Hadi gözünüz aydın :)
Hadi gözünüz aydın :)
Abi bazi insanlar araziden vazgeçemez :) Ben de merak ediyorum yapsam nasıl olur diye ama böyle birşey olsa da orjinal jantını bozmak istemem. Çünkü ne zaman araziye gideceğimiz belli olmaz bizim. Hadi dedik mi 10 dk da jantları değiştirip crossa çevirmemiz lazım :)
inan o sekil bile yok aklımda, yedek jant lastik alsam dahi hard cross lastik alıp kenarda onları bekletirim.
cadde , sehir beni sıkıyor, ben dogada huzur bulanlardanım.
hem arazide düşsem dahi tek sorumlusu benim.sorun yok. ama caddede: yok araba sıkıstırdı, yok önüne malın teki atladı vs vs adamın basını belaya sokar bu işler
supermoto bende düşünmem, fakat şu anda mevcut max'e bu renk seçeneği eklenirse bence fena olmaz gibi :)
Bu fotoyu görmemle ilgim birden Xtreme Max'a kaydı :) Önceden de düşünüyordum da supermoto jant lastik almak ayriyetten çok tuzluya gelecek es geçmek zorunda kalıyordum. Bu model Xtreme Maxla yakın fiyatta satışa sunulursa gelecek yaza almayı düşünebilirim :) Bunu alırsam da cross olanı içimde kalır :queen:
bu model geldiğinde ilk alıcısı ben olucam büyük ihtimalle ne zaman çıkıyo ocak ayının sonuna doğru falan çıkarmı acaba ?
arkadaşlar gönlümde ki motor mondial max. 2. el bir tane alayım cbr250 min yanında kalsın arada kışda kıyamette cbr250 yi çıkartamadığım zaman cross la kendimi dağa taşa vurayım diyorum ama arkadaşlar 2. ele maşallah bayi 0 ından fazla fiyat isteyenler var. sıfırı 3450 hatta peşin verirsen 3150 ye veren bayi var ama arkadaş 3000-4000 tl fiyat çekiyor. varsa hatay çevresinde mantıklı fiyat isteyen ayın 22 sine kadar ilgilenirim...
max' in fiyatı 3730 olmuş ama sadece o değil, genel olarak bütün modeller zamlanmış.
http://www.mondialmotor.com.tr/?p=model&i=1298
Gavurun tohumları bi sene daha erken çıkaramamış mı supermotoyu :cherry: O kadar uğraştım sm yapıcam diye ::rantinp: Haaa ayrıca gelmişken söyleyeyim. Ege civarının nerdeyse tamamını araştırdım. 200lük krank silindir dedikleri nane anca 175 cc oluyor. Bu da bana yetmeeez. Ben ne yaptım? Ta antepten parça getirttim. Buralarda nerdeyse hiç bulunmayan 70mm piston, 65mm strok mesafesi olan krank. Ayrıca balansörü de çıkardık. Şuan yap pompasıyla uğraşıyoruz onu da ayarladık mı bu iş tamamdır! tam olarak, hiçbir yuvarlama yapmadan motorum 250,02 cc olmuş diyebilirim artık :mrgreen: :mrgreen: to be continued..
1---> 70 mm pistonun etegini nasıl 70mm lik kartel yuvasına sokmayı düşünüyorsun
2---> 200 lük krankın stroku 62.2 mm dir oda
65.5 mm silindir pistonla 209 cc yapar
67.5 mm silindir pistonla 219 cc yapar.
balansörü iptal ettikten sonra zaten 250 lilik krank takılabiliyor.
yag pompasıylada bosuna ugrasma yukselen silindire rahatlıkla yag basıyor
video yu bugün çektik nasıl arkadaşlar sizce?
http://www.youtube.com/watch?v=Atd4Ek6itCg&feature=youtu.be
Ben 70 mm silindir ve 65 mm krank kullandım. Bugün Aydın merkezde motor bloğumun krank rulman yatakları tornalandı. silindirin girmesi için de toplamda 3,5 4 mm'lik bir genişleme olması gerekiyor. Onu da freze yardımıyla yapacağız. Tek sorun krankın yan kısımları yani rulmanların takıldığı yer orjinaline göre biraz kısa. Bu da yağ hunisini takarken ufak tefek oynama yapmamızı gerektiriyor. Silindir, silindir kapağı ve saplamalar da elden geçecek. Tam olarak uyumlu değiller ancak az biraz freze işiyle verimli hale getirebiliyoruz. Balansörü zaten iptal edecektim bence gereksiz bir ağırlık. Ayrıca bu kadar açmışken vites tamburunu da daha rahat vites geçişi olsun diye yumuşatmayı düşünüyoruz. Ek olarak bizim motorlarda vites sensörü var. Yani ufak bir devre yardımıyla vites göstergesi yapabiliriz :mrgreen: Önümüzdeki hafta içerisinde motorum toplanmış olur, o zaman size performansın nasıl arttığı konusunda resim ve video gönderirim :) Görüşürüz :)
Cenkito abi aynen senin dediğin gibi mondial bizim motorlarda dişli ile yap basan sistemi kullanmış. Yani fazlasıyla güçlü, boşuna masraf yapmaya gerek yok :)
yanlız iyi güzel hos da sen karteli silindir etegi için genişlettiğinde saplama yerlerinin oturdugu alt kısım incelecek ve dayanımı azalacak.
+ krank rulmanlarını değişseydin orjınalleri kullansaydın benim gibi, hiç kartelde rulman yerini acmayla ugrasmazdın.
balansörlü krankın sag tarafı normallerden uzun, saplamaların zaten uzunları var orjınallerle uzunları değiştirmen yeterli.
üst kapagada işlem yapsanda olur yapmasanda.
gösterge konusunda da ben zaten müşir var demiştim ve bende zaten yapmıstım
neyse bitir işlemleride nasıl olacak görelim
"dişli ile yap basan sistemi"demişsin birde burada ne demek istediğini anlamadım
Krankran egzantrik dişlisini presle çekmeye korktuk açıkçası. Kama olmadığı için aynı senteye getirebilmek çok zor. Yağ pompaları yağı basmak için genelde kam mili gibi bişey kullanırlar ama bizimkinde yağı ittiren düzenek bir dişli. Yağ dişlinin tırnakları arasından geçerek hareket ediyor. Hayırlısıyla bi gelsin de parçalar burdan paylaşırım. İyi günler
hadi kolay gelsin bakalım balansörsüz nasıl olacak :)
cok daha güçlü olacagı kesin,
keske ilk aldıgımda yapsaydım diyeceksin buda kesin :)
arkadaşlar epeydir ilgilenemedim motorla aklıma bişey takıldı şimdiden soruyum dedim akşam el atıcam motora elden geçirecem her tarafını,motor dişlisi kolayca dönüyor acaba ben debriyaj tarafındaki içinde yağ olan motor kapağı çıkarıp geri takmıştım debriyajı tam oturtamadım ondan mı veya motor boşa mı geçti nasıl anlarım(vites attır dersenizki boşa gectiyse vitesi attırınca tekrar boşa alamıyoruz bıldıgınız gıbı)vites attırmadan anlayabilir miyiz?bide bizim motora uyan yedek parçalar varmı grenajlar için ve diğer parçalar için ?
uygun grenaj yok diye biliyorum belki motoran xv250 nin ki uyabilir ama bakmak lazım.
motor parcalarını yani alt motoru piyasada bolca mevcut, cogu parcası balansörlü cg tip motorlarla aynı.
debriyaj telin gevsemiş olabilir o zaman bosa almada zorlanırsın. yada debrıyaj balatalarıda eritmiş olabilirsin.
sen debriyaj kapagını neden actın ? o günden hemen sonramı oldu bu olay
eksik yazmışım yazıyı aslında debriyaj tarafındaki kapagı kapattıktan sonra tam oturttum(açmayı düşünüyodum büyütmek için hemde ilgim var hem ögrenip hemde buyutmek için ama ondan vazgecmiştim yağ gösterge cubugu kırıldığı için bahane oldu o yuzden actım) diğer taraftaki zinciri bağladıgımız dişli kolay donuyo bunuda kuzenim cevirirken soyledi o anda ne dediğiyle ilgilenmemeiştim sonra evde aklıma geldı onun kolay bi şekilde dönmemesi lazımdı acaba ne yapmıs olabilirim dedim vitesi boşa almış olabilirim dedim başka türlü anlayamayız heralde,vites attırıp bakmak lazım belki tam oturtamamısımdır o zmnda nasıl oturtcaz ona bakrz artık
kapak tam oturdu ise debriyaj ayırma kolunu az döndürüp kapagını öle kapattıysan sorun olmaz.
ön dişli vites bosta iken zaten kolay döner. motoru bire yada ikiye tak o zaman stop halinde iken dönmez, dönmemeli
dönersede zaten sorun var demektir motor çalısırken motor gücüyle harelkette etmez
biraz baktım bu akşamda debriyaj tam oturmamış olsa kapak kapanmazdı heralde centikonun dediğinden çıkarımla hemde vites değiştirince dönme olmuyo ama bütün vitesleri geçiremiyorum niye anlayamadım.şimdilik fazla bi önemi yok en son motoru yerine takmadan biraz kafa yormak lazım.şimdi herşeyi çıkartıyom iskeleti boyucam hava filtresini biraz hırpaladım komple kutuyu çıkartırken vida yerleride kırıkmış zaten ,yenisini geri takmak biraz zor olcak gibi herkesin haberi olsun gereksiz yere çıkarmamak lazım.
butun viteslere gecer her vitese taktıktan sonra ön zincir dişlisini cevirmeye calıs. tık eder mevcut vitese oturur :cherry:
öle oturtarak vites değişirsen tüm viteslere gecer :cat:
ama bak kardesim böle olmuyor bunuda bilesin
iş yaparken bolca fotograf cekip atmalısın foruma ki bilgilendirme tam olsun
önceden çektiğim bikaç foto vardı arkadaşlara faydası olur mu bilmem ama ilk ikisi sadece ön taraf kaldıgında çekmek aklıma gelmişti diğeride kuzenim iskeleti temizlerken
http://l1311.hizliresim.com/1h/j/ulcqy.jpg
http://l1311.hizliresim.com/1h/j/ulcwd.jpg
http://l1311.hizliresim.com/1h/j/ulcyf.jpg
motoru neden komple soyma geregi duydun ki
sase de paslanmamı vardı, boyayacam demiştin
2. el aldıgım için motorun heryeri kir pas kırık bozuk parçalar vardı ole geçici tuttrulmuş civatalar somunlarda aynıydı,bi sıkıntı çıkarmasını beklemek istemedim komple elden geçiriyim hem öğrenirim hemde boya fln yaparım dedim malum kışın fazlada binilmiyo birazda onlarla ugrasırken zevk alıyosan bunların hepsi bahane oluyo
iyi yapmıssın kolay gelsin madem motor dagınık konumda silindir piston debriyajı de elden gecir
madem ikinci el aldın, kac km de
boyadan önce motor baglantı yerlerinide saglamlastır hazır sökülmüş iken
motor 5500de motor kısmının sadece debriyaj tarafındaki kapagı acmıstım onuda dedıgım gıbı kapattım obur tarafdaki buyuk kapagı acarken 1 vida acılmadı sonra piston silindirde buyutmieyecegim sımdılık bayag iş var bide bunla ugrasmayım dedim geri kapadım,dişli tarafını temizledim dişli değiştirmeyi 15 yapmayı dusunuyorum.silindir pistonu elden geçırsem değiştirmeden fazla yapcam bişey varmı performansı artırıcı,debriyajdada aynısı pek etkiler mi bilmiyorum? diğer parçalardan hangilerini temizlemek iyi olur mesela hava filtresini yenilicem karbüratör,hortumlar,vb ne yapmak lazım fikirlere açıgım
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:16 ----------
bide elektrik tesisatı var o bayag ugrastırcak kalolar soketler tozlanmıs temizlencek degışecek parcalar var ön far arka stop kuyruk,ha bide aklıma gelmişken bende arka camurlugun ustunde koruyucu herhangi bişey yok ayrıca çamurlukda sonradan yapılma orjınal degil buyuk ihtimal,sizinkilerde ne var orda ? tabi böle olmuyo hepsinin fotografını paylaşmak lazım bi ara.
eger debriyaj cok zorlandıysa balatalar erimiş olabilir
krank silindir değişmeden güç artısı bekleme.
olmadı sen şimdilik aklındakileri hallet performans işi sonraya kalsın
Deli teker yapıyor motor
http://img189.imageshack.us/img189/4782/ukho.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Az önce motoru topladık. Deli dehşet bir performansı var. Sıkıştırması aşırı fazla. Şöyle anlatayım, ayak marşının üzerine çıkıp basıyorum, ve zıplamadan aşağı inmiyor. (93 kiloyum :D ) Elektrikli marş zaten hak getire, çevirmesi imkansız. silindir yeni olmasına rağmen bu kadar gücü nasıl verdi anlayamadım :) ilk iki viteste tekere kalkması işten bile değil gibi gözüküyor :) Her şey çok iyi gidiyordu ancak garibim dayanamadı kapak contasını patlattı :) Önümüzdeki günlerde sac conta ayarlayıp motoru faal olarak kullamaya başlayacağım. Ayrıca en büyük kaç diş ön dişli bulabilriiz? İyi akşamlar...
öne en fazla 18 takabilirsin oda kartere azda olsa sürtüyor daha buyuk sıgmaz.
yag pompası olayını nasıl hallettiniz?
nasıl bir ayar cektiniz?
birde hersey güzelde hani resimler nerede ?
Cenkito slm,
supermoto ne zaman bayilere gelir bi bilgin varmi tarih acisindan?
Sen nerden ogrendin, link varmi?
forumda ki 2014 model mondialler baslıgında gördüm resmi
ama haberim yok ne zaman geleceginden
Kusura bakmayın abiler bu gün de resim yok. Az önce motoru toplayıp çalıştırdık. Hala aklım alamıyor. 3. viteste nerdeyse rölantideyken gaza biraz dokununca patiye kalkıyor. Yağ pompasına pek bişey yapmamız gerekmedi sadece dişlisini biraz içeri aldık o kadar :) Yarın detaylı bir şekilde fotoğraf atacağım :) tek sorun çalıştırmak için kickstart ile elektrik marşını aynı anda kullanmak gerekiyor :) İyi akşamlar