ameliyat öncesi hazırlıklar, yağı boşalttım, yarında sökmeye başlarım :cat:
http://imageshack.us/a/img72/6492/motor1p.jpg
http://imageshack.us/a/img819/6914/motorse.jpg
ameliyat öncesi hazırlıklar, yağı boşalttım, yarında sökmeye başlarım :cat:
http://imageshack.us/a/img72/6492/motor1p.jpg
http://imageshack.us/a/img819/6914/motorse.jpg
Ben sadece serdar için demiyorum. Bizim max kullancıısı herkes için diyorum. Max doğada, toprakta, farklı yerlerde görmek çok hoşuma gidiyor.
Eminim onlarında gidiyordur. inşallah herkese nasip olur. gezmek tozmak. hadi ben kaçarım. yarını iple çekiyorum. umarım bi aksilik olmaz.
herkese hayırlı akşamlar. Tekeriniz düz bassın
@tolga, dostum burda motosiklet süren insan az.nisan mayıs'ta havalar ancak motor kullanmaya elverişli oluyor. Ekim gibi'de kapanıyor sezon havalar'dan dolayı. Kullanıcılar'da genelde ulaşım amaçlı sürüyor ve herkes kendi kafasına göre takılıyor. Biraraya gelerek geziler felan fazla olmuyor. Motorlar'da genelde scooter yada commuter. Cross azınlık'ta. O azınlık'da dışardan birilerine pek açık değil.Biraraya gelerek gezmeye kalksan bile çok farklı tarzlar biraraya geliyor.. Yani haydi beraber uzun yola çıkalım desen çoğu motor ona uygun olmuyor. Yada cross'a gidelim desen gene bir çoğu ona uymuyor. Yani aynı tarz'i benimsemiş adam az. Mesela ben. Bir motosiklet tamircisi arkadaşım var motorcu. Oda müsait olmuyor. Honda xr600 var onda. Bazen kısa mesafe geziyoruz. Onda'da ayak uyduramiyoruz birbirine. Basıp gidiyor :) söylediklerinde çok haklısın. Motoru hep şehir içinde kullanıyorum. Siliyorum yıkıyorum. Çizildi mi gidip yeni parça alıyorum. Ama ortam bunu gerektiriyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:51 ----------
Benden şimdilik hep kaldırımda çekilmiş fotolar gelecek istemeyerek :( hani olsa kafa dengi'de gezsek
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:54 ----------
http://f1301.hizliresim.com/15/4/hn3p9.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:59 ----------
http://g1301.hizliresim.com/15/4/hn3xw.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:10 ----------
Benim yağ göstergesi uzun zamandır böyle. Düzelmiyor. Neden oldu anlayamadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:17 ----------
http://g1301.hizliresim.com/15/4/hn49r.jpg
SERDAROM dostum yağ ilave et düzelir gösterge sağlam. servis kafasına göre yag koyuyor eksik oluyor en az 1.1 LİTRE yağ koyman lazım
Bence yağ kontrol camına göre değil yağ çubuğuna göre yağ seviyesinin kontrolünü yapmalısınız. Ayrıca sol ayak üzerinde dururken motor sola yattığı için sağ taraftaki yağ göstergesi yağ yokmuş gibi gösterir.
MENGU kardesim biliyorum üst kapak hariç (ona param yetmedi :pale: ) silindir ,krank, debriyaj baskı balata belki birde egzantirik değişirim ama o kesin değil şuan.
eski ve değişecek malzemeler, krank ve silindir 65.5mm
http://imageshack.us/a/img255/5703/mmmmmt.jpg
http://imageshack.us/a/img705/6559/mmmmm4.jpg
biel kolu merkezden ne kadar uzak olursa krankın stroku yani silindir içindeki hareketi, sıkıstırması artar,
bizim orjınal krank 49mm hareket ediyor bunu ölçmedim ama bu 60 civarı olabilir
http://imageshack.us/a/img854/6678/mmmmm3.jpg
http://imageshack.us/a/img248/5075/mmmmm1.jpg
gördüğünüz gibi silindirde daha uzun kranka uygun
bizim yağ cubugu saglıklı değiliçerde egiliyor. hatta motor ve yağ sogukken yerinden bile cıkmıyor. motoru dik tutup yağ camını referans alarak yağ ilave edin, camın orta seviyesini geçmeyin
---------- Post added at 20:59 ---------- Previous post was at 20:51 ----------
valla ona güvenmiyorum aldım parcacıdan ama genede süphem var acınca görücez anyayı konyayı :)
http://imageshack.us/a/img560/5539/mmmmmmm3.jpg
http://imageshack.us/a/img560/1710/mmmmmmm1.jpg
olmazsa servisden alırım
mondial servisinin elinde vardır yani !!! oda yoksa çattık :pr:
Sizinki tamam gibi de benim conta seti balansörsüz çıktı. Dedim hep böyle ön tarafında yuvarlak çıkıntı olacak ama istanbul sirkecideki parçacılarda hatta mondial yedek parça mağazasında bile yok. Bu yanlış conta setini de ordan aldım MH Drift conta seti isteyip, bu olur dedi ama balansörsüz verdiği set :silent:
Çalışmalarınız çok güzel, ancak masrafları da yazarsanız bizler için iyi olur :) kolay gelsin
silindir :65 TL
krank :125 TL
conta 10 TL
s. saplaması 10 TL
itecek 10 TL
benim masraf 220 TL, işçilik beleş tabi işin üstesinden gelebilirsem :cat:
mengu kardes,
saglam lokma takımım var, üst kapagı ben bits ucla bile acıyorum degil havalı tabanca, bits ucun ucuna somun kaynatıp boru anahtarı ile acmıstım sorun yok yani o konuda
yağ pompası aparatı ve rotor cektirmem de var dahası canın sağolsun :)
sen daha önce kartel actın mı ?
http://imageshack.us/a/img854/5864/mmmmmm1h.jpg
http://imageshack.us/a/img9/9849/mmmmmm3.jpg
Karter'i açmadım ama 2 ay önce silindir değiştirmiştim 150'lik yapmak için motorumu. Üst kapağı açmak derken tepedeki teneke kapağı demiyorum silindir kapağı bloğunu sökmeyi diyorum.
http://img805.imageshack.us/img805/2...1211091735.jpg
bende onu kast etdim zaten :) ben bits uçla söktüm onları hatta piyano takımı o kadar sıkı idi ki üç civatadan biri kırıldı tornacıda söktürdüm
birde unutmusum 6lı baskı balata var oda 25 tl
toplam 245 TL
dostum sen neden silindiri degişmek için komple karteli söktün ki motorda değişse idin
silindir saplamaları ve piyano lar 12 numara benim motorda :cat:
Arkadaşlar yağı yeni değiştim. Sorun yağ gösteren yuvarlak cam buğu yaptı. Içi gözükmüyor. Beyaz bi buğu var cam'da. 20 gün olmadı yağı değişeli.
@drumstar, elcik korumalar belkide yanlış takıldı. Hiç fikrim yok. Dikkat'de etmedim
Havalı tabancanın gerekeceği biryer yok. Sökerken de toplarken de sıkıntı yaşamazsınız. egzantrik zincirini senteye getirirken dikkatli olun yeter. Segmanları takarken falan da dikkatli olursanız hiiç sıkıntı olmaz. Parçaları yağlayarak çalışırsanız daha kolay olur.
Elcik korumalar ters olsa da sıkıntı olmaz zaten :)