ARKADAŞLAR merhaba adana croos yarışları tüm heyecanıyla devam ediyor mondialim ile süper fotolar cekilde ve yeni alt motorumundan cok memnunun 250 cc hiçbir farkı yok tavsiye ederim düşünen arkadaşlara resimler cem arkadaşımızda :)
ARKADAŞLAR merhaba adana croos yarışları tüm heyecanıyla devam ediyor mondialim ile süper fotolar cekilde ve yeni alt motorumundan cok memnunun 250 cc hiçbir farkı yok tavsiye ederim düşünen arkadaşlara resimler cem arkadaşımızda :)
Sen şimdilik 3-5 kere bakım için o servisi kullan. Ondan sonra ihtiyaç olmadığını sende göreceksin ve kendin yapacaksın.
1.000 - ( 2bin bakımı atlandı ) -4.000 - şimdide 6.000 km bakımı geliyor. şuan 5418 km deyim. Adamların yaptığı tek şey vidaları kontrol etmek, lastik havası ve yağı değiştirmek. bizde yaparız.
Hiç bir zaman motoru serviste bırakıp gitmedim. Telleri kontrol edip akort ayarı gerekir demiyorlar. Motor kısmını pek sallamıyorlar. Sen burdan şu sorunu var demediğin sürece bakmıyorlar.
6 bin bakımında karbüratörü temizletmeyi düşünüyorum. vigor yağ vardı. Castrol olarak değiştireceğim. Birde benim akü çok zayıf büyük ihtimalle onu da değiştireceğim. Zamanında alarm yüzünden kafayı yemişti. Eski gücü yok artık sabahları el marşı beni çok uğraştırıyor.
Ben bu aralar çok kaşınıyorum. Tekerler cross olduğu için yağmurda yere tutunması hiç yok. Ona rağmen basa gaz motor kullanıyorum. Çevre yolunda 80-100 km arası yağmurda kaptırıyorum.
En güzelini sen yapıyorsun. Benzin parasını aksesuara yatır. Gidon, Elcik ve Elcik koruma zaman bu motorda olması gereken malzemeler. Ön disk koruma bence gerekli değil. Muhakkak yanınızda bulunması gereken şeyin disk fren somunu olduğunu hatırlatmak isterim. O düştü mü fren iptal. Motoru boyamak senin zevkine kalmış. İSter renk renk yap istersen tek renk. Bu motora hepsi yakışır.
Resimleri en kısa sürede görmek dileğiyle :wiinkk:
Ya aklıma bişey takıldı; ben motorla arazide giderken ayağa kalktığım zaman marş kolu rahatsız ediyo. Hoplayıp zıpladıkça da bacağım aşağı ittiriyo. Bulgaristanda kullandığım yamaha yz250f deki gibi ayağa kalkılmıyo. az daha geri gidip ktmlerdeki en rahat duruşu yaptığımda da gidon alçak kalıyo. Gidonu nasıl yükseltiriz?
Ben biraz daha dıştan basıyorum. Zira ayak marşına dokunduğun zaman ötüyor. Gidonu cross gidon yapmadın mı ?
Yetenek varsa kendin yapabilirsin. Yada çevrende tornacı olan birine de yaptırabilirsin. Zor değil. Ben gerek duymadım. Arkadaşım yaptı.
Basit bi aparat, almaktansa yaptır derim daha ucuza gelir. Eski vidalardan daha uzun metrik vida bulacaksın işlerm tamamdır.
Gidon yükselticiler genelde zevke göre tasarlanır. Sen gidonu ne tarafa istersen. ileri, geri yada yukarı yükseltilebilir.
http://d1211.hizliresim.com/13/c/fukgj.jpg
http://d1211.hizliresim.com/13/c/fukhh.jpg
Burda krom malzemeyi yeterince iyi işleyecek tornacı yok maalesef. Artık babamın el emeğine kaldı :D 4-5 cm yukarda ve 2-3 cm daha ilerde olsa çok daha rahat olucak gibi :) ben ona da bi el atayım bi ara. Yok daha değiştirmedim gidonu kırılana kadar gitsin diyorum yok yere masraf yapmayayım :mrgreen:
Kenarda yedek olarak durur benim gidon gibi ne olacak :P
Krom olmasına gerek yok, Aliminyum yada çelik olabilir. Tabii hurda parça olacak ki senin için işleyecekler.
Özel olarak parçayı alıp işlettiğin zaman çok pahalı olur. Hadi bakalım el attıktan sonra burda paylaş bizde güzel olmuş deyip like tuşunu titretelim ;)
Bu arada 10-40 harici yağ koyupta memnun olan yada olmayan oldu mu hiç.
Birde kış geliyor. Gerçi burda kar yağmıyor ama yağda değişikliğe gitsem mi diyorum. 10-50 gibi ?
Krom tercihim ya da olmazsa 1020 1040 çeliği falan bulup yaparız babamla :cherry: Elcik korumaları takarken alüminyum çıt diye gitti hevesim kaçtı benim de :cyclopsan hala kırık kırık duruyo öyle :) ya bi de bizim motorlar taze sürülmüş tarlada ne güzel gidiyomuş öylee :queen: tarlada dön dön bi hal oldum :cherry:
Bende ayağa kalkınca zorlanıyorum.özellikle yokuş aşağı. Aslında çok süper sarıyor ayakta gitmek. Gidon'u parmak uclarimla tutuyorum ama. Ani bir sarsıntı'da hakimiyet kaybolabılir. Yükseltelim desek bu sefer oturur pozisyonda fazla mi yüksek kaçar acaba ?
S.a Arkadaşlar Bu Gün Hava Biraz Yağışlıydı Çimlerde Motoru Otarafa Kaydır Bu Tarafa Kaydır
Oynarken Motoru Taşın Üstüne Yatırdım Ön Sol Grenaj Çatladı ( Karbon Görünümlü Yer )
Nette Gezinirken Bizim Motorun Siyam İkizini Buldum
http://c1211.hizliresim.com/13/c/fv2th.jpg
http://g1211.hizliresim.com/13/c/fv348.jpg
Karşıdan Bakınca Göz Kararı Grenajlar %90 Uyum Gösteriyor
Ardından Resimdeki Motorun Yedek Parça Sitesine Girdim
http://satis.kanuni.com.tr/ypproduct.aspx/
Ve Resimdeki Motorun Yedek Parçalarına Baktım Ve
Bana Lazım Olan Grenajı Buldum
Fiyatı Gerçekten Komikti Ve Meyl Attım Bu Parçanın Fiyatı Gerçekmi Diye :)
Gerçekten Fiyatı O Yada Site Baya Eski Fiyat Güncellemesi Yapılmadı
3-5 Parçada Bizim Motora Tam Uyacak Gibi
http://b1211.hizliresim.com/13/d/fv3s3.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------
[/COLOR]Bizim Orjinal Parça 49 Tl Bunlar 10 Tl (Kalitesi Ne Blmiyorum )
@BRL, dediğin gibi parça 49 lira. Bende düşük hızda sağa düştüm grenaj çizildi derince. Egzoz koruması'da çizildi ama değişmeyeceğim. Bence hiç 50 lira verme. Dökülen düşen parçası yoksa bir şekilde yapıştır gitsin. Motorun gidişini etkilemedikten sonra hava civa. Ilerde satacak duruma gelirsen değiştirirsın. Allah daha büyük kazalardan korusun. Bu gibi kazalar hem motorun yapabileceklerini yada yapmamamız gerekenleri bize öğretiyor .tecrübe denen şeyde bu oluyor zaten.
Sürülmüş tarlada gez ama yeni biçilmiş mısır tarlasına girme, Allah Göstermesin Mısır sapları yerde bıçak gibi duruyor. Düşersen kötü olur.
Gerçi bende geçenlerde mısır tarlasına girdim. Çok eğlenceli yanlaması ve kayması ama çıktıktan sonra bulaşan toprağı temizlemek çok ama çok yorucu.
Çamur olsa su tutunca çıkıyorda, toprak birde arka tekerin önündeki yaya birikiyor. tohum eksen sebze verir. O kadar birikiyor :P
Tarladan çıkar çıkmaz yola atladım. Arkamdan gelen arabaların hepsi yavaşladı ve 20 mt arkadan gelmeye başladı. Ne oluyor diye kafayı arkaya bir çevirdim. Motor nasıl toprak atıyor belli değil. Önden fırlayan topraklar bana, arkadan fırlayanlar arkadan gelenin kısmeti oluyor. :queen:
Çatlamayı sorun etme, japon yapıştırıcısı ile yapıştır gitsin.
Cross motor bu, o kadar da özene gerek yok. Biraz façası bozuk motor olmalı :P
Parçayı önceden görsen iyi olur. Vida yerleri tutmazsa o zaman o ucuz parça ile ne yapacaksın.
Bir de 50 TL ucuz değil. Bence pahalı bile 25 TL den filan olması lazım. Sonuçta çatır çatır kıracağımız parçalar. :P
---------- Post added at 13:34 ---------- Previous post was at 11:50 ----------
31 Ekimde Çinden sipariş ettiğim kafa ne alemde diye barkot takip numarasını girdim. Sanırım ülkeden içeri girdi. PTT istasyonda konaklıyor.
Yada daha yeni satıcı ürünü teslim etti. Çünkü Teslim alan PTT şube yada gümrük yazısı göremedim. Bizim bu PTT ile çalışmak ölüm. 30 TL daha fazla vereceğimi bilsem.
DHL, UPS yada Felix ile alırım. 3-7 gün arasında elinde oluyor. Ama ürüne 50 TL kargoya 50 TL veriyorsun. işin acı kısmıda orda, beklemek de can sıkıcı. :jocolor:
http://a1211.hizliresim.com/13/d/fv9nx.jpg
Pantalonu çok sevdim. Ahmak ıslatan dediğimiz yağmurda kullandım. Su geçirmesi şimdilik sağlam sağanak yağmur görmediğimden yok.
Sabahları soğuktan koruması çok hoşuma gitti. Kışlık eldiven de almak lazım. Ellerim donuyor. Sabah çok sis vardı. Ön vizörü açayım dedim.
Gözlerimden şakır şakır yaşlar akmaya başladı. Arkadaş one soğuktur öyle. :pale: Buhar işine kalıcı bir çözüm bulmak lazım.
Dalış yaparken maske için aldığım antifog vardı. Akşam ara ara bulamadım. Sizin uygulayıpta başarılı olduğunuz bir formül var mı ?
http://d1211.hizliresim.com/13/f/fw87j.jpg
Arkadaşlar ne varsa ADANA grubunda var haa
dün motorun krangını 200 lük yaptırdım silindir mevcuttan 2-2.5 santim daha yükseldi performans ise inanılmaz derecede arttı önde 17 dişli var çook kısa sürede vitesleri bitiriyor max'ım ve şuan rodajda silindir yeni olduğu için
yapılan masraf 400 tl kesinlikle bu motor masrafı hak ediyor çünkü yaptığın masrafın hakkını veriyor hiç düşünmeyin bunu satayım üzerine para koyayım 250 cc liğini layım diye götürün adam akıllı bir ustaya 500 tl para verin makinanızı canavar yapsın
arka dişliyi bugün yada yarın değiştireceğim 4-5 dişli küçülteceğim aslında debriyaj tasınıda değiştirirsek çok güzel olur dedi usta ama 100 tl de masrafı olur dedi avantajı ise kraktan aldığı gücü hız olarak zincire aktarır dedi tası çeviren küçük dişli orjinalinda 19 dişli imiş ustanın takacağı ise 21 dişli buda hız bakımında performansı düşürmeden arttıracağını söyledi bende dişlilerle oynayıp duruma göre hareket edeceğim belki tasıda değiştirebilirim şimdilik bu kadar
gelişmeleri burada paylaşacağım
ADANA grubunu takip edin...(:
Bravo adana max yani bize :)
hakan aksam ugrada bakalım senin dogan görünümlü şahine :)
bende elime para gecer gecmez alt motor modifiyesine girecem
dün str 250 ön camurluk aldım 60liraya
orjınal renk kırmızı bende zımpara ve boya işine basladım siyah yaptım
ön far yükseklik olayına da kesin çözüm buldum yapınca resimleyip sizlerle paylaşacam
action a devam :)
---------- Post added at 13:23 ---------- Previous post was at 13:20 ----------
Birde arkaya canta demiri yapacak arkadaslar görünüşüne göre kanuni enduro 200 ün arka demir de bizim motora uyar gibi görünüyor, yedek parcasını bulup deneyen olursa burada yazsın
Hakan aramışsın beni, kusura bakma meşguldüm duymadım.
Hep yaptırıyorsunuz da bir de video görsek tadından yenmeyecek.
En azından yapım aşamalarından bir kaç kare paylaşsanız çok da süper olacak. Adana Takımı :cat:
Motoru canavar yapacak da karbüratör sorununa çözüm bulan usta var mı hiç ? Motordaki boğulma olayını aştınız mı ?
Bu aralar racing'e dönsem havası var bende, Allah tan para yok da crossa devam edeceğiz.
ekonomik dar bogazı aşarsam baya bir ar-ge çalısmasına girecem
bekleyin beni :) :cherry: yada siz baslayın ben sizden kopya çekeyim :cat:
Bende kopya çekecek adam arıyorum ama bu adana grubu gizli top secret arge çalışması yapıyor.
Valla ayıp oluyor. 3-5 kare fotoğraf, en azından kısa bir video olsun. Adapazarından gizlice gelir. Garaja girer. su katarım motorunuza :queen:
@Tolga can sen o sis farlarını aküye mi bağladın direkt . yoksa boşta olan farın ordaki kablolaramı bağladın ? Bende çakar lambaları bağlayacam kuzenin arabaya bağladık, montajı yapan arkadaş aküye bağladı .
Uzun far kablosundan aldım sislerin bağlantısını, sis bağlayacaksan benim gibi yapma. Bende son 3 günde 2 kez birden farlar kapandı. Gece gece höyyt nölüyo lan yaptın.
Far düğmesinden ileri - geri 3 beş kez tövbe tövbe tuşları mıncıklayınca ışıklar yandı. Bağlantı şeklini değiştireceğim. Birde extra sis için buton yapacağım.
Uzunlar ile birlikte yandığı zaman kafayı yiyor. çözülmeyecek mesele değil bunlar ;)
hımm anladım. En kötü durum. Önce değiştirecek sektörü bul, garantiye al, Ondan sonra motorla ofise gir, istifa ediyorum ulen de , pati koy çek git :P
Bende 2 haftadır işteyim. gerçi işe git gel motora biniyorum ama asfaltta zevkli olmuyor. Bu haftasonu gelsede araziye çıksak diye can atıyorum. inşallah bi aksilik olmazda bol bol eğleniriz.