Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1061

    Üyelik
    12 Ekim 2012
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150
    Eğer servis'te castrol koyuyorsa benim almama gerek yok yağı. Oda 30 lira istiyor sonuçta. Ama tabi koyar mi castrol ayrı mesele. Birde hep tartışılır 10'40 mı 20'40 mı diye. Neden 20'40 tercih ettin


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1062
    drumstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    aydın/didim
    Motosikleti
    xtreme max "250"
    Castrol koyacağını hiç sanmıyorum. Çünkü onlar tenekeyle alıyolar yağı. Bizim buralar sıcak olur. Kış gelmez nerdeyse, ondan kalın seçtim yağı. Daha rahat oluyo böyle

  3. #1063
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    @tolga; bot alacaksan mutlaka motorda kullanip dene, bende cross bot aldim 150 euro verdim - simdi ise cuvalin icinde damda duruyor motora göre cok kaba geldi botlar. (http://www.louis.de/_30e5983d7d2a646...rtnr_gr=202485)

    N durumu konusunda söyle diyeyim - su an ER-6 kullaniyorum ve bunda da bosa gecmeme sorunu yapiyor, bundan dolayi N de olsa veya olmasa herürlü motoru calistirirken debriyaji cekiyorum ve N ye getirdigimde debriyaji yavasca birakiyorum - kavriyorsa gecmemistir

  4. #1064
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Alıntı forzaBJK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @tolga; bot alacaksan mutlaka motorda kullanip dene, bende cross bot aldim 150 euro verdim - simdi ise cuvalin icinde damda duruyor motora göre cok kaba geldi botlar. (http://www.louis.de/_30e5983d7d2a646...rtnr_gr=202485)

    N durumu konusunda söyle diyeyim - su an ER-6 kullaniyorum ve bunda da bosa gecmeme sorunu yapiyor, bundan dolayi N de olsa veya olmasa herürlü motoru calistirirken debriyaji cekiyorum ve N ye getirdigimde debriyaji yavasca birakiyorum - kavriyorsa gecmemistir
    N işi artık bende alışkanlık yaptı. Durmama yakın boşa alıyorum. Yavaş yavaş bırakıyorum. Baktım hala lobun altında duruyor. Ters takla atıp motordan iniyorum
    350 TL para çok değil mi ? Başka sitelerde 250 TL ye var. Ebay yada aliexpress den baksaydın. Ben ebaydan alayım diyorum ama sıkarsa kime satacağız.
    illaki alan çıkar ama zararda yapmak istemem. Arkadaşım bundan bir tane kendine ve eşine aldı. En son paraya kıyıp bir tane de ben alacağım.
    http://www.motomaxonlineshop.com/Uru...T-pmu1159.html
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  5. #1065
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    arkadaslar sürekli N yanıyor yada yanmıyorsa vites gösterge müşüri ön dişli kapagının altında ben sökmedim ama cıkartıp temizleyip tekrar takabilirsiniz.
    bizim motorlarda debriyaj müşüri de mevcut, vitesteyken yani N yanmıyorken motor marş basmaz, ayaklık acıkken ise mars basar fakat buji atesleme yapmaz daha önce bu kanularla ilgili mesajlar vardı bilginize
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  6. #1066

    Üyelik
    12 Ekim 2012
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150
    Yağmur tam bir işkence bu motor'da. Çamurluk sanki özellikle suratıma çamur atsın diye tasarlandı. Far ışığı gece iyi gösteriyor yağmur suyunun değirmen gibi ahenk ile yukarı tam sürat hizasında döndüğünü çamurluk 2 cm daha kısa olsa idi ayva'yi yemiştim .yahu adam biraz daha kullanışlı birşey takar be. Kesinlikle binmeyeceğim kötü havalar'da. Vites geçişleri özellikle vites küçültme gün geçtikçe işkence oluyor. Sanki içinde yağ yok motorun. Ilk aldığım gün daha iyi idi. Sanki içinde.ki yağı 2 sene hiç değişmedim. Sanki içinde su var. Araya bayram girdi bizim fatura işi hala rafta duruyor. Akü olmadığı için stop ettiği yerlerde motordan inmeden kol vurduğum için kalça ile bacağın birleştiğ kemiğim ağırmaya başladı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:22 ----------

    Arkadaşlar prosedürü iyi bilen var mi. Ayın 3'un de motorun parasını çektirdik. 8'in de motor geldi. Bugün ayın 25'i yani nerdeyse 20 gündür faturami vermiyorlar. Motoru geri verebilir miyim? Verirsem paramı'mi geri alırım yoksa borcu mu silerler ?

  7. #1067
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Adamları biraz sıkıştırırsan yeni akü takarlar. Nerden bulup takacaklarını sen kafana takma onlar düşünsün. Aküm nerde kardeşim de.
    Çamur atmasına ben alıştım. Zaten kötü havalarda yağmurluk giydiğim için hiç umrumda olmuyor. Vites geçişleri rahat olması lazım.
    Sadece durduğun yerde iken 1. vitesden N boşa alman biraz zor oluyor. sen yoksa 2 yada 3. vites de durup boşa almaya mı çalışıyorsun. Durmana 1 mt kala 1. vitese kadar düşür.
    Ayaklık pasdan ara ara sıkışabiliyor. Ayak marş pedalını sprey zincir yağı yada ona benzer bir şey ile yağlarsan çok yumuşak oluyor.
    Motor artık 0 km değil. O yüzden geri alsalar bile 2. el olarak alırlar. Yani motor artık senin. O yüzden faturayı bekleyeceksin.

    Bugün bitirdiğim sis farlarım. en sonunda kavuşmak nasip oldu. Darısı diğer arkadaşların başına, Far ölü olduğundan sis farları ilaç gibi geldi. bakalım beğenecek misiniz.
    Gece görüntüsünü de çekip koyarım. Zaten gece mesafesi için ayar yapmam lazım. Milletin gözünü kör edipde küfür yemeyelim


    drumstar bunu beğendi.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  8. #1068

    Üyelik
    12 Ekim 2012
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150
    forzaBJK bunu beğendi.

  9. #1069
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Bu da ayarsız aydınlatmanın arkadan görünüşü, farları biraz aşağıya eğdim. 20 mt ilersini rahat gösteriyor. ilk 10 mt de çok net. önceden 2-3 mt sadece far gösteriyordu.
    yukarı kaldırdığım zaman çok uzun oluyor. aşırı göz alıyor. Yukardan yer ayarlayana kadar şimdilik böyle idare edeceğiz.


    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  10. #1070

    Üyelik
    26 Temmuz 2012
    Şehir
    izmir-inegöl
    Motosikleti
    tvs 150rta- x treme max
    tüm arkadaşların kurban bayramını kutlarım mutlu sağlıklı nice bayramlar dilerim
    drumstar ve Deathghost bunu beğendiler.

  11. #1071
    ümit_150_zc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki vstrom 250
    tolga abi gecen bende yaptım..
    3x1 power led den..
    2 sini daha önce farın altına koydum..
    geçen günde koruma demirine hem düz yanan hemde çakarlı yaptım..sis farı tasına yerleştirdim..
    4 farlı çakar sistemi var..


    hem maliyeti ucuz hemde çok yararlı..
    bu arada motora yaptıklarını dikkatle takip ediyorum

  12. #1072
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Ümit ellerine sağlık. Çok güzel olmuş. Keşke bizim çamurluklarda bu kadar aşağıda olsaydı. kafa altına çok yakışmış. beğendim.
    Koruma demiri de güzel, malesef bizde o da yok Mecbur amasitörlere taktım. Ben çakar olmasından ziyade aydınlatmasını istiyorum.
    iş çıkışında zifiri karanlık yerden gidiyorum. Bizim farlar pek ışık vermediğinden bu sis farları çok işe yaradı. yukarı kaldırıp, Daha ileri aydınlatmasını isterdim ama bu seferde karşıdan gelenin gözünü çok alır. ben bile takarken kör olacaktım. Motorun kafasını değiştirmeyi düşünüyorum. Eğer istediğim kafayı bulursam. Sis farlarını sinyallerin olduğu yere takacağım.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  13. #1073
    ümit_150_zc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki vstrom 250
    abi o sis farını tutturdugun yerin yukarsında 2 vida var..araya bi kısa lama koyup büküp sisleri oraya monte edebilirsin aslında..
    yüksekte olması daha iyi aydınlatır..
    hem okadar çık ışık karşıdan göz almaz..

  14. #1074
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    @tolga; karşıdan gelenin gözünü almamasına dikkat etmek lazım tabii ki, fakat karşıdan gelen oldugunda zaten uzunları kapattığın gibi bu ek farlarıda kapatırsın biter.
    Senin ön far harbi çok ayarsizmiş, yaklaşık 40m'lik aydınlatma olması gerek aslında. Fabrika ayarı kısalar uzun far gibi geliyor biraz ileriyi aydınlatacak sekilde ayar yapılmıyor mu senin "fasulye" delik düzeneğin ile )

  15. #1075
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Alıntı ümit_150_zc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi o sis farını tutturdugun yerin yukarsında 2 vida var..araya bi kısa lama koyup büküp sisleri oraya monte edebilirsin aslında..
    Önce o dediğini yapmak için üşenmemek ve doğru parça ile karşılaşmak gerek. Elcik koruma kelepçelerini tamamladıktan sonra lama işine de el atacağız. ;)

    Alıntı forzaBJK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @tolga; karşıdan gelenin gözünü almamasına dikkat etmek lazım tabii ki, fakat karşıdan gelen oldugunda zaten uzunları kapattığın gibi bu ek farlarıda kapatırsın biter. Senin ön far harbi çok ayarsizmiş, yaklaşık 40m'lik aydınlatma olması gerek aslında. Fabrika ayarı kısalar uzun far gibi geliyor biraz ileriyi aydınlatacak sekilde ayar yapılmıyor mu senin "fasulye" delik düzeneğin ile )
    O gördüğün beyaz ışık sis farlarının, bizim kafanın kısa ve uzunları iş yapmıyor. fasulye parça kestirmek için önce adamların müsait olması gerek.
    Fırsat buldukça motora 3-5 iş çıkartıyoruz onlarda yapıyor. her şey sıra ile, kırdığım elcik koruma kelepçeleri daha bitmedi. sis farları için anahtar yapacağım. Aç kapa, ihtiyaç duydukça yakarım. şimdilik anahtar olmadığından farı açtığım zaman sislerde açılıyor.

    Buda haftasonu buluşmasından 3-5 kare ;





    drumstar ve gezgin_33 bunu beğendiler.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  16. #1076
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Herkese hayırlı pazartesi sendromu diliyorum Bayram boyunca kimse bir etkinlik yapmadı mı ?
    Valla ben c.tesi - pazar hariç hafta içi hergün bayram seyram kıyamet de kopsa çalışmak zorundayım. Şu bayram tatilinden faydalanabilseydim.
    Neler yapacaktım neler ama kısmet olmadı... !!! Ufak tefek de olsa etkinlik yada küçük gezi resimlerini sabırsızlıkla bekliyorum.

    Pazar günü motorda kum ve çamur kaplıydı. 29 ekimde fabrikada olduğumdan motoru bir güzel yıkayım dedim.
    Yıkadıktan sonra farkına vardım. kelepçe gevşemiş ve plastik boru yerinden çıkmış. Motor rolentide çalışıyor ama gaz verince stop ediyor.
    bujiye de çok su tuttum. buji anahtarım olmadığından söküp hava vuramadım. bugün söküp bakacağım. gerçi ateşleme yapıyor. büyük ihtimal karbüratöre su kaçtı.
    Karbüratörün altındaki vidayı söküp kalan bi kaç damla benzini tahliye edeceğim. inşallah kalan su çıkar. baya da bi bol su ile yıkamıştım.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  17. #1077

    Üyelik
    23 Mayıs 2012
    Şehir
    KÜTAHYA
    Motosikleti
    mondial x-treme max
    Bu Aralar Aynı Sorun Bendede Var Tolga
    Mesela 2 İle Gidiyorum Vitesi 3 E Attığımda Önce Motor Gaz Yemiyor 1 2 Silkeliyor Sonra Düzeliyor
    Bu Düz Yolda Sorun Yapmıyor Ama 2 İle Kaptırıyorum Rampayı Ve Aniden Gaz Kesintisi Yapıyo Kendiliğinden
    Dedim Sıkıntı Benzindemi Komple Benzini Boşalttım
    Depoya 1 Lt Gaz Yağı 2 Avuç Kum Attım Çalkala Koçum Çalkala:D
    1 Saat Filan Bu İşlemi Yaptım Depoyu Güzelce Temizleyip Kuruladım
    Sonra Benzin Vanasını Söktüm Vananın En Altı Açılıyor Açtım Piiiii İçi Komple Küf Çamur Artık Ne Derseniz Dolu
    Benzinle Onu Temizledim Vanaya Bağlı Olan Filtreyi Temizledim Karbiratörü Söktüm Temizledim
    İlk Etapta Karbiratöre Giren Gaz Telini Tam Takamadım (Cahillik ) Sonra Taktım
    Ardından Hava Filtresini Temizledim Yağı Değiştirdim
    Depoya Yeni Benzin Koydum Çalıştı Ama Sorun Yene Devam Ediyor
    Karbiratördeki N İşaretini Tam Ortaya Getirdiğimde Sorun Ortadan Kalkıyor Ama Aşa İndirdiğimde
    Her Vites Yükseltişimde Ve İlk Çalıştırmalarda Ara Ara Silkeleyip Boğulup Gaz Yemiyor
    3-5 Metrede Toparlıyor Tekrar Çözemedim Olayı
    Komple Bakıma Sokmak Gerek
    Arkadaşın XT 600 Motorundan Çıkma Amörtisörün Yayını Söktüm
    Onu Filan Taktırayı Düşünüyorum Bu Amortisör Öldürecek Beni
    Hala Milim Yumuşama Yok Ve Geçen Arazide Plakayı Düşürdüm Bulamadım
    Artık Yenisi Çıkacak

  18. #1078
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Ben bir kere rampadan geri geri gelip motoru yan düşürmüştüm. O saatten sonra sadece arazide 2. vites ve 3.vites ile giderken ufak tefek çukurlara girip çıkmaya başladığımda motor silkelenmeye başlıyor. Sonra düzlüğe çıkınca motor düzeliyor. Son 2 haftadır çok sinir olduğum bir durum. Sanki stop edecekmiş gibi oluyor. Sende bayağı bi parçalamışsın motoru, o sorunun sebebini bulursan bizi de bilgilendir. Çocukluğumda babamla çok motor parçaladım ama dışı görsellik hariç mekanizma kısmı ile hiç mi hiç ilgilenmedim. şimdi çok ama çok pişmanım
    Benim arka yay halen daha sert olduğu için kuyruk çok havada fotoda görülen A kısmındaki kelepçe gevşemiş. Ordan sızan su karbiratöre girmiş. Cross çu abimiz bugün gelip B kısmındaki vidayı gevşetip karbüratörde kalan benzini tahliye etti. 2 çay kaşığı deterjan aktı. motor şimdi çalışıyor. Neyse bunu da öğrenmiş olduk. Arazide o silkeleme olayına çözüm bulmak lazım.
    Acaba neyden dolayı bunu yaşıyoruz.

    Birde benim buji anahtarım yoktu. internnetten bunu aldım. Biraz daha kullanışlı gözüktü.
    http://www.hepsiburada.com/liste/21-...&SKU=OTM571180

    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  19. #1079

    Üyelik
    23 Mayıs 2012
    Şehir
    KÜTAHYA
    Motosikleti
    mondial x-treme max
    Ben Herşeyi Denedim Nerdeyse Ama Çalışırken Bile Stop Ediyordu
    Arazidede Aynı Olay Silkeleme Stop Etme Filan
    3.Vitesle Oldugun Yerde Durup
    Geri Dönmek İstediğimde Ya Gaz Yemiyor Yada Stop Ediyor (Düz Yolda)
    Bu 2.Vites İçinde Geçerliydi
    Az Önce Oturdum Motorun Başına Yaktım Bir Sigara Orda Sorunyok Burda Yok Yok Yok Yok
    Gözüme Buji İlişti Bujiyi Aldım Bu Hale Getirdim :D
    Gittim Arazide Yokuşta Denedim Sanırım Benim Sorun Çözüldü
    Ne Gaz Kesme Nede Silkeleme Kalmadı
    Yokuşta 3 Ten İkiye Düştümde Önce Motor Gaz Yemiyordu
    Stop Edecek Gibi Oluyordu Bazende Stop Ediyordu
    Ama Şimdi O Sorunda Kalmadı

    Sağlam Bir Buji Bağlantı Kablosuyla İridyum Buji Almak Lazım

  20. #1080
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    3. vitesde durduğun yerden kalkmaya kalkarsan yada dönmeye bu motor her türlü stop eder.
    Köstebek yuvası diye tabir ettiğimiz yolda aşırı hızlı giderken peş peşe seri halde çukurlara denk gelince motor boğulur gibi oluyordu.
    Bizde az önce bi kaç arkadaşla sohbet ediyorduk. Çoğunluk elektrik tesisatından dolayıdır diye ortak karar verdi.
    Sende olayı çözmüşsün. Dün akşam rolentide çalıştırırken bi kulak dayamıştım. duyulacak seviyede çat çat diye ses veriyordu.
    Bende senin gibi buji kafasını değiştireyim. Belki benimde sorun çözülür. Bujiyi 2 ay önce ngk ile değiştirmiştim.
    Buji kafası yaptığın parça doğalgaz borusu galiba, buji çok açıkta değil mi ? ben genelde su içine çok fazla gir çık yapıyorum. En azından diğerinde koruma vardı.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)