Zaten benim gibi cimri birine 2000 Model 2 motor uyuyor. 100 km verileridir.
Aprilla Pegasus 650 : 4.06 lt
Bmw 650 GS : 3.79 lt
Max : 3.33 lt
Başına masraf açtım mı tam açarlar ama bunların tadı da bir başka, gidişi ve çekişi de bir başka
Zaten benim gibi cimri birine 2000 Model 2 motor uyuyor. 100 km verileridir.
Aprilla Pegasus 650 : 4.06 lt
Bmw 650 GS : 3.79 lt
Max : 3.33 lt
Başına masraf açtım mı tam açarlar ama bunların tadı da bir başka, gidişi ve çekişi de bir başka
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
üstad valla senin aradığın motor şöyle 250 lik bir naked motor tam senlik.. gez dolaş arkana kız at...
bu arada geçen rks bayine gittim rks 200 r yi inceledm ... motor çok güzel..görüntüsü dehşet..iiri....çok kaliteli görünüyordu... ama çok inceydi motor arkadan baktığımda....selesi çok inceydi... (rahat edilmez gibi) birde fiyatı pahalı geldi bana 5700 tl sıfırı oda kampanyalı hali..
ama x treme daha iri diyorlar...bu arada ciddi ciddi bikaç ay içinde taksidimi bitirip motorumu satıp bir cross almayı kafaya koydum.... sağlam stabil giden, iri , trafikde millete tepeden bakabileceğim , beni yolda bırakmayan bişey lazım..
ama şimdi sendeki dert bendede var... insan istiyorki bir motorda tüm istediklerimiz olsun... fiyatı uygun olsun... çürütene kadar binelim...:((.. ama olmuyor...
rks fiyatı yüksek...birde diğer croslara nazaran biraz ufak sanki... mondial 150 cc güçsüz ... bide kuba str 250 var kafamda... o baya bi yatıyo kafama...hem 250 lik..forumda millet hep memnun...
bakalım kısmet diyelim.....
yardımlarınızı bekliyorum üstadlar
Ya akıl vermek gibi olmasın ama krosslar pek şehiriçine uygun motor değiller bence . Yüksek hacimli bi naked ya da commuter daha uygun bence. Kros daha çok köyde veya ikinci motor olarak düşünülmeli. Str çok güzel motor. Yakından inceledim ama sürmek kısmet olmadı Hayırlısı neyse o olsun derim
İdare-i maslahatçılar, devrim yapamazlar.
M. Kemal ATATÜRK
bu forumda okuduğum kadaıyla super moto tarzını motorunda uygulayan sanırım sen vardın üstad...
belki düz asfalt lastiklerle şehir içi biraz daha kullanılır hale getirilebilir..ben pek arazide sürmeyeceğim ...gönüşl isterdi bi 650 cc enduro ama malum cürmümüz yok ))
işe gidip gelmeyede kullanacağım ...sağa sola gitmeye şehir dışı gezilerine.. falan filan...
kuba str aklım yarmış durumda şu an...bakalaım deneyim diyelim......herkrezin isteği olur inşallah...
senin icin en uygun motor kendini en güvenli ve en rahat hissetigin motordur @rain planet.. bana o hangi motor oldugunu soracak olursan, otomobillerden en az bir kafa daha yüksek bir görüs acisini saglayacak motordur.. cross olur, olur enduro olur, supermoto olur..
gercek cross sehir ici icin uygun degildir tabii ki, far yok, sinyal yok, susturucu yok yine de uygun mudur degil midir bunun kararini herkes kendisi icin verir - kaldi ki ne bizim max, ne kuba str, ne de rk200 bir cross motoru, aksesuar itibari ile enduro motorlaridir bunlar.
eyw ..sonuna kadar haklısın forzaBJK....7 ay önce başladım motor olayına...bir ybr aldım... hem motoru öğretsin , hemde beni oraya buraya taşısın..ama zaten ufaklığı bir yana insan ilk motorundan sonra belli bir tarzı oturuyo kafasında....
enduro motorlara karşı büyük ilgim var... ; race motor , yada chopper , naked...... türlü türlü motor tarzları mevcut...herkez beğenisine uygun şeyler bulabiliyor...
mesela yukarıda tolga abiye naked motor önerdim ... çünkü bu kadar gün okurum forumu, tam onun isteyebileceği türden bir motor..... az yakar çok kaçar.. düzgün hatlı, ne iri ne ufak ,güçlü ,250lik bir naked... onun işini fazlasıyla görür...benim kardeşimde naked model motor var ... tam onun kafasında ...tapıyo resmen motoruna.. çünkü onun işini fazlasıyla görüyor..
ama benim endurocu bir arkadaşımın dediği gibi... " aklın yolu bir enduro" :D..sonuçta uzun yol, arazi heryerde gidebileceğin, sağlam , yeri gelir hızlı bir motor en merkez motor bana göre..
enduro motor ingilizce kökeni "endurance" dayanıklılıktan gelir ki çinli motorların bile ne kadar dayanıklı olabileceğini sizlerin sayesinde bu forumlarda görüyoruz.....adam çok kaliteli motor alıyor onda bile sıkıntı yaşayabiliyor yeri geldiğinde...(arkadaşımın aldığı apriillia pegaso 650 ......kaçdefa yolda kaldı vs..) neyse....gerisi boş laf... asıl olay motorunu tanıyabilmek..nerde ne tepki verebileceğini bileceksin...mesela benim motoru 1 hafta yatırayım... ertesi gün bineyim iyi randıman alamıyorum...ama bir sonraki gün uçuyo evlat ....soğuk havalarda güçsüz... güzel havalarda bastımı sağlam kaçıyo falan vsss...
bu iş çok zevkli iş...daha yolun başındayız açıkcası... ilerde daha sağlam motorların üstünde keyifli sürüşler temennisiyle..
size bişey sorayım. cross ile enduro arasındaki fark tam olarak ne. biraz araştırdım ama tam anlamadım. hazır muhabbeti de geçiyor. yani bi ayna bi susturucu takınca cross enduro mu oluyor.bizimkilere de enduro diyebilir miyiz o zaman. serdarom hayırlı olsun bu arada satışın.
hep tekrarlarim; her zaman hizinizi, mesafenizi, manevralarinizi baskalarin öküzlügünü telafi edebilecek sekilde belirlemeli motosiklet kullanicisi.. ve beyni olan onu korur - kaskta kesinlikle belirli standartlara uyan marka almak gerekir - tolga kizacak fakat modifiye isine kaskta kesinlikle gitmem, söylemeye gerek yok fakat allah korusun kaskin koruyucu özelligini etkileyecek bir müdahale hayatimiza mal olabilir..
taktir allahin fakat tebir almadan da olmaz, kask ve diger koruma ekipmanlari icin 1000 lirayi gözden cikardim - sirf kask icin 500 küsür lira yatirim yaptim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------
bizim max zaten enduro dur - cross motoru yani motocross yaris, stunt gibi alanlarda kullanilan, trafige cikma izini olmayan, düsük hacim fakat yüksek torka sahip olan ve genellikle 2 zamanli motorlardir.. bir motorda disli arazi lastigi gördügümde "cross motoruna" bak demisligim coktur.. fakat alakasi yok
bir diğer örnekde ;
cross motorları şurdan ayırt edebilirsiniz....
gerçek cross lar ağaç motoru gibi ses çıkarırlar... (bknz husaberg , husquvarna vs..KTM CROSS VS.)
BU VİDEODA ÖRNEK :
http://www.youtube.com/watch?v=B4KR8LNYVlA
bu şu dur...
cross motorların motor devri normal motorların genelde 2 katıdır.. ve genelde 2 zamanlıdır...(bu yüzden aşırı hızlı çalıştıklarından pistonları motor sesi ağaç motoru gibidir)
hızdan düşük ama torkdan yüksek olduğundan , buda engebeli arazide onların çok rahat gidebilmelerini sağlar...
diğer bir örnek... dağ bisikletlerimizin 1. vitesine aldığımızda vitesi......daha çok pedal çeviririz..... yani ayaklarımız daha çok hızlı hareket eder... ama bisiklet daha torklu gideri... yokuşda , engebede falan takılmaz.
buna benzer..
şimid cross la enduro arasında yasal farklılıklar vardır öncelikle yani enduroyu crossa çevire bilirsin ama crossu hayır enduronun yola çıkması için her türlü önlemler vardır sinayl aydınlatma stop ç bagaj demiri ayna cross da bunlar yoktur ama arada da çıkar ktm in bir kaç modelinde var cross 2 zamanlı olucak diye de bir şart yok 4 zamanlı birsürü cross vardır aslında mondialde sayfadan kaldırılmasaydı x-treme cross la x-treme enduro nun şekline baka bilirdin ordan görüş olarak ayırt ede bilirsin kaldıki bunların yarışlara gire bilmesi için uygunluk statüleri var mesela mx1 mx2 gibi bendeki enduro modeli mx2 sınıfına giriyor yarışa gire biliyor .yani sizinde elinizdeki motorlarla gire bilirsiniz
Bilgilendirme : Pegasus da ufak bir hesap hatası olmuş ortalama 100 km mesafe ve 100 km hız ile ortalama 5.5 lt yakıt tüketimi çıkıyor. verilen verilere göre şehiriçi kaptırıp gitmelerde ise 7 ile 8 lt arası benzin tüketimi var. Bizim arkadaş uzun yola vurdu. 33 krş , km de yakmış. 80-100 km hız ile efendice kullanırsan 4-5 lt benzin tüketimi garantidir.
rainplanet@ Senin yerinde olsam almadan önce max'e sahip birini bulup motorunu denemek isterdim. Ben şahsen Cub dan aldığım zevki daha hiç bir motordan alamadım.
Racer aldım. dönüşlerde hantal geldi. GTR aldım. Gidonları çok aşağıda ve yorucu geldi. Max aldım. Mükemmel geldi ama boy ve güç sorunu çıktı.
Bundan anladığım kadarı ile beni ya rks200 tarzı naked yada enduro olarak pegasus 650, bmw650 gs paklar inşallah da paklayacak gücü bulurum
Valla naked içimden geçmiyor değil hani, Ancak ben doğayı çok seven biriyim. Çok fazla yolu bozuk yerlere girip çıkıyoruz.
Zamanında racer200 ve GT250R vardı. Bunları hiç bir zaman araziye sokamadım. Soksamda aşırı zorlandım ve çok yoruldum. Max ile her yere kafa dikleme giriyorum.
Ama şehir içi bir motor değil. kesinlikle buna katılmam. çünkü her gün işe git gel yapan biriyim. Vites aralıkları kısa ve istediğim performansı vermiyor.
Kız olayında ise binen iki kızda dayıyor sırtını çantaya yanlardan tutunuyor. Naked yada GTR da öyle mi, Aşkım der gibi sarıp sarmalıyor.. Mecbur tutuncak yer yok
Tunctepe@ katılıyorum. Cross motorda gereksiz her şey sökülür. gereksiz vida bile ağırlıktır. Bizim arkadaşlar sinyal lambalarını bile söktüler. Kuyruk, pad söken bile var.
Max hala gözümde candır can, hem ucuz, hem ekonomik, hemde her yere sokup çıkarabildiğim bir motordur. Hep başka motorları anlatıyorum ama en az 2 sene daha bineceğim motorumdur.
Allah kaza bela vermezse.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
Arkadaşlar geçenlerde ön lastiğimi değiştirmiştim hatırlarsanız enduro lastiği takmıştım jantı geri takarken kilometre rediktörünün teli çeviren parçasını eğmişim montaj esnasında
kilometre ibresi sallanıp duruyordu aha dedim gösterge paneli bozuldu.
allahtan söküp baktım ve kulakları doğrulttum ve dikkatli bir şekilde yerine taktım şimdi canavar gibi çalışıyor çok şükür
en son 120 km hızı gördüm eğilmeden ((:
aşağıdaki karga burnundaki parça, kulakları içe doğru yamulmuş birini düzelttim foto çekip göstermek içinde diğerini eğik olarak bıraktım görmeniz açısından
(:
Benimde km çalışmıyor. benim lastikleri takarken hata yaptılar galiba, bende söküp baksam mı acaba ?
Bunlar hangi sebepten böyle yamuluyor çok merak ettim. Zaten yuvarlak kalıbın içinde duruyorlar. Teknik personel aydınlat beni
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
Kros ve enduronun en büyük farkı krossun pistte yapılmasıdır. Bizim araiye çıkıp yaptıklarımızda enduro. Hatta prof arkadaşların yaptığı da enduro ama hard enduro (hardcore gibi ) Kros sadece pistte olur Hatta ne kadar usta olurlarsa olsunlar ortalama hıları 55 km/hyi geçmez, geçemez Çünkü yasak bugün ders boştu biz de köfte yapmaya gittik cennet koya. Bikaç fotoğraf atayım
Burası D-Marin Didim
Burası cennetkoy ve tığ gibi 100 kiloluk arkadaşım
Burası güzide memleketimin cennet gibi yerlerinin birinde alınmış geniş açılı bir fotoğraf
Bu kişi ise benim
Bunlarsa tanıdık dükkandan aldığımız nar-ı beyaz köfteleri
Bunlar motorun neden güçsüz geldiğinin kanıtı olabilir
Burası yeşilkentin en uç noktası, karşıdaki dağlar akbük.
Yine bizim arkadaş
Burası 5-6 metre genişliğinde bi sahil, denizi süper yosun falan yok ama çok tekin değil, ve genelde aileler gelmiyo Bugünü de böyle geçirdik Gidip birazdan zinciri falan gererim bayaa salmış.
İdare-i maslahatçılar, devrim yapamazlar.
M. Kemal ATATÜRK
Hardcore sözünün türkiye temsilcisi gibi hissettim kendimi
iyi ki mideleri şişirmeye gitmişsiniz. Gözüm gönlüm açıldı. Valla bi ferahlık geldi. Gezmiş kadar oldum.
O suların güzelliği nedir öyle, orda çok pis agaşon yaparım belli değil, Gerçi denizin olduğu yerde pek motor kullanamazdım herhalde.
Arabam varken, her haftasonu c.tesi-pazar zıpkınla balık avına giderdim. 11 ay sudaydım. Şubat hariç
Senin hiç minyon arkadaşın yok mu be arkadaş, hepiniz iri kıyımsınız. küçükken bize eksik size fazla ne yedirip içirdiler
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
Buranın havasından mı suyundan mıdır nedir herkes böyle Zıpkını alıp motorla gitmek daha güzel olur bence Hem neopren soğuk da geçirmiyo Sular iyi, hatta yüzülebilir sıcaklıkta Yaza doğru kamp yapmaya beklerim egeye
İdare-i maslahatçılar, devrim yapamazlar.
M. Kemal ATATÜRK
Denizde keramet yok. Olsa bende olurdu. Deniz kenarında büyüdük. Sizin nesil danino ile büyümüş
Motorla zıpkın avına gidilmez. Gidilir ama bir kaç kişi ile, Bende de zıpkın meraklısı arkadaş yok. Araba varken bile eşyalarımı arabaya, anahtarı da koynuma atıp balık peşine düşüyordum. 6 derece suya girerim. sizin ora 17 derece cennet cennet
Bir defa bodrum turgut reis de medeni insanların arasında bir şey olmaz diyip, terlik, şort, penye, şapka kumun ortasına bıraktım. Kıyafetleri giyip zıpkınla suya girdim. 45 dk sonra döndüm. hiç bir şey yok. yeller esiyor.
Eve kadar cadde de balık adam kıyafetleri ile gittim. Bütün millet beni izliyordu. Rezil olduk. Neyse yazın inşallah o taraflara yolum düşer. Gerçi festivaller olacak sana yakın olan olursa ve katılırsan orda da görüşürüz kardeşim
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
vallal üstad 650 lik bir enduro diyorum o zaman ehehe hadi hayırlısı...zaten ötesi yok bence )
bu arada mondial boyut olarak büyük ama güç olarak gerçekten güçsüzmü?... şu an rks değil ama kuba str aklıma çok yatmış durumda... 250 cc ve fiyatıda bence uygun...rks ile arasında 1000 tl fark var... ama rks 200 cc...
zaten motoru ilk aldığım zamanda bile bikaç ay sonra motoru büyütmek vardı... binmişken 250 cc olsun mantığıda var şimdi... hayırlısı diyelim...
Xtreme güçsüz ama bmx bisiklet de değil hani
STR250 koltuk yapısı çok dar olan bir motor, ilerde çocuk sahibi olman imkansız, şimdiden söylüyorum.
Onun yerine Asya250 yada Motoran250 alabilirsin. Varsa para CRF250 de olur. Aslında bana her türlü yetiyor. Ancak motorcu arkadaşlarımın arasında cc olarak en küçük benimkisi, hız olarak çok geride kalıyorum.
Onların altında ybr, cbf olaydı. Bu konuşmayı kesinlikle yapmazdım. Asya, Ramzey, Motoran yanyana bıraktığımız zaman gelenler ilk benim motoru inceliyor.
Ben sana tekrar söylüyorum. Araziye az çıkıp, asfalt yolda daha çok zaman geçiriyorsan asla Cross motora geçiş yapma, pişman olursun. Ben motor kullanımında %60 arazi % 40 asfalt kullanıyorum.
Orman, dağ, bayır çok geziyoruz. tam tersi olsaydı. Racer yada GTR'ı satmazdım.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)