tolga, arifbaki arkadaş ile ilgilenir misin sana zahmet :)
tolga, arifbaki arkadaş ile ilgilenir misin sana zahmet :)
Selam Arif, Tolga çok daha iyi bilir tabide. Benim izlenimim biraz uzun gelebilir motor gerçekten yüksek almadan bi üstüne otur bak içine sinicekmi diye derim.
Dün uğradığım usta bu motora ben binicek olsam bu motoru alçaltırım demişti. Nasıl yapacağı konusundaki teknik detayını bilemiyorum :)
ön taraf masa kelepcelerinden arka taraf ise helezon kesilerek alcaltılabilir.
kanuni cross 150 max a göre baya alcak bir motor, tam ölçüsünü bilememekle beraber 1.80 boyla benim de ayaklarım tam yere istediğim gibi basmıyor ama kanuni cross da tam olarak topuklarım yere değiyor,
asfaltta sorun olmaz ama arazi kullanımında cakır cukurlu yerde durman gerektiğinde sorun yasarsın.
bence de almadan önce üstüne otur bak
Bayiler çok nadir cross sattıkları için burada gittiğim bayi siparişle getiriyoruz dedi deneme şansım olmadı. Yüksek olduğunu bildiğim için araştırıyorum zaten :)
teknik detay la kanlı canlısı bir olmuyor.
ben kanunı cross almaya gidip max alıp bayiden cıkmıstım :cat:
Arkadaşlar bir konuda fikrinizi sorucam. İyi bir ustayla tanıştım evime yakın güvendiğim biri götürdü tanıştırdı.
İçimden şu düşünce geçti mondial serviste gördüğüm motor katili tipli kişiler yerine motorumu periodik bakımlarda bu adamamı götürsem acaba dedim.
Garanti bozulur ama sizce ne yapayım ?
Evimede çok yakın oraya gitmek hoşumada gitti açıkcası ustadada iyi biri sohbetide güzel.
Siz garantiden hiç parça aldınız mı bedavaya ?
Çok mantıksız mı olur garantisini bozmak acaba ? ( açıkcası mondielden pek bir bedava parça alacağımıda sanmıyorum :) genelde hep kullanıcı hatası ıvırt sıvırt der kullanıcıya kitlerler çünkü )
Arkadaşla cycle-ergo.com sitesinden kawasaki bi cross üzerinde boyuma ve bacak boyumu girip baktım 958mm(kanunininki 860mm mondial ondan uzun demiştiniz) ye kadar parmaklarım değiyor. Acaba kısaltma olmadan kurtarabilir miyim? Birde kısaltmada arka helezon kesildiği için süspansiyonun yumuşaklığı azalır mı? Yada çevrenizde başka motorda olsa bile örneği var mı?
ilk 500 ve 1000 km bakımlarına servise git
zaten sorunu varsa o zamana kadar cıkar
daha sonrada istediğin yerde yaptırırsın bakımını sorun olmaz.
belki de TR de ilk alan benimdir ama serviste değişen parcam olmadı.
daha sonra servise cizik atıp herseyini kendim yapmaya basladım ki modifiye de dahil
nede olsa motor cin malı
:queen:çin malı adamı ya kanser eder ya da usta :queen:
---------- Post added at 22:20 ---------- Previous post was at 22:17 ----------
kısaltma olmadan da olabilir tabi ama motorumun yanında olmadıgımdan daha ayrıntılı bilgi veremiyecegim, diğer arkadaslar yetişin
tolgacan yorumu sana bırakıyorum yetişşşşşşşşşşş :)
aslında sorun olmaz, nedeni mesajın sonunda..
boyum 180 olmasına rağmen maxı 2 defa arazinin azizliğine uğrayıp yatırmıştım, eğimli arazide dönüş esnasında (üzerinde oturup manevra esnasında) ayağımın çukurda kalması ve motorun yükü o dengesiz duruşa göre çok gelmesi sonuçu devirmiştim.
şu an daha yüksek motor kullanıyorum ve duruşlarda motor dik durduğunda ayaklarım sadece parmaklar ile yere temas ediyor fakat 6000 km yol yaptım ve hiç düşürmedim.
olay kısmen boy yetmezliği ile alakalı olabilir fakat daha büyük pay motora hakimiyet ve tecrübe belirler derim..
maxa alışmış ve boyu 175'in altında biri boy yetersizliğinden düşüreceğini tahmin etmiyorum.
Berkay Cemin sözlerine katılıyorum.
ilk 1.000 km den sonra dediğin kişiye götürebilirsin. Mekanik arıza çıktı çıktı. Çıkmadı zaten yıl bitiyor.
Zaten servisler sadece yağ değiştiriyor. Gerenk yok, kime güveniyorsan senin için rahat ediyorsa oraya git. İmkanın varsa başında dur.
Ama ustaya karışma, çünkü çoğu usta işten anlamayan birinin kafasının dibinde vır vır konuşmasını sevmez :P
Arif kardeş ;
Motoru ön maşadan 5 cm kısaltında bir ayağın yere tam değer. İzmirde burdaki gibi çokda fazla arazi yok. tahminin asfalt yolda çoğunlukla kullanacaksın.
Ben 1.68 boyla yarım taban basıyorum. Cemin dediği gibi arka yaydan da kısaltınca biraz daha düşme olur. bir ayağın tam yada her iki ayak ucun yere değer.
Kross dediğin de çok alçak olmaz zaten, alçak istiyorsan commuter motorlara yöneleceksin. illede alçak ve cross dersen ramzey q200 bak derim.
Pazartesi günü izmirdeyim. Hatayda olacağım. Belki tanışmak nasip olur. :cat:
http://r1306.hizliresim.com/1b/u/pm6u5.jpg
Anladım, dediğiniz gibi 1000 km den sonraki bakımda götürürüm özel servise.
Ustaya götürdüğümde gidonu ayarladı, frenleri filan ayarladı. Marş düğmesi dönüyodu onu yapıştırdı dondurdu bi spreyle.
Birdaki onla görüşmemizde şu farı düzelttiricem arkadaş jupiteri, marsı gösteriyor far öndeki çukur hak getire :D
Berkay kullanıcı sayfasını 1- 155 kadar okumadın galiba, alınan tüm önlemler mevcut, sayfanın tamamını okusan. Aşırı bilgi sahibi olursun.
Belki alternatif başka bir çözüm aklına gelir. Bizle paylaşırsın. En azından senden sonraki kullanıcılarında seçenekleri olur.
Merhaba gençlik. Motorumun arka maşasına kadar olan kısımlarını ve jantlarını söktüm. Değişik fikirler var kafamda onları hayata geçiricez inşallah. Uygun bütçeyi ayarladığım zaman delicesine hacim yükseltme işini de yapacağız ama onun daha zamanı var :) Ayrıca yarın ehliyet sınavına giricem ama çok fena heyecan yaptım nedense :)
hadi hayırlısı @drumstar
bugun ki sınavda da basarılar:cat:
@drumstar sınavda başarılar diliyorum. Heyecan yapacak bir şey yok. rahatla, zaten bildiğim şeyler der geçersin sen.
Ehliyeti alman bizim için garanti, Ben şahsen senin motosiklet ile ilgili değişik fikirlerini merak ettim.
Ben zaten bu aralar bisiklete taktım. Şimdi de ona masraf yapıyorum :P
Teşekkür ederim herkese. Büyük ihtimal 100 100 100 olarak gelicek notlar :mrgreen: Fikirlerin bir kısmı hüsranla sonuçlanacak gibi ama hayırlısı bakalım. Bi an evvel sonuçlar gelse de ehliyeti alsam hemen :)
hayırlı olsun simdiden
sen az da olsa projelerden bahset bakalım ortam senlensin,
benim motor adana da ben se fethiyede.
bende paylasım yok yani bir kac ay :)
Proje olarak şöyle şeyler var, Benim motorun arka tekerlek bilyeleri boşluk yapmıştı onu değiştirmek için zaten sökmem gerkiyordu. Ben iki tekerleği de çıkardım. Balans ayarları çok fena kaçıktı ve bir tane tel eksikti. Teli yerine taktık. Jantın birinin ayarı neredeyse bitti sayılır. Supermotolarda en sevdiğim kısmı yani iki renkli jant olayını yapmaya çalışacağız ama o kesin değil. Tekerlekleri sökmüşken arka maşayı da söküp boya atalım dedik onu da aldım aşağı. Burçlar boşluk yapmıl onu düzeltmeye çalışacağız. Gidonu daha yukarı ve daha öne almayı planlıyoruz. şasenin farklı kısımlarını farklı renge boyayarak değişik bir konsept yaratmaya çalışacağız. ayrıca motorun bütün plastiklerini karbon görünümlü folyoyla kaplamayı düşünüyorum. Hem çizilmez hem güneşten solmaz. Ve koltuğu da havlu ile kaplayacağız. Çünkü denize gidip gelirken ıslak şortlarla oturmak gerekiyor koltuğun zarar görmesini istemem. Bar end ayna yapmaya da çalışıyoruz ama uygun aynalar bulamadım. Ve yazın ortalarına doğru 6baskı balata+ torna işçiliğiyle 74mm piston silindir silindir kapağı+ büyük karbüratör+ ateşlee sistemi de ekleyeceğim motora. Ama malum öğrenciyim bütçe sınırlı :) Bu işi yaparken anlık değişmeler olabilir buraya aktarırım :mrgreen:
bizim motorda zaten debriyaj 6 lı, 6baskı balata var yani orjınal,
74 piston takmanda bu kartele imkansız, en fazla 67 takabilirsin bilgine
çünkü kartel deliği sadece 70mm ve tornayla orayı actırmanaıda önermem
çünkü silindir saplamalarını tutan yerler incelir, olusacak fazla güçle yuvadan kopar gelir
şimdiden kolay gelsin sana :cat:
Hadi bakalım. Hem ehliyetin müjdeli haberini hemde motorun değişim görmüş halini sabırsızlıkla bekliyorum.
Bende izmir - 3 yoldayım. Turistleri denize dökmek ile meşgulüm :P , Herkese iyi tatiller, iyi eğlenceler.
Çalışanlara da Allah kolaylık versin. iyi çalışmalar.
74 konusunda tam emin olmasam da 67 ile kalacağını sanmıyorum. O kadar uğraşıyorsak en azından yaptığımıza değsin değil mi? :) Ehliyet sonuçları 9unda açıklanıcaz sanırım :) Tolgaabi dibimize kadar gelmişsin kop gel buraya yüzmeye gidelim :) Abartısız bir şekilde üşüyorum şuan. Üstime ceket aldım o derece soğuk burası
Altımda motor olsa tanışmak için gelirdim. Ancak otobüs ile geldim. Burdaki akrabalarla bile 3-4 gün durup döneceğim.
Bugün bitti ben daha evden dışarı çıkmadım. Burası da çok sıcak çokkkk :P
neredesiniz ey ahali ses edin azıcık :queen: hayat belirtisi verin,
tolga ile ben motordan ayrıyız tatildeyiz,
hakan da sattı motoru, ya siz ne alemdesiniz ???
az hareket olsun şu sayfada birseyler yapın :queen:
Aga bunlar naylon motorcu, yaz sıcağı bunaldılar. Gecede bizim gibi alemlere akıyorlardır.
Biz de 1-2 boru dansçısı kiralıyıp diğer kullanıcıların dikkatini buraya mı çeksek ne yapsak :queen:
En güzeli akşam eğlencelerimden bir iki kare burda paylaşmak, sayfa kitlenir :bounce:
aganın eli tutulmaz artık kac kare atarsan tolgacan
ben tatilde değilim babamın tükkan da calısıyorum
lifan gy-6 200cc kanuni 150 cross ve xtreme max arasında kaldım yardımcı olabilir misiniz? bunlardan birisiyse hangisi neden olmalı? xtremede çürüme fazla var mı vidalar harici? hep ufak tefek sorunlar çıkarıyor anladığım kadarıyla kronik sorunu var mı? yorumların çoğunu okudum yardımcı olursanız çok sevinirim... kanuniye daha iyi diyorlar ama 1.83 boyum var altımda sırıtmasından korkuyorum...
Yeter çok bile tatil yaptın sen :D , Hep baba sana bakacak değil az yardım et :cat:
Dostum 13 aydır kullanıyorum. Hiç bir sorunu çıkmadı. Saklıyacak bir şeyimizde yok. Zaten en ufak sorunu yazan insanlarız. saklamıyoruz.
Lifan motoru bırak kullanmayı yakından dahi hiç görmedim. O yüzden gereksiz bir yorum yapmaktan çekiniyorum. İkisini de görme imkanın varsa yakından incele derim.
Hatta bin tepesine bir test et. seslerini duy. Zaten motor tavsiye ile değil içe sinince alınmalıdır. :cat:
Tolgacan zaten benim cocuklugum ortaokul lise hayatım hep dükkanda gecti son zamanlarda üniversite olayına sehir dısına cıktım yapmadıgım sey değil yani, calısmaya devam :cat:
kanuni hem yere yakın
hem tekerlek ölçülerinden dolayı uygun fiyatlı cross lastik bulmak zor
hem ön masa normal max da ters masa. . . vs
ben kanuni almaya gidip maxla iş yerinden cıktım
max ı görünce kanuniyi unuttum.
subat 2012 den beri kullanıyorum herhangi bir sorun yasamadım, asla yolda kalmadım
sans olabilir belki lastiği bile patlamadı :)
lifan gördüm fethiyede cok var ama inceleme fırsatım olmadı
sitesinden gördüğüm kadarıyla maxla aynı itecekli cg alt motoru kullanıyor ama balansörsüze benziyor ama
2. el ilanlarındakiler farklı gözüküyor balansörlü alt takım ama internet sayfasındaki farklı
bunları göz önüne alarak arastırmanı yapmanı öneririm
Aslansın sen Cem, adamın dibisin :cat:
Kanuni kötülenecek kadar berbat bir motor yapmıyor. Max de Bg gücü düşük ama fazlasını da beklemek saflık olur. Fiyat belli verilen mal belli. Hakkını veriyor.
Q200 Ramzey yada Kanuni Cross 150 den daha çekici geldi bana, tek yaşadığım sorun boy sorunu artık millet ezberlemiştir. :P , Mekanik sorumlumuz ne derse doğrudur.
Benim bir kere tekerim patladı, Oda yan komşu arıcı, kovanlara çaktığı ufak çiviler yola saçılmış. O girdi tekere onun haricinde ne arazide nede yolda sorun yaşamadım.
tamam bg imiz düşük hatta adı üstünde beygir değil karakacan ama onunda çözümü mevcut.
masraf yaptıktan sonra gene emsallerinden ucuz ve yine albenisi fazla
adanaya dönünce şöyle bir kac video işine girecem olmuyor böyle arkadas :queen:
zaten bende kanuniyi kötülemedim tolgacan sadece (-) yanlarını dile getirdim
Bunların zaten + ve - si belli. A++ için için basacan parayı, alacaksın kralını toprağı yerinden sökeceksin. Para yoksa da fazla kafa yormayacaksın.
Paran neye yetiyorsa onu alacaksın. dediğin gibi motora el attıktan sonra bizimkisi bir tık öne geçiyor. Kakaçandan karaşahine geçiş oluyor.
Video atta gözümüz gönlümüz açılsın. Alem Crosscu görsün :P
kanuni açıkcası kısa geldi bir ustaya sordum malzeme kalitesi xtremeden %10kalitelidir yani çok anlamazsın malzemesi pahalı kanuninin zaten demişti. xtreme max lifandan düşük cc olsa da daha çok hoşuma gidiyor ve yakıştı da yakışıklı baya 250lilik crosslar gibi.. aklım xtreme maxta ama şasede hiç çürüme gerçekleşti mi hep vidalar çürüdü düştü denmiş sıkılanması lazım filan ama zaten her cross motorda değişiyor bunlar vibrasyondan filan sıkıntı olmaz yani onlar ön far filanda öyle yani motorda şasede yolda yağ yolda akıp gitmesin frende sorun olmasın vs tabiki olacak çok bir şey beklediğimden değilde her gün de masraf oluşturmasın yolda pat diye kalmıyım yani.. üniversite öğrencisiyim sonuçta tolga abinin facete mondial sayfasında filan hep fotoğraflarını gördüm youtubetaki videoları izledim filan... crossta dökülüp saçılmasın bide yeter eskişehirde pek dağ tepe yapmam ama zonguldakta biraz dolaşırım cevaplar için teşekkürler ayrıca:) cenkito kanuni sayfasında yazılarını gördüm burda da okudum takipçiniz oldum hepinizin...
bodrumda sanırm 2 3 tane max c var varmı tanıyan :) biri patlamış önden cant 8 di geçmiş olsun
cem sen bodrumdamısın
arkadaşlar x max le kanuni gt 170 arasında kaldım x max i çok beğeniorum kasası buyuk aksesuarla çok guzel oluyor. motoru biraz kucuk ama şehir içinde istanbulda kullanımı rahat olurmu cok tereddut ediıorum.kanunide nasıldır kucuk mu kalıbı fln hiç göremedim motordan yardım etseniz karar vermeme
Forumunuzu aylardır takip ediyorum, daha önce çeşitli motorlarım oldu yaklaşık 2 sene ara vermiştim motosiklet kullanımıma. 3 gun once uzun zamandır ıstedgım xtreme max ıma kavustum. Henuz 150 km de rodajda pek yormuyorum. Zx6r na kadar motor sürdüm ve en çok keyif aldığım motosiklet bu galiba, her ne kadar güçsüz olsada :) ama şehir içi kullandığımdan dolayı fazlasıyla yetiyor gücü bana.
Motordan çok memnun olmakla birlikte aklıma takılan bi kaç husus var,
Öncelikle durmaya yakın boşa alabiliyorum ama durdugumda veya 1. Vitesteyken boşa geçmiyor motor.
Boşa geçse bile ekrandaki N ışığı hiç yanmıyor bakım zamanı göstermeyi düşünüyorum.
Birde ben asfaltta kullandığım için motor çabuk vites istiyor gibime geldi. Arazi için güzel bişey ama asfaltta kullandığım için dişliyi değiştirmeyi düşünüyorum orjinal dişlinin sayısını bilen varmı kaç yapmamı önerirsiniz
Daha önceki sayfalarda arkadaşın birisi alien diye far takmış ve çokta güzel olmuş ama googleye yazdıgımda öyle bir far bulamadım ne kadardır nerde satılır acaba.
Sağlıcakla kalın bundan sonra bende aranızdayım, tekerınız yere duz bassın :))
Arkadaşlar merhabalar bende ilk motorum olarak bu motoru düşünüyorum, önceki yazılanalara biraz baktım ama tabii ki bütün yazılanları okumak mümkün değil.
Şehir içi kullanacağım ne gibi - yanları vardır + yanları nelerdir biraz bahseder mi tecrübeli ve motoru tanıyan arkadaşlar
hayır tunc fethiye deyim ailem burda
---------- Post added at 09:00 ---------- Previous post was at 08:22 ----------
hayırlı olsun,
N lambası muhtemelen soketi gevsektir yada müşir arızalıdır. önemli sorun değil, akü kapagını acın, motor blogundan yukarı cıkan tesisattaki fişlere baglanan iki kablo var, bunlardan biriden yesilli tek kablo cıkar, o fiş sorunlu ise N yanmaz
sehir içinde hiç sorun yasamazsınız, uzun yolda da sıkıntı yasatmaz. max fiyat performans acısından mükemmeldir