Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Aslında bugün bende demirden zincir koruma yapmayı düşündüm.
Ancak motoru bakıma sokacağımdan el yapımı karter korumama alttan delik açtım. yağı daha rahat değiştirmek için.
Birde benim yeni alien farın üst vidaları eski far kafasından daha yukarda kalıyordu. Sis farlarından L demir yaptım. L demire kılavuzlu delik del.
5-6 metrik vida, civata derken akşam oldu. yarında biraz gezip tozayım motorla. Ondan sonra ocak-şubat gibi motoru yatırmayı planlıyorum.
Kardan, yağmurdan, çamurdan değil. Ekonomik krizden dolayı, fazla açıldım. biraz toparlanıp işte fazla mesai yapmam lazım.
Centiko emin ol, benim senden aşağı kalır yanım yok.
Ancak ben araziden çıkar çıkmaz pisliklere el atıyorum. Gün boyunca motorda pislik kalmasını sevmiyorum.
Çamur dolarsa suya dalıyorum. Dal takılırsa takla atıyorum. yok bu başka mevzuydu
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
evet fren konusunda bende onay veriyorum frenler iyi gerçekten
Benim cidden psikolojik tedavi almam lazım. Jant şeridi bulamadım diye tuttum fosfor'lu bant aldım. Üstüne üstlük soğuk hava'da yapıştırmaya çalıştım.hafif çise bile vardı. Görenler güldüler. Akıl eksikliği mi var bunda der gibi baktılar. Bant'i satan adama kızdım. Normal'de hiçte sağlıklı olmaz imiş bu bant. Ama bana söylemedi. Arabalar'da sorun olmuyor dedi. 6 metre bant'a 6 lira verdim. O kızgınlık ile tuttum yapıştırmaya kalktım. Işçilik hiç fena olmadı. Ama bakalım çıkar mi çıkmaz mi bant diye sadece on teker'in sağ tarafına yapıştırdım. Bu jant şeridi'nin bundan farkı ne ? Daha esnek daha şekil alıp daha iyi yapışan birşey galiba ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------
Fosforlu değil, reflektörlü banttır.
Jantları iyice temizleyip, adam gibi kuruladıktan sonra yapıştırdıysan, çıkcağını hiç sanmıyorum.
Aynı banttan bizde zamanında kullandık. 3 motosiklete yaptım. Kolay kolayda çıkmadılar.
Motoru havaya kaldırabilseydin daha rahat olurdu. Teker dönerken daha basit oluyor. yoksa diğer türlü adamın canı sıkılıyor.
Birde onun yanında şerit düzeltici plastik bir şey var. onla tam hiza alarak yapıştırabiliyorsun. gerçi el ile yolu tutturduktan sonrası hikaye.
6 mt 6 TL baya da bi ucuzmuş. Bizim aldıklarımız motosikletin iki tekerine yetiyordu. hemde iki teker 17 jant , birde biz 15 TL alıyorduk.
Bizim aksesuarcılar baya bi adam kazıklıyormuş yawww, keşke şu banttın kutusunun resmini yada markasını yapıştıraydın şuraya
---------- Post added at 11:48 ---------- Previous post was at 11:44 ----------
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
@tolga, benim aldığım bant aslında jant şeridi ile alakası yok. Tamam belki düz bir yüzeyde iyi sonuç verir ama bakalım biraz su felan değsin ne olur. Dirayetini korursa diğer tarafa'da çekerim . Ama eski motorum'dan jant şeritlerini koparırken sanki onların yapısı daha elastiki ve kıvrım'li bir yok izlemeye daha elverişli idi. Bu bant kalas gibi yüzeyi biraz sert. Yarın kırmızı elektrik bandı'da takacağım jant'a. Bakalım hangisi daha dayanıklı olacak
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:50 ----------
Eski motorumda'ki sahibinin yaptığı hakiki jant şeridi'ni çıkarınca jant'da yapışkan parçaları kalıyordu. Bunu çekince cart diye çıkıyor neyse şu çamurluk'u boyadan alıp motoru tamamlayacagim. Iş icabı gündüz 4'e kadar boşum ama tüm zamanımı çalıyor motor. Biraz ara vereceğim. Yürüyerek tur atmak nedir unuttum. Uğraşmak hoşuma gidiyor ama cidden sosyal yaşantı bırakmadı bende
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------
karanlikta her kullandigimda farla ilgili modifiye yapan ve öneren arkadaşlara katiliyorum
Pazar günü çılgın cross ekip arkadaşlarım ile havanın güzelliğinden yararlanıp poyrazları altını üstüne getirmeye gittim.
Yağmur nedeniyle her yer çamur içindeydi. Crosscu için cennetin kapıları sonuna kadar açılmıştı. Bize kalan ise kapıcıya yakalanmadan içeri girmek kaldı.
Çok zevkli ve eğlenceli bir gezi oldu. bazı zamanlarda birbirimizi kaybettik. Egzoz sesini ve korna seslerini takip ettiğimizde başka kayıp crosscular ile karşılaştık. ;)
Onlarda kendi ekip arkadaşlarını kaybetmiş. Hemen kaynaşıp yola devam ettik. Ancak sapak ve aşırı ağaçlanma yüzünden bulduğumuzu da kaybediyorduk. :rolleyes:
Kayıplarla değil. kalanlarla yaşanmalı dedikten sonra yine kendimizi çamura verdik. Dolu dolu 4 saatlik bir gezi oldu.
katılan tüm arkadaşlarıma ve üşenmeden bu konuyu okuyan herkese teşekkür ederim.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
bunlarda bizim gezilerden
http://www.youtube.com/watch?v=adVNG...ature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=kJ4ol...ature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=M8YvB...ature=youtu.be
---------- Post added at 17:57 ---------- Previous post was at 17:49 ----------
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Cem düşen kim acaba Çok merak ettim.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
@tolga ve cem, fotolar süper bu arada motorunuzu nasıl yıkıyorsunuz. Yada kurulama'yi nasıl yapıyorsunuz. Ne tür malzeme kullanıyorsunuz. Ben tabanca ile yıkadıktan sonra petrol'den aldığım vileda ile kuruluyorum. 5 lira vermiştim bez parçasına ama hakikaten değer. İslatıp suyunu tamamen sıkıp az nemli gibi kullanınca çok iyi sonuç veriyor.ama alt taraflara yağ'dan dolayı süremiyorum.
arkadasımız halil'di motoru deviren . hızlı indi motoru zapt edemedi heyecan yasadı.
serdarom sagol. ilk zamanlarda bende motorun boyası cilası ile cok fazla ilgileniyordum kafa yoruyordum fakat artık umursamıyorum. canım cicim ayları geçti bende
bazen musluk suyu fırca ile yıkıyorum bazende yıkamacı da su tutturuyorum
kurulama işini doğaya bırakıyorum, kendi kendine kuruyor gariban...
umarım üşümüyordu kıs günü
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
bugün itibariyle bende xtreme max kullanıcısı oldum. bikaç sorum olacak size. daha önce ramzeyin 200 lük krosu vardı bende. yeni motorumun amartisörleri biraz sert geldi bana. acaba ters amartisör olduğundan mı yoksa kulandıkça esner mi? buna birşey yapılabilir mi? bide vites geçişlerinde sıkıntı yaşıyorum biraz. bu sorunu yaşayan başka var mı?
Motorun amortisörleri gerçekten sert. Çünkü aslında supermoto olarak yapılmış bir motosiklet. Arka amortisör zamanla biraz yumuşuyor ancak ön taraf sert. Ben de geçenlerde bikaç metre yükseğe zıpladım, güzel zıplıyo ama inişler sert. Ön amortisörleri bir şekilde yumuşatmak lazım. Arka amortisör de pek yumuşak sayılmaz hayırlı olsun bu arada
aramıza hos geldin hayırlı olsun, evet amortisörler gercekten sert, ama arazide kullandıkca yani atlama zıplama yaptıkca biraz yumuşar merak etme. biz sert kullanımda bazen ön lastik üstü inişler yaptıgımızda ön amortisör o kadar esniyor ki çamurluga çarptıgı anlar bile oluyor. düşük hızlarda yada durunca ara gaz vererek vites degiş yoksa cogu zaman gecmemekde direniyor zaten zamanla ara gaza alısıyorsun, birde motorun rodajı bitince de vites geçişleri biraz daha yumusak hale geliyor.
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Valla ben pazar akşamı oto yıkamacıya gittim. 1 TL ile çalışan otomata yaklaştım.
Önce kalın çamuru akıttım. 10 dk sürüyor otomat, tabii bi yandan yıkamacılar nasıl küfür ediyor belli değil. Kamyon gelse o kadar çamur çıkmaz.
Sonra 1 TL daha attım. Yumuşak olan çamuru da akıttım. 3. TL de ise dişlileri, zinciri, aksesuarı ve son dk.da tabancayı arkadaşa verip kendimi yıkadım.
Evde elbise temizliği çok zor oluyor. Kask, eldiven, Mont, Pantalon, ayakkabı hepsini bir kerede yıkamış oldum. Akşam vakti kurulayasım gelmedi.
Bende çoğunlukta yıkayıp bırakıyorum. kendi kendine kuruyor. Eskiden bende sarı bezlerden kullanıyordum. ıslaklığı alıyor. Ancak cross yapıp çamurlandıkça önemsemiyorsun.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
evet, aynen öyle yaptı. STR250 ve Motoran250 nin çamurlukları çok iyi iş görüyor.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
Sizin ön çamurluk kısa olunca gözüme ilişti şimdi.. Yani acerbis veya çakmalarına daha fazla para vermektense bu parçayı 35 TL ye alabilirim belki.
Ama çmurluk 35 TL iken bağlantı aparatı nasıl 30 TL oluyor onu anlamadım ??
http://www.mondialyp.com/parts/main_...parcakatid=495
Şu da aklımdaki çamurluk(daha pahalı olan);
Sizinkinden çok da farklı değil gibi geldi bana??
#sürenadam
teşekkür ediyorum, sağolun.hepimiz kazasız belasız günlerde kullanırız inşallah. arka amartisörler iyi yine de önler kütük gibi. ya da benim öncekiler çok iyiydi. ama olsun bu fiyata bu görünüş süper. motor çok kral duruyor gerçekten.sabırsızlıkla yazı bekliyorum. bir de şunu soracam acerbis elcik korumalığı almayı düşünüyorum. tavsiyeniz var mı? sahibinden nde var bikaç model 75 tl falan önerir misiniz?
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)