ocalh; ben nasıl bulamadım o hava ayar vidasını ya içime kurt düştü şimdi, inip bakıyorum nerdeymiş
İdare-i maslahatçılar, devrim yapamazlar.
M. Kemal ATATÜRK
sağolasın öcal usta, kusura bakma ben 1 den 20 ye kadar okudum ve sonra baya bi sayfa atladım 50 den 90 kadar falan....
çok güzel anlattın sağol, bende silindir kiti almayı düşünüyorumda biraz bilgi almak istedim
DIKKAT DIKKAT ! Arkadaşlar bizim köyde bi abi'de eski model 2 zamanlı suzuki rm125 diye bir cross motor var. 87 olması lazım. Motor çok eskiden beri sadece yazları bi ay kullanıldı. Yaklaşık on senedir de kullanılmıyor. Bildiğim kadarıyla piston'u kırık. Bi arada küçük çocuklar içine su koymuşlardı. Motor tam cross plaka ruhsat çıkmıyor zaten. Ve çalışmıyor şu an. DÜŞÜK BIR PARAYA ALSAM MOTORU ONDAKI AMORTISÖR SISTEMINI YADA GIDON'U YADA NE BILEYIM IŞIME YARAYACAK ŞEYLERI ALİP BENIM MOTOR'A TAKABILIR MIYIM. HIÇ DEĞILSE SUZUKI'NIN PARÇALARİNİ KULLANİRİM. Belki süspansiyon daha iyi olur. Ne dersiniz? Hangi parçalarını alıp kullanabilirim sizce daha başka.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:31 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:38 ----------
Fotoğraf'i google'den aldım ama motor bunun aynısı
bu hava ayarını yapabilen varmı burda, ben kendim yapmak istiyorum, yardım ederse birisi sevinirim !!!!!!!!??????
Plaka ruhsat yok onda. Ve parçasını bulmakta zordur. Hemde iki zamanlı. Onu kullanamam. Ama motorunu tamir edip benim motora taksam olur mu. Kafam karışık.
hoşbulduk ibrahim usta
aslında ben 35 sayfadan belli kayıtlıyım ama nasıl olduysa yeni bir hesap açmışım ve baya bi yazamadım, eski hesabim serdar87
Şimdi baktım da geldim hava ayar vidasını buldum galiba
Ben olsam, biraz sakat bi iş ama bu motoru alırım, mondialin motorunu buna koyarım, ve mondialin şase numarasını buna çakarım. Grenajları da buna takarım. Şasesi çok daha sağlamdır bizim motorlardan. Amortisörler de güzeldir sonuçta. Arka jantı da bizimkisiyle ördürüp disk yapma isterdim. Biraz fantastik kaçabilir ama yapılamayacak şeyler değil. Yasal şeyler olmadığından biraz sıkıntı ama güzel yapılırsa farkedilmez bence.
Şimdi farı denedik tekrar. Motor 3-4 gündür uzun süreli çalışmıyordu sanırım bunun da etkisi var. Far kesik kesik yanıyor. Elektriği aldığımız yerden de sıkıntı olabilir. yarın sabah tekrar bakıcaz. Olmadı kondansatörlerle bişeyler yapıcakmış abim tam anlamadım :(
İdare-i maslahatçılar, devrim yapamazlar.
M. Kemal ATATÜRK
@drumstar, bu motorun konforu ve sağlamlığı bizim motora on basar. Suzuki sonuçta. Senin dediğin'de mantıklı. Ama motorun ne sorunu olduğunu kimse bilmiyor. Daha önce motora talip olan bi cross'cu abi pistonları kırık onun dedi. Motor belki 25 yaşında ama toplam 5 bin km bile yapmadı. Her sene bir ay kullanıldı. On yıldır'da kullanılmıyor. Ben aslında onun motoru'nu tamir edip mondial'e takayım dedim :s ama biraz tuzlu ve zahmetli olacak. Mondial'in motoru onun kasaya taksak biraz sıkıntılı olacak. Yasal yönlerden.
Ben ikisini de dağıtıp suzukinin şasesini kullanarak bir motor yapma taraftarıyım. Biraz zahmetli olur ama tadından yenmez. Piston kırık diyorlarsa büyük ihtimal biyel kolu kırılmıştır. Motor kol çıkarmadıysa başka parça bulup toplanabilir. Çünkü muadilleri hala kullanılmakta. Bence uygun fiyata alabilecekseniz kaçırmayın.
İdare-i maslahatçılar, devrim yapamazlar.
M. Kemal ATATÜRK
Motor'un kol çıkarıp çıkarmadığını bilmiyorum :s sahibi'de bilmiyor. Dediğin gibi parçaları hala daha var. Tek tük'de olsa sahibinden'de kullanıp satan'da var. Tabi onlar yeni model. Maddi olarak bana en uygun olan onun süspansiyon sistemini gidon ve jant takımlarını lastiklerini alıp benim mondial'i donatmak. Sonra hayvan gibi sürerim onu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:04 ----------
Neyse adamla bi konuşayım bakalım satıyor mu. Oda ayrı muamma. Adam olur derse fiyatı konuşuruz. Tamirci bi abi bin lira'dan fazla verilmez dedi?
Dediğinizi yapsanız bile karlı oluyorsunuz bence. Alıp denemekte fayda var. Çok bişey kaybetmezsiniz. Bin lira civarına alınırsa iyi. Daha fazla verilmez çünkü o civarda çalışır halde olanlar satılıyor.
İdare-i maslahatçılar, devrim yapamazlar.
M. Kemal ATATÜRK
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
@drumstar, evet tamirci'de bin lira ancak eder dedi.neyse konuşayım bakayım nedir adamın fikri. Yarın'da gidip foto çekeceğim o motora. Orjinal resimlerini yuklerim bu sayfaya
tamam cem kardeş sorun değil, geldiğinde görüşürüz
motoru modifiye yapanlar anlar ança bu işten, şu an 3 kişiden yardım almaktayım
eğer herşey yolunda giderse 200 veya biraz daha fazla eklemek istiyorum ama tabiki bilgi eksik, mesela en fazla kaçlık silindir sığar bizim motora... krankı değistirmek istermi istemezmi...
ve bu parçaları nerden temin edeceğiz, birkaç site buldum ama parçaları ikalitelimidir
maxçılar ben öyle çok motordan anlamam, sadece biner giderim, 4-5 yıllık bi geçmişim var ama elime tornavida almışlığım çok azdır zamanım yok. bunları şunun için söylüyorum. 2-3 gündür scooter kullanıyorum. attan inip eşşeğe binmek herhade bu durumlar için söylenmiştir. abi o ne ya. dönmek için bile 100 metre önceden çevirmeye başlıyorum gidonu. gözünü yiyim bizim crossların.
Arkadaşlar bu lastiklere (130-80-17) takmam için jantları hangi ebatlarda almam lazım ???
http://www.lastik.com/?urun-2591-DUN...5S-Lastik.html
haha, tamam onu anladım zaten ama genişlik nekadar olmalı ;)
ve sen burdayken bu subap ayarını kaç km de yapmamız lazım birde onu bilsem 2200km oldu, heralde geç bile kaldım değilmi ?
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)