@ıbrahim, cenkito'nun dediği gibi kask kilidi o, ama bi kere kullanmış değilim. Kask konusunda burak'in dediği mantıklı. Tek mesele onu iyice yapıştırmak. Sonuçta sünger bu, yapıştır gitsin.orjinalın'den çok çok farkı olacağını sanmıyorum.
@ıbrahim, cenkito'nun dediği gibi kask kilidi o, ama bi kere kullanmış değilim. Kask konusunda burak'in dediği mantıklı. Tek mesele onu iyice yapıştırmak. Sonuçta sünger bu, yapıştır gitsin.orjinalın'den çok çok farkı olacağını sanmıyorum.
Alıntı:
Serdarom
@ıbrahim, cenkito'nun dediği gibi kask kilidi o, ama bi kere kullanmış değilim. Kask konusunda burak'in dediği mantıklı. Tek mesele onu iyice yapıştırmak. Sonuçta sünger bu, yapıştır gitsin.orjinalın'den çok çok farkı olacağını sanmıyorum.
Alıntı:
cenkito
o alttaki kilit kask kilidi, oraya kaskı takıp kilitleyebilirsin, astar konusundada fikrim yok ne yazıkki
kimse kullanmıyor demek ki. ilk defa bende bu motorda gördüm. bikaç kaska bakayım eğer uyarsa alırım öyle. aklıma geldi aslında ama uyup uymayacağından emin değildim.eywallah teşekkürler.Alıntı:
braingulp
20 liralik kask alip onun icligini kullanmayi denedinmi?
bu cozumu daha once yapmisligim yok, iskembeden atiyorum, belki isini gorur.
Mondialin üstün zekalı mühendisleri fiil tarihinden kalma kasklar için yapmış. Eski kasklarda şimdiki gibi kilit sistemi yoktu. Cengelden kemeri geçirerek kendimiz takardık.
Şimdiki kasklarda çırt geçmeli kilit sistemi var. Eskiye oranla çok büyük rahatlık. Ben motorda kask kilidi olarak bundan kullanıyorum. Bir keresinde 7 motor park ettik.
2 arkadaş bu kilitten kullanıyoruz. Bu kilit sahibinden arkadaş kaskını kilitlemişti. Bende kilitledim. hatta emanet kask verdiğim arkadaş al bunu da kilitle dedi. Bu kilit ile 2 kask rahat kilitleniyor.
Cafede 1 saat oturduk. Geri döndük. 4 kaskı çalmışlar. ARkadaşın ve benim eldivenlerde kaskın içinden çalınmış. Benim tek eldiveni gavatlar düşürmüş. tek eldiveni ne yapayım :P
Kask iç astar fikri olarak arkadaşlara katılıyorum. en basit çözüm ucuz bir kask içinin astarıdır. Piyasada 20-50 TL arası satılan gaydırı guppak kasklar var. onlardan alabilirsin.
---------- Post added at 16:01 ---------- Previous post was at 15:50 ----------
http://img452.yukle.tc/images/6934Ka...li_47228_1.jpg
Benim kask insancıl olmadığı için double-d bağı var. o yüzden hep o kilidi kullanıyorum ben :) Aslında çok büyük rahatlık.
Bugün karburatörün iğnesini bir kademe daha aşağı taktık. Artık egzostan çiğ benzin atmıyor ve daha rahat gaz yiyor. Bujisini de ngk marka olanla değiştirdim çok güzel oldu. Bizim motorun bujisinin açıklığının kaç olması gerektiğini bilen var mı? Bi de subap açıklıklarının kaç olması gerektiğini? Hafif ses yapıyor gibi geldi de.
Motor işlerinden sorumlu Cem bey birazdan sorunlarınız ile ilgilenecektir :P
Bekliyoruz o zaman :mrgreen: şubatın 1inde abimin son sınavı var. O da geçtikten sonra katalizörü alıyoruz ameliyatla :) Öne de dişli alacaktım ama sığar mı sığmaz mı karar veremedim. Açıp baktım, sığıcakmış gibi gelmedi hiç :( Deneyen bilen var mı?
Bu konuyu bilse bilse cem ve hakan bilir. Ben ön dişliyi temizlemek için bile açmadım. O kadar uyuşuk biriyim.
Ben Görsellik ve aksesuar işlerinden sorumlu devlet bakanıyım. Sabahtan akşama kadar Bizim motorun benzerlerini inceleyip duruyorum.
125, 175, 200 cc hiç biri SM ye çevirmemiş. Drumstar yaparsan Çin çakmaları arasında ilk sm sahibi sen olacaksın :P
Şu işi hayırlısıyla bi bitirsem çok güzel olacak zaten :) Abim çizim yapmaya başladı benim motor için. komple gövdeyi vinil kaplama yapıcaz. Özel baskı yapan yerler var. Çok uygun fiyata basıyorlar. Circles akımından esinleniyoruz. İstediğimizi yapabilirsek çok hoş durucak. Arka lastik için bir firmaya mesaj attım ama cevap gelmedi hala. Km saatini de hala ayarlayamadım, fazladan fazladan km atıyor hep. Ha bu arada eş dost eğer takım kros lastiği isterse benim lastikleri satabilirim, eskimediler hiç, daha burnout bile yapılmadı :queen:
Bizim kesim o konuda pinti yaa :P , Benim orjinal endurolarda, yeni aldığım kross lastiklerde satılmadı gitti. yoksa çoktan sm ye çevirmiştim :queen:
Az buz masraf da değil. kafadan bi 400 lira gidiyo en düşük ihtimalle :mrgreen: Bi köşede kros lastikleri de dursun istiyorum ama gereksiz gibi geliyo bana :/
iğnedeki parcayı asagı aldıysan motora giden yakıt miktarını arttırdın sen, cekişin artması normal, subab sesinede önem verme, mondialden aldıgım bilgilere göre 0,06mm ve 0,07 mm tuttur tutturabilirsen, piyasadaki sentillerin tamamı (TR de satılan ) 0,05mm- 0,10 mm arasını bulamazsın, öne 17 dişli de takılır 18 de. ama 18 seni üzer motoru cok bayar. hemde ön dişli kapagını takamayabilirsin, onun çözümüde iç kısmını spralle taşlaman, dişliye yer acman
bujı acıklıgıda yanlıs hatırlamıyorsam 0.7mm olmalı, ama emin değilim ailemin yanında fethiye deyim tatilde :queen:
adana ya dönünce sorulara daha ayrıltılı cvp verebilirim
saglıcakla kalın
baktım NGK D8EA buji için 0,7 mm tırnak aralıgı :cat:
Yok iğnedeki o segmanı bir kanal yukarı taktık, daha az benzin almaya başladı motor. Babamın bulgaristandan getirdiği yaklaşık 40 yıllık bir sentil çakısı vardı, onda olacak sanırım ara ölçüler, yarın bakmam lazım. Ölçüler için teşekkürler. Bu mevsimde çok güzeldir fethiye, iyi tatiller.
İnternetten bikaç firmaya bilgi almak için mesaj attım ama geri dönüş olmadı daha. Cuma günü aydın merkezden de lastik bakıcam. Hayırlısı diyelim :)
ahanda ben de geldim :D drumstar o dişli konusunu merak etme sen. krom kaynağıyla zincir dişlisi kaynatmış biri var burda ;)
Ayrıca motosikletin tekerlek - tel - saat arası hareket iletimindeki sarmal dişli (arşimet vidası) sistemindeki oranları değiştirerek kilometre işini halledebilirim diye düşünüyorum. çok fazla dişli çıkması var elimde :D
aga onu hallederik, Bu arada yukardaki arkada avatarından da farkedebileceğiniz gibi abim olur :queen: teknik destek ekibi tamamlanmış oldu
tesekkürler tolgam subat 11 e kadar yokum
beni özleyin diyecem ama foruma girmeden de duramıyorum, bagımlılık yaptı :P
canım sıkılıyor buradada
kara kız adana da ben burada :(
babamın honda ps150 de tat vermiyor.
en azından forumla zaman geçiriyorum
Boş ver kara kızı, sen plaja inip sarı kıza bak :bounce:
ps 150'de ilik gibi motor aslında :mrgreen: olsa bi tane dadından yenmez, ben tabi scooterdan geldiğim için öyle geliyo olabilir de :queen:
benim yıldızımda scooterla bir türlü barısmıyor,
tarz meselesi, yoksa makine deli gibi
13" olmasına rağmen gayet dengeli bir motor. Bir arkadaşım önce ps150 almıştı, kaza yaptıktan sonra servise verip pcx almıştı. İki motoru da çok sevdim. Grenajlarından kalite akıyor resmen.
Hiç Scoter kullanmadım. Dün kardeşimin ekobisi alıp evine gittim. 2 km lik yol ızdarap gibi geldi. Ne gidiyor ne duruyor. Küçük teker bizi bozar. kalsın :P
Tamam hızlı scooter larda var ama bana tekerleri her an kayıp yere yapıştırır gibi geliyor. o yüzden hiç sevmem.
Şuan adapazarında şakır şakır yağmur yağıyor, dişli teker acayip kayar. ama 100 km hız ile eve abanır giderim korkmam ( Birazdan da gideceğim ).
Scooter ile kuru havada o hızı yapmam :P
En basitinden çin malı 150cclik scooterın lastiklerini iyice ısıttıktan sonra trafiğe kapalı marinanın içinde, çekek alanında yani kaymak gibi betonda tam gaz dönerken ayaklıkları yere sürterek büyük bi kısmını yemiştim :) Lastikleri de 7 senelik falandı. Hondanın scooterları sanılanın aksine çok dengeli, ağırlık merkezi chopperlardan bile aşağıda olduğundan çok rahat bi sürüşü var. Denemenizi öneririm :)
dun history kanalini seyrediyordum, HP ( beygir gucu ) hakkinda bi program, insan bisiklet uzerinde 0.1 hp guc uretiyormus, unlu bisikletci Lance Armstrong , hani su tour de france yi falen kazanan, o adam, 0.25 beygir gucu uretiyormus.
Beygir demişken bizim motoru ben 13 beygir biliyordum. Dün google'de yaptığım araştırma'da 1 KW= 1.34 beygir. Yani bizim motor 8.5 kw*1.34= 11.39 beygir. Amma'da azmış :)
0.1 bg şaka gibi :mrgreen: Gerçekten çok az, motorun sevmediğim tek kısmı :/
Az önce cidden 1 kw =1.34 beygir mi eder hesapladım. 105'lik denilen vw arabaları 77 kw diye geçiyor.sonuç doğru. 1.34 ile çarpınca 105 çıkıyor. Başka bir scoda fabia alan adam arabasını 80'lik biliyor ama ruhsatta 59 kw yazınca şaşırıyor :) gene işlem sonrası 80 bg elde ediliyor.
http://www.rideicon.com/ Bu markanın montları kaskları çok hoşuma gitti ama ürünleri nasıl iyimi kötümü türkiyede varmı hiç bilgim yok aranızda kullanan inceleyen oldumu ? Bunlarda videolar http://www.youtube.com/watch?v=vTClPMRv0qM http://www.youtube.com/watch?v=4jT7MHThtKE Bunu da sahibinden.com da buldum http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...41891522/detay lütfen fikirkelirinizi belirtin. Başka bir zaman bu markayla ilgili ayrı biryerde konu açacağım
@Mehmet Turan
valla bu ürünü daha yeni gördüm hakkında hiçbir fikrim yok :pale:
ama birinci videodaki adamın giydiği kırmızı güzel duruyor :)
"Hızınızla değil, Dikkatinizle fark edilin" yazıyor. Seni kimsenin fark etmediği çevre yolunda düz ve boş yolda her daim basarım.
Ancak şehir içinde asla hızlı gitmem. Heleki yağmurda hiç gitmem. Dün akşam eve giderken ben büyük tekerli olmama rağmen 50 km hızla gidiyordum.
yanımdan scotter belki 70-80 km hızla kaptırıp geçti gitti. Aniden bir araç durmak zorunda kalsa bu motor nasıl duracak çok merak ediyorum.
Gerçi bu sabah bende hayatımın ilk 2 hatasını yaptım. itiraf edeyim. üsteki alıntıya hitaben ;
Dünden biliyorsunuz ki hava yağışlı idi. Bu sabah aslında erken yola çıktım ne acelem varsa biraz hızlı gittim. yerler ıslak tabii
50-60 km hızla giderken sağ tarafta durak da servis bekleyen isanları gördüm. Şimdi kask dan dolayı tüm gözler bende olunca biraz hızlanıp şunları geçeyim dedim.
Döner kavşağa yaklaştığımda biraz hız kestim. Sola baktım. Görebildiğim kadarı ile araç yoktu. çünkü yolun % 50 sini görebiliyordum. Sağ tarafa baktım tamamen boş (tamamı gözüküyor)
Soldan chavrolet jeep tabakhaneye ne yetiştirecekse jet gibi önümden geçti. Belki hızı 150 km var. Frene aniden basmamla arka tekerin yan vermesi bir oldu. kaya kaya döner kavşağa geldim. düz gidecek yönüm yukarıya baktı. Ben de hazır yönüm yukarı baktı çevre yolundan gideyim dedim. Sabah sabah drift yaparak döner kavşaktan döndüm. Para verseniz yapmam. :P
Çevre yolundan sonra köprü çıkışına geldim. 100 mt servislerin ve taksilerin oluşturduğu kuyruk var. Motorcuyuz ya sağdan aradan kaçayım dedim.
ilk 100 mt yi takılmadan transit sağdan geçtim. Işıklara gelmem ile yeşilin yanması bir oldu. Servis otobüsü beni sıkıştırmadan aradan sıyrılıp önüne geçeyim dedim. ağır kalktığı için.
Servisi sağladım. Tam sola doğru kayacak iken, soldan yol vermesi gereken taksi hiç hız kesmeden benim yan tarafı ortalayrak üzerime geldi. Birden sol sağ yapınca başladı motor yine
yanlamaya, şansıma yerler hafif topraklı, Tüm milletin gözü önünde bir sağ bir sol yanlama yaparak motoru düzelttim. Araç şöförü ile bir gözgöze geldim. filmlerdeki ağır akan sahne gibi.
Dedim bu 2. oldu. 3. ye artık yere yapışacağız. Aslında bugün motor ile değilde servis ile işe gidip akşam da eve koşu yaparak dönmeyi planlıyordum. 10 km. sanırım havanın güzelliği beni cezbetti. neyse asıl konuya gelmek gerekirse bu dişli tekerler gerçekten çok tehlikeli anında kayıyor. Ancak kross motor kullanmanın en güzel yönüde araziye çıkmaktan dolayı motora çok mikemmel bir şekilde sahip olabiliyorsunuz. her daim denge sağlayabiliyorsunuz. Arazide bol bol sağ sol kaydırdığımız için refleks haline geliyor. Commuter yada racing motorum olsa yeri çoktan öpmüştüm. I love you max diyorum :joker:
Bu da yüzyılın çizim programı paint ile anlatımım :P
http://d1302.hizliresim.com/16/1/jmkjr.jpg
Ara ara internetten ilginç ve farklı ceket, kask, eldiven, bot vs araştırıp duruyorum. bu tür kıyafetlerin hastasıyım. Bu ay buna benzer batman motosiklet ceketi baktım durdum.
içime hiç biri sinmedi. kask olarak da çok güzel kasklar var. Ama modifiye olduğundan ateş pahası, en sonunda kendim yapacağım :)