, Su, Kask,kilit, Eldiven garanti de extra olarak ne olur bilemiyorum.
Elcik koruma, far kafası, performans egzozuda takabilirim
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
Dün Sakarya Motosiklet Kulubü olarak 50 kişinin katılımı ile gençler arasında görüşme yaptık. Kulubü genişletmek adına, O an fark ettim ki, Son numune 2 krosscu kalmış.
Hepsi asfalt motoru, Ama bu camiayı arazide de onurlandıracak birileri olmalı diye düşünüyorum , Çok mu düşünüyorum ne
Fotolar : https://www.facebook.com/media/set/?...4633773&type=1
ama işini biliyosun bisikletin tekerler filan ince bir pedal atınca 10 metre gider bu
hız bisikletine benziyor ekonomide yaptırır. Bu arada bisikletin sana göre biraz büyük olması bence iyi birşey çünkü, pedalı çevirirken son noktada bacağının tam olarak düz olması gerekiyor diye biliyorum.
Dizlerin kırık kalmamalı tam düz şekilde aşağı doğru uzanmalı
Bu şekilde en az yorgunlukla en çok gücü elde etmiş oluyorsun.
***Bu gün motorla biraz gezeyim dedim aldığım ls2 magnum kask kafama büyükmüdür nedir 80 km ye gelince kafamı biraz yukarı kaldırırsam yukarı doğru kalkıyor. xl almıştım.
ipini kısmayı denedim sona kadar kıstım daha kısılmıyor. Düşünüyorum bunu large la değiştirirmisiniz demeyi. Bu gün 1 kez giydim ama değiştirmezler heralde.
İpini belki bir yöntemle biraz fazla sıkmayı başarırsam değiştirip filan yukarı doğru kalkmaz rüzgardan.
Rahatsız edici bir durum yani.
Bu arada sürekli 50-80 arası gezdim fakat bir ara denemek için gazladım düz yolda. yok yani 80 i pek geçmiyor 85 belki
Acaba motor yeni olduğu içinmi yoksa ben 95 kilo olduğum içinmi yada bir sıkıntımı var motorda ).
Yani 100 km yapsa çok iyi olurdu çünkü temde ve e5 te sağ şeritten 100 le gidebilmek yeterli bir sürat. 80 hafif az kalıyor.
Yani siz baya uzun süre basıp 100 e çıkmaktanmı bahsediyorsunuz yoksa bir anda çıkıyormu çünkü nerdeyse bir spora araba gibi 80 i buluyor hız.
Belki rodajdan sonra hızı artar diye umut ediyorum.
Şehir ve uzun yol karışımı, tourning bisiklet aldım. Gerçekten gezmesi zevkli bir alet, 10 km terler miyim derken 15 km gezdim.
Evet ayaklar düz basıyor. Bazen pedalı bırakıyorum bisiklet alıyor başını gidiyor. Bi vites işine alışamadım onu da zamanla kaparım.
Rodajdan sonra basa gaz gitmeye başlayınca motorun çiğeri açılır. Sen düzgün rodaj yap. Acele etme, sonra dan tadına varırsın.
LS2 kasklar asfalt yol ve hız kaskı değildir. 80 km ve üzeri hızlarda üzerinde ki şapkadan dolayı yukarı doğru kalkar. O yüzden hafif rüzgarlı ve aşırı hızda kaskı hafif öne eğ yada şapkasız racing kask al.
Şekil A örnek B diyorum. Birde kaskı taktığın zaman elmacık yanakların resimdeki gibi şişmeli, o zaman suraına olmuş demektir. Kafan kaskın içinde geziyor ise git hemen değiştir. Bir günlük kaskı değiştirirler.
Teşekkürler anladım bende kaskı öne eğdiğimde o problem çözülmüştü, yinede biraz sıkıntılı bir durum. Uğraşmış resimlerini koymuşsun ellerine sağlık
Bu arada geçenlerde motor çalışmıyordu ya rolantisini senin gösterdiğin c noktasından yükselterek çalıştırmıştım. Ya bir sıkıntı var o gün de çalışsın diye çok sağa çevirmiştim 600 lük motor gibi çalışıyodu
motor ısınınca kıstım ve devam etmiştim. Bu gün tekrar çalışmadı ve yüksek rölantidede çalışmadı ayak marşıyla denedim ( becerememiş olabilirim bütün gücümle 8-10 kez aşağı doğru ittirdim ayak marşını ) çalışmadı.
Bi problem var ama can sıkıcı sıfır motorda böyle birşey yaşamak. Muhtemelen basit birşey eğer aklınıza birşey gelmiyorsa bi şekilde çalıştırıp bir ustayamı götürsemmi. Mondial bayisinemi götürsem bilemedim.
Bir usta varmış yakınlarda ama o mondial bayisi değil. Çalışır gibi yapıp duruyor motor. Bende gaz vererek çalıştırmaya çalışıyorum sanırım gaza boğuluyor hiç çalışmıyor
Bir işte acemilik başa bela gerçekten
Sizin motorlarınız tek marşa basınca tık diye çalışıyor değilmi ?
Marş düğmeside fıtır fıtır dönmeye başladı onun kelepçesini sıktım düzelmedi altına elektrik bandı ile bir kaç kat atıp üstüne tekrar sıkmayı düşünüyorum başım belaya girdi arkadaş hehe
Şu ilk zamanları bi atlatsam düzenlide kullanmıyorum motoru henüz 3-5 güne her gün kullanmaya başlıcam. ( çalıştırabilirsem tabii )
El marşı ile ilk bir kaç kerede almadıysa motoru daha fazla zorlamanın anlamı yok.
O yüzden ayak marşı ile deneyeceksin. Oda en az 2 yada 3 de alır. Hadi akü zayıf diyelim 7 yada 8 de banko çalışır.
Senin sorunun farklı gibi geldi. Birde sen dediğim vidayı sona kadar çevirmişsin. Düzgün çalışınca eski hale getirdim demişsin. Hatan büyük.
Rolenti ayarı çok yüksek yapılmaz. Ne çok açık ne de çok kısık olacak. Sadece motoru stop ettirmeyecek seviyede bırakacaksın. Ve bir daha da dokunmayacaksın.
Varan 1 :
Şimdi arıza kısmına gelelim. Çalışmadı demişsin. Bu arızadan hemen önce motoru deterjanlı tanzikli su ile yıkadın mı ? Yıkadıysan Karbüratorde deterjanlı su var.
Tahliyesi basit iş, onun haricinde bujide ıslanmış olabilir. Çıkarıp kurula, zımpara ile ucunu temizle tak çalışır. bu ikisinden biri çalışmaya engel olabilir.
Varan 2 :
Jigleyi açık unutmuş olabilirsin. Aşağıya bakacak, yukarda ise jigle açık kalmış demektir. Kelebekte sıkışmış olabilir. C deki gibi aşağıda olacak.
Varan 3 :
Rolantide çalışıp gaz verince stop ediyorsa şekil A ve B kelebek sıkışmış demektir. 1 parmak atman yeterlidir. Tekrar sıkışmasın diye üstüne WD 40 sıkabilir yada hafif yağlayabilirsin.
Dediğim gibi sen motor çalışmadan önce ne yaptığına dair detay verirsen çözümü çabuk buluruz.
Jikleye dokunmadım yerini bile yeni öğrendim motor hiç yıkanmadı.
Gaz verince stop etmiyor çalışmıyor çalışır gibi yapıp duruyor. İçerisinde benzin mevcut. Bujileri tam oturmamış olabilirmi tahmin yürütüyorum yerlerini bile bilmiyorum açıkcası.
2 Ayrı konu oldu düzenle derken 10 dakika mesaj sürem doldu devam edemedim buraya yazayım bunuda forum kirliliği için kusura bakmayın.
*O bisikletle yol yapmak yorucu olmaz aletin aerodinamik yapısı tam asfaltda 3 kez çevir beni abi ben kendi kendime gideyim diyor
Ağırlık çok önemli bisiklette. Kullanılan özel malzemeler bisikleti tek parmakla kaldıracak kadar hafifletebiliyor buda fiyatını iyi bir motorsiklet fiyatına getirebiliyor :D
Tabi okadarda professional birşey yapmaya gerek yok.
Senin vitesler baş parmakla itelenen tipten sanırım klasik tip değil teknolojisini geliştirdiler. Güzelmiş istanbulda oturmasam bende alırdım bitane. Fakat bizim burda bisikletin değil motorsikletin üstünden atlamaya çalışan magirus adındaki canavar tipli mavi minibüsü kullanan debriyaja basmadan vites geçirmekten grur ve onur duyan arkadaşlarımız var.
Bujiden de olabilir. Bi sök bak, temizle geri tak, zaten o bujiyi hemen değiştirmeni tavsiye ederim. NGK buji al. 10 TL yi geçmez.
Akünün zayıf olduğunu N lambasından anlayabilirsin. Marşa basınca ışığı falan temelli söner. Ve sanki çok yorgunum beni bırak der gibi ses çıkartır.
Evin önünde rampa olan bir yer varsa sal aşağıya sık debrijaı 2. vitese tak debriyajı bırak çalışır , Sen en iyisi servise git. Bakalım ne sorun var. Sonuçta sıfır makina başına iş almadan sorunu çözsünler. Tesisatta da sorun olabilir.
Koltuk MTB bisikletlere göre yumuşak ama 20 km den sonra oda dötüm dötüm detirtiyor. Benim amacım işe götürüp getirsin yeter. Fazlasında gözüm yok.
Bu teknoloji çok ileri gitmiş. 2 adet vites tetiklemesi var. üsten tetik çekince vites düşüyor. Alttaki tetiği ileri ittirince vites büyüyor.
Dün bende kulaklıkları taktım. çevre yolunda gideyim dedim adamlar hep silme geçti. yusuf yusuf ettim. Şehiriçine girince kulaklıklarımı hemen çıkardım.
Ayna kesin şart, şimdi bisiklet kullanan herkese saygım motor kullanandan daha çok, bizden daha büyük çileleri sorunları var vallahi.
---------- Post added at 10:46 ---------- Previous post was at 10:00 ----------
Yaz geldi motosikletler piyasaya çıkmaya başladı. Şuan kawasakimiz yıllık izinde, iyi de oldu. Park yerimiz doldu
slm tolga 48
suan fethiye merkezdeyim
yaklasık en az 1 ay daha buralardayım
müsait olursan görüşelim
Cem tatile çıktın galiba, Eğlenceli bir yaz tatili dilerim.
300-500 kop kop ver çoşkuyu kolonlara video nu paylaşmayı da unutma
tesekkürler tolga
ailemin yanına geldim
ama paylasacak videom yok , altımda honda ps150 scooter var burda onlada istediğin tarz video olmaz yani
Dostum, sen motora bakım yapa yapa, yağdan benzinden uçmuşsun. Ordaki Dj ablarla olan videolarını istedik
Forumda yeterince mekanik motor görüyoruz. Birazda haraketli biyolojik motor görelim
Nasip olursa bende 1 Temmuzda İzmirdeyim. Vaktim olursa fethiyeye gelmeye çalışırım.
gel kardesim beklerim
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba. Daha önceden cup kullanmışlığım var ama cross motorla başlamak istiyorum ve mondial X-treme çok kafama yattı yalnız boyum 1.71 ve 65kgyum kullanırken çok zorluk çekermiyim? Kanuni cross 150(sele yüksekliği 860mm) üzerinde boyumu denedim ayağım tam basmasada yeterliydi ama teknik detaylarda mondialin sele yüksekliği verilmemiş. Bu konu aklımı çok kurcalıyor. Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden herkese iyi günler.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)