Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
22 Nisan 2013, 18:44
#2781
Satharian adlı üyeden alıntı
Kronik balata sorunları ve uzun kullanım sonrası gevşeyen vidalar dışında GV250 güzel ve kaliteli bir motosiklet bence MaCiT veya Raptor ile kıyaslanamaz bile. Öte yandan maddi manevi emek verilen motosikleti satmak ta kolay bir karar değil. Allah gönlünüze göre versin...
iyi dileklerin için teşekkür ederim.
Zaten hyosung dan sonra başka kaliteli marka ve model kalmıyor. Japona zaten paramızın yetmeyeceği kesin. yoksa en baştan çinli almazdık.
Çinli fakir, yetim ve ekonomik sıkıntısı olanın kahramanıdır. Gönül ister ki herkesin güzel bir japonu olsun. Ama devlet baba ÖTV + KDV yasladıkça biraz zor.
Kronik balata sorunu derken ne demek istedin.
Zaten her motor belli geziden sonra kontrol edilmeli, bu doğal bir şey, vida gevşeyebilir. Sonuçta takılıp sökülen şeyler.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
Reklamlar
-
22 Nisan 2013, 21:32
#2782
Tolga abi sen o nakit 4500 vereni bana yönlendirsene 4bin versinler gelip motoru kapısına bırakayım bu gece
İdare-i maslahatçılar, devrim yapamazlar.
M. Kemal ATATÜRK
-
23 Nisan 2013, 00:07
#2783
Tolga Can adlı üyeden alıntı
Kronik balata sorunu derken ne demek istedin. Zaten her motor belli geziden sonra kontrol edilmeli, bu doğal bir şey, vida gevşeyebilir. Sonuçta takılıp sökülen şeyler.
Balata derken debriyaj balatası demek istemiştim, genellikle 'plakalar tam yağlanmadan boşa geçmeme' yada '2.vitesten boşa düşme' gibi şikayetleri çok duydum arkadaşlardan ama sıkıntı boyutuna göre ihmal edilebilir bir durum. Çok rahatsız ederse debriyaj balatası değiştirilebilir fakat orjinal parça fiyatı biraz tuzlu (160TL civarında)
-
23 Nisan 2013, 05:35
#2784
-
23 Nisan 2013, 11:02
#2785
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
24 Nisan 2013, 10:42
#2786
Merhaba arkadaşlar
Daha önce konusu geçtimi bilmiyorum ama bu x treme max ın arka amortisörü kros motora göre aşırı sert ve insanın belini ağrıtıyor . Ben yumuşatmak için söküp şu linktesi adrese gönderdim http://www.anadolurehberi.net/w-akkar.htm amortisörcü şakir bey var güzel ilgilendi sağolsun üst bileziği 2 cm yukarı alıp yayıda 2 cm uzattı . Arazide ve atlayışlarda 2 haftadır deniyorum çok rahat ettim . Özellikle atlayış sonrası yere inişlerde çok rahat ve yumuşak oldu . Aynı sorunu yaşayanlara tavsiye edebilirim
-
24 Nisan 2013, 13:21
#2787
Saol. Hasan. Kullanıcı bölümünü aydınlattın.
Motor ile seninde bir kaç fotoğrafını görmek isteriz. Bizimle paylaşırsan sevinirim.
Kal sağlıcakla.
Benim km çalışmıyor. Servise 2 hafta önce söylemiştim. Bu haftasonu gittim ama getirtmeyi unuttuk dediler.
Bende bakıma vereyim dedim ama servis çok yoğundu. Artık haftaya gidip Acerbis çamurluk ve km sayacının sağ bilyesini taktıracağım.
Birde iphone yağdan kesinlikle memnun kalmadım. Castrol yada Motul ile değiştireceğim.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
24 Nisan 2013, 18:35
#2788
-
25 Nisan 2013, 19:16
#2789
xtreme maxı kaç tl ye aldınız.İnternet fiyatı 3485 diyor bayiye sorduğumda 3 350 yaparız diyor bu nasıl iştir arkadaş kim kimi kazıklıyor belli değil cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.Yakında bende max ailesinin bir üyesi olacam
-
25 Nisan 2013, 19:41
#2790
tolga 48 adlı üyeden alıntı
xtreme maxı kaç tl ye aldınız.İnternet fiyatı 3485 diyor bayiye sorduğumda 3 350 yaparız diyor bu nasıl iştir arkadaş kim kimi kazıklıyor belli değil cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.Yakında bende max ailesinin bir üyesi olacam
Öncelikle Hoşgeldin Adaşım ;
Aramızda bir max daha görmek sevindirici;
Max satış fiyatı : 3.485 TL.dir. Bayi elindeki stoğu eritmek adına yada kar payını düşürerek daha ucuza verebilir.
Ancak bu maxin plakasız ve ruhsatsız fiyatıdır. Bulunduğun bölgeye göre plaka, ruhsat ve sigorta fiyatları değişiklik gösterebilir.
Ben toplamda 4.200 TL ye aldım. Sende aldığın zaman trafiğe çıkışı hazır halde kaça geldiğini buraya yazarsın.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
26 Nisan 2013, 11:52
#2791
Şu sayfaya benden başka yazma ihtiyacı duyan yok galiba, arkadaşlar arada girip bir şeyler yazın. Bizde hayatta olduğunuzu bilelim yaw..
Hiç bir zaman motorlarımla böyle foto çekilmemiştim. Bu ilk oldu. Pek güzel olmadı. Aceleye getirdik. Daha güzelini ilerde çekeriz. inşallah.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
26 Nisan 2013, 17:16
#2792
Sınavlar kastırmaya başladı, bi yandan da yılsonu sahnesine çalışıyoruz. pek zaman ayıramadım buraya. Ama dün motorun motorunu mat siyahla boyadım. Çok güzel olunca heryerine sıktım acaip güzel oldu mad max'e döndü motor
İdare-i maslahatçılar, devrim yapamazlar.
M. Kemal ATATÜRK
-
26 Nisan 2013, 17:55
#2793
Benim bir incelemem vardı. Sanırım burda hiç yayınlamadım. Yazda geliyor. Alacaklar için fikir verir düşüncesindeyim. Umarım hoşunuza gider.
Bilgi eklemek isteyen ekleyebilir.
Mondial Max Xtreme incelemem ;
Tek silindir 4 zamanlı, 5 vites, 149 cc gücünde bir motosiklet
Silindir çapı 62 X 49.50 sıkıştırma oranı ise 9 dur.
Maximum torku 7.000 devirde 11.1 Nm dir. Güç ise 8.000 devirde 8.5 kw yani 11.40 hp dir.
Maximum hızı sitesinde 115 km yazıyor. İbrede 120 km görebiliyorsunuz. Ancak navigasyon ile ölçüldüğünde hızın 110 km de sabit kaldığını anlıyorsunuz. Gösterge panelii çok sade, devir göstergesi, benzin göstergesi, vites göstergesi, yağ ve akü lambası bulunmamakta, tasarruflu gösterge dediğin böyle olur. Tamamen kullanıcı dostu yapmışlar.
Burda en çok işimize yarayan ise sayaç, benzin göstergesi olmadığından durumu sayaçtan kontrol edebiliriz. Motorumuz 10 lt benzin almata ve 300 km yol yapmaktadır. Yani motorumuz km de 16 krş yakmaktadır.
Motorumuzun altında karter koruma mevcut değildir. o yüzden el yapımı böyle bir şey yapabilirsiniz.
Motorumuz elden ve ayaktan çalıştırmalıdır. Motorumuzun hemen üstünde bulunan egzoz koruma kapağının vidaları saç vida olduğundan ve montaj zamanı düzgün sıkılmadığından dolayı düşmeye elverişlidir. Metrik vida ile değiştirdiğiniz zaman bu sorun ortadan kalkacaktır.
Motorumuzun orjinal çamurluğu yetersiz olup, STR250 yada MOTORAN250 çamurluğu ile daha verimli hale getirilebilir. çok kullanışlı olacaktır.
Motorumuz hava soğutmalıdır. yağlama ise pompa ile gerçekleşmektedir.
Motorumuzun yan kapakları çok şık ve esnektir. Kapakları 3 alyan vida tutmaktadır.
Ön amasitörlerimiz sert olmakla birlikte, kötü boyandığından dolayı ilk aylarda güneş görmekten siyah rengini kaybetmekte bakır rengini almaktadır. Güneş gördükçede çok çirkin bir sarı renge dönüşüyor.
Motobisikletimizin aydınlatma sistemi ise çok kötü, Fabrika çıkışında farlar çok yukarı bakmakta,
servisler ise buna düzgün bir ayar çekmemektedir. O yüzden kullanıcılar fasulye delik yapmakta yada araya bir köprü yapmaktadır. Örnekte olduğu gibi araya saçtan bir köprü yaptım.
Aydınlatmayı gökyüzünden yeryüzüne indirebildik. Ancak bu seferde yeterli bir ışık ortada yok.
Sorunu far kafasını değiştirmekte buldum. Bu far kafasında 12 V (20+20) 40 watt gücünde 2 adep spot çanak ampul var. Eskiye oranla ileriyi daha net görüyorum. Sinyallerimde led oldu. :D
Hava filtremiz koltuğumuzun altında bulunuyor. Ona ulaşmak ise göründüğü kadar basit değil.
ilk olarak kırmızı işaretli olan yerlerden başlıyoruz. Kırmızı ortadaki alyan vidayı çıkardığımızda
yan geranajı ön ve arka uçlarda iki adet tırnak tutuyor. bu tırnaklara çıkarma esnasında dikkat edin. zorlandığı takdirde kırılma durumu yüksek, yan grenajı çıkardıktan sonra depo yanlarında bulunana grenajları 3 alyan vida tutuyor. Hava filtresi için bunları sökmeye gerek yok. Koltuğu ise 2 adet 12-13 anaht arı ile sökmek mümkün. Artık hava filtresine ulaşmış durumdayız :D
Hava filtresini 4 adet yıldız vida tutuyor. yıldız tornivida ile bun vidaları çok rahat sökebilirsiniz.
Debriyaj tipimiz ıslak ve çoklu plakadan oluşmaktadır. Ön ve arka fren tipi diskdir.
Mondial motorumuzda en dikkat etmemiz gereken kısım ise vidaların doğru sıkılıp sıkılmadığıdır.
Eğer benim gibi kontrol etmezseniz olmadık yerde arka fren balatasının vidası düşer ve fren tutmaz.
Ben sonradan öğrendim. sizinde aklınızda bulunsun. aynı sorunu yaşarsanız yedek vidanız sarı daire içersinde mevcut. hadi yine iyisiniz. tek gereken size bir alyan takımı :D
Çünkü servislerin çoğu sadece mondialde değil. bütün motorlarda aynısını yapmaktadır. O yüzden motoru alırken sizde bir göz atın eksik bir nokta var mı diye. En azından sizden önce servis bir tur atsın.
Motorumuzda buji anahtarı ve alyan takımı koymak için güzel bir avadanlık mevcut
Motorumuzun çıplak halide bir başka tabii. bu hali ile de farklı ve hafif
Motorumuzun egzozu görüntü bakımından çok iyi, ancak ses namına ortada bir şey yok.
Hafif tok sesden başka bir şey vermiyor. Yolda giderken varlığını belli ediyor. Ancak ışıklara geldiğiniz zaman egzoz yerini sessizliğe bırakıyor. Ara gaz vermezseni,z çalıştığı bile belli olmuyor. Bir nevi sessiz turbolardan.
Biraz arazide ses çıkarma namına egzozumu king olarak değiştirdim. yakıt sarfiyatı çok az arttı.
Ancak güzel tok bir sese sahip oldum. Trafikte ve apartman içlerinde dayak yemeye sabebiyet verebilir.
Motorumuzun alt kısmında 4 adet somun için delik bulunmakta, buraya ayaklık takabiliriz. Motorumuz 2 ayaklık sahibi olabilir. Bir çok kullanıcı bunu bilmiyordur. Tabiri caiz ise motorumun altına yattım ve buldum :D
Motorumuzun lastikleri orjinal enduro lastik olup ön teker 21 - 2.75 ( 21-90-90 ) arka teker 18 - 4.60 (18 - 90 - 110 ) Hem arazi hemde asfalt için uygundur. Ben ise arazi yoğunluklu cross lastik taktım.
Midas 18-90-130 ölçülerine sahip. Maşaya ise ucu ucuna yetti. Siz siz olun 110 ebadını geçemyin. Hem motora ağır geliyor. Hemde maşada çok yer kaplıyor. Araya giren çamurlardan dolayı motor azda olsa çekişten düşüyor.
130 ebatlarında cross lastik taktığınız zaman dikkat etmeniz gereken diğer bir hususta, hidrolik hortumu servis ters taktığından teker dişlisine kaptırma ihtimaliniz çok yüksek
Gösterge panelinin yanına bulunan boşluğu çakmaklık olarak değerlendirdim.
Böylelikle telefonumu arazide şarj edebiliyor. çakmaklık ile çalışan ürünleri kullanabiliyorum. yeri geliyor mini komprösör ile tekerlek şişiriyorum.
Zamanla ilgili endişesi olanlar yada yolda giderken zamana göre haraket edenler için çok uygun bir yer var. Fren hidrolik kutusunun üzerine 10 TL ye alacağınız bu saat ile zamana göre rahat bi şekilde haraket edebilirsiniz. Saat ay- gün ve yıl göstermekte, alarm ve kronometre gibi bir çok fonksiyona sahiptir.
Motorumuzun arkasında ve yanlarında çanta takmak için uygun yerimiz yok.
iyi bir usta bulurak kendi çanta bağlantı demirinizi yaptırabilirsiniz. Benimkisi biraz ağır ama sağlam oldu. yaklaşık 5 kg gelir. Cross motor için fazlalık sayılır. Sökmek lazım. uzun yolda tekrar takarız.
Koltuğun altında arka kısımdaki boşluğa motorunuza alacağınız alarmı koyabilirsiniz. yada boş bırakın. çünkü takım sığmaz. Çokda fazla bir şey koyamazsınız. Daha doğrusu hiç bir şey de konmaz.
Benim başıma geldi. Bir arkadaşımızda bu olayı yaşadı. En azından haberiniz olsun.
Motorunuz rolentide çalışıyor. Ancak gaz verdiğinizde hemen stop ediyorsa. Karbüratör deki kelebek sıkışmış olabilir. Hava filtresine giden boruyu söküp kelebeğe bir parmak atarsanız düzelir :D
hazır el atmışken bi wd 40 fıslarsanız hiç fena olmaz. ona uygun bir şeyde sıkabilirsiniz.
Ayaklık müşürünü iptal edip, gizli anahtar yapabilirsiniz. bu soketi söküp aldığınızda anahtar üstünde dahi olsa motor çalışmaz. gizli anahtar yapmasanız bile ayaklık müşürünü iptal edin. çünkü siz giyinirken en azından motor ısınmış olur. Gereksiz bence :D
Dikkat etmemiz gereken diğer bir hususta zincir koruma lastiği. onun maşaya bağlantı kelepçesi ince olduğundan her an kopabilir. o yüzden vidayı söküp 2 büyük pul koyup vidayı tekrar sıkmanızı tavsiye ederim. Ben öyle yaptım. yoksa diğer kullanıcı arkadaşlar gibi koruma lastiğini ön dişliye kaptırabilirsiniz. can sıkıcı ve uğraştırıcı olur.
Motorun benzin vanası ve yönleri ;
Motorumuzun gücü zamanla yetersiz gelebilir. isteğe bağlı olarak zongshen 250 cc motor takabilirsiniz. yada piston ile oynabilirsiniz. böylelikle max %100 daha atik ve güçlü olur.
Zongshen için hakan, piston cc yükseltmek için forumdaki cem arkadaşımızdan yardım alabilirsiniz.
Motorumuzun Orjinal Hali ;
Uzun yol enduro motorumuzun hali ;
Motorumuzun Modifiyeli Cross hali ;
Türkiye'nin bir çok yerinde kullanıcısı vardır. Zorlu şartlara dayanabilen kar, yağmur, çamur, balçık, kum demeden yoluna devam eden fiyatına göre en gösterişli ve en ucuz cross motordur. Kullanıcısının yüzünü ilk günden kara çıkartan bir motor değildir. Her motobisiklet gibi siz ona nasıl bakarsanız oda size aynı şekilde bakmaya devam ediyor.
işte bazı kullanıcılardan ilginç kareler ;
4 mevsim zevkle bineceğiniz bir motosiklettir.
Umarım beğenmişsinizdir.
Tüm hakkı saklıdır. izinsiz kullanılamaz.
İnceleyen ve hazırlayan: Tolga Can Kulakcı
---------- Post added at 16:55 ---------- Previous post was at 16:36 ----------
Bu kısmı eklemeyi unuttum. Motoru yakın mesafeden tanzikli su yada köpüklü su ile yıkadınız, Ancak daha sonra motor çalışmadı. işte bakmanız gereken yer.
A kısmındaki kelepçe gevşemiş. Ordan sızan su karbiratöre girmiş. B kısmındaki vidayı gevşetip karbüratörde kalan benzini tahliye edin.
Deterjan yada suyun akıp gittiğini göreceksiniz. Daha sonra vidayı sıkıp marşa basın. iyi sürüşler.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
26 Nisan 2013, 20:07
#2794
@tolga güzel hatırlatma olmus ama zongshen alt takım için halil silindir piston konusunda hakan ve cem diyecektin
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
26 Nisan 2013, 21:32
#2795
Tolga abi ben hergün 130. sayfaya kadar hatmederken sen nerdeydin.Güzel yapmışsın eline sağlık artık soru işareti kalmaz kafalarında.Bende telefonun kamerasını yaptırayım gezi resimleri atarım biraz forum şenlensin
-
26 Nisan 2013, 21:37
#2796
fethiyeye gelince grsrz senle müsait zaman da
soracagın soru varsa bana yakından sorabilirsin o zaman
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
26 Nisan 2013, 23:45
#2797
Tolga Can adlı üyeden alıntı
Benim bir incelemem vardı. Sanırım burda hiç yayınlamadım. Yazda geliyor. Alacaklar için fikir verir düşüncesindeyim. Umarım hoşunuza gider.
Çok faydalı bir inceleme olmuş, emeğine sağlık...
-
27 Nisan 2013, 00:14
#2798
Ahanda hemşerimi buldum o zaman kafam takılırsa sorarım.Yazın boş bi zamanda gezi yaparız inşallah
-
27 Nisan 2013, 20:52
#2799
cenkito adlı üyeden alıntı
@tolga güzel hatırlatma olmus ama zongshen alt takım için
halil silindir piston konusunda
hakan ve cem diyecektin
Bu forumda mahşerin 4 atlısı belli zaten
Ben yaşlı adamım balık hafızası var. Arada bir karıştırıyorum.
Piston ve silindirde senin ellerinden öperim ben, hakana uçarken yem atarım konsun diye, O bizim tek uçan motorcumuz
---------- Post added at 19:52 ---------- Previous post was at 19:49 ----------
tolga 48 adlı üyeden alıntı
Tolga abi ben hergün 130. sayfaya kadar hatmederken sen nerdeydin.
Güzel yapmışsın eline sağlık artık soru işareti kalmaz kafalarında.Bende telefonun kamerasını yaptırayım gezi resimleri atarım biraz forum şenlensin
Bir kişinin yorumları ve anlatımları yeri gelir yetersiz yada yalan dolu olabilir.
Sen tüm arkadaşların dertlerini ve mutluluklarını okudun. Kafanda zerre kadar soru işareti kalmamıştır.
Hadi bakalım. Action dolu fotolarını bekliyoruz
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
27 Nisan 2013, 21:33
#2800
Bu gün fethiyede cros yarışları vardı.Bende bakayım bi nasıl zıplıyolar keratlar die gittim.Baya güzel bi gündü kafam zangır zangır egzoz sesi oldu.Bende öle bi egzoz bulursam hiç kaçırmam hemen takcam maxa.
Hondanın kros motoru olan bi model sordum(iş olsun die)adam plaka hariç 10.000 tl dedi.Anladım ki max kadar ucuzu yok.Şimdilik maxa binecez gibi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)