ölçüsünü bilemem. bizim buradaki parcacılar sök getir buluruz diyolar.
gecmiş olsun patlattın galiba.
cok ön teker üstü sert iniş yaptım ama bendekiler allah dan halen saglam
ölçüsünü bilemem. bizim buradaki parcacılar sök getir buluruz diyolar.
gecmiş olsun patlattın galiba.
cok ön teker üstü sert iniş yaptım ama bendekiler allah dan halen saglam
maxın service manuali var mı acaba. belki yurtdışı sürümünün vardır .araştırmak lazım ,işe yarar bişeyler çıkabilir.modenasta debriyaj tasının ön ve arkasında iki benzer rondela vardı manualden bulmuştum doğruyu gerçekten manualler ummadık zaman çok işe yarıyor
valla ben sadece youtube dan izlediğim videolarla dagıtıp topladım
karısacak hiçbir parca rondelası yok garibanın :queen:
klasik cg alt takım :cat:
günaydın max alemi...
az hareketlenin yahu :queen:
merhaba arkadaşlar,
dolabımda bir kaç parça fazlam var satıyorum, düşünen olursa irtibata geçebilir.
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...41448007/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...41445522/detay
Yok ben patlatmadım, bizim arkadaşa aldığımız Tolga Can'ın motorunun sağ ön keçe patladı arkadaş araziye bile doğru belli çıkmadı halbuki ama demek patlayacağı varmış.
Basit iş de bizim burdakiler biraz cins sen keçeyi al biz değiştiririz diyolar keçeyi aldıktan sonra bende değiştiririm. Sökerim ölçüyü alırım gider Rulmancıdan bi keçe alır takarım,
ama arkadaşın işine gelmiyo o da işte sök takla uğraşamam diyo keyfi bilir :)
Selam millet, uzun bir aradan sonra soyle bir bakayım dedim. sayfa hiç değişmemiş. hala yavaş gidiyor :D
Nereye baksam bir max görüyorum. valla içim gidiyor. Cepte para da kalmadı. sanırım bakmaya devam edeceğiz.
Hepinize kazasız belasız, eglenceli sürüsler dilerim. kalın sağlıcakla
gelll tolgacan gelll
geri aramıza gel :)
aldığımdan beri bi fırsat bulup paylaşamadım fotoğraf, bi kaç tane atiyim dedim. bu arada ilk sahibi yamaha sıtikırı yapıştırmış ben de sökmiyim dedim :bounce:
http://img513.imageshack.us/img513/8412/u0jq.jpg
http://img577.imageshack.us/img577/3658/tu8l.jpg
http://img36.imageshack.us/img36/7409/7co1.jpg
dipnot şeysi: havalar iyice bozmadan istanbul'daki maxçılarla bi toplantı falan yapsak aslında fena olmazdı :silent:
Ogunleri sabirsizlikla bekliyorum cem, utku tekrardan kazasiz belasiz kullanmn dileklerimle. :-)
tesekkürler tolgacan
Şu fotoğrafları gördükçe içim gidiyor, bende bir girseydim artık yaşıma diyorum şu merete binebilmek için :)
arkadaslar merhaba benim bi sorunum daha var :pr: amotisorum ne kadar cevirsemde hala cok gevsek yolda yaylana yaylana gidiyorum heleki cukurdan sonra motor ustunden atiyor beni o derece tabi buna baglı olarak zincirimde gevsek once rulmanlarim dagildi onlari degistirdim zinciri gerdim ama amotisorum yuzunden yine gevsiyor ve yine dagilmak uzere amotisorun patlayip patlamadigini nerden bilebilirim? arka amotisor fiyati ne? zincir degistirirken arka ve on dislide degistiricem orjinali iyimidir yoksa oynama yapsam performansa bi katkisi olurmu? olculeri bilen varsa yazabilirmi gidip alicam bide marka ve fiyat ? cok sey istedim ama :queen:
selam herkeze bişey sorcam bu motorun ibresini değiştiren varmı digital ibre alsam değiştirebilirmiyim ??
arka amotosoru söküp kontrol etmen lazım, muhtemelen patlattın sadece yay görevini yapıyor. zincir sürekli uzuyorsa değiştir yakında kopabilir. orjınal zincir mondialde 25 lira civarı
arka amortisörde 100 lira
http://mondialyp.com/parts/main_page...GRS1-12005-862
hiç ugrasma derim, benzin göstergesi için benzin deponuda değişmen gerek, samandralı olanla.
depodaki musluk 2 ayarlı, normal ve yedek depo olara, normalde yakıt bitince muslugu yedek kısmına cevirirsin 1 litre daha benzinle yaklasık sehirde normal kullanımda 25-30 km daha gidersin
kullandıkca alısırsın aldıgın yakıtla ne kadar km yaptıgını ögrenirsin km dende yada depo kapagını acıp içine bakarakda tahminde bulunabilirsin
Bugün motoru almaya gittim ve aldım sonunda 3.400 tl 2013 xtreme max plaka sigorda zart zurt derken 4.150 tl ye geldi 210 tl ye ls2 kask aldım 250 tl yede güzel bi mont aldım dizlik ile ellik bedavaya verdi o yüzden idare etmelik bişeyler :) motor çarşamba veya perşembe günü teslim alacam genç bir crosscu olarak bende aranızdayım artık :) cevabın için teşekkür ederim cenkito abi bugün aynı şeyi motru aldığım yerde söyledi bi zamandan sonra refleks olur o bittiğini anlarsın dedi işallah dedim bende :) şimdi tek şey ehliyet aralık 19 gibi sınav var hayırlıyısla onuda aldın mı tam olacak o zamana kadar biraz vitesli motoru çöziyim düşe kalka :) bu arada boyum 1.73 cm harbi motor biraz büyük ilkde korktum ben bunla yerde giderim diye :D ama tam oturunca iki ayağımla parmak uçunda durabiliyorum gibi geldi pek düşeceğimi sanmıyorum anca uçarım gibi :D hayırlısı bakalım :) aşağıda da resmi yüklemeyi başardıysam aldığım mont ve kask işallah başarmışımdır :D
[IMG]http://img491.yukle.tc/thumbs/741920131104_191801.jpg[/IMG]
[IMG]http://img491.yukle.tc/thumbs/564120131104_191834.jpg[/IMG]
hadi hayırlı olsun
:) merhabalar herkese :) bugün dağ da test etme imkanı bulduk mükemmel bide 1000 bakım ücreti hakkınd bilgisi olan var mı ?
http://img571.imageshack.us/img571/3879/7o3p.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img407.imageshack.us/img407/5581/kqu3.jpg
Uploaded with ImageShack.us
sadece yag parası almıstı servis 20-25 lira bişey 1000 bakımı sonrasında gecirmeye baslıyorlar :)
Homca 210 modifiye yazıyorda biraz bilgi verir msiinz?
abdullah kardesim
62.2 mm stroklu krank
65.5mm silindir piston.
200cc üst kapak
zincirin surekli uzama sebebini motorun surekli yaylaniyo olmasindan dolayi diye dusunuyorum zinciri bugun gerdirttim ses gitti fakat amortisore cozum bulamadim sabah acicam arka amotisoru neyine bakicam nerden anlicam yada neresini sikicam?
herkese günaydın, arkadaşlar bu motorun vites araları kısamı, hız-devir kombinasyonu 150cc bi commuterden farklı mı?
arka süspansiyonu sıkıstırp bırakınca yavas geri gelmesi lazım, eger sıkısıp gevserken cok hızlı ise
amortisör patlamıstır. oda kullanımda sürekli yaylanma yapar.
tabi farklı öncelikle arka dişli orjınal 50 diş.
ama sanzıman yani vites dişlileri cogu cg ile aynı sayılır.
arka dişliyi küçük takıp aynı performansı alırım diye düşünme
o zamanda zincirle sorun yasarsın. cross arka masası normallerden farklı dişli küçülünce zincir masaya sürter
anladım dostum, yani arka dişliyi büyük tutarak motorun çekişini arttırmışlar ama aynı oranda hız düşmüş, aynı süratle yanyana giden bir commuterden daha devirli çalışıyor motor. o zaman onların 2. vitesle çıktığı rampaları max 3. vitesle çıkar diyebiliriz hemen hemen :) yaza doğru kısmetse bende aranıza katılabilirim max alarak zaten sürati sevmem. gezmektir amacım her yere gidebilmek, girip çıkabilmek. dişlilerle oynamam zaten en fazla arkaya bi dişli lastik takarım.
aynen öle cekişi cok kuvvetli. onların iki de cıktıgı yere max düşük devir dörtle bile cıkar zorlanmadan
tabi o kadarda zorlamaya gerek yok. nede olsa 150 cc motor. üst limitlerine yakın kullanılmazsa
max baya uzun süre problemsiz olarak götürür
peki arkada cross lastik varken asfaltta çok fazla sorun yaşadınız mı, mesela bu tip bir lastik takmayı düşünüyorum desenleri falan hoşuma gidiyor, asfalt zeminde sorun yaşarmıyım?
http://www.camgoz.com.tr/asp/product/1200/4-60-18-TT-DESEN-344-CROSS-IC-LASTIKLI
ben o lastiğin 4.10 x18 olanını kullanıyorum.
ilk baslarda alısana kadar rahatsız ediyor sonra alısıyorsun
ama gezmeye devam ediyor.
bu desen daha iyi diyor kullananlar ama daha pahalı, daha az gezme yapıyormus
http://www.camgoz.com.tr/asp/product...LLI-110-100-18
swallow alacaksanda 4.10 al 4.60 motora geniş gelir yorar, zorlar
Parayı bi bulayım 2. motorum Cros olucak mondialde listemde ilk sırada, 1. tabi ki Cruiser :)
Ama buna karşın tecrübe kazanmak için commuterle başlıycam... :(
boyunuz müsaitse direk max ile de baslayabilirsiniz, torku yuksek hızı düşük oldugundan ögrenme sırasında daha az tehlike arz eder
orjinal lastiği 4.60 olunca bende direkt 4.60 lara bakıyordum ama eğer dediğiniz gibi motorun çekişini çalışmasını rahatlatacaksa 4.10 takarım :bestmt:
gezme yapması problem değil zaten hız yapmam 50-60 arasıdır genelde seyir süratim, asfaltta fazla titreşim yaratmasın yeter bana.
zaten 4.10 nu takınca orjınalinin kalınlıgına yakın oldugunu göreceksin.cok az ince olabilir.
dişli lastik asfaltta titresim de yapar üstündeki orjınale göre
yeni alan arkadaşa hayırlı olsun, aynı kaskı alıcaktım bende fakat L si yoktu :/
bu arada lastiklere kaç hava basıyosunuz?
patlayan amotisor yapilabilirmi yoksa illa degistirmek mi lazim? birde silindirim reflekteye girdi ama motor hala daha ilk bastaki gibi gitmiyor gibi geliyo yag kacagida yok artik niye bilmiyorum sonunda 200cc yapicam o olucak :pr:
ben 28 yada 30 olarak kullanıyorum
silindiri rektefe ettireceginize hazır satılan 166 cc silindir alsaydınız keske.
65.5mm lik.
korkarım amortisörüde değişmek gerekecek, ama siz genede sökünce araba amartisörü satan anlayan bir bayiye yada tamircisine gösterin derim.
patlak oldugu kesinleşsin diye.
motorun ilk bastaki gibi gitmemesi sadece silindirden değil, hava filtresi ve karburatördende kaynaklı olabilir
Bende Ankara'da yaşıyorum ve nisan sonu gibi alacağım Max'ımı aslında Ankara için uygun bi motosiklet. Oturuş yüksek olduğu için fark edilmeni kolaylaştırır malum bazı yollarımızıda bilirsin yokuşlarımızla beraber torku 150cc bir alet için
çok güçlü olduğundan hiç sıkıntı olmaz. Hatta belki ikimizde kavuşunca maxlarımıza diğer Ankara'dakilerle bir buluşma bile ayarlayabiliriz :)
Aslında Cub düşündüm ekonomik olması açısından ama üstünde biraz iri kaldım ve Yokuşlarda problem yaşayacağım için vazgeçtim..
Tork u yüksek bir motosiklet lazım ama Cross pek görmediğim için Salcano wolf le ilgileniyorum.. Ama Crosslara bakmaktanda kendimi alamıyorum :) Ulusa gittiğimde birde xtreme max a binip deneyeyim bakalım oturuş pozisyonum nasıl olacak..
SM ciler müjde size :queen:
mondial max sm 2014 de satısta
mevcut maxlarınızıda bunun parcalarıyla kolayca SM e cevirebilirsiniz
http://i1295.photobucket.com/albums/...ps498c9c39.jpg