duydugum gelişme yok henüz. en gec fuarda hersey belli olacak gibi
duydugum gelişme yok henüz. en gec fuarda hersey belli olacak gibi
Motor kac km/h la gidiyor en son.. sitesinde 115 yaziyor max hiz
115 yapar ama sürekli değil
sürekli o hızda kullanmak bence cok zorlar.
maximum 90-100 ideali
ben ibreye genelde bakmam ama bi ara 120yi görür gibi oldum sanki belki yol eğimlidir biraz :mrgreen: ama sabit 90-100de rahat rahat gidiliyo.
bu arada ara ara biraz saçma sorularla geliyorum farkındayım ama yine bi sorum olucak:P
ortalama 20liralık benzinle ne kadar gidiyosunuz ? bu sanki biraz yakmaya başladı, geçen 40 liralık benzinle tık 198km gittim. acaba bi derdi mi var? :sunny: (dipnotusu: full şehir içi kullanım)
kardeşim istanbulda yakıo trafik cart curt girdimmi. 20 lira benzinle 100 km gidio.duzde olçmütüm ben yazın uzun yolda 15 kuruş fln yakıodu şmdi 20 kuruş yakıo şehiriçinde .ama çok çok ölü gibi kullanırsak belki 20 lirayla bilemedin 120 km gitsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------
http://www.motosport.com.tr/cg-200-250-cc-6-vites-komple-sanziman
.İnternette şöle bi 6 ileri şanzıman gördüm ne diosunuz motora bişe katarmı xtrememax e uyarmıki.
ben o ölçümü toplamda 850 km
uzun yol (neredeyse dip gaz:300km )
arazi ve sehir içi
olarak ölçmüştüm gecen eylülde
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:13 ----------
evet var uyadabilir ama 5 vitesli sanzıman yerine 6 yı sıgdırmak için dişlileri olması gerektiğinden daha ince yapmıslar
asıl soru uyarmı dan ziyade uysa ne kadar dayanır olmalı
mantıklı dediğin yarı ömürlüdür o şanzıman zaten 6 vites gereksiz .
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------
motora uyan direk siyah çamurluk bilen varmı .str nin kırmızı çamurluğundan başka.internette acerbisin univarsal cross çamurlugu var 4 delikli oda ama çok pahalı geldi 150 lira fln verilmez .illa str alıp boyuyalımmı yoksa .motoranın fln da uyarmı asya nınki yada .onlarda 4 delikli çünkü
valla bakıpda almak lazım bana o zaman uygun geldiğinden ben str nin kini almıstım
Dört delikli dediğiniz, ön tekerin yani çamurluğun iç kısmından 4 cıvata ile bağlantı ise bizim apaçhi'de aynı tabii aynı vida aralık'larında ise
Çmurluk uzunluğu(alt açıklık bir uçtan diğerine) 75 cm, cıvata aralığı 5.5 cm gibi sağlıklı ölçemedim ancak fark etse tese birkaç mm fark eder.
bugun mondial xtreme enduro supermoto kullandım mondialin .aleti bizim motosikletten baya kaliteli yapmışlar.motor kısmı olsun silindir kapagından egzoz borusuna kadar paslanmaz çelik falan.ama en güzel kısmı egzoz sesi orjinal egzozu bir ses verio harley gibi patpatpat .gazı bi verdim 1 2 3 vites kafa atıo .egzozun torkunu duydukça zaten motora ara gaz atasın gelio .adam satıyor ama 5000 lira diyo çok yüksek fiyat 4 bin fln olsa alıcam ama 5000 bin verceme 2 bin da verir klx alırım .ama ondan inip bzm motora binincede ses çok kötü geldi.torkdaki azalmada bnm motordan soğuttu valla beni:) an itibariyle 250cc motora geçme kararı aldım :cherry: harcamaları azaltıp para biriktirmeye başladım an itibariyle
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------
çok sağol ölçüler için bnde bnmkinin ölçülerini ölçüp kıyaslıyayım ozaman .teşekkürler
250 ler tr de tutmadı, bir ara geldi sonra yok oldu.
ben motorumdan sogumamak için 250cc mondi super motoya binme fırsatım varken kullanmamıstım
http://imageshack.com/a/img853/3770/9xf3.jpg
arkadasım mehmet in motoru idi yazın fethiye de görüştük bende o sırada
babamın honda ps 150i si vardı
o kadar dedi bak bin diye ama yok max dan sogurum diye sürmedim sadece
üstünde hatıra olsun diye resim cekildim :)
aynen 250 lik .cenkitonun resimdeki motorun aynı .size şöle diyim .görürseniz gaz pedalınla aragaz bile vermeyin sesiyle tahrik ediyo çok basınçlı bi sesi var.binin derlerse binmeyin gerçekten sonra xtreme max den soğursunuz .ve gidişi bizim motora göre çok üstün. ben honda crf de aynı hazzı alamadım. 250 mondiel gibi sesi yok ve gidişide nerdeyse aynı gibi geldi adamlar yapmış ve kalite olarak japon kalitesi nerdeyse.motor sistemi olarak karburatörlü eski sistem 16ps ama sesi görüntüsü ve kalitesi çok üstün .ben çok begendim ama fiyat yuksek oldundan alamıorum.bide piyasadan düştü için parça sıkıntısı olurcaktır.mondielde yapınca yapıyor doğal olarak fiyat artıyokaliteli üründe bizim halka çin olacak ama japon yürekli olacak :cherry:
ağalar bir sorum olucak özellikle bu piston silindir değiştiren arkadaşlara :D tam olarak motorda neler değişti performans top speed nasıl yazabilirmisiniz ona göre bende en sonunda üstten egzantirikli olan skyteami modifiye edicem
ben
krank, silindir-piston , silindir kapagı değiştim.
sonradan da keyfi olarak karburatör
bu tarz değişimlerle klasik cg motorlar en fazla 270cc oluyor
kaclik ne taktin inlari soruyorum :) birde top speed denedinmi hic
ben
itecekli , balansörlü cg tip blok
200 lük 65.5 silindir-piston ( 200cc olması için 63.5 mm olmalı 65.5 olunca 210 cc oluyo) (67mm de piyasada var)
karteli oymadan en geniş 67piston takılıyor.
çünkü gömlek deliği 70mm
200 lük silindir kapak
200lük balansörlü krank (62.2mm stronk)
ben arazide kullandıgımdan fazla ddişlilerle oynamadım ama tork neredeyse iki kat arttı
top-speed de denemedim
ama önceleri 90-100 le motor nefesi k.cından alırken
son haliyle 100-110 da titresim bile rahatsız etmiyor
vaay iyimis peki kaca patladi
silindir piston 70
krank 125
silindir kapak 150
civarı
birde 200 lük itecek ve silindir saplaması (toplamı 15 lira)
cok ucuzmus bana 250 lilik ust kapaga 180 silindir pistona 160 dedi kranki sormadim daha
250 olunca geniş kartel muhabbeti oluyo
onlar pahalı
benim dediklerim standart blok için
ve bayagıda ucuz 250 olana göre
http://www.camgoz.com.tr/asp/brand/6...difiye-Urunler
yaklasık fiyatlara buradan bakabilirsin tam fiyat için tlf acmanı öneririm
ama bu dediklerim itecekli cg modeller için senin egzantirikliye uymaz
fiyatlar ucmus bu arada :queen: ben görmeyeli :)
aynen birde benim motor sanirim genis kartelli orjinal 63 luk piston var ama bilemedim haha
200 lüklerin hepsi zaten orjınalde 63 pistonlu oluyor.
önemli olan karteldeki gömlek yeri :)
onu nasil anlayabilirim sokucem yakinda motoru ona gore arastiriyim
söküp piston deliğini ölçeceksin
70 den buyuk ise geniş karteldir yoksa normaldir.
en fazla 67mm piston takabilirsin
sagolasin sokup bakiyim
MAX cılar neredesinizzzzzzzzzzzzz.
fotolar videolar nerede. az hareket cok bereket
(ben servis dısıyım :pale: )
İki kişi (95 kg zayıf olanı :D ) ile 130 hem de tık demeden. Tek kişi 140i ama sonrasında motorun yüksekliği korkutuyor. Benim motor gittikçe rahatlamaya başladı çok daha iyi gidiyor. Krank değiştiğinden çevirebildiği devir sayısı 3te 1 azaldı sanırım. yakıtı da 4.5 5 lt arasında değişiyor (gazlayarak) :)
3 4 hafta önceden bu yana 3 4 tane güzel tur yaptık. tabi daha yeni olduğumuz için her turda farklı sorunlarla karşılaştık. Allah büyüktür dedik hep bi çaresini bulduk evimize dönebildik :) turlardan bir kaç fotoğrafla olayı neşelendirelim;
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/802/o2sr.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/845/vci4.jpg
bu karı bulduk spin atmadan olmaz
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/833/0fnm.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/849/0z2i.jpg
dağlara karşı horon
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/513/e0cx.jpg
soldaki gugultaş denilen doğal oluşum sağda ibrahim
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/194/r0uz.jpg
ibrahim
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/716/62jm.jpg
ibrahim ve yusuf
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/839/asiz.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/827/6no6.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/42/u0m7.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/703/hzjz.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/19/f5qe.jpg
ben
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/31/ce33.jpg
ve gelelim verdiğiiz hasarlara
-lastikleri michlein AC10 lara değiştirince 1 kez debrijay balatası sıyırdı.
-bir kez motoru boşta çalıştırmadan yıkadığım için motor soğudu tekrar çalıştırmamadık. bizde acemice sadece marşa vurarak çalıştırdık sonrada bobini yaktık. 2. vitese alıp arkadan itince çalıştırmayı denemeliymişiz:)
-son olarak dişli lastiklerle arkadaşı ıslatma denemesinde ön kalktı devrildim ve motorun son hali:)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/19/qug1.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/853/w5r4.jpg
daha birçok resim ve videolar var. devamı gelecek inşallah
motorun hakkını vermişsin
İyi Günler Lastikler Ne Marka Kaç Kaç Detaylı Bilgi Verirmisiniz ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------
Arkadaşlar Salı Günü Bende Alıyorum Bi Sorum olucak Bu Stickerlı Olan Parçalar Kırıldığında Yeni Aldığımız Plastik Stickerlimi Geliyor Hiç Kırıp Yeni Parça Alan Yokmu
Piston 70 mm krankın strok mesafesi 65 yanlış hatırlamıyorsam. Ayrıca krank kartere girsin diye rulman yatakları yeniden yapıldı sonra silindir sığsın diye karter yuvası da genişletildi. Kapak aynı kapak ancak aşırı yüksek bir sıkıştırma olduğu için çift bakır contayla kapattık. Çok rahat oldu. İlk başta daha fazla gidiyordu ama aşırı zorluyordu motoru. Upgrade işi iyi hoş ama aşırı zahmetli ve masraf yapmak gerekiyor. Sadece masraf da yetmiyor çok fazla el işçiliğinin harcanması gerek. En basitinden yağ pompasıyla bir haftadan fazla uğraştık ayar tutturabilmek için. :)
o zaman çentikonun yaptığı en rahat olan delme kesme olmadan en büyük neyse onu takarak :D
http://i.hizliresim.com/KPMpOb.jpg
Bmw Max ım Buda Beyler :) Herkez BMW Sanıyo :D